تعداد بازدید: 2900

توصیه به دیگران 1

شنبه 23 بهمن 1389-10:40

یوسف نژاد:نمایندگان حق عزل و نصب ندارند

در گفت و گو با نماينده ساري در مجلس مطرح شد: محل فعلی برگزاری نمایشگاه ، مناسب مردم و مخاطبان نیست- تاکنون به استاندار یا فرماندار نیرویی معرفی نکرده ام-فقط در یک مورد از انتصابات از من نظرخواهی شد که نظرم را به آقایان گفتم و آنها برعکس نظر من عمل کردند!-برای دولت راحت تر است که مقابل مجلس پاسخگو نباشد-حدود 50 هزار میلیارد تومان از سرمایه بانک ها غيرقابل وصول است-در برخی موارد مسئول منصوب مورد حمایت مدیران مافوق قرار نمی گیرد.


مازندنومه:علي اصغر يوسف نژاد ،نماينده اي شناخته شده در مجلس است که به نطق ها و تذکرهايش معروف است.او در کمتر از سه سال گذشته نزديک به 470 بار در مجلس سخنراني کرده است و بيش از 500 بار تذکر داده است و رکورد او را کسي ندارد. او عضو هيئت رييسه کميسيون تلفيق برنامه پنجم و نيز عضو کميسيون تلفيق بودجه است.از ديگر موفقيت هاي او عضويت در بين ده نماينده اي است که قرار است نمايندگان پارلمان ايران در پارلمان دنيا باشند.او روز جمعه ساعتي را ميهمان غرفه مازندنومه در نمايشگاه کتاب بود.گفت و گوي ما را با او بخوانيد.

*دولت برای خرید زمین ، بودجه اختصاص نمی دهد

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی در خصوص برگزاری نمایشگاه گسترده بوده، اظهار داشت:حضور پررنگ دانشجویان و دانش آموزان در نمایشگاه نشان از علاقه به فرهنگ مطالعه است.

 یوسف نژاد با بیان اینکه محل فعلی برگزاری نمایشگاه ، مناسب مردم و مخاطبان نیست یادآور شد: در صورتی که زمین مناسب برای احداث محل دائمی نمایشگاه در مرکز استان از سوی دستگاه های مرتبط بخش فرهنگی و یا استانداری تامین شود، می توانیم اعتبار آن را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت برای خرید زمین ، بودجه اختصاص نمی دهد خاطرنشان کرد:در تلاش هستیم تا جایگاه مناسب ثابت نمایشگاهی و در خور شان مردم استان انتخاب کنیم و مسئولان استانی در این زمینه باید پیشگام باشند.

*هيچ نيرويي معرفي نکرده ام

یوسف نژاد در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان می توانند در عزل و نصب مسئولان دخالت داشته باشند گفت: طبق قانون اساسی قوا مستقل هستند و نمایندگان حق عزل و نصب ندارند و حق انتخاب با مسئولان استانی است.

وی افزود:مسئولان استانی باید از این حق در جهت منافع مردم استفاده کنند و عزل و نصب ها بايد با رعایت شرح وظیفه و تکالیف و متناسب با شرایط تحصیلی و مدیریتی و سوابق اجرایی افراد باشد.

 یوسف نژاد با اشاره به اینکه نبايد از یارانه سیاسی افراد در عزل و نصب ها استفاده شود،تصریح کرد:بايد در دستگاه های تخصصی از افراد متخصص استفاده شود و بهترین را انتخاب و در جهت منافع مردم حرکت کنند.

 عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخاب افراد باید در جهت توسعه و بهبود امور باشد گفت:البته اگر در انتصابات با مسئولان و شخصیت های ذی نفوذ و نمایندگان تعامل داشته باشند به نفع آن دستگاه اجرایی ، سازمان و استان است.

 وی با اشاره به اینکه تعامل به معنی دخالت نیست خاطرنشان کرد:تعامل به معنی رسیدن به وضعیت مطلوب در جهت اداره امور است.

یوسف نژاد با بیان اینکه از جمله افرادی هستم که از این نظریه دفاع می کنم گفت: تاکنون به استاندار یا فرماندار نیرویی معرفی نکرده ام و البته از من نظرخواهی نمی شود و فقط در یک مورد از من نظرخواهی شد که نظرم را به آقایان گفتم و انها برعکس نظر من عمل کردند.

وی گفت: به نظر من در عزل و نصب هایی که شاهد آن هستم شرایط احراز اختصاصی و عمومی مورد توجه قرار نمی گیرد که در نهایت هزینه آن را مردم می پردازند.

یوسف نژاد  اظهار داشت: یکی از مشکلات مازندران کوتاه بودن عمر مدیریتی  و پشتیبانی نکردن از مسئولی است که انتخاب می شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد مسئول منصوب مورد حمایت مدیران مافوق قرار نمی گیرد گفت: این قضیه تاکنون به ضرر استان تمام شده و هزینه های را هم مردم پرداخت کرده اند.

*گزينه اي از جنس ورزش

یوسف نژاد در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص گزینه مد نظرش برای وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: فردی که به این سمت منصوب می شود باید از جنس ورزش باشد و تجربه مدیریتی ، تحصیلی و اجرایی مرتبط با مدیریت ورزش داشته باشد.

وی  با اشاره به این نکته که برای دولت راحت تر است که مقابل مجلس پاسخگو نباشد و به همین دلیل با این طرح موافقت نکرده است ،تصریح کرد: فرد مورد نظر اين وزارتخانه باید برنامه مدون داشته باشد تا بتواند باعث توسعه ورزش کشور شود.

*کمتر از 30 درصد از واحدهاي صنعتي استان فعالند

عضو کمیسیون صنایع مجلس در رابطه با مشکلات صنایع مازندران اظهار داشت: کمتر از 30 درصد واحدهای ما در شهرک های صنعتی فعال هستند که در بین فعالان هم کمتر از 35 درصد آنها با ظرفیت کامل مشغول به کارند.

وی افزود: صنایع مازندران به دلیل نداشتن سرمایه در گردش ، پشتیبانی نشدن از سوی بانک ها ، واردات بی رویه و نبودن رقابت برابر با مشکلات بزرگی مواجه هستند.

یوسف نژاد با اشاره به این نکته که بانک ها به دلیل نداشتن بنیه مالی توان پرداختن تسهیلات مورد نیاز صنایع را ندارند خاطرنشان کرد: حدود 50 هزار میلیارد تومان از سرمایه بانک ها در اختیار افراد و جزء مطالبات بانک هاست که نمی توانند وصول کنند.

وی با بیان اینکه تحریم ها در به وجود آمدن این وضعیت بی تاثیر نیست ادامه داد: ما پیگیر هستیم که دولت را تشویق کنیم و در صددیم طرحی را در مجلس به تصویب برسانیم که از محل حساب ذخیره ارزی به بنیه مالی بانک ها کمک شود.

*مديران رسانه ها را مشاور خود بدانند

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به اینکه تلاش رسانه های مازندران با توجه به توانمندی ها و تجربه آنها قابل قدردانی است افزود: طبیعی است در عرصه فعالیت رسانه ای رعایت عدالت ، اصول حرفه ای ، نقد واقعی و همچنین عنوان واقعیت ها و تذکر باید مورد توجه قرار گرفته و اعلام نقاط ضعف و عنوان قابلیت ها از طرف  مسئولان و مردم مورد پذیرش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مدیران باید از رسانه ها و مطبوعات به عنوان مشاور خود استفاده کنند،گفت:مسئولان باید از قابلیت ها و توانمندی های رسانه های استان برای برنامه ریزی و توسعه سازمانی و پیشرفت استان بهره گیری کنند.



    ©2013 APG.ir