تعداد بازدید: 3317

توصیه به دیگران 5

چهارشنبه 4 خرداد 1390-11:7

به خاطر يک مشت ريال

ماجراي خانواده بابلي که مي خواستند عضو اهدا کنند اما...:مسئولان بیمارستان به خاطر هزینه بستری و داروی بیمار از ما سه ميليون تومان طلب کرده بودند که به دلیل اینکه درآن زمان این مبلغ را نتواستم تهیه کنم ، اجازه ترخیص ندادند/به خاطر این حرکت مسئولان از بخشش اهدای عضو منصرف شدم و آمبولانس خالی به تهران بازگشت.


به گزارش خبرنگار مازندنومه ، خانواده یک دختر 12 ساله بابلی از اهدای هفت عضو دخترشان به بیماران نیازمند منصرف و امضای خود را پس گرفتند.

 "مینا ساجدی" که روز چهارشنبه هفته گذشته در حال عبور از خیابان و برگشت از مدرسه بود براثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شد و هم اکنون در بخش Icu بیمارستان بابل کلینیک بستری است.

 پدر مینا ساجدی به خبرنگار ما گفت: از دانشگاه علوم پزشکی بابل برای اهدای اعضای دخترم، فرمی را در اختیارم قرار دادند و موافقت شده بود که هرعضوی از اعضای دخترم مورد استفاده است برای دیگر بیماران مد نظر قرار دهند.

 وی با بیان اینکه شب گذشته یک دستگاه آمبولانس برای اهدای عضو مینا از بیمارستان امام خمینی(ره) تهران به بابل کلینیک آمد؛ بیان کرد: مبلغ 30 میلیون ریال مسئولان بیمارستان به خاطر هزینه بستری و داروی بیمار از ما طلب کرده بودند که به دلیل اینکه درآن زمان این مبلغ را نتواستم تهیه کنم ، اجازه ترخیص ندادند .

وی اظهارداشت: بنده به خاطر این حرکت مسئولان از بخشش اهدای عضو منصرف شدم و آمبولانس نیز خالی به تهران بازگشت.

وی با ابراز نگرانی بیان کرد: متاسفانه این حرکت مسئولان بیمارستان باعث شد که در واقع هفت نفر دچار مرگ شوند و بیمارانی را که مدتها منتظر دریافت عضو بودند نیز از این وضعیت نارحت شوند.

 وی با اشاره به اینکه مبلغ پنج میلیون ریال در زمان پذیرش بیمارتحویل داده بودم؛ گفت: قصد پرداخت هزینه بیمارستان را داشته ام ولی اینها موافقت نکردند که بعد از ترخیص این کار را انجام دهم.

وی یاد کرد: مینا تک فرزندم است و اهدای عضو وی یک افتخار بزرگ برایم محسوب می شود ولی گذاشتن سنگ برسر راه افرادی که قصد نجات جان دیگر بیماران را دارند موجب می شود که خیلی از افراد از چنین عملی متنفر شوند.

 ساجدی یادکرد: دیگر حاضر نیستم که اعضای بدن دخترم را اهدا کنم و در حال مذاکره هستیم تا مینا را به بیمارستان شهید بهشتی بابل منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان بابل کلینیک شبی هشت میلیون ریال برای بستری دخترم از ما طلب کرد؛ گفت:اگر قرار باشد که تاکنون هیچ کاری را اعم از عمل جراحی و غیره که انجام نداده اند با این هزینه در این بیمارستان باشد؛ بهتر است که در یک بیمارستان دولتی بستری باشد.

 در ادامه مدیر بیمارستان بابل کلینیک گفت: هزینه ترخیص بیمار را باید وزارت بهداشت و درمان متقبل شود و به دلیل اینکه بیمارستان خصوصی باید از راه در آمد مردمی اداره شود لذا باید هزینه مینا ساجدی پرداخت و سپس ترخیص شود.

"سید حسین قریشی" با بیان اینکه تفاوتی نمی کند که این هزینه از کدام ناحیه پرداخت شود لذا اگر فرمانداری، وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و یا حتی خانواده این هزینه را پرداخت کند، مورد قبول است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون این بیمارستان تعداد 270 پرسنل دارد و ماهانه حدود یک میلیارد و 600 میلیون ریال باید حقوق کارمندان بیمارستان را پرداخت کند؛ گفت: اگرهزینه های دارو و درمان و نیز بستری بیماران دریافت نشود همه این پرسنل دچار مشکل و بیمارستان تعطیل خواهد شد.

 وی همچنین ضمن رد این موضوع که بابل کلینیک شبی مبلغ هشت میلیون ریال از بابت هزینه بستری مینا گرفته است؛ بیان کرد: طبق تعرفه سازمان نظام پزشکی این بیمارستان می بایست شبی سه میلیون و450 هزار ریال از بیمارمی گرفت که این رقم برای آنها دو میلیون و 500هزار ریال ثبت شد.

 وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی که متولی سیستم اجرایی کشور است باید در زمینه فرهنگ سازی و اهدای عضو اقدام کند و این وظیفه ما نیست.

 "قریشی" با اشاره به اینکه دولت در پایان سال مبلغی را بعنوان عیدی به کارمندان خود می دهد؛ گفت: به ما محول می شود که باید علاوه بر عیدی، پاداش و حقوق را از درآمدهای خصوصی بیمارستان پرداخت کنم و اگر چنین روند اعم از بخشش و امثال آن ادامه یابد این دستگاه دچار چالش خواهد شد.

در ادامه همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل به خبرنگار گفت: بیمارستان های خصوصی دارای یک ضوابط خاصی است و خانواده بیمارنیز امروز مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بابل را در جریان این موضوع قرار دادند.

 دکتر "ابراهیم میکانیکی " یاد کرد: در حال حاضر صاحب مریض موافق نیست که اعضای دخترش را اهدا کند.

وی ادامه داد: هم اکنون مشغول رایزنی هستيم تا بتوانیم خانواده بیمار را نسبت به این اقدام خداپسندانه راضی کنیم.

 وی بیان کرد: اگر بیمارستان دولتی باشد دانشگاه علوم پزشکی تمام هزینه های بیمار را پرداخت می کند و مشکلی در این راستا نخواهیم داشت و هم اکنون نیزهمه امکانات برای انتقال بیمار آماده است.

 وی اظهارداشت: پول اضافی در دستمان نیست که بتوانیم چنین مواقعی کمکی را انجام دهیم .

"میکانیکی"با بیان اینکه اهدای اعضا توسط خانواده بیمار یک اقدام بشر دوستانه است و همه مردم باید دخیل باشند و مسئولان یک بیمارستان خصوصی نیز باید این احساس را داشته باشد.

 رییس بیمارستان علوم پزشکی بابل تصریح کرد: هم اکنون در حال رایزنی با وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی می باشیم تا هزینه مینا ساجدی را پرداخت و از بابل کلینیک به سمت بیمارستان شهید بهشتی بابل مرخص کنیم.

 وی اضافه کرد: این اقدام حداقل جان شش تا هفت نفر از دیگر بیماران را می تواند نجات دهد.


  • يکشنبه 22 خرداد 1390-0:0

    پزشک های بی وجدان خیلی زیاد شده!!!!
    هرچند...!!
    اما لعنت به پزشکی که وجدان نداره!!!
    مینا جان! روحت شاد!

    • دوشنبه 9 خرداد 1390-0:0

      سلام واقعا متاسفم كه مردم به فكر خودشون اند آخه انسان چه قدر ميتونه دنيا دوست باشه خوب شد كه مينا از دنيا رفت و اين بي رحمي رو در حق خودش و جسمش نديد . مينا جان دلم برايت تنگ مي شود . اي كاش فقط يك فاميل نبودي . روحش شاد ويادش گرامي باد .

      • جمعه 6 خرداد 1390-0:0

        متاسفانه اتفاف فوق رخ داد. مرحومه از فامیلان بوده که امروز جمعه موقع ظهر به خاک سپرده شد. جای تاسف هست مسئولان بیمارستان دردولتی که وزیرش حرف از درمان بدون پول می زند . حال که بچه مرده بود و میخواستند اعضای بدنش اهدا شود. بجای تحسین جنازه گرو گرفتن و حتی اجازه زندگی به بیماران نیازمند را هم ندادن. واقعا متاسفم . مسئولین لطفا پاسخ دهید. درضمن منکر هم نشوید حداقل 50شاهد موجود است

        • چهارشنبه 4 خرداد 1390-0:0

          نصف شب هخیچ کسی پول همراش نیست...
          برای مسئولین این بیمارستان منتاسفم.
          امیدوارم که برای هیچ بیمار دیگری همچین مشکلی پیش نیاید.

          • مازیار مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 1 0
            چهارشنبه 4 خرداد 1390-0:0

            درود بر خانواده آقای ساجدی.


            ©2013 APG.ir