تعداد بازدید: 2405

توصیه به دیگران 1

جمعه 9 ارديبهشت 1390-1:4

چتري براي همه

...برخي نامزدهاي احتمالي مجلس آينده بدون توجه به قانون استفاده نکردن از بیت المال و امکانات دولتي برای امور شخصی،عکس قضیه عمل کرده و هرآنچه که به عنوان مردان دولت برای خدمت به ملت در اختیار دارند، برای امور شخصی و انتخاباتي خود استفاده می کنند.(يادداشتي از کلثوم فلاحي،خبرنگار-ساري)


1-شاید شما هم شنیده اید که می گویند:"همه در برابر قانون مساوی اند،اما برخی مساوی تر!" مفهوم این جمله که به کنایه به برابر نبودن همگان در مقابل قانون اشاره دارد ، شاید برای تلنگر به افراد فرصت طلب باشد.

فرقی نمی کند که شما چه کاره هستید،رئیس جمهوري فرماندار،شهردار،کارمند،راننده،کارگر،رفتگر یا آبدارچی ، باید در مقابل قانون برابر باشید.

 اگرچه اصل نظام اسلامی به برابری همه در برابر قانون اشاره مي کند و نمود این اصل را می توان در برگزاری انتخابات جست و جو کرد، همواره افرادی خواسته یا ناخواسته پا را فراتر گذاشته و قانون را برای خود برابرتر می دانند.

2- در حال و هوای انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی هستیم و کاندیداهای احتمالی اگرچه که طبق قانون باید فعالیت خود را در این زمان علنی نکنند؛چه خوش مان بیاید،چه نه عده زیادی از نامزدهای احتمالی نه امروز بلکه از سال گذشته و حتی قبل از آن کارهای انتخاباتی خود را شروع کرده اند.

 اغلب این افراد که در مناصب دولتی حضور دارند، بدون توجه به قانون استفاده نکردن از بیت المال و امکانات دولتي برای امور شخصی،عکس قضیه عمل کرده و هرآنچه که به عنوان مردان دولت برای خدمت به ملت در اختیار دارند، برای امور شخصی و انتخاباتي خود استفاده می کنند

حال سوال این است که آیا دولتمردان ما از قوانین مطلع نیستند یا دیوار حاشا بلند است ؟ آیا به عنوان مجریان رعایت قانون و عدالت ، کسی باید این اصل را ابتدا به خود این افراد گوشزد کند؟

3- این روزها صحبت هایی مبنی بر تغییر چند فرماندار در استان شنیده می شود. صرف نظر از اینکه آیا واقعا" این افراد فرمانداری محل خدمت را تبدیل به ستاد انتخاباتی کرده اند یا خیر ، ذکر این نکته ضروری است که چه گونه است افراد موقع تصدی سمت ، عنوان می کنند که این میز و صندلی هیچ ارزشی ندارد،سرباز نظام و خادمان مردم هستند و هر جايي که مسئولان امر ، ابلاغ کنند حاضر به کار و تلاش هستند، اما به محض دستیابی به میز و صندلی مسئولیت، از دست دادن آن را هرگز در مخیله خود نمی گنجانند؟

برخي هنگام برکناري و جابه جايي مقاومت نشان مي دهند،رسانه هاي دوست را همداستان مي کنند،هر چيز و هرکس را بسيج مي کنند تا شايد دمي بيشتر بمانند.

میز مدیریت برای عده ای از افراد گویی میراثی است که از پدر به ارث برده اند و هر آنچه در توان دارند برای حفظ آن به کار می برند.

 استاندار مازندران در اقدامی جسورانه در مقابل قانون شکنان ايستاده است تا کسی بیت المال را به نفع خود مصادره نکند و افراد بدانند همه در مقابل قانون مساوی هستند و کسی مساوی تر نیست و چتر قانون بر سر همه سایه گسترده است..

 استاندار مازندران تلاش مي کند راه سوء استفاده را بر فرصت طلبان ببندد که البته حرکت در این راه بدون اعتراض و حاشيه هم نخواهد بود.

در همين چند روز اخير شنيده ايم که طاهایی هم از کاندیداهای احتمالی غرب استان است و به همین دلیل همشهری و رقیب خود را از گردونه رقابت حذف می کند و یا او ضمن همدستی با نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی مرکز استان، برای حذف حریف احتمالی آنها تلاش مي کند!

اين ها همه حاشيه هاي اقدام انقلابي استاندار مازندران در حفظ قانون و رعايت برابري است. حرکت استاندار ،حرف حسابی است که نیاز به پاسخ ندارد.

از سوي ديگر اگر نصب اين فرمانداران و مديران قانوني و جزو اختيارات استاندار بوده است،عزل آن ها بنا به هر دليلي نيز جزو اختيارات استاندار است و کاملا" قانوني. نمي شود گفت استاندار را قبول داريم تا موقعي که ما را عزل نکرده است!

 هر حرکتی از سوی هر فردی برای جلوگیری از تخلف،ستودنی است و ما هم پشتیبان استاندار در این مسیر هستیم.


  • دوشنبه 12 ارديبهشت 1390-0:0

    n/aجان معلومه از کجا خط میگیری؟واقعا مطالب این بنده خدا لوث بود؟به نظر من که عالی بود فقط امیدوارم به سرنوشت... دچار نشه.

    • يکشنبه 11 ارديبهشت 1390-0:0

      شما چقدر ساه اید.اینها همه مدیران همین دولتند.یک جوری با هم کنار مي آيند.صبر کنید تماشا کنید.به حرف من می رسید

      • يکشنبه 11 ارديبهشت 1390-0:0

        پس کی استاندار تغییرات مورد نظر رو انجام می ده.هر چی صبر کنید جسارتها بیشتر میشه

        • يك شهروندپاسخ به این دیدگاه 0 0
          يکشنبه 11 ارديبهشت 1390-0:0

          نميدونم دليل اينكه عكس خبرنگار كنار مطلب درج ميشه چيه ولي بخدا جالب نيست

          • شنبه 10 ارديبهشت 1390-0:0

            جالب بود،مثل میشه.دست مریزاد خانمی

            • شنبه 10 ارديبهشت 1390-0:0

              مطلب ساده و بی پیرایه بود.مشخص هم هست که منظور نویسنده چه کسانیست.از شما بخاطر ورود به این قضیه تشکر میکنم.

              • شنبه 10 ارديبهشت 1390-0:0

                یه واقعیتی را باید به این خبرنگار گفت که مطالبش خیلی لوث و بی محتوا است دست بردار .

                • جمعه 9 ارديبهشت 1390-0:0

                  از آقای طاهایی میخواهم یک پستی به این خانم خبرنگار بدهد.بنده خدا خودش را بخاطر شما هلاک کرده.لااقل یک پست امور زنانی چیزی نصیبشان کنید یا رییس امور خبرنگاران استانداری اش بکنید

                  • جمعه 9 ارديبهشت 1390-0:0

                    آدم هر کاری بکند یک حرفی برایش درمی اورند.چقدر اوضاع مملکت ما سیاست زده است.طرف بخواهد یک عزل ونصب ساده هم انجام دهد میگویند بخاطر فلان چیز وبهمان چیز است.جل الخالق

                    • جمعه 9 ارديبهشت 1390-0:0

                      طاهایی نشان داده که چندان اهل مدارا هم نیست.او اگر بخواهد عزمش را نیز نشان میدهد و مقابل بعضی ودعیان می ایستد.یا صدارت یا تبلیغات انتخاباتی


                      ©2013 APG.ir