تعداد بازدید: 4899

توصیه به دیگران 4

پنجشنبه 26 خرداد 1390-1:12

حزب باد

...همکار خواندن دکتر ما به نوعی دست انداختن به طنابی محکم برای بالا کشیدن خودشان است و لاغیر. اگر می خواهند یادداشت دکتر ما را منتشر کنند ، دیگر نیازی به اضافه گویی ها نبود؛بدون مقدمه اقدام به انتشار می کردند البته بدون ذکر منبع (!) که راه و شیوه شان بدون اصول است،علی رغم چهره اصولگرایی(يادداشتي از کلثوم فلاحي-خبرنگار-به بهانه نقد يادداشت دکتر علي کريمي مله در يک رسانه مجازي محلي)


در اقدامي بحث برانگيز اسب هاي ميداني را از جای برداشتند و آدمکان به جان یکدیگر افتادند. کمی قدیم تر ها می گفتند اگر می خواهی فردی را بشناسی ، یا با او به سفر برو يا از او طلب پول کن. اما این موضوع مربوط به پیش از دورانی است که انسان ها یک رو داشتند و حزب باد ، هنوز پایه گذاری نشده بود؛ دوره ای که تغییر تفکر همراه با باد بی سامان نبود و ارزش ها هم سیاه و سفید را به خود راه نمی دادند .

در این روزگار سیاست زده ای که حتی مجسمه میدان شهرمان هم با دستور سیاسی کاران برداشته می شود، عده ای خوش نشین با هر بادی ، جهتی عوض کرده و راه را عوضی می روند.

 انگار نه انگار که دیروزها کردان مرد مدیریت کشور بود و مغز متفکر در این زمینه ، به بادی فروختندش ؛ او دیگر کردان مدیر نبود ، او دکتری نبود که دیروز صدایش می کردند،مجرمی بود مستحق حتي اعدام!

 سازندگی را زیر پا گذاشتند ، اصلاحات را لگدمال کردند و رسیدند به دولت اصولگرا . اگرچه پیرو اصول دولت احمدی نژاد نبوده -و اصولي بهتر را برای فردای میهنم چشم در راهم- اما سینه چاکان اصول احمدی نژاد ، بر اصول دولت عدالت محور خویش هم پایدار نبودند و شاید به شکلاتی و یا کمی بیشتر ، اين دولت را هم فروختند.

مشایی ها را علم کردند و گفتند منحرف ؛ حال انحراف مشاییون کجا و انحراف این به ظاهر زاهدان خلوت نشین کجا!

هیچ جای ناراحتی ندارد کسی را که در آخرین تصنیفش امام را یاد کرد نامرد بخوانند! بگذار مختاباد را هرچه می خواهند بخوانند ، شنوندگانی عاقل و خوانندگانی دانا وجود دارند که با شنیدن آن الفاظ ، خنده ای بر لبان شان نقش خواهد بست ، بگذار مردم را بخندانند!

بگذار نامه بنویسند و به دست پستچی های جَلد خود دهند تا صرفا به دست هم فکران شان برسد، چراکه مخاطب فهیم ، وقتی برای واژه های درهم آنها ندارد.

 اما آن هاحق ندارند دکتر ما را همکار خطاب کنند، چراکه تفاوت در درجه ی علمی آنها مانند تفاوت میان ماه من تا ماه گردون است.

دکتر ما مدارج علمی را بر اساس اصول و وفق مقررات گذرانده در صورتی که اگر بخواهیم مدارج علمی(!) عده ای را بسنجیم ، ممکن است مجبور شویم از واژه ی " بگم ، بگم ..." رئیس دولت در مناظره معروف استفاده کنیم.

 همکار خواندن دکتر ما به نوعی دست انداختن به طنابی محکم برای بالا کشیدن خودشان است و لاغیر .و در نهایت اگر می خواهند یادداشت دکتر ما را منتشر کنند ، دیگر نیازی به اضافه گویی هاي تکراري نبود؛بدون مقدمه اقدام به انتشار می کردند البته بدون ذکر منبع (!) که راه و شیوه شان بدون اصول است، علی رغم چهره اصولگرایی !

دیری نمی بینیم که این اعضای حزب باد ، فردای روزگار ، عیبی بر ساير بزرگان کشور نيز گذاشته و به شیوه پروتستان (البته نه استوار بر همان مواضع ) راه را خود پیدا کنند.

 آری ! در این برهه سیاست زده که احزاب صرفا در زمان انتخابات به فعالیت می پردازند عجب کاربردی است حزب باد بودن! اما اکنون اگر می خواهی فردی را بشناسی ، کافی است که در مخالفتش حرف بزنی تا دولت اصولگرای شان را هم برنتابند...

 " درخت کوچک من 

 به باد عاشق بود

 به باد بی سامان

کجاست خانه باد" (فروغ فرخ زاد )


  • حزب بادبادکپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 28 خرداد 1390-0:0

    جریان سر قدرت است.ما نباید الکی سرمان را درد بیاوریم.راستی چند قسط شما عقب افتاده و از بستگان تان کسی به خاطر بدهکاذی گرفتار قانون نشده؟!!!

    • جمعه 27 خرداد 1390-0:0

      درود بر فدایی حقیقت!
      بیاییم دفاع مقدس را در عمل مقدس بدانیم نه در شعار؛
      بیاییم طرفدار حق باشیم نه همرنگ جماعت؛
      بیاییم عدالت را در عمل پیاده سازیم نه در تئوری؛
      بیاییم سازندگی را بسیجی کنیم نه محدود به بسیج سازندگی؛
      بیاییم اقتصاد را جهادی کنیم نه در تابلو؛
      بیاییم جهاد را در خدمت نسل ها درست معنی کنیم نه محصور به مرزها؛
      و در نهایت بیاییم به دنیا بفهمانیم مدیریت علوی بهترین است نه ... .

      • یاسر اکبرپورپاسخ به این دیدگاه 0 0
        جمعه 27 خرداد 1390-0:0

        امان از حزب بادیها که هر کی رای اورد پشت اش قرار میگیرند.مهم نیست اصلاح طلب است یا اصولگرا!

        • پنجشنبه 26 خرداد 1390-0:0

          به نظر من مقاله دکتر کریمی منطقی و علمی بود و جای بحث وچالش نداشت چون شفاف بیان شده بود و کلی گویی نکرد.

          • عاطفه خیرخواهپاسخ به این دیدگاه 0 0
            پنجشنبه 26 خرداد 1390-0:0

            خوشا به حال ما که سعی داریم تا فرمایش مولایمان را که اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید را هجی کنیم، قدر مسلم دکتر ما را کوله باری از تجربه است که نمی توان این تجربه را تنها در عرصه کار و امور اجرایی خلاصه کرد بلکه تجربه در میادین علمی ودانش، تجربه ای بس سنگین و گرانبهاست. درود بر آنانی که عقیده ای راسخ دارند و بر اعتقاد و ایده های خویش پای می فشارند. چه اصولگرا چه اصلاح طلب، چه کارگزار، چه محافظه کار، چه

            • پنجشنبه 26 خرداد 1390-0:0

              چه میتوانم ات گفت جز دست مریزاد دخترم؟ ودر عجبم که سایت مازند تومه حتی به قیمت از هم پاشیدگی نوشتار دیگران - و بهم ریختگی ساختمان عبارات-بعضا دست به سانسور اظهار نظر های دیگران می برد اما شمای همکار ظاهرا مجاز هستید توسن قلم را از حصار و حریم هم بگذرانید.....و همین هم البته مایه دلگرمی است . موفق باشید


              ©2013 APG.ir