تعداد بازدید: 3251

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 24 بهمن 1389-16:3

فرزانه:داخل آمارها آب است!

خدا به مردم مصر خیلی لطف داشته است-برخي نقش شعبان بي مخ را بازي مي کنند-برنامه های عملیاتی را برای برخی از آقایان که اظهارنظر می کنند در استان برنامه ای وجود ندارد ارسال کردیم که احتمالا آنها فرصت نکردند این برنامه ها را مطالعه کنند!-70 درصد از واحدهای صنعتی ما زیر 10 نفر است.(گزارش مازندنومه از نشست مطبوعاتي معاون برنامه ريزي استاندار مازندران)


نشست مطبوعاتی معاون برنامه ریزی استاندار،با حضور خبرنگاران رسانه هاي مختلف،صبح روز يک شنبه در ساختمان شماره دو استانداري مازندران برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار ما-اعظم کردان-آقاي معاون در ابتدای سخنانش تقارن 22 بهمن امسال با سقوط دیکتاتوری مبارک را به فال نیک گرفت و گفت : خدا به مردم مصر خیلی لطف داشته است و این پیروزی در حقانیت انقلاب اسلامی تاثیرگزار بوده است.

ولي الله فرزانه با بيان اين که جامعه به این باور رسیده که دست خدا بر سر انقلاب است،افزود:هرحکومتی با جمهوری اسلامی دشمنی ورزد عذاب الهی شامل او خواهد شد.

 معاون برنامه ریزی استاندارمازندران ضمن اشاره به نقش افرادی همچون شعبان جعفری در دوران انقلاب در ایجاد اختلاف بین مردم تصریح کرد : امروز نیز برخی جریان های سیاسی تقریبا این نقش را بازی می کنند و سعی در ایجاد اختلاف بین صفوف مردم را دارند .

*10 سد قابل بهره برداري در مازندران

مهندس فرزانه اظهار داشت :در سال های 57-56 تنها 358 هزارتن محصولات زراعی و باغی و مرکبات تولیدمی شد ولی این رقم امروزه به 5/7 میلیون تن رسیده است.

 وی با اشاره به وجود 2 هزار و376 کیلومتر راه های روستایی و 430 کیلومتر راه های آسفالته در دوران قبل از انقلاب در مازندران گفت :در حال حاضر بیش از 10 هزار کیلومتر راه های روستایی، بيش از 6 هزار کیلومتر راه های آسفالته و نیز 584 کیلومتر راه های 4 خطه و 10 سد قابل بهره برداری در استان وجود دارد.

*اگر سرگرم نشويم...

مهندس فرزانه هدفمندسازی یارانه ها را به اثبات رساندن توان کارشناسان دولت دانست و به سخنان یکی از استادان آمریکایی در زمینه استعداد مردم ایرا ن اشاره کرد و گفت : یکی از استادان آمریکایی به انصاری- استاندار سابق مازندران- گفته مردم ایران مردمی هوشمند هستند که اگر سرگرم نشوند دنیا را فتح می کنند.

به گزارش خبرنگار ما معاون برنامه ریزی استاندارمازندران به ارایه طرح" اقدامات و پروژه های اولویت دار در استان ها" اشاره کرد و افزود : در اواخر سال 83 به همراه سند ملی توسعه استان اين طرح را نیز تعریف کردیم که هیات وزیران وقت آن را نپذیرفتند ، و اکنون شاهد هستیم هیات دولت خود به استان ها سفر می کند و اولویت ها را به تصویب می رساند.

 مهندس فرزانه ادامه داد: برنامه های عملیاتی و چشم انداز آن را برای برخی از آقایان که اظهارنظر می کنند در استان برنامه ای وجود ندارد ارسال کردیم که احتمالا آنها فرصت نکردند این برنامه ها را مطالعه کنند!

 وی به تولید ناخالص داخلی در استان اشاره و تصریح کرد :در این زمینه بدون احتساب نفت خام و گاز تا سال 85 رتبه 7 را در اختيار داريم. 

معاون برنامه ریزی استاندارمازندران ادامه داد :با توجه به اینکه کشاورزی مازندران همچنان سنتی است رتبه 4 را داریم و اگر کشاورزی ما از حالت سنتی به صنعتی تبدیل شود می توانیم کشور را سرویس دهیم.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری در چالوس اشاره کرد و اظهار داشت : ايشان فرموده اند با این دریایی که مازندران دارد نباید فقیر و بیکار در استان وجود داشته باشد و در همین راستا اگر طرح ماهیان در قفس 200تنی اجرایی شود فرصت شغلی فراوانی ایجاد خواهد شد.

مهندس فرزانه با اشاره به اين نکته که ارزش افزوده ما در بخش معدن به دليل محدودیت ها و ملاحظات زیست محیطی بسیار پایین است،افزود: 70 درصد از واحدهای صنعتی ما زیر 10 نفر است و این یکی از ضعف های ما به شمار می رود.

 وی با تاکید بر اینکه ما کارکنان ، سیاسی نیستیم که تنها نام یک دولت را به کار می بریم تصریح کرد : خوشبختانه در دولت نهم و دهم نگاه ملی به استان مازندران تغییر کرده است .

*درآمد:سوم در کشور

 معاون برنامه ریزی استاندارمازندران ادامه داد : بر اساس سرشماری سال 88میانگین هزینه کل یک خانوار شهری طی یک سال در مازندران 9 میلیون و 380 هزار تومان بوده که 2 میلیون و 410 هزار تومان آن مربوط به هزینه خوراکی معادل 7/25و 6 میلیون و 970 هزار تومان هزینه های غیر خوراکی معادل 3/74 درصد را شامل می شود و مازندران از این نظر رتبه 12 در کشور را داراست.

مهندس فرزانه میانگین درآمد یک خانوار شهری در یک سال را 10 میلیون و 393هزارتومان عنوان وتصریح کرد : مازندران از این لحاظ رتبه 3 در کشور را داراست.

 وی متوسط هزینه و در آمد خانوار روستایی در یک سال در مازندران را به ترتیب 7میلیون و 8 میلیون و 424 هزار تومان دانست و گفت : میانگین هزینه های خانوار شهری در کشور 99 میلیون و 191 هزار تومان ، میانگین هزینه های خانوار روستایی در کشور 59 میلیون و263 هزار و 578ریال و نیز میانگین درآمد سالانه خانوار روستایی و شهری به ترتیب 5 میلیون و243 هزار و 9 میلیون و360 هزار تومان برآورد شده است.

*بيکاري:بيش از 20 درصد

 مهندس فرزانه در ادامه سخنانش نرخ بیکاری بر اساس سرشماری سال 85 را 84/10عنوان کرد و گفت : نرخ بیکاری در استان در سال 88 بر اساس طرح نیروی کار برای سنین 15تا29 سال 8/20درصد بوده است.

وی افزود: 5/99 درصد از بیکاران با سواد و نیم درصد از بیکاران بی سواددر استان وجود دارند.

 معاون برنامه ریزی استاندارمازندران سهم اشتغال در بخش کشاورزی را 7/22 درصد ، در بخش صنعت 2/30 درصد و در بخش خدمات 1/47 درصد بیان کرد.

 مهندس فرزانه ضمن بیان تضادهایی که در آمارهای دستگاه های اجرایی وجود دارد،گفت: آمارهایی که دستگاه های اجرایی استان ارایه می دهند داخلش آب است و نیاز به بررسی و تحلیل بیشتری دارد.

 وی در پایان سخنانش اعتبار تملک دارایی وسرمایه ای استان در سال آینده را 199 میلیارد و650میلیون عنوان کرد و افزود :درآمد استان برای سال آینده 310 میلیارد تومان پیش بینی شده که 274میلیارد آن مالیات است و نسبت به 9 ماهه سال گذشته 60درصد رشد داشته است.


  • يکشنبه 24 بهمن 1389-0:0


    آمار ها داخلش آب است !! آدم حسابی ، حرف حسابی می زند . انتظار ما این نبود .


    ©2013 APG.ir