تعداد بازدید: 3673

توصیه به دیگران 3

چهارشنبه 25 خرداد 1390-11:11

خود را ارزان نفروشیم

...آيا اين مديران هنوز با جاذبه هاي توريستي،امامزاده ها،بناهاي تاريخي و ظرفيت هاي گردشگري استان مان آشنايند كه رفته اند خارج را ببينند؟ خوب بود اگر هم سفر به قصد مطالعه و تحقيق بود به جای ترکيه از طرح‌های موجود کشور مانند امام رضا (ع)، حضرت معصومه و موارد مشابه بازديد می‌کردند و در استان به کار می‌بستند.(يادداشتي به بهانه خروج ارز توسط مدیران استانی)


 سال گذشته برخي مدیران مازندراني به سفر مالزی رفتند که بحث هايي را همان زمان برانگيخت. بعد فهمیدیم اين سفر در سطح كشور از طریق کمکی بوده که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از عوارض دریافتی قانون مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کرد.

در استان ما هم اين سفر با همکاری استانداری و سازمان همیاری شهرداری‌های استان برای امر مطالعه و پژوهش شهرداری‌ها انجام شد؛ اما آيا آن سفر واقعا" براي پژوهش و مطالعه بود؟!

اعتراض هاي آن روزها سبب نشد تجربه سفر مالزي تکرار نشود.هنوز نتايج سفرهای قبلی مشخص نشده، خبر سفر آنتاليا در رسانه ها پخش شد که باز هم گروهی براي مدت يک هفته به صورت تفريحي به ترکيه سفر کردند.

مي گويند مجریان و ناظران با هزينه يک شرکت گردشگري خصوصي به اين سفر رفته‌اند و هزينه‌اي بر بودجه دولت تحميل نشده است.

کاري به اين قضيه نداريم که در روزهاي اخير از فردي در بخش خصوصي سخن گفته شده که از ياران نزديک جريان انحرافي است و با ارتباط هايي که دارد اکثر طرح‌هاي دريا در سال هاي اخير را در اختيار گرفته است؛اما اگر قضيه شرکت خصوصي و تخفيف آن ها به مديران هم مورد قبول باشد،مگر می شود شرکتی بدون پیش‌بینی به دست‌آوردن منافع بیشتر به این کار دست بزند؟

  حکومت به استانداری قدرت داد و امور را تفویض نمود تا بهتر مدیریت کند؛ ولی ظرفیت کافی هنوز ایجاد نشده است.

 می‌گویند پول شهرداری‌ها را به شرطی می دهند که به نفع دستگاه‌های دولتی کمکي شود.مثل اینکه اعضای شوراها هم دیگر جرأت اعتراض ندارند؛ چون سفر آلوده‌شان کرده است.

  انتخابات هیأت‌رییسه شورای استان در پیش است؛ اعضای شوراهای شهرستان‌ها به هوش باشید؛ نکند از روی عمد شورای استان را ضعیف کنند تا آزادانه‌تر بی‌انضباطی داشته باشند!

اما يک سئوال،آيا اين مديران هنوز با جاذبه هاي توريستي،امامزاده ها،بناهاي تاريخي و ظرفيت هاي گردشگري استان مان آشنايند كه رفته اند خارج را ببينند؟

 خوب بود اگر هم سفر به قصد مطالعه و تحقيق بود به جای خارج کشور از طرح‌های موجود کشور مانند امام رضا (ع)، حضرت معصومه و موارد مشابه بازديد می‌کردند و در استان به کار می‌بستند.

با این وصف به رغم گران‌تر شدن ارز و سکه‌های طلا که بعضی می‌گویند از فشارهای دشمن برای افزایش تورم و کاهش روحیه عمومی به منظور نشان دادن ناتوانی رشد اقتصادی است، نمی‌دانیم با چه قصدی می‌خواهیم ارزمان را در خارج از کشور خرج کنیم؟

 وقتی فرمانداران با شوراییان و شهرداران نان و نمک می‌خورند مگر جای نظارت می‌ماند؟ آن ها در اين سفر از جاهاي مختلف مهره بردند تا شاید حق سکوت برای مدیریت استان ایجاد کنند؛ ولی مي دانيم که استاندار رفیق خیلی از سرداران شهید استان است و نمي گذارد چنين شود.

البته برخي وقتی می‌بینند شماري از مسوولان تهران‌نشین به جای ایجاد بستر دانشگاه بدون کنکور در كشور، پول شان را به بهانه تحصیل در خارج هدر می‌دهند و به بیگانگان سود می‌رسانند و ارز مملکت که با چنگ و دندان به دست آمده را باد هوا می‌كنند،بدشان نمي آيد که خودشان هم به گردش بروند!

 اگر اين گونه فكر مي‌شود اشتباه است؛ زيرا عرف را ما مي‌سازيم؛ اگر ما اين چنين باشيم ديگران از ما مي‌آموزند و بي‌قانوني مي‌كنند كه در نهايت به هرج و مرج تبديل مي‌شود. 

 بی‌خیال شویم و خیلی حرص نخوریم؛ چون متاسفانه بسياري از معامله ها به درستی نظارت نمي شود و بسياري از پول ها هنگام خرج کردن توسط ناظرانی مانند دیوان محاسبات یا سازمان بازرسی به درستي کنترل نمی‌شود؛اين جا هم مثل همان مقولات.

 هنرمند ساروی- عبدالحسين مختاباد- نسل سوخته را بجا گفت؛ زیرا اگر نسل امام خمینی (ره) سوخته نبود به این زودی خدمت‌های لشکر ویژه 25 کربلا فراموش نمی‌شد؛ رزمندگانی که همیشه حفاظت از دستاوردهای انقلاب، جزو سفارش‌ها یا وصیت‌نامه‌های شان بود.چه به زودی فراموش کردیم که فتح فاو برای مان سفر خارجی بود.

بايد از شهدا عذرخواهي کنيم که یادمان رفت باید پیرو خط ناب ولایت باشیم! چه زود ازیادمان رفت که ابتدای همین سال، رهبر معظم، نقشه راه را جهاد اقتصادی ترسیم فرمودند.(البته شاید دوستان خواستند جهاد اقتصادی را از ترک‌ها یاد بگیرند!)

 پست‌ها در جمهوری اسلامی جای حرام کردن بیت‌المال نيست.خوب است رفتار وسلوک امام علی (ع) را که سازمان ملل در حال مطالعه‌اش است، بخوانیم و با رفتار خویش مقایسه کنیم.

شعار مسوولان، حمایت از تولید و افزايش درآمد سرانه داخل برای رفع مشکل اشتغال است، ولی عمل این گروه خلاف خط امام، رهبری و شعار عدالت محوری رییس جمهوری است.بعد هم مي گوييم چرا مردم از ما روی‌گردان شدند و به ما رأی ندادند و ما را قبول ندارند؟مردم هر که را از خط مستقیم منحرف شود به هر طریقی شده حتی با توسل به امام عصر (عج) کنار خواهند زد.

يادمان هم باشد اگر در دنیا حساب پس ندهیم مطمئنا" فقرا سر پل صراط جلوي ما را مي گيرند و همه خوشی‌ها به ناخوشی بدل مي شود.

خود را ارزان نفروشیم و بدانيم صندلي‌هاي ‌حكومت بايد در اختيار رهروان شهید بزرگوار آیت ا... دکتر بهشتی باشد كه فرمود: ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت! بهشت را به بها دهند نه به بهانه!

(امضا محفوظ)


  • شنبه 28 خرداد 1390-0:0

    اگه شما رو هم مفت می بردند عمرا نمی رفتید.حالا که نبردند دارید دبه در مي آرید.دفعه بعد شما را میبرند و آن ها می نویسند.پول مملکت باید یک جور خرج شود دیگر

    • شنبه 28 خرداد 1390-0:0

      رفتند آنتالیا که در زمینه ...تحقیق کنند!

      • محمودآباد کوچک!پاسخ به این دیدگاه 0 0
        چهارشنبه 25 خرداد 1390-0:0

        فرماندار محمود آباد خیلی زحمت می کشن!!!
        یا در سفر مکه تشریف دارن!
        یا در آنتالیا تشریف دارن!
        یا در ساری شهر خودشون تشریف دارن!
        مدت کوتاهی هم به محمود آباد تشریف میارن و شعار میدن و حرافی می کنند و مخ ملتو می زنند !!
        خلاصه آقای طاهائی- دست مریزاد! عجب کسی رو به شهر ما آووردی!


        ©2013 APG.ir