تعداد بازدید: 3591

توصیه به دیگران 1

جمعه 24 تير 1390-20:50

فرماندار جديد پس از تعطيلات مي آيد

محمدعلی قمی اویلی -فرماندار جدید نوشهر- که پنج شنبه گذشته حکم انتصابی صادره از وزارت کشور را به استانداری مازندران تحویل داد،از نیروهای ارزشی است که در مجموعه سپاه پاسداران مشغول خدمت بوده و هم اکنون دانشجوي کارشناسي ارشد علوم سياسي است.(يادداشتي از حسن قمي،خبرنگار-نوشهر)


 خبرهای موثق حکایت از آن دارد که ظرف چند روز آینده، فرماندار جدید نوشهر طی مراسمي معارفه مي شود و پس از تعطیلات نیمه شعبان، مدیریت مجموعه شهرستان را به دست خواهد گرفت.

 " محمدعلی قمی اویلی" -فرماندار جدید نوشهر- که صبح روز پنج شنبه گذشته حکم انتصابی صادره از وزارت کشور را به اداره کل سیاسی امنیتی استانداری مازندران تحویل داده است، از نیروهای ارزشی است که در مجموعه سپاه پاسداران مشغول خدمت بوده است.

وی در یکی از روستاهای محروم بخش کجور بانام "اویل" به دنیا آمده و علی رغم دورافتادگی این روستا از امکانات و مراکز آموزشی توانست تحصیلات کارشناسی خود را در رشته علوم سیاسی به پایان برساند و هم اکنون نیز در مقطع کارشناسی ارشد در حال تحصیل است.

15 سال سابقه مدیریتی در نهادهای اجرایی، سیاسی و امنیتی استان تهران بخشی از فعالیت کاری فرماندار جدید نوشهر به شمار می رود.

بومی بودن، آشنایی کامل به مطالبات و معادلات منطقه، حضور موثر در تصمیم گیری های کلان و سطوح ملی نظام و دارا بودن تحصیلات مرتبط با جایگاه سیاسی فرمانداری از شاخصه های دیگر فرماندار جدید نوشهر محسوب می شود.

نکته جالب در انتصاب فرماندار جدید، ارایه برنامه کاری و بسته ی مدیریتی در چهار محور اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی از سوی محمدعلی قمی اویلی برای توسعه بخشی همه جانبه شهرستان نوشهر است؛ برنامه ای که تاکنون کمتر از سوی فرمانداران قبلی تدوین و ارائه شده و مسلما" ترسیم چشم انداز توسعه و اولویت سنجی در طرح های زیربنایی، می تواند مسیر دستیابی به افق های رونق و آبادانی نوشهر را سرعت بیشتری دهد.

 فرماندار جدید نوشهر معتقد است:" در فضای کنونی جامعه، آرامش سیاسی و نشاط سیاسی در پویایی گروه ها و جریان های معتقد و متعهد نظام محقق خواهد شد و ولایت مداری و پای بندی به ارزش ها و اصول انقلاب به عنوان شاخص های تعالی و مبنایی جامعه محسوب می شود."

متاسفانه در گذشته به سبب اعمال برخی مدیریت های سیاست زده، فرسودگی و شتاب زدگی در تصمیم گیری ها و ورود افراد ناکارآمد در بدنه بعضی دستگاه های اجرایی نوشهر روند توسعه این شهرستان را با کندی و گاه با توقف همراه کرده بود که به طور یقین ارایه بسته ی مدیریتی کارآمد و طراحی منشور اجرایی-عملیاتی با نگرش به دغدغه ها و مطالبات آینده شهرستان می تواند روح تازه ای را در کالبد آبادانی و توسعه نوشهر بدمد.

 به نظر مي رسد انتصاب فرماندار جدید از منظری دیگر بتواند بر عمر تعدد سرپرستان در ادارات نوشهر خط پایانی کشاند.

بیش از 12 اداره و نهاد شهرستان نوشهر همانند فرمانداری، بخشداری مرکزی، اب و فاضلاب روستایی، تربیت بدنی، راه و ترابری، هلال احمر، محیط زیست و... هم اکنون به دلیل محدودیت اختیارات سرپرستان نمی توانند آن گونه که انتظار می رود فرصت های توسعه و نظارت همسو و هم افزایی پتانسیل های منطقه را فراهم آورند.

 آنچه در فراسوی نگاه فرماندار جدید نوشهر به عنوان مطالبات مردم منطقه قابل طرح است چگونگی تعامل با گروه های سیاسی این شهرستان، پیگیری مصوبات سفر مقام معظم رهبری و دولت،مبارزه جدی با فساد و رانت های اقتصادی- سیاسی فسیل شده در بدنه برخی مدیریت های شهرستان نوشهر است.

 پیگیری در خصوص اجرایی شدن منطقه ویژه اقتصادی، تسریع در احداث جاده 30 کیلومتری نوشهر به کجور، توسعه و تجهیز فرودگاه نوشهر به سامانه های جدید، احداث راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی و ایجاد بندر خشک، امکان سنجی برپایی بازارچه مرزی در بندر نوشهر، تکمیل عملیات اجرایی تقاطع های غیر همسطح در کمربندی، فراهم سازی زیرساخت های سازه ای و فرهنگی فبل از افتتاح آزاد راه تهران – شمال، تقویت و سرعت بخشی در تکمیل شبکه های آب و فاضلاب، نظارت جدی در روند احداث کارخانه زباله سوز و مدیریت پسماند، پیگیری شهرکهای صنعتی_ کشاورزی و دامپروری در منطقه کجور و علی آباد عسگرخان نوشهر، تحکیم و تقویت رویکردهای فرهنگی و توجه جدی به غنای فرهنگ بومی، پیگیری و رفع محدودیت های حفاظتی البرز مرکزی به عنوان عاملی مهم در توسعه بخشی کجور، فراهم سازی مطلوب تر در ورود مراکز دانشگاهی مختلف به نوشهر، تهیه الگوهای گردشگری و طرح های دریا، تعامل با گروه های سیاسی در جهت نشاط سیاسی و برگزاری انتخابات مجلس نهم به عنوان سرفصل های مهم در پیش روی فرماندار جدید نوشهر مطرح است.

 اعتبارات سال جاری این شهرستان از بخش تملک دارایی تنها 8 میلیارد و نیم تومان در کمیته برنامه ریزی فرمانداری عنوان شده است که مطمئنا" پاسخگو و تامین کننده مطالبات و معوقات نيست، اما می توان توسعه و رونق زایی در بخش های مختلف را با اتخاذ مدیریت برنامه محور، هم افزایی پتانسیل ها و تقارب نخبگان منطقه و همراهی اقشار مختلف و پرتلاش این شهرستان فراهم و میسر ساخت.

امیدکه همگان با درنظر گرفتن شرایط فعلی کشور و پرهیز از هرگونه رفتارهای قهری و بداخلاقی های سیاسی ، ترویج باور و اعتماد همراه با نقدپذیری منطقی ،با ارائه راهکارهای تخصصی، حمایت جدی خود را اعلام کنند تا بیش از پیش شاهد شکوفایی و توسعه شهرستان نوشهر باشیم. 

ايميل نويسنده: (ye_panjere_baz@yahoo.com)



©2013 APG.ir