تعداد بازدید: 3966

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 29 تير 1390-23:49

تجمع رانندگان تاکسي؛صنفي يا سياسي؟

بیش از 150 راننده تاکسی در فریدونکنار سه شنبه مقابل ساختمان فرمانداری و شهرداری این شهرستان اعتصاب کردند/مسافران تا ساعت ها مسیرهای طولانی را با پای پیاده رفتند/ موضوع امنیتی است و فرماندار به شدت باید این موضوع را پیگیری کند تا تکرار نشود.


 به گزارش خبرنگارمازندنومه،ماجرا از آنجا آغاز شد که از دو هفته گذشته تاکنون رانندگان تاکسی در این شهر مبلغ 500 ریال کرایه تاکسی را بدون مصوبه و بی رویه افزایش دادند.

 واحد تاکسی رانی شهرداری فریدونکنار نیز در پی شکایت یکی از مسافران مبنی بر دریافت افزایش کرایه تاکسی به واحد تاکسی رانی، خودروی راننده متخلف را در پارکینگ شهرداری توقیف کرد که همکاران این راننده با تحریک رییس اتحادیه به حمایت از راننده متخلف به اعتصاب دست زدند.

 در ادامه این جریان مسافران نیز هرکدام تا ساعت ها مسیرهای طولانی را با پای پیاده می رفتند.

رانندگان تاکسی نیز اجازه مسافر کشی به خودروهای شخصی و یا مینی بوس ها را نیز نداده بودند.

 به گزارش خبرنگار ما یکی از شهروندان ضمن انتقاد شدید از مسئولان شهرستانی و شهری یادآورشد: در زمان فرماندار اسبق تعدادی از رانندگان تاکسی در فریدونکنار دست به اعتصاب زده بودند که به دستور فرماندار،تعدادی از خودرروهای مینی بوس که در مسیر فریدونکنار به بابلسر و آمل به فریدونکنار مشغول کار بودند، برای حمل و نقل مسافران شهری به داخل شهر هدایت شدند که تعدادی از این رانندگان مینی بوس توسط رانندگان تاکسی مورد ضرب و شتم هم قرار گرفتند.

رانندهای مزبور طی شکایتی به نیروی انتظامی خواستار پیگیری موضوع شدند که مورد حمایت مسئولان نیروی انتظامي قرار نگرفتند.

 "خانم خالقی "-يکي از شهروندان فريدون کناري- به خبرنگار ما اظهارداشت: متاسفانه این بار فرماندار فریدونکنار بعد از اعتصاب رانندگان تاکسی برای حمل و نقل و جابه جایی مسافران شهری اقدامی نکرد و سکوت کرد و ضمن رایزنی با رییس اتحادیه تاکسی رانی مثل دو ماه گذشته که اعتصاب این چنینی به بهانه ورود خودروهای سواری بابلسر به فریدونکنار به داخل شهر رخ داده بود حق را به رانندگان تاکسی داد.

 رییس اتحادیه تعاونی های تاکسیرانی مازندران در این خصوص گفت: مسئولان بعد از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها قول هایی برای افزایش نرخ کرایه تاکسی داده بودند که متاسفانه تاکنون عملی نشده است.

 "سید علی رزمگه" اظهارداشت: در راستای طرح هدفمند کردن یارانه ها، بنزین یک هزارریالی به چهار هزار ریال و نیز گاز 450 ریالی به چهار هزار ریال و قیمت لوازم یدکی و لاستیک وغیره افزایش يافته و هم چنین همه مایحتاج اعم از شیر، شکر، قند، روغن و غیره که یارانه ای بودند روز به روز در حال افزایش است، ولی تاکنون کرایه تاکسی اضافه نشده است.

وی با اشاره به اینکه ما هم جزو همان مردمی هستیم که بعد از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها کالا را با افزایش می خریم؛ گفت: امروز با درآمد 250 هزار تومان نمی شود زندگی کرد لذا در چندین مرحله نامه نگاری هایی صورت گرفته است ولی تاکنون اقدامی نشده است.

 معاون عمرانی استاندار مازندران هم گفت: از اینکه رانندگان تاکسی دست به اعتصاب زدند شاید دارای خواسته ای باشند ولی اینکه آنها اجازه کار کردن به خودروهای حمل و نقل عمومی را نمی دهند موضوع امنیتی است که فرماندار به شدت باید این موضوع را پیگیری کند تا تکرار نشود.

 سید عیسی هاشمی با بيان اين که کرایه تاکسی را شورای اسلامی شهر و فرماندار باید مورد بررسی قرار دهند،تصريح کرد: ما مطالبات رانندگان را مورد بررسی قرار می دهیم، اگر به حق است باید به این قشر کمک کرد در غیر این صورت باید با آنها برخورد جدی شود.

 به گزارش خبرنگار ما ، مشکل افزایش کرایه تاکسی در برخی ديگر از شهرستان های مازندران شدت گرفته که به عنوان نمونه در بابل از مدت ها قبل کرایه تاکسی بدون هیچ گونه مصوبه ای از سوی شورای شهر و فرمانداری، افزایش یافته است.

هم اکنون نیز درگیری های لفظي متعددي بین رانندگان تاکسی و مسافران در شهر ادامه دارد اما هنوز متولی مشخصی برای رفع و پاسخگویی به این مشکل مشخص نشده است.

 این افزایش کرایه تاهفته گذشته 500 ریال بوده است اماهم اکنون برخي رانندگان تعرفه جعلی (غیر مصوب) 750 ریالي را نشان مي دهند که براي شهروندان با شرایط افزایش تورم قابل تحمل نیست.

خبرنگار مازندنومه در همين زمينه با امام جمعه بابل تلفني گفت و گو کرده است که روحاني گفت: بنده هم شنیده ام افزایش کرایه تاکسی در بابل و برخی از شهرستان های اطراف بدون مصوبه نهادهای مرتبط صورت گرفته است.

حجت الاسلام حسن روحانی بیان کرد: فرماندار شهر و مسئول کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهرباید پاسخگوی این حرکت باشند.

وی ادامه داد: سرخود نمی شود نهادی یا هرفردی قیمتی را افزایش دهد چراکه امر معقولي نيست.

امام جمعه بابل اظهارداشت: باید با یک ارزیابی درست اقدامی صورت پذیرد که رانندگان و مردم دچار خسران نشوند.


  • دوشنبه 11 دی 1391-0:0

    آقای ناشناس ازخودت حرف درنیار
    فقط فریدونکنار35درصدبالارفته
    قندوشکروبقیه چیزابالارفته مثل اینکه خوابی

    • علی نصیریپاسخ به این دیدگاه 0 0
      دوشنبه 24 مرداد 1390-0:0

      افزایش قیمت و اعتصاب به کنار 0لطفا یه کلاس اخلاق برای بعضی(البته بعضی)ازرانندگان محترم بذارید

      • دوشنبه 3 مرداد 1390-0:0

        همین آقای رزمگر زمانی که می بایست طبق مصوبه دولت با اجررای طرح هدفمندی یارانه کرایه تاکسی 15درصد بالا می رفت با توجیه اینکه در سال دیگر افزایش قیمت نداریم کرایه ها را 35 درصد بالا برد؟!! ما نمی دانیم شکر قند و .. چه ربطی به افزایش کرایه ها دارد؟

        • پنجشنبه 30 تير 1390-0:0

          وای به حال مردم!!!!!!!شهر که به بی قانون بشه قورباغه هم هفت تیر می کشه

          • پنجشنبه 30 تير 1390-0:0

            باز هم اعتصاب در فریدون کنار !؟


            ©2013 APG.ir