تعداد بازدید: 3340

توصیه به دیگران 11

دوشنبه 16 اسفند 1389-8:51

آقازاده هاي استانی

آقای استاندار ، پروژه پل روگذر میدان ولی عصر(عج) ساری با مبلغ هفت میلیارد تومان به بهره برداری رسید ، پلی که از بار ترافیکی قسمتی از شهر کاسته و پیشانی مرکز استان است اما برای این پروژه که در گوشه ای از شهر و به دور از چشم مردم ساخته می شود و شاید من و شما سالی یکبار هم گذرمان به آن منطقه نیفتد 13 میلیارد تومان اعتبار ، رقم هنگفتی است.(يادداشتي از کلثوم فلاحي،خبرنگار-ساري)


 «چیزی که به آن نیاز داری صداقت است . اینکه با شجاعت چیزی را که واقعا احساس می کنی بگویی... باید پاک فراموش کنی که دوستت داشته باشند.»"الکس سیئرز"

 آقاي استاندار ، روزی در همین سالی که گذشت در یکی از جلسات شورای اداری استان ، زمانی که هنوز حجت الاسلام حکیم مديرکل اطلاعات مازندران بود، خطاب به مدیران خود گفتید:«قرار نبود فقط ما نماز بخوانیم ، باید همه نمازخوان باشند» و سپس به بروز برخی تخلفات بدون ذکر نام در استان اشاره کرده و ادامه دادید:«دل آقای حکیم پر از رازهایی است که نشان از برخی کم کاری ها و تخلف ها دارد». آن روز از مدیران خود خواستید نظارت بیشتری بر مجموعه داشته و همه را نمازخوان کنند.

 این راهم می دانید که گاهی مشت نمونه خروار می شود و مردم برخی کم و کاستی مدیران و مسئولان را به پای نظام می نویسند و البته در مثل جای مناقشه نیست.

 مردم ما همواره از ورود برخی آقازاده هاي رانتي به برخي از حوزه ها،به خصوص بخش اقتصادي گلایه مند بوده و از مسئولان ارشد خواستار رسیدگی به مسائل برخی آقازاده ها هستند.

 اینک در نزدیکی شما پروژه ای در مرکز استان به مناقصه گذاشته و فردی با مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون تومان برنده می شود اما به دلیل اینکه نفر دوم این مناقصه با مبلغی بسیار بالاتر ، یکی از آقازاده های استانی است، برخی مانع کلنگ زدن پروژه می شوند.

 مدتی بعد این پروژه توسط همین آقازاده با اعتبار سه میلیارد و 400 میلیون تومان کلنگ زنی شده و مدتی پس از شروع کار ، اعتبار مورد نیاز را 13 میلیارد تومان عنوان می کند.

 آقای استاندار ، این پروژه یکی از برنامه های شهرداری ساری است و مبلغ پروژه از جیب مردم این سامان جمع آوری می شود.

 پیش از این هم خبر لغو کلنگ زنی پروژه توسط مازندنومه منتشر شده بود اما فردی از مسئولان استان این قضیه را پیگیری نکرد تا مانع محقق شدن این رانت بزرگ شود.

 اینک بنا را بر این می گذاریم که شخص شما در جریان موضوع نبوده و از رانت جناب آقازاده مطلع نیستید ، پس از این لحظه که در جریان این موضوع قرار می گیرد بر شماست بررسي کنيد و مانع شويد تا بیش از این بر مردم مرکز استان جفا نرود.

 سکوت بزرگان در مقابل مسئله هايي از اين دست،نشان دهنده نوعی همراهی ناصواب است. اگرچه اعضای شورای شهر و مسئولان شهرداری در مقابل این مسئله سکوت اختیار کرده و از نمایندگان مردم ساری هم در این زمینه صدایی نمی شنویم و عرصه را جهت سوء استفاده هاي احتمالي آقازاده محترم خالی می کنند اما بر شماست که به عنوان بزرگتر استان ، دست کوچک ترها را گرفته و راه رفتن یادشان دهید.

 آقای استاندار ، پروژه پل روگذر میدان ولی عصر(عج) ساری با مبلغ هفت میلیارد تومان به بهره برداری رسید ، پلی که از بار ترافیکی قسمتی از شهر کاسته و پیشانی مرکز استان است اما برای این پروژه که در گوشه ای از شهر و به دور از چشم مردم ساخته می شود و شاید من و شما سالی یکبار هم گذرمان به آن منطقه نیفتد 13 میلیارد تومان اعتبار ، رقم هنگفتی است.

 در شرایطی که سپرده های مردم استان در برخی تعاونی ها بلوکه شده و بسياري از مردم حتي براي پرداخت اقساط بانکي شان با مشکل روبه رو هستند، تحمیل چنین پروژه ای از محل درآمدهای شهرداری که جیب مردم است ، دور از انصاف و عدل بوده و قابل قبول نیست.

آقای استاندار شایعه های متفاوتی مبنی بر اینکه شما تا اردیبهشت ماه مهمان استانداری مازندران بوده و سپس عزم خود را برای حضور در انتخابات مجلس نهم جزم خواهید کرد وجود دارد و اینکه عنوان می کنند طاهایی می خواهد برود و با مسائل استان کاری ندارد... اقدام شما در این راستا و موارد مشابه می تواند مهر باطلی بر همه شایعه ها باشد.


  • يکشنبه 14 فروردين 1390-0:0

    شما نمیدانید کیه اما همه ساری میدانند در باره کی حرف میزند البته باندی هستند برای خودشان / مثلا همه میدانند جریان پل لاستیکی ساری و مسایل پشت پرده را که بررسی نشد اما اینها ملاک نیست چون ....
    فقط بلدیم بزنیم تو سر جوانها

    • چهارشنبه 18 اسفند 1389-0:0

      شهرداری ساری و همینطور شورای شهر و مسئولین استان باید در مورد این مسئله پاسخگو باشند، سازمان بازرسی و سایر نهادهای نظارتی چرا پیگیری نمی کنند؟ این پول مردم (یا بیت المال ) است که توسط عده ای حیف و میل می شود، با این شرایط چطور انتظار دارید که مردم به شما اعتماد کنند؟

      • دوشنبه 16 اسفند 1389-0:0

        بحث پروژه مورد نظر در جلسه شورای شهر هم مطرح شد و از قلم گزارشگر گرامی خواندیم که یکی از اعضا شورا حتی به سخره اش هم گرفت اما ظاهرا بزرگان بر مسند توان مقابله با رانت خواریهای چنین را ندارند و حضرت شهردار هم شهره اند به پناه گیری ذر سایه رانت خواران دم کلفت ....فقط مردم بینوا مانده اند معطل که چه بگویند و چه بکنند تا متهم به براندازی نشوند! دست مریزاد خانم فلاحی ما که معافیم و منفغل پس تو بنویس شرح مظالم را تا روزی در دادگاه تاریخ سندی برای ارائه داشته باشیم!

        • دوشنبه 16 اسفند 1389-0:0

          عنوان نمودن ارقام ، جایی که جان کلام به رقم بستگی پیدا می کند احتیاط لازم دارد . در صورت مرتکب شدن اشتباه ، گزارش خبرنگار از اعتبار می افتد و تنها کار به این جا ختم نمی شود . چه بسا سبب می شود که گزارشات از سوی او ، دیگر هرگز مورد توجه نباشد . در این گونه مواقع لازم است ارقام از روی سند و یا از زبان کارشناسان باشد .

          • دوشنبه 16 اسفند 1389-0:0

            از مطلب خانم نویسنده تشکر می کنم.ما که نفهمیدیم منظور چه شخصیه اما در کل از مسئولان استان تقاضا می کنم که این گونه مسایل را حساس باشند و نگذارند جای آنها خبرنگاران وارد موضوع شوند.


            ©2013 APG.ir