تعداد بازدید: 2845

توصیه به دیگران 2

شنبه 10 ارديبهشت 1390-23:36

آقای استاندار،چرا؟!

...آقاي استاندار، واقعا" با چه توجیهی این دستور از ناحیه شما صادر شد تا تلاش 10 ماهه پرسنل اداره کل کتابخانه هاي عمومي استان، مسئولان استانی و حتی خودتان بر باد رود؟(يادداشتي در انتقاد از برهم خوردن مراسم خيران کتابخانه ساز مازندران)


مازندنومه:پس از گذشت چند روز از بر هم خوردن همايش خيران کتابخانه ساز در مازندران،چرايي آن و ماجراي پيش امده نقل محافل مختلف است.در چند روز گذشته تعدادي تلفن و پيامک به ما رسيد که دوستان از چند و چون مسئله مي پرسيدند و ما قضيه را حواله مي داديم به يادداشت انتقادي مديرکل کتابخانه هاي استان مازندران از رييس جمهوري  که اين بار نه در لواي مديرکل همين رييس جمهوري،بلکه در قامت يک روزنامه نگار قديمي به انتقاد نرم از برخي سياست هاي رييس دولت پرداخت.

در همين زمينه يادداشتي نيز از طريق ايميل به دست ما رسيد که زير آن امضاي"روح الله امام زاده"ديده مي شود.نوشته،انتقادي است از همراهي نکردن استاندار در مراحل پاياني کار و برهم خوردن آن مراسم.احتمالا" استاندار محترم نيز حرف هايي براي گفتن دارد و از دريچه ديگري به قضيه مي نگرد.اگر توضيحي از سوي روابط عمومي استانداري مازندران براي تنوير افکار عمومي برسد،بي درنگ پخش خواهيم کرد.حال مطلب را بخوانيد.

-------------------------------

10 ماه قبل

 طرحی در اداره کل کتابخانه های استان مازندران به تصویب رسید که با اجرای آن و برآوردهای به عمل آمده، تحول عظیمی در حوزه کتابخانه های عمومی استان اتفاق می افتاد؛"همایش استانی خیران کتابخانه ساز".

 اینکه به خیران جهت دهی ذهنی مناسبی داده شود تا حوزه خیرات خود را از ساختن مسجد و مدرسه به حوزه های متنوع تری همچون ساختن محیط های فرهنگی چون کتابخانه، تغییر دهند و برای شان همایش بگیرید که مهمانان کشوری هم مدعو باشند، کاریست بس سخت اما لذت بخش.

 سخت از آن جهت که خیران به صورت سنتی و قدیمی به ساختن مدرسه و مسجد، عادت کرده اند و تغییر ذائقه شان با صعوبت فراوانی همراه است و لذت بخش از آن جهت که در طول این 10 ماه، اداره کل کتابخانه های استان با داشتن جلسات پرشماری با این عزیزان خیر، می رفت تا تحول بنیادی در نظام ساخت، تعمیر و تجهیز کتابخانه های استان انجام دهد.

در راستای برگزاری این همایش در واقع کشوری(به ابتکار مازندران) جلسات منظمی با مسئولان، از استاندار گرفته تا فرمانداران و همچنین خیران محترمی که می خواستند با اختصاص بخشی از سرمایه شان به کتابخانه ها، در اجر این کار خداپسندانه شریک شوند، برگزار شد.

 زمان این همایش که قرار بود در پایان سال 89 برگزار گردد به دلایلی به 8 اردیبهشت سال 90 موکول شد و نزدیک به هزار مدعو استانی و کشوری با ارسال دعوت نامه هایی با امضای استاندار، به این همایش دعوت شدند.


یکشنبه 4 اردیبهشت 90


سرپرست سابق روزنامه کیهان و مدیر کل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که هم اینک به عنوان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مشغول انجام وظیفه است و سرمقاله نویس ثابت روزنامه حرف، روز یکشنبه طی یاداشتی با عنوان "چشمتان روشن" طی نقدی منصفانه و همراه با ادب نوشتاری و سیاسی از ریاست محترم جمهوری برای اتخاذ برخی سیاست های اخیر در زمینه ایجاد وزارت ورزش یا جوانان، انتقاد کرد. او چند ماه قبل نیز طی یاداشتی در همین روزنامه با تیتر" در حسرت یک آرزو" برخی سیاست های مأخوذه را در حوزه تأسیس این وزارت خانه نقد کرده بود.

محمد اسماعیل امام زاده درآن سرمقاله متذکر شد که امروزه فریضه مهم و راهبردی " امر به معروف و نهی از منکر" در کشور ما و در اکثر زمینه ها کم رنگ شده و اگر ما نظرات علمای قدیم و حتی جدید را بررسی نماییم خواهیم دید که بسیاری از آنان اعتقاد به این نکته داشته اند که باید در جامعه اسلامی، نهادی مجزا و اختصاصی برای سازماندهی و اجرای این فریضه تعریف شود که امروز می توان آن را " وزارت امر به معروف و نهی از منکر" نامید و پر واضح است که تأسیس این نهاد از تاسیس "وزارت ورزش" بسی واجب تر و حیاتی تر است.


  3 روز قبل از برگزاری همایش

گویی واگویه های مدیرکل کتابخانه های استان در سرمقاله روز یکشنبه روزنامه حرف خطاب به رئیس جمهور، چندان به مذاق استاندار مازندران خوش نیامد و آقای استاندار در اقدامی عجیب و تأمل برانگیز در حالی که نزدیک به هزار کارت دعوت با امضای خودش برای مهمانان استانی و کشوری ارسال شده بود، سه روز قبل از برگزاری همایش دستور لغو این مراسم مهم و راهبردی را داد.


1 روز قبل از همایش


امروز در اداره کل کتابخانه های عمومی استان غوغاست. همه در حال تکاپو و پیدا نمودن شماره تلفن های مدعوین هستند. باید برای شان زنگ بزنید و خبر کنسل شدن این همایش عظیم و مفید را به آنان بدهید!

فارغ از اینکه برخی آن قدر عصبانی شده و از به هم ریختن برنامه شان شاکی اند که پشت تلفن به ما و اداره کل بد وبیراه می گویند، اعتبار این اداره کل نیز خدشه دار شده و همچنین اعتبار امضا و تأیید استاندار.


آقای استاندار،چند بار سرمقاله آقای امام زاده را خواندم اما هر چه به خودم فشار آوردم تا مسئله ای را بین مطالبش برای توجیه لغو این مراسم پیدا کنم، نشد که نشد.

 واقعا" با چه توجیهی این دستور از ناحیه شما صادر شد تا تلاش 10 ماهه پرسنل اداره کل، مسئولان استانی و حتی خودتان بر باد رود؟

شاید بهترین قاضیان مردم باشند کسانی که دانستن حق شان است وهمگی ما باید خدمتگزارشان باشیم و منافع شان را خدای ناکرده قربانی نظرات شخصی و مصالح سیاسی مان نکنيم.


  • دوشنبه 12 ارديبهشت 1390-0:0

    مردی که حسابش پاک است از محاسبه باکی ندارد آقای امامزاده یک جریان شناس واقع بین است مضرات حضور عناصری در تشکیلات سیاسی اداری را خوب درک و پردازش می کند او مزد فهم درست خود از جریان انحرافی دراستان وکشور را گرفت بعید می دانم او از این موضوع نگران باشد نگران بحال ماست که گژراهه ها را خوب نمی دانیم آنان فقط در تکاپوی کسب منافع مادی وتشکیلات خود از هر چیزی گذرخواهند کرد ووقتی باور وارزشهایمان درچنگ آنها درتقلا افتاد ونفس به وادی مرگ نزدیک شد واه وآه بانک خواهد زدو و.....

    • يکشنبه 11 ارديبهشت 1390-0:0

      آن موقع که امامزاده در کیهان علیه دولت خاتمی وضع می گرفت و اتهام می بست و تهمت می راند،باید در همین دولت به سزای نامردمی هایش می رسید.از اینکه برنامه خراب شدم خوشحال نیستم اما چون تقاص پس داد خوشحالم.چنین است رسم سرای درشت...

      • يکشنبه 11 ارديبهشت 1390-0:0

        با این اقدام امامزاده باید بزودی شاهد برکناریش باشیم.امامزاده جون کیهان رو واسه خودت آماده کن که برمیگردی انجا.

        • يکشنبه 11 ارديبهشت 1390-0:0

          از کسی که مدافع رحیم مشایی باشه بیش از این انتظار نیست

          • يکشنبه 11 ارديبهشت 1390-0:0

            مازند نومه عزیز استاندار با این کارش... بهترین قاضی مردم هستن .

            • يکشنبه 11 ارديبهشت 1390-0:0

              آقای استاندار
              {تلک الایام نداولوها بین الناس}
              تمام مقام و منصب ها امانتی است در دستان شما
              این سخن گهربار از امیرالمومنین که برپا کننده عدالت بود خود روشنگر خیلی از اعمال پشت میز نشینان وابسته به منصب گذاراست.
              خیانت در امانت حرام است.

              • يکشنبه 11 ارديبهشت 1390-0:0

                به اندازه كافي اصراف و بريزو بپاش هست. همون بهتر كه لغو شد

                • يکشنبه 11 ارديبهشت 1390-0:0

                  شان مدیریت در » اداره کل کتابخانه ها » خیلی بالا و والا است.آقای امامزاده، که هنرش در مدیرکلی ارشاد، سبب فاصله گرفتن هنرمندان و ادیبان متعهد و بومی گرا از خانه شان ( فرهنگ و ارشاد اسلامی) شد و ثمره کارش در اداره کل کتابخانه ها (انتخاب مشاوران غیرفنی، استخدام پسرش و ...) سبب قهقهرا رفتن عملکرد این نهاد فرهنگی و دلسردی کتابداران شد

                  • يکشنبه 11 ارديبهشت 1390-0:0

                    از کار استاندار انتقاد دارم که دراین زمینه برخورد احساسی وسیاسی کردند.البته حق آقای امامزاده هست که بااوچنین رفتار شودچرا که او وباند مخوفش در کیهان مازندران باگزارش ها وتحلیل های ناجوانمردانه حرمت خیلی ها راشکستند.


                    ©2013 APG.ir