تعداد بازدید: 3066

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 10 اسفند 1389-22:56

نيکنام:نمي دانم نماينده جديد مربوط به کدام منطقه است؟

نماينده مردم رامسر و تنکابن گفت:سختي راه و بعد مسافت مردم را به ستوه آورده و به همين دليل مردم غرب استان به دنبال تاسيس استان جديدي هستند-مردم گمان می کنند مسئولان استانی سهم بیشتری از اعتبار را برای مرکز استان اختصاص مي دهند-هنوز نسبت به استان شدن غرب مازندران تصمیمی گرفته نشده است-باید تعریف فرمانداری ویژه مشخص شود.


نماینده مردم تنکابن ،رامسر و عباس آباد در گفت و گوی اختصاصی با مازندنومه در رابطه با جدايي غرب استان و تشکيل استان مازندران غربي گفت:با توجه به ابعاد جغرافیایی مازندران و فاصله زیادی که غرب استان با مرکز دارد و نيز وجود سیستم اداری نامطلوب،جمعي برآنند تا برون رفت از برخی گرفتاری ها در صدد تفکیک غرب مازندران به عنوان یک استان مستقل باشند.

ابوالفتح نیکنام اظهار داشت:هر اقدام و تصمیمی که در شهرستان ها گرفته می شود برای محقق شدن باید از طریق مسئولان استان تصمیم گیری شود و اين مسئله باعث شده مردم براي رسیدن به انتظارات سختی راه را متحمل شوند و بعضا طی مسافت و نتیجه نگرفتن مردم را به سطوح آورده که این اصلی ترین انگیزه مردم غرب استان برای تشکیل استان جدید است.

وی یادآور شد:اگر نگاه اداری و سازمانی درست عمل می کرد و شهرستان ها برای برنامه های خود ، تصمیم می گرفتند انگیزه ای نبود که هر شهری آرزو کند روزی مرکز استان باشد.

 دبیر مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه مردم باور دارند در تقسیم امکانات و اعتبارات ، مرکز نشینان دقت لازم را در ارتباط با شهرستان ها انجام نمی دهند،تصریح کرد: مردم گمان می کنند مسئولان استانی سهم بیشتری از اعتبار را برای مرکز استان و سهم کمتری را به شهرستان ها اختصاص می دهند و البته من به این اعتقاد ندارم.

وی افزود: اخیرا" به اتفاق نماینده چالوس و نوشهر و نماینده نور و محمودآباد طی نامه ای انتظارات مردم منطقه را به وزیر کشور اعلام کرده ایم.

 نیکنام با بیان اینکه در خصوص استان شدن برخی مناطق عقاید مختلفی وجود دارد،خاطرنشان کرد:برخی معتقدند استان های کوچک بهتر می توانند ماموریت ها را انجام داده و مشکلات کمتری دارند و برخی هم معتقدند چنانچه سیستم اداری به خوبی عمل کند استان های بزرگ هم مشکلی نخواهند داشت و البته نگاه ها در اداره امور کشور به دولت برمی گردد.

 وی با اشاره به اینکه جمعیت غرب استان حداقل 2برابر جمعیت استان ایلام و برخی استان های دیگر است گفت:اما هنوز نسبت به استان شدن غرب مازندران تصمیمی گرفته نشده است.

 نیکنام در رابطه با افزایش تعداد نمایندگان مازندران به خبرنگار ما گفت: هر 10 سال به تعداد نمایندگان اضافه می شود که تعداد اهالی یک منطقه در این مساله تاثیرگذار است.

 وی با بیان اینکه شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد با 300 هزار نفر جمعیت ، یک نماینده دارند خاطرنشان کرد: نمی دانم یک نماینده ای که قرار است به تعداد نمایندگان مازندران اضافه شود مربوط به کدام منطقه است؟

 عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت فرمانداری ویژه تنکابن یادآور شد:ایجاد فرمانداری ویژه یکی از گام های مثبت در جهت کاهش مشکلات شهرستان هایی است که فاصله زیادی از مرکز استان دارند که نه استان می تواند پاسخگو باشد و نه شهرستان.

 نیکنام با اشاره به اینکه فرمانداری ویژه تعریف جامع و کاملی ندارد تصریح کرد: از فرماندار ویژه به عنوان معاون استاندار یاد شده حال آنکه استاندار معاونان زیادی دارد و هنوز مشخص نیست فرماندار ویژه چه معاونتی بر عهده داشته و چه اختیاراتی دارد و یا ادارات شهرستان که به معاون مدیرکل تبدیل می شوند چه تصمیماتی می توانند اتخاذ کنند.

 وی اظهار داشت:باید تعریف فرمانداری ویژه مشخص شود تا هم مردم تکلیف خود را بدانند و هم استان.

نیکنام خاطرنشان کرد: استاندار باید مسائل را کاملا مشخص می کرد که داشتن فرمانداری ویژه چه مزایا و موقعیت هایی را برای مردم منطقه به ارمغان می آورد.


  • پنجشنبه 27 بهمن 1390-0:0

    نترس از انکه هایوهوی دارد بترس از آنکه سر به زیر دارد. امید وارم که مردم عقلشون رو بکار بندازند چیزهای واقعی رو ببیند که چه کسی تا حالا براشون زحمت میکشه و در خوننه خصی خودشو به روی همه باز کرده با آغوش باز پذیرای همه است کار کمربندی رو کی تموم کرد و خیلی کارای دیگه.........

    • یکی ازاهالی رامسرپاسخ به این دیدگاه 0 0
      چهارشنبه 5 مرداد 1390-0:0

      استان غرب مازندران ازنوشهر تا کلاچای باید باشد ومناسب ترین مرکز استان شهرستان رامسر است .

      • مازیار مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
        دوشنبه 16 اسفند 1389-0:0

        نماینده هایی که فعلا داریم چه گلی به سرمان زدند که یکی دیگر هم میخواهد اضافه شود. نماینده های کنونی، چه پیشرفت و بهبودی در استان ایجاد کردند؟/ از آنجا که بودجه کمتری به سایر شهرستانها نسبت به ساری میرسد شکی نیست ولی چاره کار نیز تفکیک استان نیست. کاش سفری هم به دیگر استانها داشتید و فاصله شهرستانها با مرکز استانشان را میدیدید تا اینقدر کاهلی خود را به حساب طولانی بودن راه نمیگذاشتید.

        • پنجشنبه 12 اسفند 1389-0:0

          آقای نیکنام همچنان آرام و ساکت هستند و صرفا به سوال های خبرنگار جواب دادند که این تماس هم از جانب رسانه بود، امیدواریم این نماینده رسانه ای تر بشن

          • پنجشنبه 12 اسفند 1389-0:0

            آقاي نیکنام ساکت ترین نماینده استان بود.فکر کنم چون نزدیک انتخابات شده تازه شروع به حرف زدن کرده!


            ©2013 APG.ir