تعداد بازدید: 2528

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 11 اسفند 1389-13:4

روزهاي كارتوني

...هفتمين جشنواره بين المللي پويانمايي (انيميشن) نيمه اسفندماه همزمان با تهران، در ساري برگزار مي شود.(يادداشتي از عباس مهدوي،مدير روابط عمومي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران)


 مازندران نيمه اسفند ماه ميزبان رويدادي خواهد بود كه بسيار پرجاذبه و پر مخاطب است.هفتمين جشنواره بين المللي پويانمايي (انيميشن) 15 تا 19 اسفند همزمان با تهران، در ساري و همدان برگزار مي شود.

اين نخستين بار است كه چنين رويدادي در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان مازندران رقم مي خورد و بچه هاي ديارمان مي توانند از آثار روز دنيا در عرصه انيميشن بهره مند شوند.

در اين دوره از جشنواره 67 كشور حضور دارند و 830 فيلم از اين كشورها و 730 فيلم از هنرمندان ايراني به دبيرخانه جشنواره رسيده است كه شاهد اكران آثار منتخب جشنواره در مجتمع فرهنگي و هنري كانون ساري خواهيم بود.

در روزهايي كه مردم استان به استقبال بهار مي روند و شهرهاي استان رنگ و بويي نوروزي به خود گرفته، تماشاي پويانمايي به نشاط خانواده هاي علاقمند خواهد افزود.

سيد صادق رضايي مدير عامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كه خود سال ها پيش مديريت كانون را در مازندران بر عهده داشت، در نشستي خبري از برپايي همزمان اين رويداد در ساري و همدان خبر داد.

 رويدادي كه جزو پنج فستيوال بزرگ جهان محسوب مي شود و توانسته توجه بسياري از كشورها و فعالان انيميشن را به خود معطوف سازد.

كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان مهم ترين مركز پرورش استعدادهاي هنري در زمينه انيميشن محسوب مي شود و بهترين هاي انيميشن ايران از اين مجموعه پا به عرصه گذاشته اند.

پويانمايي مؤثرترين شيوه براي ارتباط با مخاطبان كودك و نوجوان محسوب مي شود و بايد از ظرفيت هاي پويانمايي در مراكز كانون بيشتر بهره گرفت.

اميدواريم برگزاري جشنواره بين المللي پويانمايي در ساري بتواند زمينه هاي رونق و ايجاد كارگاه هاي انيميشن و آموزش به كودكان و نوجوانان علاقه مند را در كانون پرورش فكري استان فراهم كند.

خوشبختانه در ماه هاي اخير شاهد توجه كانون استان به فعاليت هاي خلاقانه و نوآورانه در ارتباط با كودكان و نوجوانان هستيم. قصه گويي، سينما كودك و انيميشن در مراكز استاني كانون روند رو به رشدي را طي مي كند.

هر چند اطلاع رساني مطلوبي پيرامون برگزاري هفتمين جشنواره بين المللي پويا نمايي در استان با توجه به نزديك بودن برپايي آن انجام نگرفته است،حمايت و همراهي رسانه هاي استان از اين رويداد براي ميزباني شايسته و تداوم آن در سال هاي آتي يك ضرورت است.

مؤلفه اي كه موجب شده تا همدان مورد توجه مسئولان فرهنگي كشور قرار گرفته و به پايگاه فيلم و انيميشن كودك و نوجوان كشور مبدل شود.


  • مهران مازنی پاسخ به این دیدگاه 0 0
    چهارشنبه 11 اسفند 1389-0:0

    اگر می خواهید شرایط فردا بهتر از امروز باشد ، بیشتر از خودتان برای بچه هایتان وقت بگذارید .

    حالا که ارشادیان و کانونیان آستین همت را بالا زده و برنامه ای به این مهمی را برگذار میکنند ، بهتر ان است که با حضوری پر رنگ تر استفاده بهتری از آن نماییم .

    البته بر همه طلایه داران رسانه لازم است که این مهم را یاری رسانند .با تشکر و امتنان


    ©2013 APG.ir