تعداد بازدید: 3136

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 16 اسفند 1389-18:58

شريعت:متولی اشتغال نیستیم

چون اولین دوره برگزاری مسابقات مهارت را تجربه می کنیم کمی استرس داشتیم/لزومی برای اعزام کارآموران به کرج نمی بینم/ در رشته شیرینی پزی با استقبال فوق العاده ای مواجه و متهم به پارتی بازی هستیم/فعالیت های مجتمع فني تهران هیچ ارتباطی به ما ندارد و اگر رشته های ما را آموزش می دهد، تخلف کرده است .(گزارش مازندنومه از نشست مطبوعاتي مديرکل فني وحرفه اي مازندران)


مازندنومه:پيش از ظهر روز دوشنبه عبدالرضا شریعت نژاد -مدیر کل فنی و حرفه ای مازندران- با اصحاب رسانه گفت و گو کرد.وي در اين نشست مطبوعاتي مرکز آموزش فنی و حرفه ای 22 بهمن ساری را یکی از بزرگ ترین مراکز مهارت آموزی و جزء 5 تا 6 مرکز بزرگ آموزش های فنی و حرفه ای کشور دانست.گزارش ربابه حسين پور-خبرنگار ما-را از اين جلسه بخوانيد.

--------------------------

*ماکتي از مسابقات جهاني

مدیر کل فنی و حرفه ای مازندران گفت:امسال مازندران برای اولین بار در کشور دست به ابتکار زده و المپیادی طبق برنامه رسمی سازمان فنی و حرفه ای کشور تحت عنوان مسابقات مهارت ترتیب داده که در 3 سطح شهرستانی ، استانی و ملی از 14 تا 18 اسفند سال جاری در مرکز فنی حرفه ای 22بهمن ساری در حال برگزاری است.

 شریعت نژاد افزود: خردسال ترین شرکت کننده این مسابقات نوجوانی 11 ساله از بابل در رشته نرم افزار است .

وی ادامه داد: در راستای همانند سازی این مسابقات با مسابقات بین المللی ، حتی سوگندنامه ، تیم داوری ،نحوه امتیاز دهی ، پذیرش و اسکان ، جمع آوری لب تاپ ها و تلفن همراه ، انجام شد و در واقع این مسابقات ماکت کوچکی از مسابقات بین المللی است تا هم مهارت آموزان از لحاظ فنی و نیز آشنایی با مقررات جهانی تربیت شوند.

 مدیر کل فنی و حرفه ای مازندران تصریح کرد: یکی از اهداف ما از برگزاری مسابقات ، شناسایی و ذخیره کردن استعدادهاست و از سال آینده وارد تقویم کاری فنی و حرفه ای مازندران خواهد شد.

*کمی استرس داشتیم

 وی در پاسخ سوال مازندنومه در خصوص افزایش رشته هاي المپیاد گفت : بدون رودربایستی بگویم چون اولین دوره برگزاری چنین مسابقاتی را تجربه می کنیم کمی استرس داشتیم ؛به دلیل اینکه منابع مالی تعریف نشده بود و در خصوص مدیریت این مسابقات هم با چالش مواجه بودیم .

شریعت نژاد از به عضویت در آمدن 4 نفر از نخبگان مهارت مازندرانی، در تیم ملی مهارت ایران در 3 رشته دورودگری ،رباتیک و جوشکاری خبر داد و اظهار داشت :3 رشته از 8 رشته مهارت کشور برای المپیاد جهانی از مازندران انتخاب شد که مسابقات جهاني مهر ماه امسال در انگلستان برگزار می شود.

  وی با صراحت گفت : ما متولی امر اشتغال نیستیم، البته همه مهارت آموزان هم دنبال شغل نیستند بلکه به دنبال ارتقاي مهارت شان می باشند،با اين وجود تا کنون 20 درصد از مهات آموزان در حوزه تخصصی خود مشغول به کار شدند که رقم قابل قبولی است.

مدیر کل فنی و حرفه ای مازندران از شکل گیری سازمان ملی مهارت خبر داد وگفت : اگر این سازمان شکل بگیرد همه دستگاه های مهارتی زیر مجموعه آن خواهند شد و شرح وظایف و نوع مدارک تغییر می کند و مدارک از قالب پودمانی به دانشگاهی تا سطح دکتری تبدیل خواهد شد .

*آموزش های ما درجه یک هستند

 وی در پاسخ به سوالی در خصوص کاهش اعزام کارآموران به کرج اظهار داشت: لزومی برای اعزام نمی بینم چون غالب آموزش های ما درجه یک هستند.

شریعت نژاد افزود: در برخی از رشته ها همانند شیرینی پزی با استقبال فوق العاده ای مواجه و متهم به پارتی بازی هستیم.

 وي در خصوص تالیف کتاب هایی در زمینه فنی و حرفه ای گفت : این سازمان برخلاف آموزش و پرورش هیچ کتابی برای هیچ رشته ای ندارد چون بسیاری از مفاهیم و استانداردهای ما به روز تغییر می کند.

 وی در خصوص مجتمع فنی تهران بیان داشت : فعالیت های این مجتمع هیچ ارتباطی به ما ندارد و اگر رشته های ما را آموزش می دهد رسما اعلام می کنم تخلف کرده است و ما در حال پیگیری هستیم.

مدیر کل فنی و حرفه ای مازندران ادامه داد: 34 درصد از آموزش های موظفی خود را با پرداخت هزینه و شهریه به بخش خصوصی واگذار و بخشی ازآموزش های گران قیمت و سنگین را خودمان تقبل کردیم که البته اگر بخش خصوصی متقاضی این آموزش ها نیز باشد به آنها واگذار خواهیم کرد.

وی از پیگیری برای راه اندازی رشته های روباتیک و فیبرنوری و برای اولین بار سیستم شبیه سازی در آموزش ها خبر داد و گفت : تا کنون پیشرفت خوبی در این زمینه داشته ایم.

 شریعت نژاد در پایان با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه ای در حال فاصله گرفتن آرام از رشته های خدماتی است، تاکید کرد : سیاست سازمان به سمت مهارت های به روز ، رشته های سنگین و درجه یک و اجرای طرح است.


  • دوشنبه 9 خرداد 1390-0:0

    متولی اشتغال برای برخی که هستید نیروهای حق التدریسی که بنام شرکتی جذب کردید در صورتی که یک ساعت آموزش نمی دهند


    ©2013 APG.ir