تعداد بازدید: 3242

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 2 تير 1390-5:57

خبرهای پرحاشیه برای مازندران:مجسمه،ترکیه و استخاره!

شبکه ماهواره ای (voa) این هفته دربرنامه بی هویت پارازیت ، ماجرای جمع آوری مجسمه های میدان امام (ره ) ساری را دستمایه توهین به امام راحل (ره) ومقام معظم رهبری قرار داد/صرف دیدن شهری مانند استانبول باجمعیت 17 میلیونی که فاقد ترافیک است برای مردم شهری کم جمعیت مانند ساری که دچار ترافیک عذاب آورند چه فایده ای به همراه دارد؟/(يادداشتي از عباس مهدوی،روزنامه نگار-ساري)


  این هفته مازندران درقالب سه خبر پرحاشیه مورد توجه رسانه های سراسری و حتی معاند نظام قرار گرفت .

 ابعاد و دلایل رخداد این خبر ها بايد مورد تحلیل کارشناسانه قرار گیرد تا شاهد اغنای افکار عمومی در رویارویی با این خبرها باشیم .

شورای اطلاع رسانی استان بايد در نشست های خود به بررسی زوایای مختلف چنین خبرهایی بپردازد و با تشکیل میز تحلیل رویدادهای پرحاشیه و فراگیر ، میزان آگاهی مخاطبان را نسبت به خبرهایی که بازتاب وسیعی دارند ، افزایش بخشد.

 صرف تکذیب اخبار ، انفعال و یا مجادله های رسانه ای، افکار عمومی را نسبت به روند مدیریت در استان و تصمیم گیری ها بدبین خواهد ساخت و زمینه های بهره برداری برای القاي حس ناکارآمدی را گسترش خواهد بخشید ....و اما سه خبر پرحاشیه :

مجسمه ها در voa

شبکه ماهواره ای صدای آمریکا (voa) که در راستای جنگ نرم و براندازی جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شده است ، این هفته دربرنامه بی هویت پارازیت ، ماجرای جمع آوری مجسمه های میدان امام (ره ) ساری را دستمایه توهین به امام راحل (ره) ومقام معظم رهبری قرار داد .

پارازیت با محور قرار دادن این مجسمه ها ، سعی کرد ایرانیت و انقلاب اسلامی رادر تضاد با هم توصیف کند و به مخاطبان این گونه القا کند که نظام با هرگونه مظاهر تاریخی مخالف است .

متاسفانه تصمیم ناسنجیده مسوولان استان در جمع آوری مجسمه های میدان امام (ره) تبعات وسیعی در محافل عمومی و رسانه ای داشت و سایت ها وشبکه های ماهواره ای مخالف نظام نیز درصدد بهره برداری ازاین اقدام برآمدند .

 اندکی تدبیر و اقدامی معقول، می توانست از این همه حاشیه پردازی ها و تحلیل های ناصواب جلوگیری کند .

مجسمه ها پس از جمع آوری از میدان امام به جای دور انداختن درحاشیه شهر ، بايد با مکان یابی صحیح ، درسایر نقاط و بوستان های مرکز استان نصب می شد .

مسوولان شهرداری ساری نیزبیش از این تصمیم می توانستند با فراخوانی تخصصی از مجسمه سازان و طراحان فضاهای شهری برای ارائه المانی جدید ، جذاب و منطبق بانام میدان ، دعوت به همکاری كنند .

درجامعه امروز که شاهد سرعت انتقال اطلاعات و دسترسی آسان مردم به اخبار ، رویدادها و اتفاقات هستیم، اتخاذ هرگونه تصمیمی باید مبتنی برارزیابی جنبه های مختلف تاثیرگذاری آن برافکار عمومی ، باشد .

 مازندرانی ها دراستانبول!

دوشنبه شب ، بخش پربیننده خبری 20:30 شبکه دوم سیما ، در آیتم ، زیر ذره بین خود به موضوع سفر اخیر جمعی از شهرداران ، فرمانداران و مسوولان استانداری به ترکیه پرداخت و این پرسش رامطرح کرد که آیا این سفر درراستای وظایف کاری انجام گرفته و یا یک عزیمت تفریحی بوده است .

 خبرنگار 20:30در تماس تلفنی با تعدادی از مسوولان حاضر دراین سفر دلایل حضور در ترکیه را از آنان جویا شد .

پاسخ های داده شده برای مخاطبان قانع کننده نبود . نکته جالب توجه در این گفتگو که از سوی یکی از مسوولان مطرح شد ، نا هماهنگی دربرنامه ریزی سفر و پذیرا نشدن شهرداري استانبول برای نشست بامسوولان مازندرانی بود .

هزینه این سفر 30 میلیون تومان عنوان شد که از سوی سازمان همیاری شهرداری های مازندران تامین شده است .

برخی رسانه ها نیز هدف این سفر راتفریح مسوولان مازندرانی درشهر آنتالیای ترکیه توصیف کردند که باواکنش و تکذیب صریح روابط عمومی استانداری مازندران روبرو شد.

 آنچه موجب شد تا سفر به ترکیه با حاشیه های رسانه ای همراه شود، اطلاع رسانی ناصحیح و غیر شفاف سازمان همیاری شهرداری ها ، قبل از عزیمت مدیران به این کشور بود .

بیان منطقی دلایل سفر مدیران آن هم با هزینه های بیت المال و شرایط کنونی بودجه ، می توانست مانع قضاوت های متعدد کنونی شود .

 برای رسانه ها و افکار عمومی این پرسش مطرح است که سفرهای مدیران استان به کشورهای نظیر مالزی ، ترکیه و ... برای توسعه استان چه ره آوردهایی به همراه دارد و چرا نتایج و ماحصل آن در نحوه مدیریت و تغییر نگرش این مسولان مشهود نیست .

صرف دیدن شهری مانند استانبول باجمعیت 17 میلیونی که فاقد ترافیک است برای مردم شهری کم جمعیت مانند ساری که دچار ترافیک عذاب آورند چه فایده ای به همراه دارد ؟

 استخاره پرماجرا !

ماجرای استخاره استاندار مازندران درلغو حکم علی بابایی به عنوان فرماندار جدید ساری ، این هفته به سوژه پرحاشیه رسانه های سراسري و استانی مبدل شد .

تعدادي از روزنامه های سراسری نیز تیتر صفحه نخست و ستون های پرمخاطب خود را به این موضوع اختصاص دادند .

برخی معتقدند اغلب سخنرانی های مهندس طاهایی به رقم صداقت درگفتار و سال ها تجربه مدیریتی ، با احساس و بیان درونمایه های عاطفی همراه است و همین امر گاهی استاندار مازندران را با دردسرهایی مواجه می سازد .

 بی تردید استاندار با سابقه و با تجربه ای همچون طاهایی ، در سایه مدیریت مبتنی بر عقلانیت و درایت پله های ترقی را پیموده و مسوولیت های متعدد ملی و استانی را درکارنامه مدیریتی خود به ثبت رسانده است .

همچنين اميدواريم خبر انتشار يافته از سوي استاندار؛راجع به خبرنگار پرتلاش مازندراني؛ در بخش بامدادي راديو سراسري صحت نداشته باشد. هرچند فایل صوتی این گفتگو در برخی سایت ها منتشر شده است. 

ايميل نويسنده: (abbas_mahdavi2009@yahoo.com)


  • بی نام مازنیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 4 تير 1390-0:0

    1. قضیه اسب های بی جان میدان: حکایت از بی اعتقادی کامل ما (چه مسئولین و چه افراد بی نام و نشان ) به جریان پذیرفته دنیای جدید، یعنی دموکراسی - و اگر نسبت به اصطلاحات غربی آلرژی! داریم بگوئیم احترام به نظر همگانی- است. در دنیای متمدن در این گونه مواقع از اهالی شهر یا نمایندگان آنها نظر خواهی می شود یا حداقل اطلاع رسانی می شود. متاسفانه من با نویسنده و آقای کیانی که به پارازیت و نظیر آن ناسزا نسبت می دهند موافق نیستم . به قوا ناشناسی که نظرش را آورده اید رسانه ها باید تاب تحمل هم را داشته باشند و به نقد منصفانه دست بزنند نه این که برای خوشایند گروهی از ادبیات نامناسب استفاده کند.
    2. در مورد استخاره: من کاری به اعتقادات فردی ندارم اما از کسی که قاعدتا باید با حساب و کتاب و برنامه ریزی کارها را پیش ببرد انتظار می رود که در انتخاب مدیر نیز حداق اصول مدیریت علمی را به کار بگیرد، در غیر این صورت .... (نقطه چین از خودم: مازنی)!

    • جمعه 3 تير 1390-0:0

      اسبها و میدان ساعت نماد ساری هستند همانطور که سی و سه پل برای اصفهان ایفل برای پاریس و بیگ بن برای لندن ... وقتی به پاسارگاد و تخت جمشید تجاوز می شود انتظاری به از دست رفتن اسبهای از نفس افتاده ساری نمی رود

      • جمعه 3 تير 1390-0:0

        مازندران -هلو -گاو- کمر بندی -حقوق نساجی -تقسیم شدن استان- نصب سیم خاردارتهران درلار-مجسمه -حیات خلوت تهرانی ها-کمبودبودجه ی راه سازی-معضل زباله-بی کاری-ترافیک-فیلم پایتخت-مدیریت ضعیف-مردم صبور-جنگل خواری-ویلا سازی غریبه ها-کمبود امکانات تفریحی- دله کاب برای نماینده شدن مجلس-بی توجهی به غرب مازندران-گله ی مختاباد-اینتا گته اونتا گته-جذب گردشگر-بیایید مازندران را پدیده ای دیگر بسازیم.همدلی-همفکری -اتحاد- انشاء الله

        • پنجشنبه 2 تير 1390-0:0

          حالم گرفته شد دیدم مجسمه ها یه جا مثل آشغال افتادن ...واقعا تمدن ما اینه ؟ تمام زیبایی ساری به همون بود من که از این به بعد میگم...

          • مظلومی کیاپیپاسخ به این دیدگاه 0 0
            پنجشنبه 2 تير 1390-0:0

            جناب آقای مهدوی
            با سلام و ارادت اونم مدل کیاپی!!!
            شما بچه خوب و ارزشی و یه چهره فرهنگی چیکار داری شبکه لجن voa که اصلا هویتش و ماهیت ان ضد اسلامی و ایرانی هستش رو نگاه کنی ؟ عباس جان تو مدیر روابط عمومی ارشادی ببین یه وقت من و امسال من یه فکرائی میاد توی ذهنمون اونم اینکه نکنه شما اداره ارشادی ها ماهواره دارین و به ما می رسید ...
            دعوت میکنم تمامی دوستان ارشادی را به تقوا و دوری از ماهواره!

            • پنجشنبه 2 تير 1390-0:0

              اقای مهدوی به مردم بفرمایند خودشان در یک تشکیلات فرهنگی چقدر به نسخه ای که دادند عمل میکنند و به ان مومن هستند؟ ایرادی که به مسئولین گرفتند درست است اما چه جور خبرنگاری هستند که رسانه های دیگر را معاند میدانند اگر نطیر خودشون اشاراتی داشتند
              اری اقای طاهائی بی پیرایه است ولی وای به ملتی که امورش را به این نوع ادمها بسپارند تا با اجازه استخاره قدم از قدم برایشان بردارند....اقای مهدوی چانه بیخودی نزن تو هم از همین قماشی وگرنه مدیر روابط عمومی ارشاد نمیشدی
              رسم روزگار همینست که برخی از فرصت برای تطهیر خود استفاده میکنند اما نمیدانند گاهی اب دریا هم طهارتی نمیدهد0

              • پنجشنبه 2 تير 1390-0:0

                چه تحليل خوبي بود؛
                ولي از شما خبرنگاران به عنوان زبان گوياي افكاري عمومي انتظار داريم جدي تر دهان بيگانگان را به دخالت و تحريك به براندازي بكوبيد و طوري وانمود كنيد كه ما مردم انضباط و اجراي صحيح قانونيم!

                • پنجشنبه 2 تير 1390-0:0

                  مسئولان استان شناختی از عرصه رسانه ندارند.در جریان مجسمه ها این عدم شناخت بیشتر هویدا شد.جای مشاوران رسانه ای در دستگاهها خالی است.شورای اطلاع رسانی نسبت به مسائل استان منفعل است و تحلیل به هنگامی ندارد.

                  • پنجشنبه 2 تير 1390-0:0

                    آقای خبرنگار ! درمورد مجسمه ها خواسته شما نادرست به نظر می رسد . خواسته شما باید این باشد که همه چیز به حالت اول برگردد . در آن صورت است که می شود امیدوار بود نظر و سلیقه شخصی، عواطف و خواست مردم شهر را، بار دیگر نادیده نمی گیرد .

                    • پنجشنبه 2 تير 1390-0:0

                      آقای مهدوی مگه نظام با مظاهر هویت ملی تضاد ندارد؟چرا از حقیقت فرار میکنید؟مگر تو مشهد نقاشیهای دیواری مربوط به شاهنامه را بدون هیچ پاسخی پاک نکردند؟مجسمه های تهران کجا رفت؟
                      آقای مهدوی خوشبین نباشید!!


                      ©2013 APG.ir