تعداد بازدید: 4159

توصیه به دیگران 31

شنبه 28 اسفند 1389-15:41

سال نو مبارک آقای فرماندار!

ميرقدير رضايي آخرين جلسه سال 89 را با خبرنگاران برگزار کرد و گفت:مطمئن باشيد اولين جلسه سال 90 را هم باحضور خبرنگاران برگزار خواهم کرد.(گزارش بابک شمس ناتری،خبرنگار،از ضيافت شام چهارشنبه سوري فرماندار چالوس)

 


 میر قدیر رضایی- فرماندار چالوس- در روزهای اولیه حضورش در اين شهرستان اعلام کرده بود به غیر از مواقع خاص، هیچگاه بدون خبرنگاران در هیچ جلسه یا مراسمی شرکت نمی کند.

او بر این نکته پافشاری کرد و در بازدیدها و برنامه های مختلف،خبرنگاران را با خود به همراه برد و همواره با این قشر به عنوان دوست برخورد کرده و به پیشنهادها، انتقادات و مشاوره های آنان احترام گذاشت.

اينک فرماندار چالوس با اقداماتی کم سابقه تبدیل به چهره صمیمی رسانه ها شده است و شايد بهتر است بگوییم که عنوان مدیر نمونه رسانه ای در استان برازنده وی است.

 بازدیدهای شبانگاهي از کشتارگاه، خیابان ها،پارک ها، هتل ها و سرکشی های سحر هنگام وی از نانوایی ها رضايي را به عنوان چهره ای پیگیر و جدي مبدل کرده است.

 دست به دوربین شدن و عکس گرفتن رضایی از خبرنگاران در برخي بازدیدها، حضور در کنار بزرگ ترین دوچرخه دنیا در کلاردشت، بازدید از دهستان کوهستان، ایستادن در صف نانوایی، رفتن به منزل بلندقدترین مرد خاورمیانه و ... تا مدت ها سوژه اهالی رسانه شد.

 اقداماتي از اين دست و کارهايي چون پیاده روی در بازار میوه و تره بار، قدم زدن در بازار ماهی فروشان و رفتن بدون سر و صدا به کوچه پس کوچه های چالوس نیز تيتر صفحات پایگاه های خبری استان و نشریات چاپ شد.مردم منطقه نيز در مواقع مورد نیاز با وی تماس مي گيرند و بی آلایش حرف های خود را مي زنند.

 

اما يک بار ديگر هم میر قدیر خبر ساز شد؛چهارشنبه سوری خبرنگاران در ساختمان فرمانداری...

عصر سه شنبه پایان سال بود که تلفن خبرنگاران به صدا در آمد،آقای فرماندار گفتند که ساعت 19 امشب در ساختمان فرمانداری حضور داشته باشید.

نمي دانستيم جریان از چه قرار است؟ خبرنگاران وارد محوطه فرمانداری می شدند و از یکدیگر می پرسیدند چه خبر است؟

مشاور رسانه ای فرماندار و مسئول روابط عمومی در ورودی ساختمان ایستاده بودند و خیر مقدم می گفتند و همه را به سمت اتاق جلسات راهنمایی مي کردند.

 به علت جلسه همزمان در شورای تامین، فرماندار چالوس و هیئت همراه با چند دقیقه ای تاخیر وارد شدند. ابتدا تصور می شد به علت چهارشنبه سوری تعدادی محدودي دعوت حاج قدیر را اجابت کنند ولی بيشتر خبرنگارهاي چالوسی به فرمانداری آمده بودند.

مهندس حسینی معاون فرماندار، علی ردایی بخشدار چالوس، ساسان شیخی مسوول نمایندگی خانه مطبوعات غرب استان، کوروش یوسفی مسوول روابط عمومی فرمانداری و یکی از مسوولان امنیتی منطقه نیز در این ضیافت حضور داشتند.

فضای جلسه نشان از نشست مطبوعاتی نداشت...اعلام شد که امشب جلسه مطبوعاتی نیست و بعد از معرفی خودتان پیشنهادهاي تان را برای مرتفع ساختن مشکلاتی اهالی خبر و رسانه در سال آینده بگویید.

 دوستان شروع کردند و هر کدام از دریچه نگاه خود حرف زدند و بازار گپ و گفت حسابی گرم شد. فرماندار نیز جواب خبرنگاران را داد.

 سفره شام چهارشنبه سوری چيده شد.همکاران آقای فرماندار هم سخت در تکاپو بودند و لوح های قدرداني را به دست خبرنگاران می دادند..

 یکی از دوستان شوخی می کرد خوب شد ما رو اینجا جمع کردند تا دنبال مواد محترقه نرویم!

من ناراحتی ام را بابت عزل و نصب سرپرستان غیر بومی صورت گرفته در هلال احمر چالوس و نوشهر عنوان کردم و گفتم که حتی آقای مدیرکل هلال احمر استان جواب تلفن ما خبرنگاران را نمی دهند و این با اصول و شعارهای هلال احمر منافات دارد.

  به آقای فرماندار گفتم که آقای سرپرست هنوز نیامده در هفته چند روز در حال تردد به مرکز استان هستند تا معاون هلال احمر استان بشوند، تکلیف مردمی که در محور کندوان می آیند چیست که سرپرست هلال احمر شهرستانش یک پا در ساری دارند و یک پا در چالوس؟!

 میر قدیر هم حرف هایی از جنس آرامش زد.شام مشترک برخی از مسوولان با خبرنگاران در شب چهارشنبه پایان سال نیز برای خود حکایت جالبی شد که البته کمتر رسانه ها به آن پرداختند.

 فرماندار در این جلسه بیان داشت: این آخرین جلسه رسمی فرماندار در سال 89 بود که با خبرنگاران داشتم و مطمئن باشید که اولین جلسه رسمی سال جدید را نیز با خبرنگاران آغاز خواهم کرد.


  • پنجشنبه 18 فروردين 1390-0:0

    مطلب جالبی بود ولی ظاهرا ان طوری که نوشته شد که بيشتر خبرنگارهاي چالوسی به فرمانداری آمده بودند خبرنگارهای زیادی هم نبودند چون این خبر جای دیگر کار نشد و ندیدیم و فقط یک خبرنگار آن را منعکس کرد!!!!!!

    • سه شنبه 16 فروردين 1390-0:0

      خوشا به حال مردمان خون گرم و دوست داشتنی چالوس که چنین فرمانداری دارند

      • مازرونی ریکاپاسخ به این دیدگاه 0 0
        جمعه 5 فروردين 1390-0:0

        حاج میرقدیر احسنت، خداقوت

        • دوشنبه 1 فروردين 1390-0:0

          ضیافت خوبی بود، یکی از مزیت های فرماندار محترم چالوس ، این است که خبرنگاران با آرامش و سعه صدر فرماندار، پاسخ خود را می گیرند. متشکرم

          • يکشنبه 29 اسفند 1389-0:0

            جلسه ی خوبی بود، همه آمدند. فضای گرم و صمیمی بود

            • يکشنبه 29 اسفند 1389-0:0

              اين شام واسه خبرنگاران نور چشمي بود فقط؟همه رو كه دعوت نكردند


              ©2013 APG.ir