تعداد بازدید: 2724

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 12 ارديبهشت 1390-14:33

هواي تان را داريم

در نشست مشترک مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران با مديران رسانه هاي مجازي استان مطرح شد:تا چند روز ديگر هديه نقدي استاندار به حساب رسانه ها واريز مي شود/از تشکيل انجمن رسانه هاي مجازي مازندران استقبال مي کنم/هر کس پشت فرمان بنشيند که راننده نيست/صبح بعد از نماز مي آيم اداره و تا شب اين جا هستم.(متن و حاشيه هاي مازندنومه)


صبح روز دوشنبه نشست مشترک مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران با مديران سايت هاي فعال خبري استان در آمفي تئاتر اداره کار ارشاد برگزار شد.

به گزارش مازندنومه،در ابتداي جلسه عين الله فلاح-معاون فرهنگي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران-اعلام کرد که برنامه ريزي براي اين اداره کل اصل و مبناست و در همين راستا قرار است در سال 90 مديران ارشاد با گروه هاي مختلف هنري و رسانه اي نشست هاي مشترک داشته باشد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمين عباسعلي ابراهيمي با بيان اين که نشست هاي هم انديشي را ادامه خواهد داد،افزود:نفس وجودي اين جلسه نزديک ترشدن به رسانه هاي مجازي است تا کنار هم کارها را به پيش برده و چالش هاي استان را بيابيم.

وي در بخش ديگري از اظهارات خود با اشاره به اين که صفحه اول سايت نشان مي دهد چه اندازه توانا و حرفه اي است،گفت:پايگاه هاي خبري استان براي توليد خبر و محتوا تلاش بيشتري داشته باشند و صرفا"کپي پيستي نباشند.

ابراهيمي ضمن اشاره به اين که وظيفه ما حمايت از شماست،افزود:تا چند روز ديگر کمک نقدي استاندار مازندران از طريق اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران به حساب رسانه ها واريز مي شود.

مديرکل ارشاد استان با بيان اين که ما از رسانه ها حمايت حقوقي و قضايي انجام مي دهيم،گفت:البته خود رسانه ها بايد مراقبت هاي لازم را انجام دهند و خطوط قرمز را رعايت کنند تا دچار چالش نشوند.

وي با اشاره به اين که اگر نتوانيم مشکل قضايي رسانه اي را حل کنيم،حداقل با او همدردي مي کنيم،تصريح کرد:اگر رويکرد رسانه اي اين باشد که هر روز چالش ايجاد کند و دنبال تنش باشد ما هيچ حمايتي از آن رسانه نخواهيم کرد.

ابراهيمي از تشکيل انجمن رسانه هاي مجازي مازندران استقبال کرد و گفت:از طريق وزارتخانه پيگيري هاي لازم را انجام مي دهم.

وي به موضوع آموزش خبرنگاران رسانه هاي مختلف از جمله رسانه هاي مجازي نيز اشاره کرد و گفت:البته آموزشي که آخر آن گواهينامه مي دهند و صوري است به درد نمي خورد و ما بايد به دنبال کاربردي کردن آموزش ها و ايجاد کارگاه هاي آموزشي باشيم.

 به گزارش مازندنومه،در اين جلسه مديران رسانه هاي مجازي استان به بيان درددل ها و مشکلات و نيز ارايه پيشنهادهاي خود پرداختند.

مدير يکي از سايت هاي مجازي با اشاره به اين که اولين بار است در خانه خودمان مهمان شده ايم،گفت:انجمن رسان هاي مجازي مازندران تشکيل شده و در اداره کار نيز به ثبت رسيده است.

وي ضمن درخواست از مديرکل ارشاد استان براي پيگيري ثبت نهايي اين تشکل صنفي و گرفتن مجوزهاي لازم از وزارت خانه ،بيان داشت:رسانه هاي مجازي استان به کمک شما به خصوص در زمينه هاي قضايي و حقوقي نياز دارند.

مدير سايت مازندنومه نيز در اين جلسه اظهار داشت:رسانه هاي مجازي براي ادامه حيات و حذب مخاطب بيشتر به حمايت هاي مالي دولت-بسان رسانه هاي مکتوب-نياز دارند،چرا که توسعه مستلزم صرف هزينه است و اکنون اداره کردن يک پايگاه قابل قبول در اينترنت هزينه زاست.

وي با اشاره به اين که الگوي علمي خاصي براي مديريت رسانه هاي مجازي نداريم و در زمينه روزنامه نگاري الکترونيکي فقير هستيم و غير از دکتر شکرخواه فرد ديگري وارد اين عرصه نشده است،از مدير کل ارشاد خواست با برپايي ورک شاپ و کلاس هاي آموزشي به ارتقا سطح دانش مديران و خبرنگاران سايت ها کمک کند.

در اين جلسه مدير يکي ديگر از پايگاه هاي اينترنتي اظهار داشت:در هر جلسه اي که تشکيل مي شود ما چهره هاي جديدي را مي بينيم که نشان از فعال بودن و پويايي اين عرصه دارد و لازم است جايگاه حقوقي و صنفي رسانه هاي مجازي تعريف و حفظ شود.

وي از مديريت ارشاد استان خواست با وزارت خانه جلسه بگذارد يا نامه اي را تنظيم کند و اساس نامه انجمن رسانه هاي مجازي مازندران را از اين کانال پيگيري کنند.

مدير يکي ديگر از سايت ها هم از بيمه نبودن بسياري از خبرنگاران سايت ها و نبود امنيت شغلي در اين رسانه ها گفت و در پايان هم مديرکل فرهنگ و ارشاد مازندران به برخي ابهامات و اظهارات مطرح شده پاسخ داد.

ابراهيمي از برگزاري نمايشگاه وجشنواره رسانه هاي الکترنيکي استقبال کرد و گفت:رسانه هاي مجازي بايد بيشتر به مردم ومسئولان شناسانده شوند.

وي از پايگاه هاي خبري استان خواست تا به مسايلي چون سال جهاد اقتصادي،هويت و فرهنگ بومي و آداب ورسوم مردم مازندران نيز بپردازند.

 حاشيه ها:

-معاون ارشاد استان ضمن تمجيد از اقتدار مدير کل ارشاد استان گفت: از اين که من معاون ايشان هستم،احساس قدرت مي کنم.

-ابراهيمي گفت:من ارشاد استان را به عنوان ميز و منصب نگاه نمي کنم و اين جا جايگاه خدمت است.

-مديرکل ارشاد استان در جايي از صحبت هاي خود گفت:در جلسه اي که با استاندار مازندران داشتم،گفتم که من تحمل نمي کنم رسانه اي نقدي را از مدير يا دستگاهي انجام دهد و آن گاه از او در دادگاه شکايت شود.وي افزود:پيگير مسايل حقوقي رسانه ها هستيم.

-وقتي يکي از مديران سايت ها از مديرکل ارشاد خواست تا اتاقي را به تشکيلات انجمن رسانه هاي مجازي اختصاص دهد،ابراهيمي گفت:ما خودمان کمبود اتاق داريم،در حالي که همه گروه ها و انجمن هاي هنري از ما چنين تقاضايي دارند.

-مدير يکي از سايت ها از کمک هاي ميليوني وزارت ارشاد به برخي سايت هاي کشوري و نيز قول معاون مطبوعاتي وزارتخانه براي کمک به رسانه هاي مجازي اشاره کرد که ابراهيمي گفت:من از ماجرا خبر ندارم و فکر نکنم چنين چيزي صحت داشته باشد.

-مديرفني يکي از سايت هاي خبري پيشنهاد داد که پايگاه هاي استاني از نظر ديزاين و امنيت به نوعي استاندارد نسبي برسند و از سرور داخلي استفاده کنند. صحبت هاي وي بلافاصله با موضع گيري يکي ديگر از مديران سايت ها مواجه شد که استفاده از سرور داخلي را نشدني و دردسر ساز مي دانست.

-ابراهيمي در پاسخ به گله گذاري يکي از حاضران که گفته بود بن کتاب تحويلي به رسانه ها در شان آن ها نبود،گفت:بضاعت ما همين قدر بود و هر چه از دوست رسد نيکوست و بايد شاکر بود.

 مديرکل ارشاد در جايي از سخنانش وقتي به مقوله آموزش خبرنگاران اشاره مي کرد،گفت:هر کس پشت فرمان بنشيند که راننده نيست!وي افزود:هر کس که سايت مي زند و خبر انتشار مي دهد دليل نمي شود او خبرنگار آموزش ديده باشد!

-در اثناي جلسه خبر کشته شدن بن لادن باعث شد که دقايقي از وقت نشست به اين موضع اختصاص يابد.

-ابراهيمي در جايي از سخنانش وقتي که از خطوط قرمر نام مي برد علاوه بر حريم ولايت و حريم خصوصي مردم،از دولت هم به عنوان خط قرمز نام برد!

ابراهيمي در صحبت هاي پاياني اش گفت:من صبح بعد از نماز مي آيم اداره و تا شب اين جا هستم،همين الان هم پسرم چند بار زنگ زد که نتوانستم جواب بدهم.در اين هنگام يکي از حاضران گفت:احتمالا"پسرتان از شما پول مي خواهد که حاضران خنديدند!


  • يك روزنامه‌نگار آنلاينپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 24 مرداد 1390-0:0

    ببخشيد شما اقاي سيد ابوالحسن مختاباد كه از همكاران سال‌هاي سال آقاي دكتر شكرخواه هست و همولايتي خودتان و تازه هم تجربه كار روزنامه‌نگاري آنلاين دارد و هم اين كه از روزنامه‌نگاران خوشنام كشور است و تحصيلات آكادميك هم دارد را هم در نظر داشته باشيد.

    • سه شنبه 13 ارديبهشت 1390-0:0

      خدا کند این جلسات برای پیشبرد امور فرهنگ و هنرو رسانه های ساتان مفید باشد.منتظریم حضرت شيخ با فیلم سازها و تئاتریها هم جلسه بگذارد

      • سه شنبه 13 ارديبهشت 1390-0:0

        این ها برای گزارش کار اقايان خوب است.شما کارخودتان را بکنید.خیرشان به کسی نمیرسد

        • سه شنبه 13 ارديبهشت 1390-0:0

          هوای ما رو داشته باش / هواتو دارم / من توی عشق و عاشقی کم نمیارم(:


          ©2013 APG.ir