تعداد بازدید: 3440

توصیه به دیگران 8

يکشنبه 29 اسفند 1389-22:53

نوروزنامه(7)

بسته نوروزي مازندنومه:نمايندگان مازندراني عيد 90 به کجا مي روند؟پاسخ هاي ادياني+شجاعي+محسني+مقيمي+يوسف نژاد به سه سئوال مازندنومه/بيشتر نمايندگان مازندراني عيد 90 در حوزه انتخابيه هستند.


مازندنومه:در اين باکس به سراغ چند نماينده در مجلس شوراي اسلامي رفتيم.تعدادي از نماينده ها در اقتراح ما شرکت کردند و به پرسش هاي سه گانه پاسخ دادند.

سئوال ها بدين شرح است: 1-سال 89 چگونه گذشت؟ 2-سال 90 را چگونه ارزيابي مي کنيد؟ 3-عيد امسال را چگونه مي گذرانيد؟پاسخ اين نمايندگان را به اين سئوال ها بخوانيد.

----------------------------

*ادياني:حاشیه ها را کم کنیم

نماینده مردم قائم شهر ، جویبار ، کیاکلا و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سال 89 بیشترین دغدغه در چارچوب قانون اساسی ، رسیدگی به وظایف خود یعنی فعالیت و حضور جدی در عرصه قانونگذاری در صحن مجلس و کمیسیون های مختلف بود.

سید علی ادیانی افزود: عضو کمیته پنج نفره مجلس برای تهیه طرح نظارت بر نمایندگان هستم که که برای تداوم این کار ، کمیسیون مشترکی از سوی مجلس تشکیل شد که در این کمیسیون هم عضو هستم.

 وی با بیان اینکه مسئول کارگروه تدوین قانون و اساسنامه وزارت نفت بودم تصریح کرد:همه کارشناسان فن می دانند پس از انقلاب اسلامی ، یکی از خلاهای مهم و کلیدی قانونی ، نبودن شفافیت رابطه مالی بین دولت و وزارت نفت و شرکت های تابعه وزارت نفت است.

 ادیانی با اشاره به اینکه هنوز قانون مشخصی در این رابطه نداریم یادآور شد:نبودن قانون جامع و نقشه راه برای وزارت نفت و گاز کشور حلقه مفقوده ای بود که خوشبختانه برای نخستین بار پس از 32 سال با پیگیری کمیسیون انرژی و با ماموریتی که از این کمیسیون داشتم به نقطه های خوبی رسیده و از افتخاراتم است که لطف خدا بوده.

 وی با بيان اين که در روزهای نخست سال 90 این قانون تصویب می شود،گفت: کاری که ظرف مدت 32 سال هیچ یک از مجلس ها به آن توجه نکردند ، مجلس هشتم یک فوریت آن را به تصویب رسید .

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان علاوه بر بحث های نظارتی نسبت به مسئولان کشوری و استانی ، در تصمیم سازی مدیران برای ارائه خدمات بهتر در حوزه انتخابیه خود هم نقش دارند و باید انجام وظیفه کنند.

 ادیانی با اشاره به اینکه بحث اکتشاف نفت از دریای خزر برای نخستین بار در استان مطرح شد افزود:سکوی نیمه شناور البرز برای این منظور در حال فعالیت اکتشافی در دریای خزر است.

 وی با تاکید بر توسعه ظرفیت گازرسانی در مازندران تصریح کرد: با رایزنی با مدیران گاز کشور ، برای مازندران و قائم شهر اعتبار خوبی گرفتیم.

 ادیانی با اشاره به فیش های برق تابستان سال جاری و انتقادات مردم نسبت به این موضوع یادآور شد: از طرف نمایندگان ماموریت یافتم تا برای تعرفه های سنگین برق به دلیل افزایش گرما در تابستان ، اقدام کنم و مکاتباتی با وزیر نیرو داشتم منجر به این شد که مازندران از جهت گرمسیری جزء منطقه چهار گرمسیری کشور قرار گیرد که این مسئله از ابتدای فرورین 89 باید در فیش های برق محسوب و قبض هایی که پرداخت شده به حکم دولت باید به مردم برگردانده شود.

 نماینده مردم قائم شهر ، جویبار ، کیاکلا و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی افزد: در حوزه انتخابیه هم یک سری پروژه های صنعتی اقتصادی بر زمین مانده داشتیم که با سفر نخست دولت نهم بحث نساجی سامان یافت و در سفر دوم کک سازی سامان دهی شد.

 وی با بیان اینکه اکنون آغاز به کار هر دو پروژه را شاهد هستیم گفت:اگرچه در روند کار نقص هایی وجود دارد که باید از زمان بهتر استفاده و حاشیه ها را کم کنیم ضمن اینکه نباید به مباحث فردی پرداخت و انتظار داریم مسئولان استانی و شهرستانی این دو پدیده را منطقی پیش ببرند.

 ادیانی با اشاره به اینکه در سفر سوم دولت به مازندران با رویش پروژه ها در قائم شهر مواجه بودیم یادآور شد: همه ظرفیت منطقه این دو پروژه نیست و باید طرحی نو دراندازیم برای توسعه تا بتوانیم بیکاری را کاهش دهیم.

 ادیانی با اشاره به فراهم شدن مقدمات کار احداث کارخانه بازیافت در جویبار تصریح کرد: این پروژه ظرفیت خوبی برای توسعه صنعت و ایجاد اشتغال در منطقه است.

 وی افزود: احداث دهکده المپیک به دلیل ابهام قانونی معطل مانده بود که در سفر سوم با پیگیری هایی که انجام شد مجموعه تاسیسات و امور مربوط به ورزش خشکی به جویبار و مسائل مرتبط با ورزش دریایی به گلوگاه واگذار شد.

 ادیانی با بیان اینکه مردم شهرهای سوادکوه ، پل سفید ، زیراب و شیرگاه و روستاهای این مراکز در خصوص آب شرب با مشکل جدی مواجه بودند خاطرنشان کرد: وزارت نیرو موافقت کرد از مخزن سد آیت الله صالحی ، آب شرب مورد نیاز این شهرها تامین شود که این مسئله اتفاق افتاد و مشاور پروژه هم انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه ما برای سال 90 استمرار مثنوی خدمت در حوزه قانونگذاری ، نظارت و ایجاد ظرفیت های مناسب برای مردم حوزه انتخابیه است اظهار داشت:کاهش بیکاری در روستاها ، ایجاد ظرفیت های جدید و رفاه برای مردم ، ساماندهی آسفالت روستاها و تعریض جاده های روستایی از برنامه های سال 90 است.

ادیانی با بیان اینکه نوروز 90 را در استان در حوزه انتخابیه هستم افزود: دید و بازدید شهروندان و اقوام در برنامه نوروز 90 است و مسافرت نمی روم.

*شجاعي:در ساري هستيم

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در رابطه با ارزیابی سال 89 گفت:سال 89 به تعبیر مقام معظم رهبری ، سال کار بود که شاهد درخشش های فراوان در بخش های علمی فناوری و به ویژه عرصه سیاسی بودیم.

سید رمضان شجاعی کیاسری با اشاره به موج بیداری اسلامی در دنیا با تاثیرپذیری از انقلاب اسلامی افزود: این نگرش امروز در بین آزادیخواهان جهان اسلام ، روشن و مبرهن است.

 وی با بیان اینکه سال 89 سالی همراه با موفقیت های فراوان در عرصه علمی و بین المللی بود یادآور شد:امیدواریم سال آینده با توجه به فضای جدیدی که در عرصه اقتصادی شکل گرفته و از جهتی هم نخستین سال اجرای برنامه پنجم توسعه است ، سالی همراه با موفقیت و پیروزی باشد.

شجاعی تصریح کرد:سال 90 رویکرد جدید در عرصه های سیاسی و بین المللی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه ایام عید را در ساری هستیم و هنوز برای مسافرت تصمیم نگرفته ایم گفت: سال 90 هم مانند سال های گذشته به وظایف نمایندگی در حوزه انتخابیه می پردازم تا بیشتر در خدمت مردم و مجلس باشم.

 شجاعی یادآور شد: به دلیل عضویت در کمیسیون تلفیق مجلس ، باید تا لحظه های آخر سال در مجلس حضور داشته باشم.

*محسني:مراجعات مردم به دفتر کارم بیشتر می شود

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی در رابطه با ارزیابی سال 89 گفت:سال 89 به لحاظ قانونگذاری ، نقطه مهم و اساسی قانون برنامه پنجم بود که یک برنامه میان مدت و سند چشم انداز و راهنمایی برای بودجه هر سال است.

 انوشیروان محسنی اظهار داشت: در بعد اقتصادی هم ، قانون هدفمندی یارانه ها که مانع از اصراف و هدررفت منابع است اجرایی شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ نادرست مصرف بیش از اندازه و نداشتن صرفه جویی در کشور رواج داشت ،افزود:بهره وری نقطه عطف قانون هدفمندی یارانه ها است.

 محسنی در رابطه با برنامه های سال 90 یادآور شد:بهتر است به عنوان سال نخست اجرای برنامه پنجم توسعه ، برنامه ها را عملیاتی کرده و به بودجه هدفگذاری شده دست یابیم.

وی تصریح کرد: عدالت در سلامت و کاهش پرداخت هزینه درمان از جیب مردم یکی از مهمترین برنامه ها است که باید ببینیم محقق می شود یا نه.

محسنی با بیان اینکه ایام نوروز را در 11 سال نمایندگی ، همواره در منطقه بوده ام افزود:خانواده ام دوست دارند به مسافرت بروند اما کسی که عهده دار مسئولیت نمایندگی مردم است باید محدودیت هایی در نظر بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در آستانه عید ، مراجعات مردم به دفتر کارم بیشتر می شود خاطرنشان کرد:کسانی که تمکن مالی ندارند و نمی توانند به مسافرت بروند وقتی ببینند نماینده مردم هم ایام نوروز در حوزه انتخابیه است ، این حضور تا اندازه ای به لحاظ روحی و روانی احساس کمبود را رفع می کند.

*مقيمي:مسافرت نمی روم

نماینده مردم بهشهر ، نکا و گلوگاه در رابطه با ارزیابی از سال 89 گفت:درسال 89 آزمون شگرفی برای ملت به وجود آمد که در این آزمون ، برنده و پیروز بودند.

مقیمی با بیان اینکه انسجام ملی و اتحاد و همدلی ، بار دیگر پس از 32 سال در 22 بهمن به نمایش گذاشته شد تصریح کرد:مسئله مهمتر ، پیش بینی های امام (ره) در خصوص صدور انقلاب و خیزش مسلمانان بود که اتفاق افتاد و امروز شاهد بیداری ملت های مسلمان هستیم که این هم از برکات انقلاب اسلامی است.

وی اظهار داشت: اتحاد ، همدلی و همراهی مدیران اجرایی و همه مسئولان حوزه انتخابیه شرق مازندران در پیشبرد توسعه این منطقه بسیار مفید و موثر بود.

مقیمی در رابطه با برنامه های سال 90 یادآور شد:توجه به پروژه های نیمه تمام ، پیگیری مصوبه های سفر دولت تا مرز تحقق عینی و ایجاد نشاط و شادابی برای مردم و حفظ شور انقلابی و حضور آنها در صحنه های اجتماعی در دستور کار ویژه ما قرار گرفته تا در چشم انداز بتوانیم شرق مازندران را هم در یک تراز و افق قابل قبولی ببینیم.

نماینده مردم بهشهر ، نکا و گلوگاه در پاسخ به اینکه نوروز را چه گونه و در کجا سپری خواهد کرد گفت:مسافرت نمی روم و در حوزه انتخابیه حضور دارم.

مقیمی با اشاره به اینکه خانواده ام به این وضعیت عادت کرده و درک و همراهی می کنند افزود: با پشتیبانی خانواده ، بیشتر می توانم در حوزه انتخابیه حضور داشته باشم.

*يوسف نژاد:شاید یکی دو روز به مشهد سفر کردیم

 علی اصغر یوسف نژاد در ارزیابی سال گذشته گفت: سال 89 ، سال پر فراز و نشیبی بود و از این بابت می توان در موضوعات مختلف صحبت کرد.

 وی اظهار داشت: مردم با حضور در راهپیمایی ها و فعالیت های اجتماعی ، برگ زرینی در تاریخ انقلاب به ثبت رساندند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سفر دولت نکات قابل توجهی اتفاق افتاد تصریح کرد: اگرچه مسئولان در صحنه حضور داشتند اما در مازندران در حوزه اقتصادی و صنعتی ، مسائل و مشکلات خاصی داشتیم.

 وی با بیان اینکه امیدوارم در سال 90 مصوبات سفر دولت عملیاتی و اجرایی شود یادآور شد: سال 90 از منظر سیاسی ، سال برگزاری انتخابات مجلس نهم ، اولین سال اجرای برنامه پنجم توسعه و ادامه فعالیت های قانون هدفمندی یارانه ها است.

 از یوسف نژاد پرسیدیم ایام نوروز را چه گونه سپری می کند ،که وی پاسخ داد: به احتمال زیاد با خانواده در ساری هستم و فعلا برای مسافرت تصمیم گیری نکرده ایم ، شاید یکی دو روز به مشهد سفر کردیم.


  • جویباری ریکاپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 8 فروردين 1390-0:0

    برای سلامتی و رفع خستگی آقای ادیانی صلوات

    • شنبه 6 فروردين 1390-0:0

      آقای ادیانی لطف کنندبگویند3سال اول راکجابودند؟که حالا که موقع تبلیغات شدبیادمردم افتادند؟!!وعیدخانه نشین شدند!!!آقای ادیانی !فوق لیسانس شماالهیات است رفتن شما به کمسیون انرژی توهین به فرهنگیان بود!!متاسفیم!!دکترای شما باتوجه به فوت استادراهنمادرسال2016فارغ ازتحصیل می شوید!؟پس ماگیرزیادداریم؟وشما هم تارسیدن به انتظارات مردم فاصله؟!قدری تامل کن!بخاطرروانپریشی جوانان...

      • شنبه 6 فروردين 1390-0:0

        آقاي ادياني در همين پروژه سد البرز كه مردم را به زور از خانه خود راندند آيت الله صالحي (ره) هيچ كمك و رايزني براي بهبود روند انتقال مردم به بيرون انجام نداد بلكه با سكوت خود درد مردم زجر ديده لفور را بيشتر و بيشتر كرد فلذا از شما خواهش مي كنم با آوردن نام آيت الله صالحي بر روي سد البرز هم داغ مردم را تازه نكنيد و هم حرمت آن بنده خدا را نگه داريد.


        ©2013 APG.ir