تعداد بازدید: 5908

توصیه به دیگران 54

شنبه 3 ارديبهشت 1390-22:25

هلال احمر يا تفریحگاه؟!

آقای استاندار،آقاي معاون سیاسی و امنیتی؛ پس از دو سال بی مدیری،اکنون هلال احمر چالوس تفریحگاه آقای سرپرست شده است!(يادداشتي از بابک شمس ناتري،خبرنگار-چالوس) 


جناب آقای طاهايي،جناب آقاي ابراهيمي

  مدتي است بارها در محافل مختلف موضوعي مورد بحث قرار گرفت و از آن سخن به ميان آمد ولي نتيجه اي حاصل نشد!

 عباد اسدی -مدیرکل فعلی جمعیت هلال احمر استان مازندران- را سال هاست که می شناسم،او کارنامه موثري در مازندران دارد و این نگارش به هیچ وجه قصد تخریب جایگاه او را ندارد و صرفا" دلنوشته ایست از سر دلسوزی.اين نوشته در واقع يك نقد رسانه اي است که به قلم یکی از خبرنگاران داوطلب جمعیت هلال احمر نوشته شده است.

سوالم اين است که چرا اسدي بيش از حد از علي محمد فاضلي- نيرويي كه عملكرد مديران هلال احمر استان را زير سوال برده است- دفاع مي كند؟

 جناب آقای طاهایی

 مطمئنا می دانید نزدیک به دوسال است که جمعیت هلال احمر چالوس و نوشهر رییس ندارد و طی این دوسال سرپرستان غیربومی بر مسند این اداره جلوس کرده اند؛شهرستانی که جاده کندوان یکی از حیاتی ترین محورهای جهان را دارد.

پس از علی اکبر نوروزی -مدیر بومی این جمعیت که بيش از دو دهه خدمات شایسته بر راس هلال احمر چالوس و نوشهر در کارنامه خود داشت و اينک در بابلسر و فریدونکنار در حال خدمتگذاری است- سعدی محمدی سرپرستی را بر عهده گرفت که در حد توانش او نيز تلاش کرد.

حضور و انتصاب کاملا سیاسی فاضلی سرپرست فعلی این جمعیت که ضمن رایزنی با گروه های خاص سیاسی به دست آمد، پایانی بود بر تحقق شعارهای بی طرفی، بی غرضی و ... که مطمئنا می دانید از اصول هفتگانه هلال احمر است.

او پس از مدت ها تلاش و رايزني با چهره های شاخص سیاسی برای نشستن بر پشت میز ریاست این اداره، از روز حضور با تصمیم هوشمندانه میرقدیر رضایی -فرماندار چالوس- مواجه شد که وی را به واسطه انتصاب بدون هماهنگی نپذیرفت.

 عده ای در آن روزها بر فرماندار چالوس خرده گرفتند ولی بعدها مشخص شد که رضایی از حق قانونی خود به عنوان  فرماندار شهرستان دفاع کرد و فاضلي توان اداره جمعيت هلال احمر چالوس و نوشهر را نداشت.

 عده ای از اعضای شورای اجرایی و منتخبین اعضای هلال احمر شهرستان از روی دلسوزی باب خیر شدند تا حضور وی در شهرستان جنبه رسمی به خود بگیرد،ولي فاضلي به دنبال پرش از سكوي شهرستان به سمت مركز بود.

حادثه آتش سوزی جنگل زوات شروعی بود برای اینکه اثبات شود فاضلی برای کار در چالوس نیامده و هوای مرکز نشینی دارد.

 انتقاد منتخبین مردم از سرپرست هلال احمر تا جایی شدت گرفت که نورعلی رادمهر- رییس شورای اسلامی بخش مرکزی چالوس طی مصاحبه های متعدد گفت: نیروهای هلال احمر در این روز برای گرفتن عکس برای گزارش عملکرد آمدند و رفتند.

 عده ای به سخنان وی نقد زدند ولی واقعیت همان بود که مطرح شد. شب قبل از حادثه یکی از دوستان آقای سرپرست با نگارنده تماس گرفت و عنوان کرد که برای گزارش عملکرد نیاز به چند عکس داریم. وقتی به ایشان گفتم:" فکر کردم تماس گرفتید تا از تجربیات نیروهای امدادگر قدیمی و داوطلب استفاده کنید"،او با بی احترامی تمام تلفن را قطع کرد!

جناب آقای طاهایی،جناب آقاي ابراهيمي

 این پایان ماجرا نیست،ایشان که در اوایل زمستان 89 سرپرست هلال احمر چالوس شد، با رایزنی های متعدد در حساس ترین زمان ممکن یعنی روزهایی قبل از عید نوروز که کندوان نیاز به همدلی مسوولان چالوسی داشت این جمعیت را رها کرده و به عنوان معاون پشتیبانی هلال احمر استان منصوب شد!

اي کاش روزی که در دیدار با مردم نوشهر در مصلی این شهر حضور داشتید متوجه صندلی خالی نماینده هلال احمر می شدید.ايشان حتي در نبود مديركل خود زحمت حضور را به جان نخريد!

خواهش مي کنم بپرسيد و تحقيق كنيد در حساس ترین زمان،یعنی از 23 اسفند تا پایان طرح نوروزی ایشان که سرپرستی هلال احمر چالوس و نوشهر را به عهده داشت چند روز به این اداره آمد؟

 کوتاهی هاي ایشان را می توانید حداقل از فرمانداران و منصوبین خودتان در چالوس و نوشهر بپرسيد.

 هلال احمر چالوس اينک به تفریحگاه آقای سرپرست تبدیل شده و وی هفته ای یک روز از مرکز قبول زحمت می کند و به چالوس تشریف می آورد!

اين نوع حضور در واقع بي احترامي محض به مردم شريف چالوس و نوشهر و دهن كجي به اهداف عاليه نظام مقدس جمهوري اسلامي و خدشه به اهداف دولت عدالت محور است.البته در اين مدت منتظر بوديم كه حداقل جناب آقاي دكتر محسني-نماينده مردم نوشهر و چالوس- به حرف بيايند كه ظاهرا ايشان ....

جناب آقای استاندار

 با روحیاتی که از حضرتعالی و معاون محترم سیاسی و امنیتی استانداری مازندران سراغ دارم در چند سطر دل نوشته ای تقدیم تان شد تا بدانید که برخی از مدیران مرکز نشین چگونه فشارهایی را بر غرب استان تحمیل می کنند تا برخي خواسته جدایی غرب استان را مطالبه کنند؟

 آيا اين نوع رفتارها با مردم و بلاتكليف كردن ارباب رجوع نوعي حركت براي نشان دادن بي ثباتي در مديريت ها و عزل و نصب ها نيست؟

 آقای ابراهیمی

 در روزهای عید شاهد حضور شما در نقاط مختلف چالوس و نوشهر بودم. روزی که مدیران چالوسی در معیت فرماندار در بازدید با شما همراهی می کردند، آقای فاضلی در مرکز استان بود، به دور از واقعيت هاي محور پر حادثه و حياتي كندوان! باز گلي به جمال كاركنان و امدادگران اين اداره كه به عشق مردم و هموطنان در اين ايام بي نظمي سر كار آمدند.

من سال ها افتخار پوشیدن لباس هلال احمر را داشتم. در آن زمان جناب آقای دکتر اسدی -که ارادت خاصی به ایشان دارم -در محور کندوان به عنوان پزشک امداد حضور می یافتند، ولی نمی دانم کدام دلیل موجب شده که وقتی فرماندار شهرستان به عنوان نماینده سیاسی دولت در شهرستان و اعضاي شوراي اجرايي خواستار حضور یک مدیر شایسته بومی و داراي شرايط احراز اداري قانوني می شود این انتصاب به تاخیر افتاده و آقای سرپرست هر روز که دل شان می خواهد به شهرستان می آید و جالب اینکه از روی میز کاری خود در ساری و بدون هماهنگی با برخي از اعضای شورای اجرایی دست به عزل و نصب می زند!

 امید است که جهت احقاق حق مردم چالوس و نوشهر و برای جلوگیری از فضای بدبینی مردم نسبت به این دستگاه عام المنفعه اقدامات لازم صورت گیرد.

جناب آقايان طاهايي و ابراهيمي

مطمئنا با روحياتي كه از شما سراغ داريم پس از اين نگارش اقداماتي انجام خواهيد داد.البته مسايلي ديگر نيز وجود دارد كه در قالب يادداشت رسانه اي نمي گنجد و در صورت صلاحديد به حضورتان تقديم خواهد شد.


  • جمعه 13 دی 1392-10:45

    ای کاش آدم ها اینقدر زود قضاوت نمی کردند. آقای فاضلی مردی کوشا و توانمند است.

    • سه شنبه 13 ارديبهشت 1390-0:0

      تا استان غربی بوجود نیاید امسال آقای اسدی اینچنین بر مردم چالوس و نوشهر بی اعتنایی می کنند.

      • جمعی از امدادگرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
        جمعه 9 ارديبهشت 1390-0:0

        آقای دکتر اسدی چرا از فاضلی اینهمه دفاع می کند؟حتما خبرایی است.فاضلی باید برود

        • چهارشنبه 7 ارديبهشت 1390-0:0

          دل نوشته این خبرنگار را باید جامه عمل پوشاندهلال احر شاید سازمان مهمی نباشد اما جاهایی و مواقعی کارش مهم میشود.نباید اینگونه اداره شود

          • سه شنبه 6 ارديبهشت 1390-0:0

            واقعاگ اگر این گونه هست چرا آقای اسدی اقدامی نمی کند؟چرا میگذارند کار به اینجا برسد که رسانه ای شود؟


            ©2013 APG.ir