تعداد بازدید: 2780

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 31 فروردين 1390-20:22

هیچ اتفاقی نخواهد افتاد

در چهار سال اخیر همه این عقب ماندگی هاي دانشگاه آزاد واحد ساري جبران شد/شما تا به حال با آموزش عالی شوخی می کردید و حال می خواهید با جان مردم بازی کنید؟/مشکلات سیاسی،کج سلیقگی ها و غوغا سالاری به نفع ما تمام شد/باید به سمت مدیریت فدراتیو برویم/نگران چيزي نباشيد/(متن و حاشيه هاي مازندنومه از حضور دکتر جاسبي در ساري)


به گزارش خبرنگار مازندنومه،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاح ساختمان دکترای پزشکی ، کارگاه برق و مکانیک و مسجد حضرت ولی عصر(عج)اشاره به برنامه های دانشگاه آزاد یادآور شد: توسعه مراکز تحقیق ، تقویت کیفی دانشگاه ها ، ارتقای اعضای هیئت علمی ، تجهیزات و مکانیزاسیون از برنامه های دانشگاه آزاد است و تمام سرمایه گذاری ها را به این سمت و سو هدایت خواهیم کرد.

جاسبی کم کردن هزینه ها و افزایش کارایی را از دیگر برنامه های این دانشگاه دانست و تصریح کرد:یک سال و یک ماه به پايان دهه سوم دانشگاه آزاد باقیمانده که در این مدت باید به جایی برسیم که در همه زمینه ها پیشرو باشيم.

بر اساس اين گزارش، وی پس از مراسم افتتاح در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی ساري گفت:من جز یک خدمتگزار کوچک نیستم که خداوند توفیق خدمتگزاری در سنگر علم و فرهنگ را به من داده است.

جاسبی با بیان اینکه کار دانشگاه آزاد واقعا" در حد و اندازه یک معجزه و کاری خدایی است،یادآور شد: واحد ساری با اینکه مرکز استان است اما دیر تاسیس شد.

 وی با اشاره به اینکه مشکلات عدیده ای از جمله نداشتن زمین در مرکز استان بود تصریح کرد: در چهار سال اخیر همه این عقب ماندگی ها جبران شد و امروز مرکز دانشگاه آزاد ساری مانند سایر استان ها در جایگاه مناسب و خوبی قرار دارد.

جاسبی با بیان اینکه در ابتدا هم دیگران و هم خودمان باور نداشتیم به جایی که اکنون قرار داریم ، برسیم گفت:از یک ساختمان 300 متری در خیابان اسکندریه تهران آغاز به کار کردیم.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا دائما مورد حمله و تهاجم بودیم اظهار داشت:بخشی از این مسائل از روی دلسوزی اما بخش عمده از روی غرض ورزی بود.

 جاسبی با بیان اینکه دهه اول ، دهه تثبیت دانشگاه آزاد بود خاطرنشان کرد:دهه دوم ، دهه توسعه ، دهه سوم ، دهه کیفیت و دهه چهارم هم دهه رقابت با دانشگاه های معتبر دنیا است.

 وی با اشاره به اینکه زمانی که می خواستیم رشته پزشکی را در دانشگاه آزاد تاسیس کنیم صف آرایی ها خیلی قدرتمندتر شد افزود: به ما می گفتند"شما تا به حال با آموزش عالی شوخی می کردید و حال می خواهید با جان مردم بازی کنید"!

 جاسبی با بیان اینکه اگر کار با نیت خیر باشد خدا درها را باز و راه ها را هموار می کند گفت: درصد قبولی دانشگاه آزاد در تخصص پزشکی در حدود پنج سال نخست ، بیشتر از دانشگاه های مهم دولتی بود.

رئیس دانشگاه آزاد که از سال 61 تاکنون ریاست دانشگاه آزاد را بر عهده دارد، با بيان اين که در دوره ای استعدادهای برجسته و مهم هرز می رفت و نمی توانستند به آموزش عالی ورود پیدا کنند،اظهار داشت: مشکلات سیاسی ، کج سلیقگی ها و غوغا سالاری در بدو تاسیس دانشگاه آزاد همه از مسائلی است که به نفع ما تمام شد.

 جاسبی با بیان اینکه یک میلیون و 600 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد در حال تحصیل در بیش از 20 میلیون متر مربع فضای آموزشی هستند،گفت: فضای آموزشی دانشگاه آزاد از دانشگاه های معتبر دولتی پیشی گرفته است.

 وی با اشاره به اینکه دستیابی به افق چشم انداز دانشگاه آزاد کاملا قابل تحقق است،تاکيد کرد: دهه چهارم ، دهه رقابت با دانشگاه های معتبر دنیاست.

جاسبی در ادامه صحبت هایش بیتی از حافظ خواند:

 بارها گفته ام و بار دگر می گویم / که من دل شده این ره نه به خود می پویم

 در پس آینه طوطی صفتم داشته اند / آنچه استاد عزل گفت بگو می گویم

وي افزود: بارها گفته ام وبار دگر می گویم اصلا یک ذره نگرانی نباید در مسئولان دانشگاه آزاد وجود داشته باشد و در من هم این نگرانی نیست.

 جاسبی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد با دستیابی به این جایگاه بخشی از تاریخ انقلاب را شکل داده خاطرنشان کرد: من باشم یا نباشم در این روند تکامل ، تاثیری نخواهد داشت و نباید داشته باشد.

 وی با بیان اینکه در دهه نخست از این می ترسیدم که سررشته کار از دستم برود اظهار داشت:الان باید به سمت مدیریت فدراتیو برویم و دانشگاه های آزاد به صورت استانی اداره شوند.

 جاسبی خاطرنشان کرد:به افرادی که فکر می کنند دانشگاه آزاد با رفتن یک نفر دگرگون می شود صریحا عرض می کنم که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و دانشگاه آزاد به حیات خود ادامه می دهد.

 وی با اشاره به اینکه تاریخ دانشگاه آزاد باید نوشته شود و این از ضروریات کار است که بدانند دانشگاه آزاد از کجا و چه گونه شروع به کار کرده ،گفت: حدود 40 واحد دانشگاه آزاد نسبت به انجام این کار اقدام کرده اند اما کافی نیست و باید دایره المعارفی داشته باشیم که سیر تکامل دانشگاه آزاد در آن درج شود.

 جاسبی با بیان اینکه باید به رشته های علوم پزشکی در سراسر کشور عنایت داشته و این بخش را توسعه داده و تقویت کنیم یادآور شد:باید رشته های فناوری نو را مد نظر قرار دهیم و به رشته هایی که غریب به 40 سال است تدریس می شوند نچسبیم.

وی با اشاره به اینکه مازندران چند حسن دارد افزود: در دوره ای که گلستان هم هنوز جزئی از مازندران بود ، مازندران و گیلان بیشترین درصد قبولی را کسب می کردند که این به خاطر مسئله آب و هوا و دریا و فضای سبز است.

جاسبی با اشاره به نزدیکی مازندران به تهران ، تصریح کرد: امیدواریم این بزرگراه تهران – شمال به زودی به اتمام برسد تا راه دسترسی نزدیک تر هم شود.

 وی گفت: اشکالی که در مازندران وجود دارد این است که زمین گیر نمی آید.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه در سایر استان ها مساحت دانشگاه ها 100 یا 200 هکتار است خاطرنشان کرد: در مازندران فقط واحد آمل 70 هکتار است و اغلب از 30 هکتار تجاوز نمی کند.

وی با اشاره به اینکه با این همه نعمت و امکانات مازندران باید بتواند میزبان دانشجویان خارجی باشد افزود:اگر دور مازندران را خط کشیده و نام یک کشور اروپایی را بر روی آن بگذارید ، هیچ چیز کم نخواهد داشت.

وي افزود: ما فقط باید کمربندها را محکم کنیم و بسازیم و این بیت شعر را چاشنی صحبت هایش کرد: همت بلند دار که مردان روزگار/ از همت بلند به جایی رسیده اند

 جاسبی با بیان اینکه نباید در مقابل مشکلات خم شد ، گفت: باید به شکم مشکلات برویم.

 وی با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه آزاد در داخل و خارج خوش درخشیدند اظهار داشت: فردی که در انجمن بین المللی ایمپلنت آمریکا گواهینامه فارغ التحصیلان را امضا می کند ، ایرانی و دانش آموخته دانشگاه آزاد است، به همین دلیل مشکلی ندارم که مدیریت دانشگاه تغییر یابد .

وی یادآور شد: وقتی این همه امکانات را می بینم آرزو می کنم دوباره جوان شده و درس بخوانم.

جاسبی با اشاره به اینکه سطح آموزش علمی دانشگاه آزاد جزء سطوح بالای آموزش عالی در دنیاست افزود: نباید بگذاریم دانشجویان ما برای تحصیلات تکمیلی به کشورهایی مراجعه کنند که سطح علمی پایین تری از کشور ما دارند.

وی ابراز امیدواری کرد که روزی دانشگاه آزاد را با دانشگاه های برتر دنیا مانند ام تی سی ، آکسفورد ، کمبریج و... مقایسه کنند.

جاسبی صحبت هایش را با این شعر از حافظ به پایان رساند: گریه شام و سحر شکر که ضایع نگشت / قطره باران ما گوهر یکدانه شد.

به گزارش مازندنومه، تصاویری از دانشگاه آزاد و مسئولانی که برای بازدید به این دانشگاه آمده بودند در این مراسم پخش شد که پخش تصاویر آیت الله هاشمی رفسنجانی با تشویق دانشجویان همراه بود. اين در حاليست که دانشجویان هیچ یک از مسئولان حاضر در سالن را با تشویق همراه نکرده بودند.

 رئیس منطقه سه دانشگاه آزاد که از مهمانان برنامه بود خطاب به حضار گفت"برای آقای جاسبی دست نمی زنید؟" پس از این جمله ، دانشجویان جاسبی را هم مورد تشویق قرار دادند.

 جاسبی در بازدید ار کارگاه برق و مکانیک در مقابل سیستم تعلیق فرمان پراید گفت"سیستم پراید ضعیف است و در تصادفات زود جمع می شود"

گفتني است علاوه بر آيت الله طبرسي-امام جمعه ساري-مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری هم به استقبال جاسبی آمده بود.


  • پنجشنبه 1 ارديبهشت 1390-0:0

    رایزنی نیاز و ساروی ها ضعیف است و اگر نه سه ماه قبل همه مسئولین استان در افتتاح دانشگاه آزاد استان با حضور آیت الله هاشمی حاضر شدند

    • پنجشنبه 1 ارديبهشت 1390-0:0

      خوشم مياد كه مازندران نخبه هايي چون روشن طبري دارد كه با توانايي محيرالعقولي كه دارند هم ته دل مديران را مي بيند و هم از كيفيت مغز و انديشه جناب نياز و جاسبي كاملا آگاهي دارند. به به!
      اقا شما خيلي اين كاره هستي! بابا اين كاره! نخبه! فقط لطف كن بفرما با چه روشي به همچين توانايي ايي رسيدي داداش.

      • روشن طبریپاسخ به این دیدگاه 0 0
        پنجشنبه 1 ارديبهشت 1390-0:0

        مدیران ارشد استان از ترس گرفتن میزشان نیامدند وگرنه ته دلشان هم میدانند نیاز و جاسبی کی هستند و چه مغز و اندیشه بالای دارند.


        ©2013 APG.ir