تعداد بازدید: 3574

توصیه به دیگران 35

شنبه 6 فروردين 1390-18:31

هفت سين هايي که جايزه گرفتند

...نواختن سرنا و دهل توسط دو تن از جوانان چالوسي و حضور حاجي فيروز شور و نشاط و شادابي بيشتري به جشن هفت سين نوروزي بخشيد.(گزارش محمد حسين ملايي کندلوسي-خبرنگار-از نخستين مسابقه هفت‌سين نوروزي با حضور گردشگران)


نخستين مسابقه جشن هفت سين نوروزي در چالوس با حضور گردشگران نوروزي سراسر كشور برگزار شد.

اين جشن به ابتكار شوراي اسلامي شهر و كميسيون فرهنگي و اجتماعي اين شورا، شهرداري چالوس و با همكاري جامعه ورزش چالوس، در راستاي ايجاد شور و شعف و نشاط بيشتر در ايام نوروز در بين شهروندان چالوسي در سالن ورزشي شهداي هفت تير چالوس برگزار شد.

 با وجود آن كه مسابقه جشن هفت سين نوروزي براي نخستين بار در چالوس برگزار مي‌شد، استقبال چشمگير شهروندان چالوسي و برخي هم وطنان ديگر كه از ساير شهرهاي كشور كه براي گذران ايام نوروز به چالوس آمده بودند، قابل توجه بود.

شركت‌كنندگان در جشن هفت سين نوروزي با اقتباس از نمادهاي فرهنگي و آداب و سنن ايراني و محلي مازندراني با چينش و آراستن‌هاي هفت سين بسيار زيبا و چشم نواز، هنرنمايي خود را در آراستن هفت سين نوروزي در معرض ديد همگان گذاشتند.

نواختن سرنا و دهل توسط دو تن از جوانان چالوسي و حضور حاجي فيروز كه يكي از نمادها و پيام آوران نوروز و بهار است، شور و نشاط و شادابي بيشتري به تماشاگران و شركت‌كنندگان در نخستين مسابقه جشن هفت سين نوروزي بخشيد.

در مسابقه جشن هفت سين نوروزي سه داور كار ارزيابي، امتياز دهي و در نهايت انتخاب بهترين هفت سين‌هاي نوروزي را برعهده داشتند كه بر اين اساس هفت سفره از سوي داوران انتخاب و به‌عنوان هفت سين‌هاي برتر رتبه‌هاي اول تا هفتم را كسب كردند و به صاحبان و آرايندگان آن جوايز نفيس و ارزشمند سفر به مشهد مقدس همراه با هداياي نقدي از 110 هزار تومان تا 220 هزار تومان و نيز لوح تقدير از سوي شوراي اسلامي شهر چالوس اهدا شد.

 نفرات برتر شركت‌كننده در نخستين مسابقه هفت سين نوروزي در چالوس به ترتيب به اين شرح هستند: آتنا كياني نفر اول،معصومه مير حيدري نفر دوم،سكينه ابوالفتحي نفر سوم، معصومه امين نژاد نفر چهارم، مولود كيا نفر پنجم، مريم ردايي نفر ششم و خاطره داودي نفر هفتم.

همچنين از سوي شوراي اسلامي شهر چالوس به خانم‌ها سوگل نظري و نازنين محمدزاده -دو تن از شركت كنندگان خردسال- و همچنين براي سپاس و قدرداني از ساير شركت‌كنندگان در نخستين مسابقه هفت سين نوروزي در چالوس هدايايي به رسم يادبود اهدا شد.

گفتنيست براي بالا بردن نشاط و شادابي بيشتر در نخستين مسابقه هفت سين نوروزي، ‌برگه هاي قرعه كشي نيز در بين تماشاگران حاضر در سالن برگزاري مسابقه جشن هفت سين نوروزي توزيع شد كه پس از قرعه‌كشي به‌عمل آمده به پنج نفر جوايزي اهدا شد.


ايميل نويسنده:محمدحسين ملايي كندلوسي (mazandnews@yahoo.com)



©2013 APG.ir