تعداد بازدید: 2505

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 17 خرداد 1390-21:31

درس سخاوت

...پسری مزاحم نوامیس مردم می شد.او متوجه شد که دختر مورد علاقه اش در يک مراسم عروسی حضور دارد.به آن جا مي رود.جوان ديگري که ان جا بود متوجه این موضوع می شود و با آن مزاحم گلاویز و کاربه دادگاه کشیده می شود.(يادداشتي از علیرضا عزیز کمالی،خبرنگار-آمل)


روز سه شنبه جهت دیدار با دوستانم،به شورای اسلامی شهر آمل رفتم.رئیس شورا مرا به اتاقش دعوت کرد تا با هم درباره مسائل شهری گفت و گو کنيم.

 چند لحظه بعد شاخه گل بزرگی به خاطر انتصاب قاسمی به سمت رئیس جدید شورای اسلامی شهر آمل آوردند، افرادی وارد اتاق شدند و تبریکات شروع شد.

 یکی از مهمانان، حیدرزاده- رئیس انجمن خیرین شهرستان آمل- بود که باب صحبت را در خصوص اقدامات انجمن برای کمک به افراد بی بضاعت و...باز کرد.

او مطالب جالبي را بازگو کرد که کمتر کسی تا به حال آن را شنیده بود. گفتم چرا اين حرف ها را به اطلاع مردم نمی رسانید.پاسخ داد: کار برای رضای خدا نیاز به تبلیغ ندارد.

 گفتم اشتباه خدمتگذاران همین است که کارهای انجام شده را به گوش مسئولان و مردم نمی رسانند تا امیدواري ها بيشتر شود.

  گفتگو به تاسیس مرکز سرطان در بیمارستان امام علی(ع)کشيده شد و رئیس شورا اظهار داشت: مازندران از لحاظ داشتن بيماران سرطانی رتبه اول را در کشور دارد و آمل هم در استان اول است.

قاسمي خاطره ی هم تعریف کرد: پسری مزاحم نوامیس مردم می شد.او متوجه شد که دختر مورد علاقه اش در يک مراسم عروسی حضور دارد.به آن جا مي رود.جوان ديگري که ان جا بود متوجه این موضوع می شود و با آن مزاحم گلاویز و کاربه دادگاه کشیده می شود.

 جوان محکوم به پرداخت به دو میلیون و نیم تومان می شود و اگر نپردازد باید بهترین دوران جوانی را در زندان بگذارند.

رييس شوراي شهر آمل ادامه داد: موضوع را با آقای حیدرزاده در میان گذاشتم و با پرداخت دیه، آن جوان آزاد شد و حالا مادرش همیشه وقت نماز دعاگوی اوست.

 به خانه برگشتم. رفتم خبرهاي سايت ها را بخوانم.نوشته بودند یک روحانی با جواني که مزاحم دختري شده بود درگير شد که به علت شدت صدمه وارده شده روحاني يک چشم خود را از دست داد. .

 سئوال این جاست که آيا برای اجرای امر به معروف ونهی ازمنکر باید تاواني این چنیني پرداخت؟آيا آن جوان بايد برای جلوگیری تعرض به یک دختر دیه پرداخت کند؟چرا اين روحاني بايد نابينا شود؟

 اگر موقع امر به معروف ونهي از منکر،درگیری به وجود آمد و شخص مجبور به دفاع از خود شد،باید دیه پرداخت کند؟

ايميل نويسنده: (amol_ali2006@yahoo.com)


  • چهارشنبه 18 خرداد 1390-0:0

    ديه فقط براي ضرب و جرحه؛
    نگفتيد كه زد و يارو رو چولاخ كرد!
    درسته كه امر به معروف و نهي از منكر وظيفه همگانيه؛
    ولي توجه كن كه بايد مراحلش را ياد گرفت و درست انجام داد.

    • داروساز آملیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      سه شنبه 17 خرداد 1390-0:0

      آقای عزیز کمالی عزیز در مملکتی که فارغ التحصیلان هر رشته زپرتی دانشگاه آزاد وکنترل از راه دور (پیام نور)وغیر انتفاعی نوع 8 خودشون رو با عنوان معرفی می کنند حق بود آقای دکتر حیدر زاده را دقیقتر معرفی میکردید که از داروسازان قدیمی شهر ما هستند.


      ©2013 APG.ir