تعداد بازدید: 3024

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 22 فروردين 1390-0:7

محسني:مصوبات سفر بيشتر حرف بود تا عمل!

نماينده نوشهر و چالوس در مجلس گفت:مصوبات سفر رييس جمهوري در پیچ و خم های اداری و قفل و بست های بوروکراسی گیر کرده اند/سفر سوم دولت پروژه جدیدي نداشت/ زمان ورود ببرهای روسیه به کشور این مساله را اعلام کردم که ما برای نگهداری ببرها هیچ آمادگی نداریم.


نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی در رابطه با وضعیت اجرایی شدن مصوبات سفرهای دولت در گفت و گوی اختصاصي به خبرنگار مازندنومه گفت: مصوبات سفر در پیچ و خم های اداری و قفل و بست های بوروکراسی گیر کرده اند.

انوشیروان محسنی افزود: آن تعداد از مصوبه ها که ردیف داشته و عملیات اجرایی آنها آغاز شده بود که جزء مصوبات سفر قلمداد کردند، روند خوبی را طی می کند اما مصوبات جدید از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه در سفر نخست رئیس جمهوري،برداشت 40 میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی را برای بیمارستان های دارای قدمت بیش از 50 سال ،مناطقی که به تازگی شهرستان شده و بیمارستان نداشتند و نقاطی که با نزدیکترین بیمارستان بیش از 50 کیلومتر فاصله دارند، پيشنهاد داده بودم، تصریح کرد: از دل این اعتبار بیمارستان های چالوس ، محمودآباد ،آمل و نکا بیرون آمد.

محسنی یادآور شد:پروژه های جدید مانند دسترسی راه نوشهر به کجور که تازه پیمانکار آن مشخص شده ، احداث نیروگاه غرب مازندران در نوشهر و کمربند دریایی نوشهر که روی هوا مانده و تسطیح اراضی کشاورزی از مصوباتی هستند که حتی به سراغ  شان هم نرفته اند.

وی با بیان اینکه در سفر سوم دولت هم برنامه های سال 90 دستگاه ها به عنوان مصوبه گنجانده شد خاطرنشان کرد: این سفر پروژه جدید نداشت و اگر هم پروژه ای جدید بود به دلیل کم اهمیت بودن قابل ذکر نیست .

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه احداث پالایشگاه هم از مصوبات جدید است که صورت اجرایی نگرفته اظهار داشت:مگر نماینده ای تلاش کرده و پروژه ای را در قالب مصوبه گنجانده باشد.

 محسنی خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که مصوبات سفر جنبه اجرایی نداشته و بیشتر حرف بود تا عمل، چراکه در همان زمان هم توجیه فنی و اقتصادی مصوبات مشکل بود و این مساله تاکنون باقی مانده است.

 وی با اشاره به بین المللی شدن فرودگاه نوشهر اظهار داشت: فقط جایگاه سوخت این فرودگاه احداث شد و نسبت به تعریض باند فرودگاه و سایر مسائل آن هیچ اقدامی صورت نگرفت.

به گزارش مازندنومه سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص امکان تغییر محل نگهداری ببرهای سیبری از میانکاله به سمسکنده گفت: زمان ورود ببرهای روسیه به کشور این مساله را اعلام کردم که ما برای نگهداری ببرها هیچ آمادگی نداریم.

محسنی با بیان اینکه جای نگهداری ببرها هم مشخص نبود افزود: طریقه نگهداری از ببرها را هم نمی دانستیم.

وی با اشاره به اینکه دو پلنگی که ما به روسیه دادیم تله افتاده و لنگ بودند یادآور شد: این دو پلنگ اکنون وضعیت بسیار مناسبی دارند و روس ها به خوبی از پلنگ ها نگهداری کرده اند اما ما ببرهای سالم را تحویل گرفتیم و به کشتن دادیم.

 محسنی با بیان اینکه روس ها برای نگهداری پلنگ ها آمادگی داشته و برای برگزاری المپیک زمستانی خواهان دریافت پلنگ شدند،خاطرنشان کرد: ما نه متخصص و نه هیچ اطلاعی از نگهداری ببرها نداشتیم .

 وی با اشاره به اینکه میانکاله جای دامپروری و صیادی است و ببرها باید جایگاه خاصی داشته باشند افزود:میانکاله جای مناسبی برای ببرها نبود و جای بعدی ببرها هنوز مشخص نیست .

محسنی تصریح کرد: به زودی با مسئولان محیط زیست نشستی در خصوص کشته شدن محیط بانان ، دریاچه ارومیه و سایر مسائل زیست محیطی خواهیم داشت ، مسائلی که برای بررسی نیازمند مطالعه است.

 نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در بخش پاياني اين گفت و گو گفت: حق و حقوق پرستاران باید به موقع پرداخت شود تا انگیزه برای ادامه کار وجود داشته باشد.

 محسنی با بیان اینکه اغلب پرستار را به عنوان یک نیروی ملحفه و پتو جمع کن و یا تکان دادن بیمار تصور می کنند و نه یک نیروی متخصص تصریح کرد: در صورتی که بیمار بیشترین وقت خود را با پرستار می گذراند.

وی یادآور شد: قانون ارتقا بهره وری خدمات بالینی هنوز جنبه اجرایی پیدا نکرده و نیازمند پیگیری جدی است.


  • يوسف نژادپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 23 فروردين 1390-0:0

    سلام اگرشمانماينده ها اجازه بدهيداجراء مي شود

    • طاهره رضائيپاسخ به این دیدگاه 0 0
      سه شنبه 23 فروردين 1390-0:0

      آقاي محسني شما كه اينهمه انتقاد ميكني لطفا بفرمائيد در زمان خاتمي كه شما سنگش را به سينه ميزني آيا در سراسر مازندران در اين 8 سالي كه عمرها تلف شد يك آجر روي آجر گذاشتند. غير از حرف و خال بندي و سياه بازي چيز ديگري بود؟

      • سه شنبه 23 فروردين 1390-0:0

        عزیز دلم اینو که همه میدونن.مگه باقی سفرها چه پیامدی داشته.ما کلا ادمهای سادهای هستیم.خیلی ساده


        ©2013 APG.ir