تعداد بازدید: 3069

توصیه به دیگران 45

سه شنبه 10 اسفند 1389-22:3

کسي به خبرنگاران عيدي نمي دهد!

...خبرنگاران غرب استان هنوز موفق به استفاده از بن هاي اعطايي روز خبرنگار نشده اند! در آستانه سال جديد اميدواريم اين بن ها بخشي از مشکلات مان را حل کند؛هرچند تا جايي كه مي دانيم خبرنگاران شهرستاني در آستانه عيد نوروز ، عيدي نمي گيرند.(يادداشتي از محمد حسين ملايي کندلوسي،خبرنگار-کجور)


عرصه خبرنگاري در شهرستان ها حكايتي براي خودش دارد،خبرنگاراني كه در رسانه هاي كشوري فعاليت دارند از حقوق و مزايايي همچون يك كارمند برخوردارند و به ندرت با مشكلات خبرنگاران شهرستاني روبه رو مي شوند.

البته در طول يك سال گذشته از سوي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران،خانه مطبوعات و ساير مسئولان گام هاي خوب و قابل تحسيني براي رفاه حال خبرنگاران شهرستاني كه هيچگونه پشتوانه و درآمدي براي معيشت زندگي خود ندارند،برداشته شد و تحرك و شادابي خاصي به عرصه خبرنگاري و خبرنگاران داده شد.

قدرداني از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان مازندران در 17 مرداد ماه 89 در ساري يكي از همان گام هاي مثبت و در خور توجه بود كه باعث شادابي و عزت و احترام ويژه اي به قشر مظلوم خبرنگاران شد.

هداياي كه به مناسبت روز خبرنگار به همه خبرنگاران استان مازندران اهدا شد در نوع خود كم نظير و و علاوه بر ارزش مادي  داراي ارزش معنوي نيز بود.

يكي از هدايايي كه دراين روز به خبرنگاران اهدا شد « بن خريد صنايع دستي » به ارزش هشتصد هزار ريال بود كه بر اساس آن خبرنگاران مي توانستند با مراجعه به فروشگاه صنايع دستي كه آدرس آن بر روي برگه « بن خريد صنايع دستي » درج شده بود، به ميزان مبلغ تعيين شده محصولات صنايع دستي خريداري كنند.

 در اين بين تعدادي ازخبرنگاراني كه از غرب مازندران و در اوج گرماي سوزان و شرجي تابستان براي حضور در مراسم تجليل از خبرنگاران به ساري سفر كرده بودند به علت خستگي ناشي راه و گرماي هوا، نيز كمبود وقت كافي براي مراجعه به فروشگاه صنايع دستي مورد نظر ، ترجيح دادند تا در زمان ديگري، قبل از به پايان رسيدن مهلت اعتبار « بن خريد صنايع دستي »(تاريخ 15/7/89) ،مجددا به ساري سفر كرده و از بن ها استفاده کنند.

 قبل از آنكه خبرنگاري براي خرج کردن بن به ساري سفر كند ، جلسه اي در اوايل پاييز 89 با حضور رييس اداره مطبوعات اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مازندران و خبرنگاران غرب استان در چالوس برگزار شد كه در پايان وي درباره بن هاي خريد صنايع دستي  به خبرنگاران گفت:"كساني كه بن اهدايي خريد صنايع دستي را هنوز نزد خود دارند از مراجعه به فروشگاه صنايع دستي در ساري خودداري كنند و خبرنگاران نگران پايان مهلت اعتباري كه بر روي بن درج شده است نيز نباشند."

او قول داد كه مبلغ مندرج بر روي برگه  « بن خريد صنايع دستي » به صورت نقدي به خبرنگاران  پرداخت خواهد شد تا مشكلات و هزينه هاي جانبي سفر به وجود نيايد.

خبرنگاران حاضر در جلسه كه از نقاط مختلف غرب مازندران آمده بودند از اين همكاري و مساعدت كارشناس مسئول مطبوعات در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مازندران خوشحال شدند و به جاي سفر هزينه بر و خسته كننده به ساري منتظر تحقق وعده و قول او شدند.

اکنون اين انتظار حدود شش ماه به درازا كشيده است و هيچگونه خبري از دريافت مبلغ هشتصد هزار ريالي حك شده بر روي برگه « بن خريد صنايع دستي »كه به خبرنگاران اهدا گرديد ،  نشده است!

 خبرنگاران زحمتكش و فعال غرب مازندران از عملي نشدن قولي كه به آنها داده شد ناراحت و مغموم هستند.بسياري از آنها که هيچگونه منبع درآمدي براي معيشت خود ندارند و همواره مظلوم واقع شده اند بر سر دو راهي مانده اند كه با برگه « بن خريد صنايع دستي » كه چند ماه از تاريخ اعتبار آن نيز گذشته است و درحال حاضر به چيزي شبيه به كاغذ باطله رنگي مبدل شده است ، چه كنند؟!آيا بايد چند ماه و يا چند سال ديگر هم براي تحقق قول و وعده داده شده بمانند يا از خير آن بگذرند؟

 البته تحقق يافتن قول نقد شدن و پرداخت مبلغ بن خريد صنايع دستي درآستانه عيد نوروز را مي توان يك تير و دو نشان ناميد چرا كه هم مبلغ بن خريد صنايع دستي به خبرنگاران پرداخت مي شود و هم مي توان به حساب عيدي خبرنگاران گذاشت،هر چند تا جايي كه مي دانيم خبرنگاران شهرستاني در آستانه عيد نوروز ، عيدي نمي گيرند.


  • یک مسئول پاسخ به این دیدگاه 0 0
    چهارشنبه 25 اسفند 1389-0:0

    جناب ابراهیمی معاون سیاسی که می گویند همدرد خبرنگاران است چراکاری نکرد؟!

    • همکار خبریپاسخ به این دیدگاه 0 0
      چهارشنبه 11 اسفند 1389-0:0

      خبرنگاری هم شجاعت می خواهد هم معرفت که تو هر دو را داری...دورش رو خط بکش از پول خبری نیست و اون بن سر کاری بود و بیخیال شو خودت رو خراب نکن

      • چهارشنبه 11 اسفند 1389-0:0

        سلام رییس جهاددانشگاهی واحد مازندران عیدی همه خبرنگاران را داد(http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30275297)

        • چهارشنبه 11 اسفند 1389-0:0

          پسرم! یعنی کار می بایست به چنین دریوزگی میکشید که از بابت هشتاد هزارتومن چنین بنویسی؟ عیدی-مزد- پاداش -....فقط این باشد که تو بتوانی بی هراس داروغه به رسالتت عمل کنی نه اینکه دلت خوش به این باشد که از غرب مازندران کوچ به ساری بکنی و بتوانی معادل هشتاد هزار تومن کاسه کوزه بخری!!! اهل کنذلوس که چنین نمی گوید نکند مال جای دیگری....؟

          • سه شنبه 10 اسفند 1389-0:0

            برادر غصه نخور. خبرنگارای مرکز استانم موقع کار که می شه برار می شن ، موقع هدیه و عیدی که می شه دزدن و مسئول رسانه خودش باید بره. همدردیم


            ©2013 APG.ir