تعداد بازدید: 4062

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 30 فروردين 1390-17:9

تجديدنظر

در گفت و گو با علي ادياني راد-نماينده مردم قائم شهر،سوادکوه و جويبار در مجلس-مطرح شد: شاید به دليل نزدیک بودن به انتخابات مجلس نهم،طرح استاني شدن انتخابات مسکوت ماند/در روش محاسبه تعرفه گاز باید تجدید نظر صورت گیرد/همانند مسئله برق،پیگیر مسئله تعرفه گاز هم هستم.


نماینده مردم قائم شهر ، سوادکوه ، جویبار و کیاکلا در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با مازندنومه،در بیان دلایل منتفی شدن انتخابات استانی گفت: دلایل خاصی مطرح نشده و این بحث شاید در شرایط فعلی به دليل نزدیک بودن به انتخابات مجلس نهم مسکوت ماند.

 علی ادیانی افزود: فضای غالب موجود بین کارشناسان این است که یکی از راه های ارتقاي جایگاه مجلس و نمایندگان ، همين موضوع تغییر نظام انتخابات از شکل فعلی به صورت استانی شدن است.

 وی در رابطه با بررسی فیش های گاز مردم مازندران تصریح کرد:در روش محاسبه تعرفه گاز باید تجدید نظر صورت گیرد که این مسئله منوط به شرایط اقلیمی است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همانند مسئله برق که اقلیم مازندران به منطقه چهار اقلیم گرمسیری تغییر یافت،قطعا اقلیم مازندران باید در روش محاسبه تعرفه گاز تغییر کند.

ادیانی با اشاره به اینکه همانند مسئله برق ، پیگیر مسئله تعرفه گاز هم هستم،خاطرنشان کرد: اکثر شهرهای مازندران باید به لحاظ شرایط اقلیمی در رده بندی اقلیم تعیین تعرفه گاز تغییر کنند.

وی با بیان اینکه هنوز نمی توان گفت که این پیگیری ها منتج به نتیجه خواهد شد افزود:این مسئله نیازمند مصوبه هیئت وزیران است.

ادیانی در بخش ديگري از اين گفت و گو با اشاره به اصلاح قانون نفت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این رخداد در تاریخ قانونگذاری پس از انقلاب اسلامی اتفاق خوشایندی است.

 وی با بیان اینکه شکل قبلی قانون مصوب سال 66 وزارت نفت نیازمند اصلاح بود گفت: اصلاح قانون پس از 25 سال در کارگروه تدوین قانون نفت و اساسنامه شرکت های تابعه شکل گرفت.

 ادیانی با اشاره به شکل گیری نخستین طرح سه قوه نفتی اظهار داشت:کلیات و مواد این قانون تحت عنوان اصلاح قانون نفت شکل گرفت.

 وی در بیان شاخصه های این طرح یادآور شد: برای نخستین بار زمینه اعمال نظر مجلس بر قراردادهای نفتی فراهم شد که این مسئله به جلوگیری از برخی قراردادهایی که مصالح نظام را زیر سوال ببرد ،کمک می کند.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق این طرح منابع نفتی نباید در اختیار دولت و وزارت نفت قرار گیرد، افزود: نفت طبق قانون اساسی جزء انفال بوده و به ملت تعلق دارد و باید از طریق حاکمیتی نظارت بر روند مسائل نفتی ، پیش بینی شود.

 وی با بیان اینکه برای نخستین بار دولت مکلف شد درصد قابل توجهی از درآمد نفتی و محصولات نفتی را برای سرمایه گذاری و ایجاد سرمایه گذاری و توسعه صنعت نفت و گاز اختصاص دهد خاطرنشان کرد:دولت مکلف است این مسئله را در بودجه سالانه هم لحاظ کند.

 ادیانی یادآور شد: این طرح گام نخست برای تقدیم طرح اصلاح قانون وزارت نفت است که پس از تصویب بودجه سال 90 ، جزء اولویت های مجلس خواهد بود.

 وی گفت: پس از تصویب طرح اصلاح قانون وزارت نفت ، طرح اساسنامه شرکت های ملی نفت ، گاز و پتروشیمی را هم تقدیم مجلس می کنیم که آرزوی 32 ساله ملت ، دلسوزان توسعه نفت و گاز و نمایندگان مجلس بوده است.


  • مهدی ذبیحی از سوادکوهپاسخ به این دیدگاه 0 0
    چهارشنبه 31 فروردين 1390-0:0

    با سلام کمی هم درباره خطرات جاده سوادکوه قایمشهر مطلب بنویسید این جاده تبدیل به هیولایی شده که به هیچکس رحم نمیکنه پس برای جان خودتونم شده پیگیر باشین این هفته به طور متوسط روزی یک تصادف منجر به فوت داریم-همین دیشب یک پراید یک کشته یکی دیگه کما -پیکان چند کشته-چند روز قبل سه تریلی -نیسان و.... واین داستان ادامه دارد

    • چهارشنبه 31 فروردين 1390-0:0

      برادر عزيز شما ابتدا مشكلات قائمشهر رو حل كن بعد به فكر حل مشكلات استان وسپس كشور باش

      • چهارشنبه 31 فروردين 1390-0:0

        آقاي ادياني مشكل اينجاست كه شما با تحصيلات علوم انساني در كميسيون انرژي هستي . وقتي چيزي سر در نمياري چطور مي خواي اصلاح كني؟

        • سه شنبه 30 فروردين 1390-0:0

          همش که میگویید پیگیرم!این پیگیری کی به سرانجام میرسه؟گاز مردم را بیچاره کرده.اون از 7 برابر شدن و پول گاز سی ان جی ها و الان هم قبضهای میلیونی مجتمعها.لابد تابستان هم دوباره برق میلیونی میاد.ملت از کجا بیارن؟دوزار یارانه میدید پول ماست وشیر ما هم نمیشه چه برسه به گاز و برق.

          • قائمشهریپاسخ به این دیدگاه 0 0
            سه شنبه 30 فروردين 1390-0:0

            اقای ادیانی کهخ میگوید برق را درست کردم کجاش رو درست کرده؟ما که تابستان پارسال 200 هزارتومان دادیم.تا حالا هم مبلغ اضافه را برنگردوندن.گاز هم که قربونش برم میلیونی اومده؟آقای رییسجمهور با 40 هزارتومان یارانه میتونه فقط پول گاز رو بده که من بیکار بدم؟حالا پول چیزهای دیگه بماند.ادیانی جان شعار نده کار عملی انجام بده.عضو کمیسیون انرژی هستی لااقل این قضیه رو حل کن تا دوباره چند ماه دیگه رای بیاری.وضع گاز رو درست کن .


            ©2013 APG.ir