تعداد بازدید: 4194

توصیه به دیگران 2

شنبه 30 بهمن 1389-21:57

ابراهیمی: بانک مرکزی این چندسال کجا بود؟

معاون سياسي و امنيتي استاندار مازندران درباره وضعيت تعاوني هاي بهمن ايثار و وحدت گفت:استانداری تا رفع این مشکل،مسئله را پیگیری می کند-فعالیت این موسسه ها تاکنون غیرقانونی بوده اما بانک مرکزي هم تعلل کرده است-به دنبال این هستیم تا مشکل را برطرف کنیم.


 هادی ابراهیمی در خصوص وضعیت تعاونی های اعتباري دچار چالش در چند روز اخیر به مازندنومه گفت: این موسسه ها باید هرچه سریع تر فعالیت های خود را ساماندهی کنند.

 وی با بیان اینکه فعالیت موسسه های مالی اعتباری منوط به اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: هدف بانک مرکزی ساماندهی این موسسه ها است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه استانداری تا رفع این مشکل ، مسئله را پیگیری می کند تصریح کرد: بسیاری از این موسسه ها که فعالیت آنها مختل شده فاقد مجوز فعالیت از سوی بانک مرکزی بوده اند، اما برخی موسسه ها که در شمول سیاست های تعریف شده بانک مرکزی هستند مشکلی نداشته و فعالیت می کنند.

معاون سیاسی استانداری مازندران با بیان اینکه فعالیت این موسسه ها تاکنون غیرقانونی بوده یادآور شد: بانک مرکزی با تعلل در این زمینه قصور کرده است.

 وی با اشاره به اینکه مردم باید صبر کنند،گفت: به دنبال این هستیم تا مشکل را برطرف کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه مدیران این موسسه ها باید به فکر راه حل اساسی باشند،تصریح کرد:با کارهای مقطعی ، مسئله حل نمی شود.

وی افزود: این موسسه ها باید سرمایه اولیه داشته باشند و به صورت تجمیع با چند موسسه در قالب شرکت دارای مجوز فعالیت کنند.

 ابراهیمی خاطرنشان کرد: نماینده بانک مرکزی در استان از این مسئله غفلت کرده و از ابتدا باید از شکل گیری این موسسه ها جلوگیری می کرد.

به گزارش مازندنومه،وی با اشاره به این که موسسه های مالی اعتباری مجوز فعالیت خود را از وزارت تعاون دریافت کرده اند اظهار داشت: بانک مرکزی از این منظر زیر سوال است که چراتاکنون نسبت به جلوگیری از فعالیت این موسسه ها اقدام نکرده است؟

ابراهيمي با طرح اين سئوال که این چند سال بانک مرکزی کجا بود و چرا اقدام نکرد؟ افزود: خبرهایی مبنی بر ادغام برخی از این موسسه ها و گردآوری سرمایه اولیه برای تبدیل شدن به بانک و برطرف شدن مشکل آنها وجود دارد.

 وی تصریح کرد: در یک سال اخیر موسسه های مالی اعتباری به ندرت در استان آغاز به فعالیت کردند و اجازه ندادیم مسئولان موسسه ها شعبه های جدید راه اندازی کنند.


  • سه شنبه 17 اسفند 1389-0:0

    برای دیدن آخرین خبر در مورد بهمن ایثار از وبلاگ زیر دیدن فرمائید:
    www.tbibanker.blogfa.com
    تا فرم پر نشه از پول خبری نیست!!!!!!!!!!!

    • سه شنبه 17 اسفند 1389-0:0

      برای دیدن آخرین خبر در مورد بهمن ایثار از وبلاگ زیر دیدن فرمائید:
      www.tbibanker.blogfa.com
      تا فرم پر نشه از پول خبری نیست!!!!!!!!!!!

      • سه شنبه 3 اسفند 1389-0:0

        مسئولین تا اوضاع وخیم تر نشد مشکل را حل کنید تا شب عید نیامد خواهشمند مردم را شب عید خجالت زده خانواده شان نکنید
        توی این موسسات فقط مردم عادی و زحمت کش هستند که حساب باز می کنند تا بتوانند چندر قاض وام بگیرند و به زندگیشان سر و سامان دهند لطفا پیگیری فرمائید
        با تشکر

        • يکشنبه 1 اسفند 1389-0:0

          دوستن سلام
          بخدا صندوق بهمن ایثار ,وحدت وامثال اینها خیلی بهتر از بانکهای دولتی هستند بدون منت بر اساس کارکرد وام میدن در حالیکه بانکهای دولتی اینطور نیستن اگر همین روند ادامه پیدا میکرد در بانکهای دولتی رو یاید کاه گل میگرفتن بنابراین دامهای ما بخاطر کمبود کاه تلف میشدند آقایان فکر دامهای ما بودند که کاه کم نیاد جلوی فعالیت این موسسات رو گرفتند خدا خیرتان دهد

          • امیرهوشنگپاسخ به این دیدگاه 0 0
            يکشنبه 1 اسفند 1389-0:0

            معاون محترم سیاسی و امنیتی استانداری مازندران ، جناب آقای ابراهیمی ، هر چند بی شک حضرتعالی به مفاد آئین نامه شورای پول و اعتبار وزارت امور اقتصاد و دارایی اشراف کامل دارید ، مع الوصف ، اشاره ذیل ، مختصر و گذراست و صرفا جهت مرور و یادآوری . این آئین نامه در 14 ماده و 10 تبصره در تاریخ 2/8/1388 به تصویب شورای پول و اعتبار آن وزارتخانه رسیده و در باب نحوه تاسیس ، اداره بانکها و موسسات مالی و اعتباری غیر دولتی می باشد .
            ماده 2 _ تاسيس ، ثبت و فعاليت بانك يا موسسه اعتباري موضوع اين آيين نامه فقط با اخذ مجوز از بانك مركزي و در چهارچوب قوانين، آيين نامه ها و مصوبات شوراي پول و اعتبار و ساير مقررات و دستورالعملهاي مربوط امكان پذير است .
            ماده 3 _ مراجع ثبت فعاليت اشخاص متقاضي موضوع اين آيين نامه موظفند ، در چهارچوب مقررات اين آيين نامه و ساير قوانين مربوطه ، قبل از ثبت فعاليت ، مجوز تاسيس صادره توسط بانك مركزي را از متقاضيان مطالبه كنند .
            تبصره _ چنانچه به هر علتي مراحل ثبت بدون اخذ و ارائه مجوزهاي صادره از سوي بانك مركزي انجام شود ، اين امر هيچگونه حقي براي متقاضي ايجاد نمي كند و وي حق اشتغال به عمليات بانكي موضوع اين آيين نامه را بايد هيچ ترتيبي نخواهد داشت .
            ماده 5 _ بانك مركزي پس از بررسي درخواست اشخاص متقاضي ، مدارك و مستندات مورد نياز و تطبيق و احراز شرايط مربوطه نسبت به صدور مجوزهاي لازم اقدام مي نمايد .
            تبصره 1 _ مجوز اوليه كه موافقت اليه بانك مركزي با تاسيس بانك است، صرفاً به منظور تشكيل پرونده ثبتي و پذيره نويسي سهام توسط بانك مركزي صادر مي شود .
            تبصره 2 _ محوز ثبت كه موافقت نهايي با تاسيس بانك است، توسط بانك مركزي به منظور ثبت بانك در مرجع ثبت شركت ها صادر مي شود .
            تبصره 3 _ مجوز فعاليت كه اجاره نامه براي شروع فعاليت بانك است، توسط بانك مركزي صادر مي شود .
            تبصره 4 _ مجوز فعاليتهاي عملياتي بانك مي تواند بصورت مرحله اي توسط بانك مركزي صادر شود .
            ماده 12 _ بانك مركزي در هر مرحله اي كه تشخيص دهد متقاضيان تاسيس بانك يا موسسه اعتباري ازشرايط لازم برخوردار نبوده يا قادر به انجام تعهدات خود نبوده و يا اطلاعات خلاف واقع ارائه نموده اند مي تواند مجوزهاي صادره را در هر مرحله تا قبل از صدور مجوز فعاليت متوقف و يا لغو نمايد .
            ماده 13 _ در صورتي كه بانك يا موسسه اعتباري موضوع اين آئين نامه ، قوانين و مقررات مربوطه، مفاد اساسنامه و يا دستورات بانك مركزي را رعايت ننمايد مشمول مقررات تنبيهي و انتظامي خواهد گرديد .
            ماده 14 _ لازم است بانك مركزي نسبت به تعيين و اعلام شرايط و چگونگي تسليم تقاضاي تاسيس بانك يا موسسه اعتباري غير دولتي ، ريز مدارك مورد نياز ، مراحل بررسي و صدور مجوز و ساير موارد مربوطه ، به ترتيبي اقدام نمايد كه امكان اطلاع عموم از شرايط و ضوابط مورد نظر فراهم گردد .
            جناب آقای ابراهیمی ، مردم را نه به چشم طلبکار ، به چشم محرم ببینید و مشکل را صراحتا بیان کنید ، این مردم صبورند و شرایط را درک خواهند کرد ، چنانچه صداقت باشد ، آستانه تحمل بالاتر خواهد رفت .
            موفق و موید باشید .

            • شنبه 30 بهمن 1389-0:0

              بانک مرکزی رفته بود گل بچینه ، شهرداری گرفتش ، بازداشت بود، تازه با قید ضمانت آزاد شد و اومد که به این مسائل رسیدگی کنه

              • شنبه 30 بهمن 1389-0:0

                سئوال من این است که اگر بهمن ایثار مجوز نداشت چرا 160-170 شعبه در کشور زده؟آقای اباهیمی شما خودتان که معاون استاندار هستیدمی توانید همین جوری موسسه مالی بزنید؟نمی شود که.حتما مجوز داشتند.شما باید شفاف تر از عملکرد بانک مرکزی انتقاد می کردید.حالا لااقل به فکر مردم باشید تا پولشان را بگیرند.

                • شنبه 30 بهمن 1389-0:0

                  آقاي ابراهطمي بعد از چند روز که اظهار نظر کردند تازه یکی به نعل زدند یکی به میخ.اگر خودشان در این شعبات حساب داشتند حتما کاری می کردند.برادر فکر کنید ما همسایه شما یا دوست شما یا آشنای شماییم.من تمام پس انداز ناچیزم در بهمن ایثاره.چرا اقدامی نمی کنید ؟


                  ©2013 APG.ir