تعداد بازدید: 2788

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 8 تير 1390-23:54

انتقادها را می خوانم-رجبي

فرماندار مياندرود گفت: حضور نیافتن خبرنگاران در جلسه ها و برنامه ها،یکی از ضعف هایی است که در میاندرود دیدم/اگر انتقاد کنند، اصلا از هیچ خبرنگاری ناراحت نمی شوم/برخی به دنبال شنیدن تعریف و تمجید هستند/خودم خبرنگار ورزشي بودم/اگر ایرادی بر کارم وارد است عذرخواهی می کنم/افراد بزرگی مانند معاون سیاسی ، نماینده مجلس و معاون وزیر کشور از میاندرود داریم/شعارم هر 15 روز یک افتتاح بود که تاکنون میسر شده است.


مازندنومه:نشست خبری فرماندار میاندرود صبح چهارشنبه در حالی برگزار شد که منظور روابط عمومی از برگزاری این نشست ، تشکیل شورای خبرنگاران بود! شروع  جلسه بدون فرماندار آغاز شد و رجبي با 45 دقیقه تاخیر در نشست حاضر شد.فرماندار از نشست خبری اظهار بی اطلاعی کرد و اینجا بود که خبرنگاران هم متوجه شدند دلیل برگزاری نشست چيز ديگريست.در هر حال با اصرار خبرنگاران، فرماندار میاندرود پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.گزارش اين نشست را به قلم خبرنگار ما-کلثوم فلاحي-بخوانيد.

--------------------------

*هر روز برای پاسخگویی آماده ایم

 علی رجبی در اين نشست با بیان اینکه اعتقادم بر این است که خبرنگاران انتقاد کنند یا تعریف ،آینه هر نظام و دولتي هستند ، اظهار داشت: انتقاد خبرنگاران موجب تغییر در راه مدیران می شود که البته سبب مي شود با سرعت بیشتری کار می کنند .

 وی با اشاره به اینکه روابط عمومی ، بدنه هر اداره است که اصحاب رسانه را هم در خود جای می دهد ، افزود: هر روز برای پاسخگویی آماده ایم.

 رجبی گفت: حضور نیافتن خبرنگاران در جلسه ها و برنامه ها ، یکی از ضعف هایی است که در میاندرود دیدم .

 وی با اشاره به اینکه انتقادها را می خوانم ، تصریح کرد: اگر انتقاد کنند، اصلا از هیچ خبرنگاری ناراحت نمی شوم چراکه انتقاد حق قانونی هر خبرنگار است.

 رجبی با بیان اینکه برخی به دنبال شنیدن تعریف و تمجید بوده و اگر نقدی هم بر عملکردشان شود با خبرنگار برخورد می کنند ، یادآور شد: سال قبل در روز خبرنگار استاندار اعلام کرد هیچ شکایتی از خبرنگاران نداریم و ما هم هیچ وقت هیچ گلایه ای در خصوص موضوعات نخواهیم داشت که به شکایت برسد چراکه اعتقاد داریم خبرنگاران راویان ما هستند که موارد و خواسته های مردم و دولتمردان را به یکدیگر منتقل می کنند و در این راه هم با کسی عهد و پیمانی نبستند.

*من هم خبرنگار بودم

پس از اینکه در جلسات مختلف ، مسئولان اعلام می کنند که روزی خبرنگار بودند ، این بار فرماندار میاندرود هم گفت: من هم خبرنگار بودم اما خبرنگار ورزشی ، در کار سیاسی نبودم و خبرهای منتشر شده ام را یادگاری نگه داشته ام.

رجبی با اشاره به اینکه سعی کردیم با گرد و خاک و طوفان کار نکنیم ، خاطرنشان کرد: شعار ما کار با صداقت ، تدبیر و آرامش است.

وی با بیان اینکه نمی خواهیم چهره خود را زیاد رسانه ای کنیم ، اظهار داشت:عده ای که نسبت به این کار اقدام می کنند چهره خود را برای حضور در جای دیگری رسانه ای کردند.

رجبی با بیان اینکه 2 نوع نگاه به خبرنگار داریم ،گفت: یک نگاه رسالت آنهاست و در نگاه دیگر ، خبرنگاران را به عنوان بازوان فرمانداری ، همکار خود می دانیم.

 وی خطاب به خبرنگاران خاطرنشان کرد: در توسعه شهرستان میاندرود تلاش کنید و همکاران ما هم حق توهین و جسارت به هیچ خبرنگاری را ندارند.

رجبی یادآور شد: از صدر اسلام تاکنون خبرنگاران نقش ویژه ای در جامعه داشند و آن موقع شاعران را خبرنگار می دانستند.

 وی تصریح کرد: اگر خبرنگاران ما قوی باشند ، ادارات ما هم قوی خواهند بود.

فرماندار میاندرود با اعلام شماره تلفن همراه خود ، گفت: 24 ساعته پاسخگو هستم

* هر روز تودیع ، هر روز معارفه

رجبی با اشاره به اینکه هر روز ما تودیع و هر روز ما معارفه است ، گفت:این جلسه در حد و شان شما نیست و این ایراد به روابط عمومی ما وارد است.

 وی با بیان اینکه از بدو ورود به فرمانداری میاندرود تغییرات زیادی اعمال کردیم ، افزود: همین سالن اجتماعات را هم در ابتدا نداشتیم.

رجبی یادآور شد: آدمی هستم که اگر ایرادی بر کارم وارد است عذرخواهی می کنم.

 وی با اشاره به اینکه میاندرود ، نگین شهرهای مازندران است ، اظهار داشت: چراکه تنها شهرستانی است که از چهار خط ارتباطی برخوردار است اما محروم مانده که نمی دانیم به چه علت این محرومیت تا کنون در منطقه بوده است.

رجبی با بیان اینکه از وقتی به میاندرود آمدم در همین مدت کوتاه ، کارهای بزرگی انجام دادیم ، افزود: نمی خواهیم کارهای ما در حد حرف باشد.

 وی با اشاره به اینکه اتاق فکر مختص میاندرود را شکل می دهیم ، تصریح کرد:آدم تشکیلاتی هستم و با برنامه پیش می روم.

فرماندار میاندرود با بیان اینکه خودمان را بدهکار شهدا می دانیم ، افزود:هر سه شنبه به دیدار خانواده شهدا می رویم و در اتاقم به روی آنها باز است چراکه عصاره انقلاب هستند و و پرچم انقلاب اسلامی با نام و خون آنها آمیخته شده است.

 وی با اشاره به راه اندازی دبیرخانه نخبگان و فرهیختگان میاندرود ، خاطرنشان کرد: افراد بزرگی مانند معاون سیاسی ، نماینده مجلس و معاون وزیر کشور از میاندرود داریم.

* فقط متن مي نويسم

رجبی با اشاره به اقدام های انجام شده تاکنون گفت: از وقتی آمدم فقط متن می نویسم که حاشیه ها را برطرف کنم چراکه وقتی به فرمانداری میاندرود آمدم حاشیه ها بیشتر از متن بود.

وی اظهار داشت: طی نامه ای از دستگاه ها خواسته ایم که سهم میاندرود را از سفر سوم مشخص کرده و هرچه سریع تر ادارات خود را در این شهرستان مستقر کنند.

رجبی یادآورشد: به جز برخی روستاهای کوهپایه ای که امکان گازرسانی به آن مناطق وجود ندارد ، سایر روستاهای میاندرود گازرسانی شده اند.

وی با اشاره به آغاز کار عملیاتی مصلی بزرگ سورک ، افزود: سه سالن ورزشی ، بیش از 10 سال است که نیمه کاره مانده اند و قول دادیم که این سه سالن در دهه فجر امسال به بهره برداری برسند ضمن اینکه ساخت 2 سالن ورزشی دیگر را هم در برنامه داریم.

فرماندار میاندرود با اشاره به اینکه سرانه ورزشی این شهرستان بالاتر از میانگین استان است ، خاطرنشان کرد: سرانه فضای ورزشی استان 45 و سرانه ورزشی میاندرود 65 سانتیمتر است.

وی افزود: در حال آوردن تیم والیبال لیگ 2 یا سه والیبال به این شهرستان هستیم.

رجبی اظهار داشت: فاز نخست کارخانه سایپا 22 بهمن امسال با اشتغالزایی برای 1500 نفر افتتاح می شود که تمام انرژی ما بر این است مردم همین منطقه به کار گرفته شوند.

 وی گفت: شعارم هر 15 روز یک افتتاح بود که تاکنون میسر شده است.

 رجبی با اشاره به راه اندازی مجدد کارخانه کروم پارس در میاندرود ، افزود: اکنون 78 کارگر در این کارخانه مشغول به کار هستند.

 وی یادآور شد: بدهکاری شرکت تخته سه لایی شهید رجایی به کارگران پرداخت شده و تهیه زمین برای ایجاد شهرک صنعتی هم در دست اقدام است.

 فرماندار میاندرود گفت: به زودی چند روستای این شهرستان تبدیل به شهر می شوند و پنج پرونده در این زمینه به وزارت کشور ارسال کرده ایم.

*زيرساخت ابتدايي داريم

رجبی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چه میزان زیرساخت ها برای تبدیل روستاها به شهر مهیا است و آیا با تغییر نام از روستا به شهر و از شهر به شهرستان ، مشکلات مردم منطقه برطرف می شود ، اظهار داشت: در گذشته به این گونه بوده که مناطقی که دارای پنج هزار نفر جمعیت بود تبدیل به شهر می کردند اما در قانون جدید این موضوع برای مناطقی با جمعیت سه هزار و 800 نفر انجام می شود و برابر آمار سال 85 ، روستای جامخانه چهار هزار و 800 نفر جمعیت دارد و اکنون حدود شش تا هفت هزار نفر در این روستا ساکن هستند.

 وی با بیان اینکه زیرساخت های ابتدایی تا حدود 40 درصد اعم از مبلمان شهری و برخی لوازم و امکانات مهیا است ، افزود: وقتی روستا تبدیل به شهر شود ، روند توسعه افزایش می یابد .

 رجبی با اشاره به اینکه شخصا فرقی بین شهر و روستا قائل نیستم ، یادآور شد: اما نام شهر جایگاه ویژه و اعتبارات کشوری دارد که بیشتر از اعتبارات دهیاری ها است ضمن اینکه فرهنگ و تفکر شهرنشینی هم بین مردم ایجاد خواهد شد.

گفتنيست شهرستان تازه تاسیس میاندرود دارای 51 روستا و یک شهر است.


  • پنجشنبه 9 تير 1390-0:0

    امان از دست این رابطه ها،که جای خود را به ظابطه ها دادند.پسر مدیر کل حداقل سعی کند برای ارتقای فرمانداری واین شهر جدیدچهارتا چیز نه از روابط عمومی مطبوع پدرش بلکه روابط عمومی مهدهای کودک چیزی بیاموزد.

    • پنجشنبه 9 تير 1390-0:0

      خب موبایل رجبی را می نوشتید شب عید یک اس ام اس براش می زدیم!!

      • پنجشنبه 9 تير 1390-0:0

        به زودی میاندورود می شود يک روستا و 51 شهرستان!!!


        ©2013 APG.ir