تعداد بازدید: 3047

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 27 ارديبهشت 1390-23:50

پلي براي تسخير جهان

در همايش روز جهاني ارتباطات مطرح شد:زندگي بدون ارتباطات امکان پذير نيست/در حال حاضر تسخیر جهان نیاز به لشکر کشی ندارد،بلکه با علم و آگاهی از دانش روابط عمومی و ارتباطات می توان جهان را تسخیر کرد/الان دهکده جهاني نداريم،بلکه خانه اي شيشه اي داريم.


مازندنومه:به مناسبت 27 اردی بهشت-روز جهانی ارتباطات- همایشی با عنوان جهانی شدن ارتباطات، فرصت ها و چالش ها،در دانشگاه علمی_کاربردی فرهنگ و هنر واحد یک مازندران، از سوی دانشجویان رشته روابط عمومی و با همکاری مسئولان دانشگاه برگزار شد.گزارش اسماعيل دامادي-يکي از دانشجويان  دانشگاه-را ا اين همايش بخوانيد.

---------------------------------

در اين همایش عرب-معاون آموزشی دانشگاه-اظهار داشت: در دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر واحد یک مازندران تا کنون  189 نفر در رشته کارشناسی روابط عمومی، 216 نفر در رشته کاردانی روابط عمومی، 208 نفر در رشته پودمانی روابط عمومی فارغ التحصیل شده اند.

وي افزود:در حال حاضر در اين دانشگاه 161نفر به صورت کاردانی پودمانی و 39 نفر با عنوان کارشناس ترمی روابط عمومی مشغول تحصیل هستند.


در ادامه دکتر باقری-مدیر گروه روابط عمومی-ارتباطات را مهارتي مهم و ارزشمند خواند و گفت:در حال حاضر اهمیت ارتباطات به مراتب از گذشته بیشتر شده است.

 وی با بيان اين که بدون ارتباطات ادامه بقا و زندگی امکان پذیرنيست،افزود:موفقیت های عظیم در عرصه های اقتصاد، سیاست، فرهنگ و... با توسل به علم ارتباطات دست یافتنی بوده است.


باقري از روابط عمومی به عنوان پلی برای تسخیر جهان یاد کرد و افزود: در حال حاضر تسخیر جهان نیاز به لشکر کشی ندارد،بلکه با علم و آگاهی از دانش روابط عمومی و ارتباطات می توان جهان را تسخیر کرد.

مدير گروه روابط عمومي دانشگاه فرهنگ و هنر، به نظر مک لوهان- اندیشمند کانادایی که معتقد به دهکده جهانی بود-اشاره کرد و گفت: امروزه جهانی شدن دیگر محدود به دهکده جهانی نیست بلکه از آن کوچک تر و به عبارتی خانه ای شیشه ای است.

وی افزود: دانشمندان نظریه پرداز زیادی در ارتباط با جهانی شدن و ارتباطات به ارائه نظر پرداخته اند که از ساده ترین آنها می توان به وابستگی متعادل جوامع و ملت ها با همدیگر که در عرصه ارتباطات به وجود می آید اشاره کرد.

 این استاد دانشگاه جهانی شدن ارتباطات را با پیشرفت های تکنولوژی در عرصه ارتباطات ملازم دانست و افزود: از اختراع ماشین چاپ گوتنبرگ گرفته تا تلگراف و بعد از آن تلفن و رادیو در سال 1920،سپس تلویزیون و لامپ های تصویری و بعد هم اینترنت، ارتباطات رشد و نفوذ و گسترش قابل توجهی یافته است.

 وی رفتار و کردار تک تک افراد جامعه را متاثر از ارتباطات دانسته و افزود: فرصتی را عصر ارتباطات برای ما فراهم نموده است که باید در این فضای ایجاد شده لیاقت ها ،شایستگی ها و توانمدی های خود را به دیگران شناسانده و سعی نماییم تا نقاط ضعف را مرتفع کنيم.


  • چهارشنبه 28 ارديبهشت 1390-0:0

    سلام اینگونه همایشها بسیار مطلوب است

    • دانشجوی سابقپاسخ به این دیدگاه 0 0
      چهارشنبه 28 ارديبهشت 1390-0:0

      استاد باقری خیلی ماهییییییییییییییی

      • افسانه زهدی پاسخ به این دیدگاه 0 0
        چهارشنبه 28 ارديبهشت 1390-0:0

        از زحمات کلیه دست اندر کاران برگزاری این همایش مخصوصاً استاد باقری ، جناب آقای عرب ، آقای هاشمی ، آقای اسماعیل دامادی ، آقای کاظم عسگری و کلیه دانشجویان روابط عمومی وردی اردیبهشت 87 - اجرکم عند الله

        • چهارشنبه 28 ارديبهشت 1390-0:0

          منم روز ارتباطات و روابط عمومی رو به همه ،خصوصا بروبچه های رشته روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد مازندران تبریک میگم

          • چهارشنبه 28 ارديبهشت 1390-0:0

            چه عجب بالا خره یکی پیدا شد روابط عمومی را تحویل کرفت.

            • چهارشنبه 28 ارديبهشت 1390-0:0

              صحبتهای جالبی داشتند دکتر باقری.از ایشان می خواهیم این قضیه را در رسانه های استان بسط دهند


              ©2013 APG.ir