تعداد بازدید: 3065

توصیه به دیگران 1

شنبه 7 خرداد 1390-0:12

قطار مرگ

قطار مرگ در کمين است؛در چند روز نخست خرداد ماه برخورد قطار با مردم بومي و رهگذران حاشيه راه آهن باعث کشته شدن حداقل دو نفر و مجروح شدن يک نفر شد.


به گزارش مازندنومه،در تازه ترين حادثه ساعت 7 صبح پنجم خرداد ماه، پيرزني 80 ساله که حس شنوايي خوبي نيز نداشت و صداي آمدن قطار را نشنيده بود،در يک کيلومتري ايستگاه قائم شهر به ساري با قطار تصادف کرد و جان سپرد.اين در حالي است که در هزار متري ايستگاه قطار سرعت زيادي ندارد و کند حرکت مي کند.

در حادثه ديگري که دوم خرداد ماه-آن هم مثل حادثه بالا ساعت 7 صبح-به وقوع پيوست،قطار به موتورسواري برخورد کرد که باعث کشته شدن راکب موتوسيکلت شد.اين تصادف يک کيلومتر پس از نکا روي داد. در اين سانحه نيز قطار سرعت زيادي نداشت.

اما حادثه سوم ساعت 9 صبح اول خرداد ماه روي داد که پيرمردي به ديزل قطار باري برخورد کرد،اما خوشبختانه جان سالم به در برد و مجروح شد.

به گزارش مازندنومه،با توجه به فصل نشا و وجين برنج و خستگي و شتاب ناشي از اين زراعت،بي توجهي به حرکت قطارها و تصادف هاي ناشي از آن بيش از زمان هاي ديگر خسارت آفرين شده است.

بر اساس اين گزارش،مسايل ديگري نيز در افزايش سوانح مربوط به قطار نقش دارد که از جمله آن ها شوخي نوجوان ها و جوان ها با قطارهاي در حال حرکت و جدي نگرفتن خطر آن،هم چنين شتاب در رفتن از روي ريل با اين نيت که قطار عبوري به آن ها نخواهد رسيد و بالاخره اشتباه محاسبه ذهني در عبور از مسير راه آهن و خطاي ديد باعث بروز تصادف هاي دلخراشي شده است.

گاهي نيز عبور از مناطق غيرمجاز باعث تصادف با قطار مي شود؛طوري که گاه مسئولان راه آهن به بستن و مسدود کردن مسيري اقدام مي کنند اما کشاورزان و بوميان منطقه با باز کردن مسير،دوباره به تردد مي پردازند!



    ©2013 APG.ir