تعداد بازدید: 3293

توصیه به دیگران 2

شنبه 4 تير 1390-9:5

پیک بامدادی درد سر آفرین !

 تابستان فرا رسیده است و میلیون ها گردشگر به این سامان سفر خواهند کرد.سواحل، بخش گردشگری ، حمل و نقل و راه هاو کشاورزی رنجور مازندران نیازمند نگاهی ملی است که بايددر رسانه ملی مورد پیگیری قرار گیرند . استخاره دغدغه مردم مازندران نیست.(يادداشتي از عباس مهدوي،روزنامه نگار-ساري)


 گفتگوی استاندار مازندران با بخش خبری بامدادی رادیو سراسری پیرامون سخنانش در مراسم تودیع فرماندار ساری،حاشیه برانگیز شد .

 مهندس طاهایی از استخاره برای انتخاب فرماندار سخن گفت و خبرنگار و سرپرست خبرگزاری مهر(و البته چند رسانه مجازي ديگر) آن را چاشنی خبر خود کرد .

 خبر رادیو هم برای پیگیری صحت و سقم اظهارات استاندار ، ارتباط تلفنی با وی برقرار کرد و ماجرا را جویا شد . استاندار در این گفتگو که مخاطبان سراسری بسیاری هم دارد ، خبرنگار آن خبرگزاری را با الفاظی معرفی کرد که تعجب بسیاری را برانگیخت .

استاندار مازندران به رقم سالها تجربه و شناخت از چارچوب های رسانه ای ، به اصطلاح عامیانه ، " از کوره در رفت " و عصبلانیت را محور گفتگو قرار داد و گرفتار پرسش های پی در پی خبرنگار رادیو شد.

 ورود طاهایی به حریم شخصی خبرنگار، موجب شد تا وی در ادامه مصاحبه نیز ، مغلوب این گفتگوی رسانه ای شود .

 ما حصل این گفتگو موید آن است که استاندار بدون تأمل و آمادگی قبلی تن به مصاحبه با رسانه ملی داده است .

 قصد تحلیل این گفتگو و حاشیه های مطرح شده در آن را ندارم.حمایت از خبرنگار جوان و پرتلاش خبرگزاری مهر را وظیفه خود می دانم .روا نبود استانداری که همواره به رعایت اخلاق و ادب شهره است ، این فعال رسانه ای را مورد بی مهری قرار دهد .

 اما این ماجرا وجه دیگری هم دارد که متأسفانه برخی همکاران رسانه ای در مطالب و یادداشت های خود آن را نادیده انگاشته اند . دور از انصاف است که در نقد طاهایی ، میزان علاقه مندی و توجه وی به فعالان رسانه ای استان را مورد لحاظ قرار نداد و تنها به صرف یک گفتگو به او تاخت .

 نگارنده در یادداشت های متعدد برخی سخنان و فعالیت های استاندار مازندران را مورد نقد قرار داده ام که توأم با تبعات و دردسرهایی نیز بوده است ! اما نقد منصفانه طلب می کند که به این نکته اشاره کنم که طاهایی در صدر استانداران رسانه ای کشور جای دارد و در بسیاری از موارد حامی اهالی رسانه است .

کم لطفی استاندار به خبرنگار خبرگزاری مهر امری بدیهی است، اما در یادداشت های خود همه دستاوردها و بذل توجه استاندار به عرصه رسانه های گروهی استان را زیر سئوال نبریم .

 اعزام خبرنگاران به خارج از کشور ، حمایت و کمک بلا عوض 200 میلیون تومانی به رسانه ها ، نشست های متعدد رسانه ای ، بها دادن به جایگاه خانه مطبوعات ، اختصاص 30 میلیون تومان برای خرید تجهیزات خبرنگاری ، گوشزد به مدیران استان برای حرمت قائل شدن برای اهالی رسانه ، حضور در محافل مرتبط با فعالان رسانه و... از جمله مواردی محسوب می شوند که در کارنامه رسانه ای طاهایی به چشم می خورد .

بی تردید این موضوع با تدبیر روابط عمومی استانداری مازندران و دلجویی طاهایی از سرپرست آن خبرگزاری  پایان خواهد یافت . آنچه مهم است تقویت پیوند استاندار با اهالی رسانه برای توسعه فعالیت های رسانه ای است و در پایان یک پیشنهاد به بخش خبری بامدادی رادیو سراسری : پرداختن به این موضوعات حاشیه ای در ابعاد ملی ماحصلی برای استان مازندران که از محرومیت های اساسی رنج می برد ، به دنبال ندارد .

مازندران گرفتار موضوعات مهمتر و اساسی تری است که امیدواریم در پیک بامدادی مورد توجه قرار گیرد . تابستان فرا رسیده است و میلیون ها گردشگر به این سامان سفر خواهند کرد . سواحل، بخش گردشگری ، حمل و نقل و راه هاو کشاورزی رنجور مازندران نیازمند نگاهی ملی است که بايددر رسانه ملی مورد پیگیری قرار گیرند . استخاره دغدغه مردم مازندران نیست . 

ايميل نويسنده: (abbas_mahdavi2009@yahoo.com)


  • سه شنبه 4 مرداد 1390-0:0

    سلام برادر . خیلی سعی کردی منصفانه بنویسی . قبول باشه . ولی اشتباه می کنی که میگویی استخاره دغدغه مازندران نیست . بحث بر سر استخاره نیست . بحث بر سر نحوه عزل و نصب مدیرانی است که سرنوشت یک استان به انها سپرده میشود . مگه نه این است که هر چه می کشیم از مدیران نالایق است ؟

    • شاهین ظفریپاسخ به این دیدگاه 0 0
      يکشنبه 5 تير 1390-0:0

      طاهایی استاندار خوبیه.فراری اش ندهیم فرزند مازندران را.

      • شنبه 4 تير 1390-0:0

        آفرين به خبرنگار بصير!
        حالا اگه جوونا ببخشيد همكارتون زودتر نصف ايمانو كامل كنه ايرادي داره؟
        حداقل حسنش اينه كه ديگه كسي به او گلايه نمي كنه.

        • شنبه 4 تير 1390-0:0

          آقای مهدوی از یادداشت دفعه قبل درباره فرصت سوزی استاندار که مورد نوازش برخی قرار گرفتی ، می بینم که در این یاداشت هم به میخ زدی هم به نعل، آفرین برادر


          ©2013 APG.ir