تعداد بازدید: 3794

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 28 تير 1390-23:46

جلالي:مديران به مسکن مهر بيشتر توجه دارند تا آي تي!

پروفسور علي اکبر جلالي در گفت و گو با مازندنومه مطرح کرد:مازندران و گلستان در نوبت الکترونيکي شدن هستند/مديران به مسکن مهر بيشتر توجه دارند تا فن آوري ارتباطات و اطلاعات/دولت بايد نگاه امنيتي اش را در حوزه آي تي کم کند/در استفاده از فن آوري اطلاعات بيشتر نگاه امنيتي داريم و نه کاربردي و اقتصادي.


دکتر علي اکبر جلالي-پدر دانش آي تي ايران-به مازندنومه گفت:سال 83 براي نخستي بار سند توسعه فن اوري اطلاعات و ارنباطات مازندران تحويل استانداري مازندران شد و از ان زمان تا کنون به خاطر نبود بودجه،دولت موفق به اجراي اين سند نشده است.

وي با بيان اين که اگر چه تلاش هايي براي اجراي اين سند مهم شده،سال 88 مجددا" اين سند به روز شد و مهندس طاهايي آن را دوباره به جريان انداخت و ما هم اندازه گيري کرديم که در اين فاصله چند ساله، استان چه قدر پيشرفت کرده است.

دانشیار دانشگاه علم و صنعت ایران وضع مازندران را از نظر آي تي خوب توصيف کرد و گفت:مازندران بعد از استان هايي مثل اصفهان،خراسان و تهران قرار دارد.

وي با اشاره به اين که ما استان سمنان را به عنوان اولين استان الکترونيکي کشور معرفي کرديم،افزود:مازندران و گلستان در نوبت الکترونيکي شدن هستند.

جلالي با ابراز اميدواري نسبت به اجرايي شدن سند توسعه فن آوري آي تي در مازندران ،تصريح کرد:در اين استان شوراي صنفي رايانه موفق عمل کرده است.

عضو هیات مدیره انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی در بخش ديگري از اين گفت و گوبا اشاره به اين که چين کمونيست هم با موضوع آي تي برخورد سخت گيرانه ندارد و باز عمل کرده است،افزود:ما چالش هايي در سطح ملي داريم و در استفاده از فن آوري اطلاعات بيشتر نگاه امنيتي داريم و نه کاربردي و اقتصادي و هر کشوري که بازتر عمل کرده،موفق تر بوده است.

اين فعال حوزه آي تي با بيان اين که نگاه ما به فن آوري ارتباطات و اطلاعات توام با شک و ترديد است و بالادستي ها نگراني هايي دارند،تصريح کرد:ما قابليت هاي قابل ملاحظه اي داريم و بايد به اين قضيه تن بدهيم.

پدر دانش آي تي ايران در ادامه به کارکرد آي تي در توانمند سازي نيروي کار اشاره کرد و گفت:براي مثال کشاورزي امروزي با ديروز تفاوت دارد و الان مي توان از طريق اينترنت بذر خوب را شناخت،بهترين مراحل کاشت و داشت و برداشت را يافت و مسايلي از اين دست را به کمک آي تي حل کرد.

وي با اشاره به تشکيل کارگاه کشاورزي الکترونيکي در گرگان ابراز اميدواري کرد که کارگاه دامپروري الکترونيکي هم در يکي از استان ها برگزار شود.

جلالي ضمن رد اين قضيه که توسعه فن آوري اطلاعات باعث بيکاري در بخش هاي مختلف مي شود،گفت:در بخش کشاورزي چند نفر روي قطعه زميني کار مي کنند تا محصول برداشت شود و بعد از آن بيکار مي شوند،اما با توسعه آي تي و مکانيزه شدن کشاورزي،زمين در طول سال در اختيار کشاورز است و او با کشت هاي متعدد در زمين و صنايع تبديلي و فروش محصول خود در اينترنت، ارزش افزوده ايجاد مي کند.

اين استاد دانشگاه در بخش ديگري از گفت وگويش با مازندنومه،با اشاره به اين که بايد توانايي ها را بيشتر و تفاوت ها را کم کنيم،تاکيد کرد:رييس کميسيون اقتصاد مجلس مي گويد ما در حوزه آي تي زير يک درصد بودجه مصوب کرده ايم که در تلاشيم اين رقم را به دو درصد برسانيم،اما من مي گويم سهم بودجه آي تي کشور بايد 80 درصد باشد.

وي با بيان اين که بايد آي تي محور توسعه باشد،يادآور شد:مديران به مسکن مهر بيشتر توجه دارند تا فن آوري ارتباطات و اطلاعات و آن ها به تغذيه ماه رمضان بيشتر عنايت دارند تا مسايل آي تي!

دکتر جلالي با اشاره به اين که در تلاش است تا در شهر و روستا فرهنگ سازي کند،افزود:تاخير در فرهنگ سازي در حوزه آي تي نگراني هايي دارد و بايد دولت نگاه امنيتي اش را در اين حوزه کم کند.


  • پنجشنبه 30 تير 1390-0:0

    اين همه خرج كرديم و دفاتر خدمات ارتباطي روستاها رو راه انداختيم؛
    ولي نيامديم از ظرفيت كامل آنها بهره كافي رو ببريم!
    هنوز امكان واگذاري adsl به روستاها فراهم نشد.
    ما كه عمرمون سر شد.
    شايد مي خوان بزارن تا نسل بعدي افتخار كنن.

    • پنجشنبه 30 تير 1390-0:0

      درود بر كساني كه براي فناوري نوين ارزش قائلند؛
      ولي بريد استان هايي مانند اصفهان و ببينيد!
      ما خيلي عقبيم.
      مديران بجنبيد تا مردم با شما همراه بشوند.


      ©2013 APG.ir