تعداد بازدید: 4208

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 4 اسفند 1389-21:41

چهاردانگ محروميت

در نامه جانباز 40 درصد چهاردانگه اي به یکی از نمایندگان مردم ساری در مجلس مطرح شد:در برخی مواقع آب روستا به مدت 24 ساعت قطع می شود و برای روستاها با تانکر از کیاسر آب حمل می شود- از نماینده های استان تمنا می کنم جهت دسترسی به حق و حقوق مردم حوزه انتخابیه خود از نماینده نوشهر و چالوس درس بگیرند.


خیرالله عزیزی- جانباز 40 درصد جنگ تحمیلی و اهل روستای خالخیل بخش چهاردانگه ساری- در نامه ای به نمايندگي از سوی اهالی روستاهای بخش چهاردانگه از نماینده برخاسته از این منطقه خواسته به وضعیت آب آشامیدنی ، ورزش ، گاز ، بیکاری ، برق و طرح هادی منطقه چهاردانگه  رسیدگی کند.

 به گزارش مازندنومه،وی در این نامه آورده است:منطقه کیاسر و روستاهای اطراف آن عقب ماندگی های زیادی دارند که نتیجه کم کاری مسئولان،به ويژه نماينده ماست.

اين جانباز جنگ ادامه داده: پروژه لوله کشی آب منطقه بارها ، نیمه کاره رها شده و تاکنون نتیجه ای دربر نداشته است. پیمانکار مربوط به این پروژه قبل از ماه مبارک رمضان مدتی مشغول انجام پروژه بود که با فرارسیدن ماه رمضان اقدام به تعطیلی این پروژه کرده و پس از آن نیز به مدت دو ماه مشغول به کار بود و تاکنون این پروژه نیمه کاره مانده است.

وي گفته: در برخی مواقع به ویژه ایام ماه محرم آب روستا به مدت 24 ساعت قطع می شود و برای روستاها با تانکر از کیاسر آب حمل می شود.

 وی با اشاره به وضعیت برق روستای خالخیل اظهار داشت: لوله کشی برق منطقه مربوط به سال 63 بوده که دارای فرسودگی های زیادی است و نیاز به به سازی دارد.

این جانباز در ادامه نامه می افزاید : این محدوده فاقد لوله کشی گاز است،در صورتی که در برف سال 86 بنا بر این بود که در منطقه چهاردانگه گازکشی مخزنی انجام شود اما این برنامه هم تاکنون اجرایی نشده است.

عزیزی با اشاره به اینکه تسطیح امور اراضی در این منطقه هنوز انجام نشده ادامه می دهد:مردم مظلوم و محروم منطقه چهاردانگه برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی با تمام توان و با یاری خداوند بزرگ تمام کم و کاستی ها را به جان خریده و تلاش می کنند تا ایران اسلامی از سایر کشورها عقب نماند اما هیچ حامی در زمان کاشت ، داشت و برداشت محصول ندارند.

وی با بیان اینکه حتی 10 درصد از جمعیت روستاهای منطقه چهاردانگه به شهر مهاجرت نکرده اند،می نويسد: دولت در این منطقه چه عملی انجام داده است و نماینده منطقه برای حوزه انتخابیه خود چه برنامه ای برای مردمی دارد که به خاطر حفظ آبروی نظام کشاورزی را ادامه می دهند؟

 این جانباز جنگ با اشاره به راه روستایی که نیمی از آن آسفالت و نیمی دیگر همچنان خاکی است اضافه می کند: این نیمه راه آسفالت شده هم توسط اداره راه انجام شده است.

 وی اظهار داشت: از مشکلات اساسی منطقه ، نداشتن سد است که اگر این سد بر روی رودخانه تجن روستای زلم رودبار ساخته شود بالغ بر 50 روستا از این نعمت برخوردار می شوند.

عزیزی می پرسد: استاندار ،نماینده مردم ساری و مدیران کل مرتبط چند بار از منطقه روستای شویلاشت(خالخیل) بازدید کرده و به مشکلات مردم منطقه رسیدگی کرده اند.

وی ضمن طرح اين سئوال که بفرمایید در سفر سوم دولت چه طرح هایی جز پالایشگاه داشته اید و چند طرح به مرحله اجرا رسیده است؟افزوده: البته پالایشگاه کیاسر چند سالی است که از سوی مسئولان مورد پی گیری قرار گرفته و بازهم معلوم نیست ما برنده این پالایشگاه باشیم یا مردم شریف بهشهر؟

عزیزی می افزاید: برخی نمایندگان برای جذب آرای مردم ، وعده های بسیاری داده اند اما عملا نتوانسته اند هیچ یک از وعده ها را به مرحله عمل برسانند.

 وي خاطرنشان می کند : چنانچه نمایندگان نحوه جذب منابع را نمی دانند از نماینده نوشهر وچالوس پرس و جو کنند.

عزیزی در پایان نامه آورده است: از نماینده پرکار و پرتوان نوشهر و چالوس تشکر کرده و از سایر نماینده های استان تمنا می کنم جهت دسترسی به حق و حقوق مردم حوزه انتخابیه خود از این نماینده پرتلاش درس بگیرند و به خاطر سوگندی که بر نمایندگی خود خورده اند در نزد خداوند شرمنده و شرمسار نباشند.


  • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

    اقای شجاعی بزرگوار این چهار سال چشم به هم بزنیم تموم میشه شما میمونید و مردم شویلاشت...:)

    • آرمان-سرخولیکپاسخ به این دیدگاه 4 0
      شنبه 1 مهر 1391-0:0

      جاده خالخیل که آسفالت شد مشکل آبرسانی هم تقریباٌحل شده ولی فکرنکنم به خاطرموقعیت کوهستانی شویلاشت گازرسانی انجام بشه البته به یاد سرخولیک و ایلیرد و کرسام هم باشید خوبه آقای عزیزی ، چون وقتی اسم شویلاشت رو میارید شویلاشت متشکل از این4 روستاست و خالخیل خودش به تنهایی فقط
      خالخیله. درود بر تمامی شویلاشتی های متعصب.

      • عزیزی-شویلاشتیپاسخ به این دیدگاه 2 2
        شنبه 1 مهر 1391-0:0

        ضمن تشکر از برادر جانباز آقای عزیزی بابت نوشتن این نامه، واقعآ مردم این منطقه از کمبود امکانات اولیه زندگی رنج میبرند. امیدوارم مسئولین فکری به حال این منطقه و همچنین روستاهای دیگر چهاردانگه بکنند.

        • روحي-خالخيليپاسخ به این دیدگاه 4 0
          چهارشنبه 28 دی 1390-0:0

          من صميمانه از برادر خوبم آقاي عزيزي تشكر مي نمايم ،با اينكه خودشان به خاطر جانباز بودن حقّ بزرگي برگردن همه دارند،امافقط به مشكلات مردم روستاي زيباي خالخيل اشاره كردند

          • آرمان-سرخولیکپاسخ به این دیدگاه 3 0
            دوشنبه 24 مرداد 1390-0:0

            تمام این مشکلات رو از نزدیک دیدم مشکل آب و گاز واقعاٌ طاقت فرسا هستش اما جاده خالخیل آسفالته وخوبه- راستش آقای شجاعی نماینده ساری محرم سال گذشته درروستای کرسام قول دادند مشکل آب 4روستای شویلاشت تامحرم امسال حل میشه! ببینیم و تعریف کنیم

            • چهارشنبه 4 اسفند 1389-0:0

              نبود امکانات در برخی روستاهای کوهستانی به خاطر دور بودن از شهر و نداشتن راه مواصلاتی مشهود است.بردن امکانات به این روستاهای دور دست و ییلاقی هم سخت است.نمیدانم می شود برای این مردم ساده دل و زحمتکش کاری مکرد یا نه؟

              • چهارشنبه 4 اسفند 1389-0:0

                مناطق فقیری مثل چهاردانگه نیاز به همراهی مسئولان دارند.امیدوارم این نامه انعکاس خوبی داشته باشد و کمی جهت تصمیم گیریهای مسئولان را تغییر دهد.


                ©2013 APG.ir