تعداد بازدید: 2333

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 9 اسفند 1389-21:9

الان مساله داريم ، ایران 10 سال دیگر مساله ندارد

فرزانه:برنج و گندم موضوع انشایی شده که گاهی می گویند برنج بهتر است یا گندم؟/ آیت الله جباری: معنی ندارد برنج هندی وارد کنیم و بعد فکر کنیم سرطان دارد یا نه/ ناصحی:با گندم و برنج این مملکت شوخی نمی کنیم.(گزارش+حاشيه هاي مازندنومه از همايش ملي برنج)


 مازندنومه:مراسم افتتاحيه چهاردهمین همایش ملی برنج کشور،صبح روز دوشنبه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد.در اين مراسم يکي از نمايندگان مردم مازندران در مجلس خبرگان،معاون برنامه ريزي استاندار مازندران و مجری طرح افزایش تولید برنج وزارت جهاد کشاورزی سخنراني کردند.گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار مازندنومه-را از اين مراسم بخوانيد.

----------------

*جباري:معنی ندارد برنج هندی وارد کنیم

عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم افتتاحیه چهاردهمین همایش ملی برنج کشور در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: یکی از نعمت های خداوند نیازشناسی و رفع نیاز است.

 آیت الله جباری افزود: اگر بخواهیم در جوامع بشری مستقل و خودکفا زندگی کنیم باید نیاز خود را بشناسیم.

وی با بیان اینکه خودکفایی بدون رفع نیاز معنا ندارد،افزود: معنی ندارد برنج هندی وارد کنیم و بعد فکر کنیم سرطان دارد یا نه.

 وی خطاب به حضار تصریح کرد: امام فرمود ما می توانیم و امروز می بینیم که می توانیم ؛ امام فرمود شما جوانان امید و نوید هستید و دو بار هم تاکید کردند و امروز هم شما نوید و امید هستید.

جباری اظهار داشت:معنی ندارد نیاز داشته باشیم و به جاي توليد از چین وارد کنیم.

جباری با اشاره به اینکه با وجود ظرفیت ها نباید برنج وارد کنیم،خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در تکنیک و مقالات علمی در دنیا یا اول است و یا دوم اما در کشاورزی الان واردکننده تخم مرغ هستیم و موقع استفاده از این مواد ترس مان ازاین است که نکند این ماده خطرناک باشد چون یا از هندوستان آمده یا از پاکستان.

وی با بیان اینکه 31 سال است که امام جمعه بهشهر هستم و حضور در این گونه برنامه ها برای من سخت است گفت: اما الان دوره ای است که به حضور من نیاز است .

خطیب جمعه بهشهر خاطرنشان کرد: وقتی می توانیم در داخل برنج تولید کنیم مگر مجبور هستیم که برنج وارد کنیم. وی با اشاره به اینکه الان کشاورزان مساله دارند و حرف می زنند،افزود:کشاورزان می گویند هزینه کشاورزی بیشتر از درآمد تولید است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: کشاورز زمین هایش را می فروشد تا ویلا بسازند و با پول آن برای فرزندش ماشین می خرد تا چند روز این طرف و آن طرف برود بعد تصادف کند و گرفتار شود.

*ناصحي:ما هرچه که کاشتیم خورده ایم!

 بهمن ناصحی-مدیر دفتر پنبه ، دانه های روغنی و نباتات صنعتی -در اين مراسم گفت:مردم ، مردم 20 سال قبل نیستند و کشاورز هم کشاورز 20 سال قبل نیست و به لحاظ دانش بسیار قوی تر از 20 سال قبل هستند و به همین دلیل باید شاخص ها در زمان خود ارزیابی شوند.

وي با بيان اين نکته که دنیا مصرف برنج را کنترل کرده و ما هرچه که کاشتیم خورده ایم،خاطرنشان کرد: هیچ جای دنیا به خودکفایی نرسیدند مگر اینکه مصرف آنها کاهش یافته باشد.

ناصحی تصریح کرد: پس از مدت ها یک کار تخصصی در محل تولید علم و تخصص مانند دانشگاه اجرا می شود .

وی اظهار داشت: در کشور مراکز علمی دانشگاهی زیادی داریم اما این حلقه ها به هم متصل نیستند و باید بتوانیم از پتانسیل های علمی در کشور حداکثر استفاده را داشته باشیم.

مجری طرح افزایش تولید برنج وزارت جهاد کشاورزی افزود: دنیا دیگر دنیای جنگ افزارهای اتمی نیست و جنگ ،جنگ نرم افزاری و امنیت غذایی است به همین دلیل با گندم و برنج این مملکت شوخی نمی کنیم.

وی با اشاره به اینکه گندم و برنج امنیت غذایی مملکت و انقلاب ما را بر عهده دارند خاطرنشان کرد:با کلمه مزیت در تولید گندم و برنج موافق نیستم.

*فرزانه:اميد ما به دانشگاه است

ولی الله فرزانه-معاون برنامه ریزی استانداری مازندران- در اين همايش تصریح کرد: برنج و گندم موضوع انشایی شده که گاهی می گویند برنج بهتر است یا گندم اما برنج آن قدر مهم است که سال 2004 به عنوان سال بین المللی برنج نامگذاری شد.

 وی افزود: هشت درصد از ارزش افزوده مازندران متعلق به تولید برنج است که مزیت نسبی آشکار شده و بالای یک دارد.

فرزانه یادآور شد: با اینکه کشاورزی ما به صورت سنتی انجام می شود،مزیت نسبی ما بالا است.

 وی با اشاره به اینکه بیش از 24 درصد از درآمد کشاورزان از محل کشاورزی است خاطرنشان کرد: باید در راستای سودآورکردن بخش کشاورزی گام برداریم.

 فرزانه با بیان اینکه فعالیت کشاورزی برای کشاورزان سودآور نیست گفت:سازمان گسترش نوسازی مازندران را برای مکانیزه کردن ماشین آلات کشاورزی به عنوان استان پایلوت قرار داده است.

 وی با اشاره به اینکه امید ما در بخش امینت غذایی و افزایش عملکرد سطح زیر کشت برنج به بخش دانشگاهی و تحقیقاتی است اظهار داشت: باید اصلاح ماشین آلات کشاورزی را هم مد نظر قرار دهیم.


حاشيه ها:

-امام جمعه بهشهر در سخنراني خود گفت:با وضو در این مراسم حاضر شده ام و اگر در راه تصادف می کردم شهید محسوب می شدم چون در حال آمدن به جمع خوبان بودم.

-وي افزود:وقتی به مهمانی می روم و برنج خارجی می پزند هر لقمه ای که می خورم فکر می کنم .

-جباری با اشاره به اینکه یک بار مریض شده بودم و پزشک به من گفت 17 روز نباید حرف بزنم،تصریح کرد: اما من فردای همان روز به یک مراسم شهید رفته و سخنرانی کردم و پزشک هم به من گفت "مگر نگفتم 17 روز نباید حرف بزنی؟" من هم به آن پزشک گفتم امروز کشور به من نیاز دارد ، الان مساله است ، ایران 10 سال دیگر مساله ندارد چون فرزندان شما این کشور را پیش می برند.

-وی با بیان اینکه تاکنون مکه،سوریه و کربلا نرفته ام اظهار داشت:کربلای من حضور در همین برنامه ها است ،باور نمی کنید بپرسید.

 -ناصحی با قرار گرفتن در پشت تریبون گفت:از علیزاده(دبیر همایش) تشکر نمی کنم چون وی دبیر است و وظیفه اش بوده و کسی که وظیفه اش را انجام می دهد نیاز به تشکر ندارد.

-وي افزود:مدرسه که می رفتم انشای خوبی نداشتم و برادرام انشا می نوشت ، این را گفتم بدانید که سخنرانی بلد نیستم و فقط به ارائه گزارش می پردازم.

-ناصحی از مسئولان برگزاری مراسم هم انتقاد کرد که جای پانل بسیار بد است و افزود:این میز باید اریب گذاشته می شد چون من که نشسته بودم نمی توانستم پاورپوینت را ببینم.

- 140 مقاله به چهاردهمین همایش ملی برنج کشور ارسال شده است ، این همایش از روز دوشنبه به مدت دو روز در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار می شود.


  • جمعه 13 اسفند 1389-0:0

    چقدر حرفای خوب در این گونه همایش زده می شود.من کم کمک دارم عاشق همایش می شوم.می خوام با دوستام چند همایش بذارم و حرفای خوب خوب بزنیم!همایشی درباره میزان محبت مادر به فرزند و برعکس...همایشی درباره نقش آب در پخت برنج..همایشی درباره نقش برق در قبض گاز...یکی دیگه هم همایش پلوپز برقی در پخت برنج...چقدر کارای عقب افتاده داریم که با این همایشها حل میشه!


    ©2013 APG.ir