تعداد بازدید: 3777

توصیه به دیگران 2

جمعه 20 خرداد 1390-16:32

روز طرح مشکلات

 تمام مدیران باید در جهت تنویر افکار عمومی با اصحاب رسانه تعامل داشته  باشند/بیمه تکمیلی 117 خبرنگار در سطح استان انجام شده است/استاندار 30 میلیون تومان به خبرنگاران غرب مازندران جهت خرید تجهیزات خبرنگاری مي پردازد/لوح سپاس خبرنگاران به طاهايي  اهدا شد. (گزارش نشست طاهايي با خبرنگاران غرب استان)


مازندنومه:نشست مطبوعاتی خبرنگاران فعال غرب مازندران با سید علی اکبر طاهایی استاندار ،حجت الاسلام ابراهیمی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و چند تن از مدیران کل و معاونان استاندار در اردوگاه میرزا کوچک خان شهرستان رامسر برگزار شد. در این مراسم ، خبرنگاران و مدیران مسئول حاضر در جلسه به بیان مشکلات خبرنگاران ، مسائل شهرستانهای غرب مازندران ، انتقادات و پیشنهادات پرداختند. گزارش سهیلا محمدی (نورا)-خبرنگار ما-را از اين نشست بخوانيد.

-----------------------------

در اين نشست خبرنگاران به بيان مسايل کاري خود پرداختند.خبرنگاران اهم مشکلات خود را در نداشتن بیمه ، نگرفتن سهام عدالت ، نداشتن مسکن ،نبود امنیت شغلی ، نداشتن تجهیزات خبرنگاری و مشکل در رفت و آمد  همراه مدیران در حاضر شدن سر پروژه ها ، گزینشی عمل کردن برخی ادارات و نهادها در واگذار کردن آگهی رپرتاژها ، مصاحبه نکردن برخی از مدیران و نداشتن تعامل با خبرنگاران به بهانه هماهنگ کردن با مدیران کل خود ، اعزام نشدن خبرنگاران غرب مازندران در سفرهای خارجی به همراه مدیران ،تقسیم نشدن عادلانه هدایا از سوی مدیران مسئول نظیر هدیه ریاست محترم جمهور و اولویت دادن به خبرنگاران شهرستانی در مراسم ، همایش ها و سمینارها و ... دانسته و خواستار پی گیری مشکلات خبرنگاران از سوی مدیران ارشد مرتبط شدند.

در ادامه خبرنگاران رامسری نیز به بیان مشکلات شهرستان خود پرداخته و گفتند: نداشتن سیستم فاضلاب شهری ، نبود کشتارگاه صنعتی و بهداشتی ، نبود کمربندی مناسب و لزوم اجرایی شدن کنار گذر ساحلی ، لزوم پیگیری وضعیت پروژه های گردشگری نظیر هتل هفت ستاره سماموس و کیش پارس مارین -که آبروی نظام و شهرستان را خدشه دار کرده اند- توسعه بیمارستان امام سجاد (ع) با توجه به استقرار دانشگاه پزشکی بین المللی در این شهرستان ، بررسی وضعیت بیمارستان کتالم به دلیل پذیرش نکردن بیماران با دفترچه خدمات درمانی ، بررسی وضعیت نامطلوب پل صفارود(که حتی پیشنهاد شد به دلیل پروسه زمانی طولانی این پروژه ثبت میراث فرهنگی شود!)پیگیری جدی احداث پایانه مسافربری رامسر که نزدیک به چهارسال از کلنگ زنی آن می گذرد ، لزوم ترمیم و بازسازی شبکه زیر زمینی آب رامسر با توجه ساخت تصفیه خانه ، و همچنین با وجود طرح های گردشگری بسیار مهم و بی نظیر در خصوص قلعه تاریخی مارکوه و علاقه مندی سرمایه گذاران به طرح توسعه این مکان ارزشی و تاریخی توجه شود ، روشن کردن وضعیت نبود بخشدار در شهرستان ، و همچنین تخصیص اعتبار به شهرستان رامسر بر اساس جمعیت شناور ، نه بر اساس جمعیت ثابت از جمله مشکلاتی بود که خبرنگاران شهرستان رامسر به استاندار مازندران انعکاس دادند.

در ادامه کمال رستمعلی -مدیر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مازندران- در خصوص مصاحبه نکردن برخی مدیران با خبرنگاران گفت: شورای اطلاع رسانی استان صراحتا اعلام کرد که تمام مدیران باید در جهت تنویر افکار عمومی با اصحاب رسانه تعامل داشته و به بهانه هماهنگی با مدیران کل خود که فقط با یک تلفن حل می شود از این امر مهم سرباز نزنند .

 همچنین مدیر کل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان مازندران نیز در خصوص بیمه خبرنگاران گفت: دراین زمینه چنانچه مدارک خبرنگاران تکمیل باشد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکلی ندارد .

 وی افزود: تاکنون بیمه تکمیلی 117 خبرنگار در سطح استان انجام شده و در بخش بیمه خدمات درمانی نیز 78 نفر مشمول بوده و در بخش بیمه تامین اجتماعی 176 نفر بیمه شده اند .

 وی خبرنگاران عضو خانه مطبوعات را 522 نفر اعلام کرد و افزود: 165 نفر از این تعداد دارای کارت خبرنگاری وزارت ارشاد هستند.

در بخش دیگر مراسم استاندار مازندران ضمن پیگیری مسائل مطرح شده از سوی خبرنگاران نوید سفر زیارتی کربلای معلا را به خبرنگاران پیشکسوت غرب مازندران داد و همچنین مبلغ 30 میلیون تومان برای خرید تجهیزات خبرنگاری به خبرنگاران این منطقه از بودجه استانداری اختصاص داد.

گفتني است در اين نشست لوح سپاسی از سوی خبرنگاران تهیه و به طاهايي  اهدا شد.


  • راه گل- خبرنگارپاسخ به این دیدگاه 1 0
    جمعه 20 خرداد 1390-0:0

    به نظر من ابتکار جالب و در نوع خود قابل دفاع و تقدیر بود. فقط امیدواریم آقای استاندار و مدیران کل عزیز پیگیر خواسته ها و مشکلات خبرنگاران باشند. ضمن اینکه لازم می دانم از آقای شیخی نماینده خانه مطبوعات غرب مازندران که علیرغم کم لطفی هایی که بعضی دوستان خبرنگار در حق ایشان دارند تشکر کنم. فعالیت ها و دوندگی های دلسوزانه ایشان در مرتفع ساختن مشکلات خبرنگاران منطقه با توجه به تغییرات روند موجود قابل لمس بوده و می باشد.قطعا اگر همکاری های دوستان با ایشان بیش از پیش باشد موفقیت های بیشتری را نیز در این حیطه شاهد خواهیم بود. راه گل- خبرنگار


    ©2013 APG.ir