تعداد بازدید: 3942

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 9 خرداد 1390-0:54

دست ما کوتاه و خرما بر نخیل!

در جلسه علني شوراي شهر ساري مطرح شد: فاضلاب زندان ، همچنان در رودخانه تجن تخلیه می شود/قائم شهري ها چهار پارکينگ طبقاتي زدند،ما يکيش را هم نساختيم/محمدآقاميري-عضو علي البدل شورا-به عضويت اصلي شوراي شهر درآمد و مراسم تحليف برگزار شد/ای کاش سوگند در شورا حذف می شد/برای انجام پروژه های شهری نباید تا این اندازه به جیب مردم نگاه کرد.


مازندنومه:سیصد و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر ساري،عصر يک شنبه در حالي برگزار شد که اعضا شاهد مراسم تحلیف سید محمد آقامیری به جای عضو مستعفی شورا بودند.گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار ما-را از اين جلسه بخوانيد.

--------------------------------

*يا تخليه يا اجاره

عضو شورای شهر ساری در این جلسه اظهار داشت: فاضلاب زندان ، همچنان در رودخانه تجن تخلیه می شود.

جمال باقری افزود:موضوع تخلیه زندان در صحن شورا بارها مطرح شده و اگر قصد تخلیه زندان را ندارند باید اجاره بهای آن را پرداخت کنند.

 وی با بیان اینکه برای خریداری زندان ، از جیب مردم هزینه شده گفت: این پول مدت هاست که پرداخت شده بدون اینکه استفاده ای از محل زندان داشته باشیم.

 باقری با اشاره به اینکه تخلیه نکردن زندان ، خسارتی است که به مردم وارد شده ، تصریح کرد: مسائل را در صحن شورا مطرح می کنیم و پیگیری آن وظیفه شهردار و ریاست شورا است.

وی با بیان اینکه از محل وجود ادارات کل در مرکز شهر متضرر هستیم ، گفت : اين ها به لحاظ ترافیکی و عوارضی ، خسارت وارد می کنند و این عوارض به لحاظ علمی قابل محاسبه است.

باقری خاطرنشان کرد:اگر آقایان توان ندارند زندان را به خارج از شهر منتقل کنند ، کارشناس دادگستری اجاره بها را تعیین کند، این گونه که نمی شود ما فقط حرف بزنیم و پیگیری نشود.

*شش سال پيش در چنين روزي!

 دیگر عضو شورای شهر ساری در این نشست،گفت: از قائم شهر که عبور می کردم بنری دیدم که بر روی آن نوشته بود افتتاح چهارمین پارکینک طبقاتی.

نادعلي رمضان پور افزود: قائم شهر هم از نظر مکانی و موقعیت اقلیمی بهتر از ساری نیست اما مسئولان قائم شهر چهار پارکینگ طبقاتی احداث کردند و ما نتوانستیم در مرکز و یا حاشیه شهر ، یک پارکینگ طبقاتی بسازیم.

وي با بیان اینکه شورا باید زودتر برای سرمایه گذار شهربازی تصمیم بگیرد ، افزود: سال 84 زمین محل شهربازی را گرفتیم و اکنون پس از گذشت شش سال هنوز نتوانسته ایم نیاز و خواسته اصلی مردم را برآورده کنیم.

وی اظهار داشت: سرمایه گذار فعلی فقط فرصت ها را هدر می دهد و دیگر نمی دانیم چه پاسخی به شهروندان ساروی بدهیم.

*من قسم مي خورم!

در این زمان سید محمد آقا میری -عضو علی البدل شورای شهر ساری- در این نشست حاضر و مراسم تحلیف وی برگزار شد.

رئیس شورای شهر ساری خطاب به آقامیری گفت: شما هم قسم یاد کنید و وارد شورا شوید ، ما که یادمان رفت چه وقت قسم خوردیم!

فرامرز نقیبی با بيان اين که یک بار دیگر سوگندی که چهار سال قبل یاد کرده بویم و یادمان رفته بود به یادمان آمد،تصریح کرد:شاید به دلیل اینکه قسم شما تازه است جلوی بسیاری از مشکلات گرفته شود.

 پس از مراسم تحلیف ، آقامیری در سخنانی اظهار داشت: روز تولد حضرت زهرا (س) متوجه شدم که مسئولیت سنگینی بر عهده ام گذاشته می شود.

 وی با بیان اینکه ای کاش سوگند در شورا حذف می شد، گفت:چه گونه است که افراد برای خدمت به مردم سوگند یاد می کنند اما در مواردی مردم ، فدا می شوند.

 وی با اشاره به اینکه از نزدیک شاهد بودم که شهردار قم برای فضای سبز این شهرستان مبلغ 170 میلیارد تومان اعتبار گرفت ، یادآور شد:اگر قم مرکز استان است ساری هم قدمت چند صد ساله در مرکز استان بودن دارد.

 این عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه آیا توانستیم قدر سهم مردم ساری را از بودجه سرانه کشور ، بودجه فروش نفت و سه سفر بزرگ استانی رئیس جمهوری بگیریم، گفت: تاکنون یک شهروند بودم اما از این پس باید پاسخگو باشم .

 وی بااشاره به اینکه کارهای عمرانی ساری با پول مردم انجام شده ،اظهار داشت: برای انجام پروژه های شهری نباید تا این اندازه به جیب مردم نگاه کرد.

 آقامیری با بیان اینکه به سبب سوگندم و مرکز استان بودن از این حق نخواهم گذشت، تصریح کرد: اعلام می کنم که برای 2 سال به شورا نیامدم و قطعا در جلسات چون نماینده مردم پیگیر امور هستم.

 وی با اشاره به اینکه ساری را به جایی رسانده بودیم که در حال تبدیل شدن به کلان شهر ، بود ، افزود:از مسئولان متدین و متشرع شهرصحبتی نشنیدم وقتی که میاندرود را به شهرستان تبدیل می کردند.

 آقامیری با اشاره به اين که اینها مشکلاتی است که با سکوت و ملاحظه کاری ، منجر به تضییع حقوق شهروندان شد،گفت: با این عمل ، سایر شهرها را آماده می کنیم که در چند سال آینده مدعی شوند که ساری صلاحیت مرکز استان بودن را ندارد.

وی با بیان اینکه در دوره ما برای انتقال زباله 9 میلیارد تومان هزینه شد و امسال پنج سال از این موضوع گذشته ، افزود: آن موقع برای احداث کارخانه کمپوست 16 میلیارد تومان اعتبار نیاز بود و امروز بیشتر از این میزان بودجه هدر رفت و مشکل زباله حل نشد.

اما پس از اظهارات آقاميري،نقیبی خطاب به او گفت: اجرای بعضی موارد دست ما نیست ، دست ما کوتاه و خرما بر نخیل و آقامیری هم پاسخ داد: "اگر هفت دست بر قرآن باشد ، هفت دست بر نخیل خواهد بود".

 رئیس شورای شهر با بیان اینکه کم لطفی دولت در حق مردم و شهر ساری زیاد بوده ، تصریح کرد: امیدواریم نگاه دولت به ساری هم دوستانه و برادرانه باشد.

جمال باقری هم حضور آقامیری را موجب کامل شدن حلقه شورا دانست و افزود: آقامیری کارشناس ارشد رشته حقوق است و با توجه به سابقه و جدیت در این بخش می تواند بسیار زیاد به شورا کمک کند.


  • سه شنبه 10 خرداد 1390-0:0

    میخوان جنگ زرگری راه بندازن و کل امکانات مازندران رو مال خوشون کنن . چطور ممکنه که ساری برای سال 90 بودجه 100 میلیاردی تصویب کنه و شهرهای دیگه مازندران حتی نصف اونه نتونن . مگه غیر از اینه که از بودجه دولتی هم سهمی برای خودشون کنار گذاشتن . از نجابت شهروندان دیگه مازندرانی سوء استفاده میکنن و هر روز حرفهای جدیدی می زنن .

    • دوشنبه 9 خرداد 1390-0:0

      اگر وجود ادارات کل در مرکز شهر زيان دارد و به لحاظ ترافیکی و عوارضی، خسارت وارد می کنند پس چرا اينهمه واسه تجميع مراكز به ساري سينه چاك مي كنيم؟
      پس بگوييم مركز استان از ساري برود تا مردم نفس راحتي بكشند!
      يا اينكه بگوييم اداره هاي كل را بين شهرستان ها تقسيم كنند.

      • دوشنبه 9 خرداد 1390-0:0

        بهتر است اعضای شورای شهر جلوی این همه اجحاف و تضییع حقوق شهروندان ساروی را بگیرند، دیروز دانشگاه و نمایشگاه (به شهرهای کوچکتر منتقل شدند) امروز فرودگاه و کارخانجات به روستاهای اطراف ساری ملحق شدند و احتمالا فردا هم خیابانهای ساری را تبدیل به شهرستانی جداگانه می کنند، ساری بزرگترین، پرجمعیت ترین و مهمترین شهر استان است، افرادی هم از روی نادانی و تعصبات قومی و قبیله ای و روستائیشان با پیشرفت آن مخالفت می کنند و متاسفانه نمایندگانی دارد که نه تنها ساروی نیستند که خود باعث بروز مشکلاتی اینچنینی برای آن شدند، از اعضای فعلی شورای شهر انتظار می رود تا بسیار بیشتر از اینها از حقوق حقه مردم ساری (حتی به جای به ظاهر نمایندگان ساری ) دفاع کنند.

        • دوشنبه 9 خرداد 1390-0:0

          آقامیری جای چه کسی وارد شورا شد ؟

          • دوشنبه 9 خرداد 1390-0:0

            عضو جدید هم مثل بقیه.کاری از پیش نمیبرند.شعار ندهید.ساری دارد خفه میشود زیر ترافیک و شلوغی

            • دوشنبه 9 خرداد 1390-0:0

              Afarin bar aghamiri yeki peyda shod harf hesab bezane


              ©2013 APG.ir