تعداد بازدید: 3195

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 8 ارديبهشت 1390-23:9

جوادي آملي:سرمايه را به سرمايه تبديل كنيم

آيت الله جوادي آملي در آمل گفت: اگر جواني در مازندران بيكار بود نشان ضعف مديريت مسئولان است/سطح فرهنگ عمومي مردم استان متوسط به بالا است/اداره مملكت اين نيست كه سرمايه را بفروشيم/جامعه را اراده رهبري و اراده را ادبيات هدايت مي‌كند.


 آيت الله عبدالله جوادي آملي در ديدار با مديران اجرايي همايش بين‌المللي طالب آملي بيان داشت:خدا را شاكريم كه استان پربركت مازندران با هماهنگي مسئولين به رشد و بالندگي خود رسيده است و اين استان از آن جهت كه از بهترين نعمت‌هاي الهي برخوردار است شايسته تلاش و كوشش بيشتري است.

به گزارش عليرضا عزيزکمالي-خبرنگار مازندنومه در آمل-وي افزود: مناسب‌ترين مكان براي نفوذ شوروي مرز گنبد بود كه پايان دريا بود و جاده خاكي داشت كه به همين دليل حمل و نقل سلاح از اين كشور آسان بود،اما قبل از اينكه مردم ديگر نقاط كشور جنگ را تجربه كنند مردم مازندران جنگ را تجربه كردند و اين بي‌ايمان‌ها را در گنبد خفه كرده و بساط ‌شان را برچيدند.

 آيت الله جوادي آملي درخصوص همايش بزرگ طالب آملي اظهار داشت: چندسال قبل براي طالب آملي بزرگداشتي گرفته شد اما اين بزرگداشت بين‌المللي بسيار خوب است،چرا که يكي از عواملي كه مي‌تواند در شرايط كنوني نظام ما را از جنگ نرم، سرد، ريز و درشت حفظ كند ادبيات و فرهنگ ولايي دين ماست.

خطيب نماز جمعه قم با بيان اين که اشعار حماسي در فرصت‌هاي مناسب كار خود را انجام مي‌دهد،افزود: جامعه را اراده رهبري مي‌كند و اراده را ادبيات هدايت مي‌كند و بزرگداشت بزرگاني كه با قران و عترت مانوس هستند،سهم تعيين كننده‌اي در بالندگي ديني مردم دارد.

آيت الله جوادي آملي افزود:سطح فرهنگ عمومي مردم استان متوسط به بالا است و استان زرخيز مازندران  دريا و جنگل را دارد و نبايد اصلا در مازندران يك جوان بيكار باشد و اگر خداي نكرده كسي گرفتار فقر و بيكاري بود در اثر ضعف مديريت ماست.

 مفسر كبير قرآن كريم با اشاره به سدسازي اذعان داشت: بعضي از كشورهاي كوچك دنيا كه در حد استان ما هستند هم خود را اداره مي کنند و بيكار ندارند و هم به کشورهاي ديگر صادرات دارند.

 جوادي آملي يادآور شد: اداره مملكت اين نيست كه سرمايه را بفروشيم و هزينه را تامين كنيم، اداره مملكت اين است كه سرمايه را به سرمايه تبديل كنيم و از سود آن همه بهره ببرند.

وي با اشاره به استفاده مطلوب از سد هراز ادامه دادند: ما از سد اگر توانستيم به اندازه كافي نيرو بگيريم و برق ده‌ها كارخانه را اداره كنيم آن وقت از آن استفاده كرده‌ايم.

اين استاد حوزه ادامه داد:سد هراز براي شكوفايي استان خواهد بود و بايد استان‌هاي ديگر از ما به‌عنوان الگو بهره ببرند تا صادرات فن داشته باشيم.

گفتنيست همايش بين المللي طالب آملي 27 ارديبهشت در آمل برگزار مي شود.



    ©2013 APG.ir