تعداد بازدید: 3542

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 13 تير 1390-16:28

زنهار! از این رویه دست برداریم

...آقاي استاندار،سفرهای تفریحی به ترکیه و مالزی وحتی مکه و کربلا فرع است و گاه مفسده هم به شمار می رود. احیا زندگی یک خانواده فروپاشیده از فقر یا اعتیاد یک اصل است/نباید اجازه دهید دراستان تحت حاکمیت شما فقیران به فقر راضی شوند و اصحاب ثروت وقدرت به بیت المال و حتی گردونه حاکمیت در استان دست درازی کنند.(يادداشتي از عبدالوحید فیاضی،مشاور سابق وزير آموزش وپرورش)


 مازندنومه:نوشته زير سر مقاله شماره 115 نشریه سوردار است که نسخه اي از آن از سوي نويسنده،براي انتشار در مازندنومه، ارسال شده است.

------------------------

مسئولیت در نظام اسلامی از اهمیت و ظرافت خاصی برخوردار است.حاکمان مسئولیت بزرگ اداره امور را در حالی دارند که نگاه دیگرشان باید به آخرت خود و مردم نیز باشد.

به عبارت دیگرحاکمیت مسئول تامین امنیت رفاه و آسایش وایمان مردم است.این جاست که حاکمان ضرورتا باید پیراسته از تعلقات مادی وآراسته به حیات معنوی باشند.

خاصه برای حاکمیت بر مردی که همه ی پاکی و صداقت از همه ی سرمایه های انسانی و مادی خود برای اعتلای کلمه ی حق و آرمانهای متعالی اسلام قیام کرده اند.

 انتظار مردم از کارگزاران توجه به تکلیف مهم اجتماعی, فرهنگی,سیاسی واقتصادی آنان برای توسعه وترقی ایران اسلامی و نیز استان مازندران است.

مسئولان باید به جای ورود به مباحث غیر ضرور، به چالش های اساسی استان توجه کنند.شخص استاندار محترم نفراول توجه کننده ی به این مهم است و سپس نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی،باید همه ی هم و غم شان را برای توسعه مازندران معطوف بدارند.

 اینکه مردم مازندران در مقایسه با استان های دیگر با مشاهده ناکامی ها و سرشکستگی ها در خمیازه دریغ و درد می افتند چه کسی باید پاسخگو باشد؟

مگرسرزمین طلایی و تاریخی مازندران لیاقت ترقی در تراز استان تفتیده همجوارش را هم ندارد؟ از نمایندگان جدید و مخصوصا مادام العمر استان مازندران باید پرسید؟ آیا مازندران با طبیعت مرطوبش وسرانه بالای باران وآب های سطحی خدادادی اش باید دچار خشکسالی شود؟!

 از استاندار محترم باید پرسید آیا مازندران با این همه جاذبه اکوتوریسم وتنوع اقلیم طبیعی اش که همه ی ایرانیان وتوریسم خارجی را مجذوب خود کرده است .باید هنوزمحروم از راههای مواصلاتی مناسب و امن باشد؟

راستی میزان پیشرفت های مصوبات سفر سه گانه دولت نهم در بخش های زیربنایی استان چقدر است؟ چگونه می شود از کنار چنین مسائل مهم و چالش های جدی به راحتی عبور کرد؟

 جناب استاندار !حضور شما در بین مردم وگرامی داشت علما و شهدا ستودنی است.ترویج فرهنگ تکریم به روحانیت که پیشه کرده اید در خور تحسین است.امر کردن مدیران کل ومسئولین به شرکت در یک مراسم غیرضرور وگاه با حاشیه سیاسی شاید هم قابل تامل یا در خور گذشت باشد،لیکن پرداختن به اصول و وظایف توسعه و عمران مردم یک اصل است.

 نباید اجازه دهید دراستان تحت حاکمیت شما فقیران به فقر راضی شوند و اصحاب ثروت وقدرت به بیت المال و حتی گردونه حاکمیت در استان دست درازی کنند و هنوز هم سهم خواهی انحصار طلبانه در مرکز استان ودر مناطق دیگر جاری باشد.

شما مدافع حقوق مردم ونیابت دولت پاک را برعهده دارید،اجازه ندهید ناپاکی همچنان در چهره ی شهرهای شما رخ بنمایاند.

جناب استاندار همواره مدیران و مردم را امر به نهج البلاغه می فرمایید ؛بسیار خوب:"و لایکونن المحسن وامسی" حال فرماندار خاطی و دارای فساد مالی را عزل کن واو را حداقل پس از دوران بازنشستگی اگر مجازات نمی کنی به خانه ی خوشبختی های برپاشده از قدرت و ثروت بفرست، هر چندان در چنبره زیاده خواهی برخی و نیکان معطل نباش .

جناب استاندار بهتر می داندکه امیرالمومنین علی (ع) بخت برگشتگی دولت هارا به اضلاع اربعه برشمرده است.

ضایع کردن اصول و تمسک به فروع وانگهی میدان دادن اراذل و اوباش و برکناری افاضل از نشانه های بخت برگشتگی است.

دیدارها و آداب اجتماعی فرع است و ریشه کنی فقر و فساد وتبعیض اصل بنیادین است.حمایت از مدیران خدوم و مومن وارزشی یک اصل است و عزل مدیران نالایق و ناپرهیزگار هم یک اصل است.

سفرهای تفریحی به ترکیه و مالزی وحتی مکه و کربلا فرع است و گاه مفسده هم به شمار می رود. احیا زندگی یک خانواده فروپاشیده از فقر یا اعتیاد یک اصل است.

نجات جان یک انسان دریک بیمارستان فاقد امکانات شهرهای استان یک اصل است وچه فراوانند اصول اما گرویدگان و روی آورندگان به آن اندک!

و چه فراوانند فروع و روی آورندگان به آن بسیار ! و در پیشگاه خداوند پاسخگویی به مردمی که از همه ی وجودشان برای اسلام وانقلاب گذشتند بسیار دشوار. زنهار از این رویه دست برداریم.


  • چهارشنبه 22 تير 1390-0:0

    با سلام به خاطر حرفی که زدم و سانسور کردید سریع اعتراضیه را درج نکنید اصل حرف اینجانب را نیز درج کنید اگر بده و بستانی با فیاضی ندارید

    • سه شنبه 21 تير 1390-0:0

      چرا نظرات مخالف را درج نمی کنید واقعا متاسفم که شما هم قیچی دستتان گرفتید و افرادی که بر کوس بی آبرویی دگران به حق یا نا به حق می کوبند را مورد نقد قرار نمی دهید وا اسفا . سایت شما فقط یک دستمال کاغذی است که فقط در ایام انتخابات به درد می خورد

      • شنبه 18 تير 1390-0:0

        آقای فیاضی عزیز!!!!!

        • چهارشنبه 15 تير 1390-0:0

          آقاي فياضي ... از انتصاب رووساي ...و بي بنيه ادارات آموزش و پرورش استان خودت مقاله اي بنويس در بهنمير ، كياكلا، جويبار ، بابلسر ، بابل

          • رضا رستمي پاسخ به این دیدگاه 0 0
            چهارشنبه 15 تير 1390-0:0

            براي دوستان در مازند نومه متاسفم همين. من 2 سال هرروز سايت شما را مطالعه ميكردم ولي مطمئن شدم كه استاد فياضي حتما در موقع آزمون به سفارشات شما هم عمل كرده . بدرود مازند نومه..

            • چهارشنبه 15 تير 1390-0:0

              ما همه سرباز توایم فیاضی. حاجی سر بشکنی

              • عادل از رویانپاسخ به این دیدگاه 0 0
                سه شنبه 14 تير 1390-0:0

                با سلام خدمت جناب فیاضی. باید بگویم مردم مازندران قدر شما رو ندونستند.زحمت های شما در سازمان اموزش پرورش فراموش نشدنی است. چه شب ها که از کار زیاد و شبانه روزی در همان اداره می خوابید. البته اقایان نگذاشتن تنها مدیر کل نوری به کار خود ادامه دهد. امیدوارم مردم نور و محمود اباد قدر ایشان را در انتخابات بدانند تا ما از این نماینده مادام العمر خود که 75 سال سن دارد خلاص شویم.

                • سه شنبه 14 تير 1390-0:0

                  آقاي فياضي شما خودت به عنوان ..بر پيشاني داري خواهشا ...اميد عده اي جوان شايسته را نا اميد كردن دست كمي از بدترين گناهان كبيره ندارد .

                  • رضا رستمی از ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                    سه شنبه 14 تير 1390-0:0

                    ... ((در پیشگاه خداوند پاسخگویی به مردمی که از همه ی وجودشان برای اسلام وانقلاب گذشتند بسیار دشوار.))... بخدا بسه . کاش شمارتو داشتم ..

                    • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                      سه شنبه 14 تير 1390-0:0

                      عزیزانی که کامنت گذاشتند بدونند آقای فیاضی در زمان مدیریت خودشان تحت سیطره و فشار بعضی ها بودند که امیدوارم دهان باز کنند و نامی از سلطه طلبان به میان آورند.امیدواریم حقایق را بگویند.ما نمی دانیم چرا بازگو نمی کنند .در ضمن آقای فیاضی کلی پست پیشنهادی از سمت دولت همسو داشتند که نپذیرفت و به شرکت در انتخابات اکتفا کرد تا بتواند مردم نو و چمستان و محمود آباد را از زمین خواریها و دیگر اتفاقاتی که در نور می افتد نجات دهد .ما فرزندان نور ومحمود آباد تا آخر برای اجرای عدالت ایستاده ایم.فیاضی جان موفق باشید. ای ول

                      • دوشنبه 13 تير 1390-0:0

                        اگر دولت شما پاک است پس دیگر چه گلایه ای از گروه های ثروت قدرتی دارید که دوستان همین دولت هستند؟

                        • دوشنبه 13 تير 1390-0:0

                          آقای فیاضی شما هم مثل طیف عظیمم مغضوبین دولت دهان به انتقاد باز کردی آنوقت که در قدرت بودی باید دهان باز میکردی . آقا جان این کارها دیگه در بین مردم جایی نداره . ا

                          • دوشنبه 13 تير 1390-0:0

                            درود بر جناب فیاضی.به امید موفقیت

                            • دوشنبه 13 تير 1390-0:0

                              امیدوارم حضور گرم آقای فیاضی بتواند بعد از سالها در محمودآباد نور امیدی بتاباند و دم تازه ای برآید.

                              • جعفر حسينيپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                دوشنبه 13 تير 1390-0:0

                                رطب خورده كي .... جناب فياضي نگاهي به عملكرد خودت دراموزش وپرورش مازندران بنداز بعد به استاندار انتقاد كن .فقط يك نمونه بگويم مديراني رادرستاد سازمان وادارات شهرستانه منصوب كردي كه به فرموده امام راحل توانايي اداره يك نانوايي راندارند...

                                • دوشنبه 13 تير 1390-0:0

                                  عرض کنم به حضور مدیرکل برکنار شده مازندران(البته خودم از این واژه برکناری خوشم نمیاد اما چه کنم که مد روز است !) که نطقهای تبلیغاتی و انتخاباتی از همین مقوله اند که شما انتخاب فرمودید ولی این به سهو بود که از (دولت پاک ) نام بردید یا تعمد به ان داشتید؟ وانگهی اوامر معروف شما روی چشم اما ترا به خدا دست از دامن استاندار محجوب و مجبوب مازنی ما بدار که اصولا عملکرد والیان را به اعمال مدیران ولایتش میشناسند و مدیران هم همینان از جنس شمای گرام اند دیگر! پس به کار خود مشغول باش و به اندیشه تصاحب کرسی مجلس که البته گمان نکنم همانی را که به طعنه (مادام العمر) خواندی بگذارد به ارزوی خود برسی....!

                                  • دوشنبه 13 تير 1390-0:0

                                    استاد شوخی نکن تا دیروز استاندار سکاندار بود چی شد؟پدر نمایندگی وکرسی سبز بسوزد که باید سوار بر دوستان دیروز شویم تا عکس خود رو بر دیوار بزنیم


                                    ©2013 APG.ir