تعداد بازدید: 2528

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 5 خرداد 1390-10:11

طاهايي:باید نگران باشیم در ساحل دريا عبادت می شود یا معصیت؟!

استاندار به امور بانوان توجه ويژه دارد/امور بانوان و خانواده استانداری نقشی در انتخاب افراد نداشته است/به دليل سفرهاي زياد مارکوپلو هستم/ما با الگوی متعادلی که اسلام از ما می خواهد فاصله زیادی داریم/خانم نيک کار قرآن را به گويش تنکابني خواند که استاندار همان جا دستور داد از او حمايت شود/ معنی ندارد دختری که با چادر در اجتماع ظاهر می شده در دانشگاه روسری را به زور بر سرخود حفظ کند/(گزارش مازندنومه از مراسم تجليل از بانوان نمونه استان)


مازندنومه: روز چهار شنبه به همت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران،تعدادی از بانوان نمونه و نخبه دستگاه های اجرایی استان تجلیل شدند.در اين مراسم مشاور وزير کشور و استاندار مازندران هم حضور داشتند.گزارش اعظم کردان-خبرنگار ما-را از اين مراسم بخوانيد.

---------------------------------------------------

*ما نقشي نداشتيم

  در ابتدای این مراسم مدیرکل امور بانوان و خانواه استانداری مازندران گفت : کارگروه تخصصی بانوان و خانواده به عنوان عالی ترین مرجع تصمیم گیری زنان در هر استانی است و مازندران تنها استانی است که کارگروه خود را با ریاست استاندار شروع می کند و این نشاندهنده توجه ویژه استاندار به امور بانوان است.

زهرا شرف الدین دغدغه اصلی مسئولان را رشد و تعالی بانوان دانست و افزود: در اسفند سال گذشته طی فراخوانی به تمامی دستگاه های اجرايی استان خواستیم تا بر اساس شرایط، وظایف و ماموریت های کاری، بانوی منتخب خود را به ما معرفی کنند.

وی ضمن تاکید بر این که امور بانوان و خانواده استانداری نقشی در انتخاب این افراد در ادارات نداشته تصریح کرد: دستگاه های اجرایی پس از بررسی های لازم 24 نفر از بانوان منتخب را برای تجلیل در هفته زن به امور بانوان و خانواده استانداری معرفی کردند.

*مارکوپلو هستم

در ادامه خانم مهدوی -مخترع بسیجی- به عنوان سخنران دوم به جايگاه دعوت شد . وی در ابتدای سخنانش ضمن بیان عناوین و رتبه های کسب شده خود در سطح ملی و بین المللی گفت : به دلیل مسافرت های بسیار به نوعی شبیه مارکوپلو هستم،اما در این سفرها مازندران و مردم آن چیز دیگری هستند.

 وی با تاکید بر نقش موثر مادران در ایجاد فضای خلاق افزود : تا زمانی که مادران روحیه خلاق نداشته باشند نمی توانند خانواده را به سمت رشد استعداد هدایت کنند.

 مهدوی خوب دیدن و خوب حس کردن، اجرای قانون شکرگزاری و اهمیت به وقت را از جمله قانون های طلایی خلاقیت دانست و تصریح کرد : آدم های خلاق به مدیریت ناسالم تن نمی دهند،بلکه باور دارند هیچ چیز علیه ما نیست و به جای گله و انتقاد با دادن طرح و ایده نقش موثری را ایفا می کنند.

وی در پایان سخنانش در خصوص اهمیت وقت تاکید کرد : وقت آن قدر گران بهاست که صحبت کردن درباره آن نوعی گذران وقت است.

*حضور بانوان در خانه و اجتماع کیفی باشد

در ادامه خانم عباسي- مشاور وزیر و مدیرکل امور بانوان و خانواده کشور- در سخناني اظهار داشت:مایل نیستم به صورت آرمانی و ادبیاتی صحبت کنم ولی باید یک سری مسایل را حس کرد و به آن رسید لذا برای دست یافتن به آن باید مهارت هایی را آموخت.

مشاور وزير کشور زلال ترین اندیشه ها در خصوص جایگاه زن را به شهید مطهری نسبت داد و بیان داشت : برای اینکه زنان بتوانند به شخصیت واقعی و تعالی خود که خدا به آنها عطا کرده برسند باید از قدرت اندیشیدن ، حق انتخاب ، خودباوری و استقلال اندیشه بدون توجه به جنسیت برخوردار شوند.

عباسي اسراف گرایی ، تجمل گرایی و رفاه طلبی را عامل دور ساختن انسان از شناخت فطرت دانست و گفت :ما با الگوی متعادلی که اسلام از ما می خواهد فاصله زیادی داریم ولی از نظر سایر کشورها در بهترین وضعیت هستیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده کشور اندیشه ورزی ،ارایه راهبردهای مهم برای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و ایجاد پشتوانه اجرایی برای آن را 3ماموریتی دانست که مقام معظم رهبری برعهده مسولان گذاشته و افزود: باید سعی کنیم حضور بانوان در خانه و اجتماع حضوری کیفی باشد.

*خدا قبول کند

در ادامه مراسم خانم نیک کار که از غرب استان آمده بود،برگردان قرآن مجيد را به گويش تنکابني خواند که شعف حضار را برانگیخت.اين ترجمه که کار خودش بود،به دل استاندار هم نشست و طاهايي همان جا دستور داد از این بانوی مترجم قرآن حمايت شود.

نیک کار انگیزه اصلی خود را از ترجمه قرآن به زبان محلی، وصیت و سفارش مادر خود دانست و گفت : امیدوارم خدا این کار بنده را قبول کند.

استاندار مازندران سخنران بعدي برنامه بود که از زنان خواست تا منزلت شان را بشناسند و گفت: تاکی بايد نسبت به زن نگاه ابزاری وجود داشته باشد؟

 طاهایی با اشاره به جمله مادر سردار شهید حسن باقری که"پسرم همه ساله به مناسبت روز مادر هدایای فراوانی به من می داد ولی با ارزش ترین هدیه ای که از او گرفتم شهادت او بود"،اظهار داشت:این نگاه،نگاهی فاطمی است.

 استاندار مازندران آیین مهرورزی وفداکاری را برکت اندیشه ها و دامان پاک مادران دانست و اظهار داشت : امیدواریم این نشست ها فرصتی باشد تا خودمان و قیمت خودمان را بیابیم.

 وی ادامه داد:دختران و بانوان ما مانند گلهایی هستند که به باغبان و معلمان خوب نیاز دارند وگرنه معنی ندارد دختری که با چادر در اجتماع ظاهر می شده در دانشگاه روسری را به زور بر سرخود حفظ کند.

 استاندار مازندران با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و استفاده عموم از دریا گفت : هنگامی که هوا گرم می شود باید نگران باشیم در ساحل عبادت خدا می شود یا معصیت!

گفتنی است در پایان این همایش با اهدا لوح قدرداني و جايزه از بانوان نمونه دستگاه های اجرایی استان قدرداني شد.


  • شنبه 7 خرداد 1390-0:0

    جناب استاندار

    فرق نگرش شماست كه تفرجگاه هاي ما را به جاي سود دهي زيان ده كرده!!
    آقاي جان نه جنايت و گناه نه به آن مفهوم عبادت! بلكه فقط تفريح گاه است اگر اينطور باشد موفق مي شويد بايد فكر كنيد مردم به تفريح مي آيند نه گناه !
    فقط تفريح !


    ©2013 APG.ir