تعداد بازدید: 4002

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 30 تير 1390-11:34

از مدیر کلی خودم لذتی نبردم-محمدزاده

 اغلب طرح هاي مربوط به متکديان ضربتی است و زمانی که توریست حضور دارد اجرا می شود که پاسخگو نیست/متکدیان سرقفلی دارند و اجازه نمی دهند کسی جای آنها بایستد/نمی دانم قیافه ما به متکدیان می خورد/قابلیت مدیریتی ندارم/ بهزیستی مامن بسیاری از سیاسیون بود/مدیر جسوری بودم/فعلا مدیرکل هستم/هیچ اجباری برای استعفای من نبوده است/پیش بینی می کنیم پیک مصرف به شیشه برسد.(متن و حاشيه هاي مصاحبه مطبوعاتي مديرکل بهزيستي مازندران)


مازندنومه:علي رغم اين که گفته مي شود مدير کل بهزيستي مازندران به زودي براي ادامه تحصيل استعفا مي دهد و به خارج مي رود،ديروز اسماعيل محمدزاده با خبرنگاران گفت و گو کرد.گزارش اين مصاحبه مطبوعاتي و حاشيه هاي ان را به قلم کلثوم فلاحي-خبرنگار ما-بخوانيد.

------------------------------------------

*مرغ يا تخم مرغ؟!

مديرکل بهزيستي مازندران با اشاره به اینکه شاید به نوبه ی خودم به قشر خبرنگار بی توجهی کرده باشم ، یادآور شد: از این توان می توان استفاده مطلوبی داشت اما مورد کم احسانی قرار گرفته اند.

محمدزاده گفت: شاید الان موقع گفتن این حرف ها نباشد اما همدردی خودم را با این قشر ضعیف فرهنگی پرمحتوا اعلام می کنم.

وی با بیان اینکه شاید بخشی نداشتن توانمندی و امکانات ما بوده باشد ، افزود: اما اراده قلبی و اعتقاد دارم که بستر ساز توانمندی ، رشد و توسعه جامعه را باید از اینجا شروع کرد.

 محمدزاده با اشاره به اینکه برای توسعه هر مملکت و کشوری همان داستان تسلسل ایجاد می شود ، تصریح کرد: همان داستانی که اول مرغ بود یا تخم مرغ ، به جایی نمی رسیم اما به نظر من در این کمان باید از خبرنگار شروع کنیم ، خبرنگاری که پرسشگر است و در رشد و توسعه کشور کارکرد دارد مشروط بر اینکه نمایندگان خوب و شایسته ای برای مردم وصدای افکار عمومی باشدنه صدای فردی.

*سرقفلي گدايي!

اسماعیل محمدزاده ، در رابطه با ماموریت جمع آوری متکدیان گفت: رئیس ستاد جمع آوری متکدیان ، طبق دستوالعمل ، فرماندار هر شهر است .

وی با اشاره به اینکه شهرداری ها مکلف به تامین هزینه جمع آوری متکدیان هستند ، افزود: برای اینکه به این حوزه کمک کنیم یکی از مراکز بهزیستی را به فرمانداری و شهرداری در اجرای این برنامه اختصاص دادیم.

 محمدزاده با بیان اینکه ما در این حوزه وظیفه نداریم ، یادآور شد: وظیفه ما در مقابل مددجویانی است که به تکدیگری روی آورند.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه طرحی ارائه کرده و منتظر دریافت پاسخ از سوی مسئولان مرتبط هستیم ، تصریح کرد: اغلب طرح ها ضربتیست و در ساری زمانی که توریست حضور دارد اجرا می شود که پاسخگو نیست .

محمدزاده افزود: از دیگر اشکالات این طرح ها اجرای آن در ساعت اداری است و طرح در خارج از ساعت اداری انجام نشده و طرح ها شهری هستند.

 وی با بیان اینکه در رابطه با جمع آوری متکدیان ، طرحی نیاز داریم که فراگیر باشد ، خاطرنشان کرد: این طرح باید استانی بوده و به صورت شبانه روزی انجام شود و ضمن داشتن منابع مشخص باید اجرای طرح را به سازمان های مردم نهاد واگذار کنیم.

 محمد زاده گفت: اعتقاد ندارم که دولت در این مساله درگیر شود کارهایی هستند که مردم می توانند انجام دهند و ما هم برای کمک در این زمینه اعلام آمادگی می کنیم.

 وی اظهار داشت: در سمسکنده ساری مکانی آماده کردیم و با اجرای طرح ، متکدیانی که مربوط به مازندران نیستند به استان خودشان انتقال داده می شوند.

*احساس می کنم قابلیت مدیریتی ندارم

 محمدزاده در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه استعفای وی اجباری بوده یا برای ادامه تحصیل ، افزود: علاقه ای به کار اجرایی ندارم و بسیاری از افراد از باب حسن نظر اعلام کرده اند که من مدیر توانمندی هستم اما خودم احساس می کنم قابلیت مدیریتی ندارم .

 وی با بیان اینکه در شرایطی مدیریت بهزیستی را پذیرفتم ، تصریح کرد: در آن مقطع بهزیستی نیروی درون سازمانی نداشت و به عنوان نیروی درون سازمانی با اقتدار کارم را شروع کردم.

 محمدزاده با اشاره به اینکه بهزیستی مامن بسیاری از سیاسیون بود ، یادآور شد: نگاه من در حوزه اجتماعی این بود که باید کار اجتماعی انجام داد و نیروها باید درون سازمانی باشند.

مديرکل بهزيستي استان با اشاره به اینکه از مدیر کلی خودم لذتی نبردم ، یادآور شد: جز گرفتاری و نداشتن مردم ، نتیجه ای نداشت چراکه همه اقشار آسیب پذیر به ما مراجعه می کنند و اگر روزی به من بگویند برو ، من باید شاکر باشم.

وی با بیان اینکه تغییرات باعث ناخرسندی بعضی از افراد می شود که باعث شد موضع بگیرند ، گفت: آنقدر شجاع هستم که از کسی واهمه ندارم .

 محمدزاده با اشاره به اینکه از چند سال قبل قصد ادامه تحصیل داشتم افزود: در یکی از کشورها مورد پذیرش قرار گرفتم و این مساله تاحدودی قطعی و با بورس من هم موافقت شده و دیگر عازم هستم اما این به آن معنی نیست که فضیه تمام شده و تا به ان کشور نروم نمی توان با قطعیت حرف زد.

 وی با بیان اینکه از من خواسته اند تا معرفی گزینه بعدی ، امور سازمان را در دست داشته و کارها را انجام دهم ، تصریح کرد: علت اینکه این موضوع را زود مطرح کردم این بود که بخشی از آن به فرهنگ عده ای از افراد مربوط است که سال هاست در استان میدان داری می کنند .

محمدزاده اظهار داشت: فعلا مدیرکل و تابع دستورات سازمان هستم و هیچ اجباری برای استعفای من نبوده است.

وی با اشاره به اینکه فرد خلاق تر و پویاتری باید به سازمان بیاید چراکه هرچه طرح و برنامه داشتم در بهزیستی انجام دادم ، خاطرنشان کرد: در سنگر جدیدی به نام درس و تحصیل خواهم رفت و هیچ پست اجرایی را نخواهم پذیرفت.

*روسپي گري در کشورهاي مجاور شغل است!

محمدزاده در رابطه با آسیب های اجتماعی ، افزود: آسیب های اجتماعی مانند این است که در روستای با جمعیت 300 خانوار زندگی می کنیم و فقط یک خانوار بر اساس اصول زندگی می کند ، این خانواده وقتی بخواهد بیرون برود اصولی را می بیند که با اصول خودش منافات دارد ، برای خرید برود هم با همین وضعیت روبه رو است ؛ امروز به جایی رسیده ایم که اصول تفکرات مغایر وارد منازل شده است.

وی با بیان اینکه امروز پدیده روسپی گری در کشور ما یک آسیب خلاف معیارهای نظام و اسلام و ارزش ها است ، یادآور شد: اما این پدیده در کشورهای مجاور ارزش و پردرآمدترین شغل است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه نباید آسیب های اجتماعی کشور را فربه کنیم بلکه باید کنترل کنیم ، گفت: امروز ما یک کشور در جهان هستیم که با این معیارها زندگی می کنیم .

 محمدزاده با بيان اين که طلاق در کشورهای اروپایی یک ارزش است ،افزود: با یک وزیر اروپایي صحبت می کردم که اعلام کرد حدود 70 درصد ازدواج آنها منجر به طلاق می شود و از نظر آنها آسیب نیست.

وی با اشاره به یک زندانی زن که به جرم قتل همسرش دستگیر شده بود ، یادآور شد: در بررسی های بعدی معلوم شد که این زن کیس طلاق بوده و اگر طلاق جاری می شد می توانست منجر به این اتفاق نشود.

 وی در رابطه با مقوله طلاق ، اظهار داشت: سال گذشته در بررسی هایی که در استان داشتیم مداخله بهزیستی منجر به کاهش 37 درصد شد.

محمدزاده اعتیاد ، روابط سرد عاطفی و نداشتن مهارت های زندگی را سه عامل مهم طلاق عنوان کرد و افزود: برای ماعوارض طلاق مهم است چراکه اگر طلاق کارشناسی شده باشد نباید آن را فربه کرد بر این اساس که اشتباهی است که اتفاق افتاده و باید در آینده سعی کنیم این اشتباهات را کاهش دهیم.

 وی با اشاره به اینکه باید به جامعه آموزش دهیم اگر دچار خشونت شدند به چه کسی مراجعه کنند ، یادآور شد : در همین راستا اورژانس اجتماعی بهزیستی با شماره 123 فعال است.

محمدزاده گفت: در حال حاضر پنج هزار و 100 خانوار ،بالغ بر 13 هزارنفر ، تحت پوشش و مستمری بگیر هستند.

وی با اشاره به فعالیت 36 گروه همیار ، خاطرنشان کرد: زنان سرپرست خانوار که قابلیت کار و توانمندی دارند در قالب این گروه ها ، فعالیت می کنند.

 محمدزاده با بیان اینکه 17 کلینیک مددکاری در استان فعالیت می کنند ، اظهار داشت: قبل از حضور من تنها یک کلینیک فعالیت می کرد.

وی افزود: در عالی ترین شکل درمان معتادان ، اگر 20 درصد مراجعه کنندگان را در شش ماه تا یک سال پاک نگهدارید از شاخص های عملکرد است.

محمدزاده با اشاره به اینکه می توان آسیب اجتماعی را کنترل کرد ، گفت: هیچوقت نمی توان آسیب اجتماعی را از بین برد.

*افتخار من مناسب سازی اماکن برای معلولان است

 محمدزاده با اشاره به تحویل 67 واحد مسکونی مسکن مهر معلولان در هفته بهزیستی ، یادآور شد: بیش از هزار و 300 واحد مسکن مهر معلولان ثبت نام کرده و این واحدها را گرفته ایم که تحویل جامعه هدف خواهد شد.

 وی با بیان اینکه سال گذشته برای سه هزار و 700 نفر از معلولان اشتغال ایجاد کردیم اما این کار ما نیست ، تصریح کرد: اکثر کسانی که در سایت اشتغال سازمان بهزیستی ثبت نام کرده اند زیر دیپلم هستند.

محمدزاده با اشاره به واگذاری 76 خودروی مناسب سازی شده به معلولان و بیمه تکمیلی معلولان تا سقف 2 میلیون تومان برای 13 هزا رو 700 نفر ، اظهار داشت: افتخار من در مسائل توانبخشی ، مناسب سازی اماکن برای معلولان است.

 وی افزود: امروز هیچ معلولی نیست که تقاضای دفترچه تامین اجتماعی داشته باشد و ما صادر نکرده باشیم.

 محمدزاده گفت: سال گذشته 300 میلیون تومان شهریه دانشگاه معلولان را پرداخت کردیم.

 وی با بین اینکه 10 درصد از جمعیت جوامع را معلولان و هشت درصد را سالمندان تشکیل می دهند ، تصریح کرد: یک چهارم از جمعیت فعال استان را جامعه هدف بهزیستی تشکیل می دهد آیا یک چهارم اعتبار استان در اختیار من است؟

 مدیرکل سازمان بهزیستی مازندران با اشاره به وجود 130 هزار معلول نیازمند دریافت خدمات در استان اظهار داشت: 50 هزار نفر از این افراد شناسایی شده و خدمات دریافت می کنند و پیش بینی می کنیم 300 هزار معلول و 220 هزار سالمند در مازندران وجود داشته باشد.

 وی با اشاره به فعالیت 35 مرکز بازتوانی و درمان معتادان در مازندران ، افزود: هنوز مصرف کراک و شیشه در استان مقابل یکدیگر است و امسال پیش بینی می کنیم پیک مصرف به شیشه برسد.

 محمدزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد معتادان سطح استان ، با بیان اینکه آمار معتادان توسط ستاد هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر اعلام می شود ، گفت: در این زمینه پنج هزار نفر از معتادان به ما مراجعه کرده اند.

وی اظهار داشت: پیک مصرف مواد مخدر سنتی به سمت صنعتی ما را زجر می دهد.

حاشيه ها:

-محمدزاده با عینک آفتابی وارد سالن شد که یکی از خبرنگاران به وی گفت: تنها مدیرکلی هستی که جرات داری از عینک آفتابی استفاده کنی.

محمدزاده با بیان اینکه خوبی خبرنگاران این است که موقع آمدن و رفتن ، آنها را می بینی ، اظهار داشت:شعار اول سال من استفاده از عینک آفتابی با يووي 400 و کرم ضد آفتاب است.

وی افزود: بنا نیست وقتی یک وسیله ارزش است و در سایر کشورها از آن استفاده دیگری می شود ، ما استفاده نکنیم که بعدا مبتلا به سرطان شویم و بار هزینه میلیون یرا به دوش بکشیم .

محمدزاده تصریح کرد:اشعه یووی از موارد شناخته شده و علت سرطان است.

-مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه بارها در مصاحبه هایم به درآمد متکدیان اشاره کرده ام ، یادآور شد: متکدیان سرقفلی دارند و اجازه نمی دهند کسی جای آنها بایستد ، یک روز این متکدیان را تعقیب کنید و ببینید خانه آنها چه شکلی است.

 محمدزاده افزود: یک متکدی را ساعت 12 ظهر دستگیر کردیم که 850 هزار تومان کاسبی کرده بود و حداقل تا شب 2 میلیون درآمد داشت .

مدیرکل بهزیستی مازندران خاطرنشان کرد: نمی دانم قیافه ما به متکدیان می خورد که فکر می کنند ما باید ساماندهی کنیم.

 -مدیرکل بهزیستی مازندران بعد از اين که گفت احساس مي کنم قابليت مديرتي ندارم، شعر معروف قو را از استاد دکتر مهدي حميدي شيرازي خواند که: شنیدم که چون قوی زیبا بمیرد/ فریبنده زاد و فریبا بمیرد ...

-وی با بیان اینکه همه افرادی که از خارج از سازمان آمده بودند را خارج کرده و از توانمندی های درون سازمانی استفاده کردم ، اظهار داشت: مدیر جسوری بودم و سعی کردم شجاع و قاطع باشم.

- مدیرکل بهزیستی مازندران در مقابل پرسش یکی از خبرنگاران که چرا در زمان پرسیدن سوال از سوی خبرنگاران ، وی خیار پوست می کند در حالی که وی مدیری علمی است و حدود 70 از کارمندان بهزیستی هم از وی گلایه مند هستند ، تصریح کرد: چه کسی گفته من مدیر علمی هستم ، خیلی آدم خاکی هستم اما نگذارید فریاد بزنم ناگفته های نشنیده را در استان .

محمدزاده با بیان اینکه سنجش در این مملکت بعضا در دست این تفکر می افتد ، اظهار داشت: اگر می گویم به کار اجرایی برنمی گردم به همین دلیل است ، این مسائل است که جامعه ما را آزار می دهد، چه اشکالی دارد من خیار بخورم و حرف بزنم؟

وی خطاب به خبرنگار ، افزود: شما گفتید حدود 70 درصد از کارمندان بهزیستی ازمن راضی نیستند، آیااین تحقیق میدانی بوده است؟

وی خاطرنشان کرد: 700 نفر از کارکنان بهزیستی برای حضور من در این سازمان نامه ای را امضا کردند اما من اجازه انتشار ندادم.

 -محمدزاده با بیان اینکه نمی دانم راجع به ما چه می نویسید چه فکر یا برداشتی دارید یادآور شد: سعی کردم علمی و تخصصی کار کنم و وارد کار سیاسی نشوم اما بعضی افراد که سیاسی هستند نمی گذارند کار کنیم.


  • پنجشنبه 13 مرداد 1390-0:0

    اکه مثل اربابها با شما حرف میزد خوب بود . یه مدیر خودمونی هم که پیدا شد اینقدر راجع بهش حرف بزنیدو اذیتش کنید که پشیمون بشه و بزنه تو تیپ کلاس گذاشتن

    • پنجشنبه 6 مرداد 1390-0:0

      سالن تاريك + عينك آفتابي = ؟!
      سخن باخبرنگاران+پوست كندن خيار=!؟
      توسعه كشور+مرغ وتخم مرغ=؟!
      مديريت خاكي+مديريت غيرعلمي=!؟
      يووي400+كرم ضدآفتاب=مسافرتهاي خارجي

      • يکشنبه 2 مرداد 1390-0:0

        مگه قرار بود لذت ببری؟ مگه مدیر کلی ، فرصتی برای لذت بردنه؟

        • يکشنبه 2 مرداد 1390-0:0

          اشعار دادن بسیار آسان است آقای مدیر کل حق کارگری که یک ماه با بیگناهی در بازداشت بود چگون میخواهی ادا کنی؟

          • شنبه 1 مرداد 1390-0:0

            سلام شعاردادن باعمل فرق داره آقاي مدير كل تحقيقات چيزديگراست بهترشدبري بنفع خودت ومردم خوصوصا افراد تحت پوشش شده است

            • شنبه 1 مرداد 1390-0:0

              تو جامعه ما متاسفانه مغرضین ،بسیجی ها رو آدمهایی دگم و خشن و با ریشهایی بلند و ابروهایی در هم کشیده معرفی میکنن خوب معلومه کسی از اینجور شخصیتها خوشش نمیاد به نظر من بسیجی واقعی آدمهایی مثل آقای محمدزاده هستند که در همه زمینه ها اهل نظر کارشناسانه اند ایشان پزشکی شیک پوش ومدیری موفق و آشنا به شرایط روز هستند که مثل کارشناسان آسیبهای اجتماعی در زمینه مسائل اجتماعی،مثل روانشناسان در زمینه روحی روانی انسانها،مثل ادیبان در زمینه شعر و ادب،با بیانی زیبا حرف برای گفتن دارند
              زمانی که همکاران برای مدیریت شان امضاء جمع میکردند من مخالف بودم پشیمان نیستم چون آقای محمدزاده را نمیشناختم ولی امروز به دلیل ارتقاء جایگاه بهزیستی و رسیدگی به امور همکاران و جامعه هدف بهزیستی از ایشان تشکر میکنم و از روی احساس وظیفه ومروت میگویم
              آقای دکترمحمدزاده تشکر

              • جمعه 31 تير 1390-0:0

                اگر فرماندار به عنوان نماینده دولت باید کار بهزیستی را انجام دهد پس آیا بهتر نیست سازمان های تخصصی در شهرستان ها جمع شوند!

                • جمعه 31 تير 1390-0:0

                  بعداز خوندن این مصاحبه احساس کردم یه مدیر تحصلیکرده اما به دور از تفکرات عقب مانده خیلی قشنگ میتونه بین اسلامی بودن و امروزی بودن جمع ببنده .با این متن مصاحبه مشخصه اهل علم و ادب هم هست
                  ایکاش میتونستم یه دفعه ببینمش وبیشتر باهاش صحبت کنم

                  • جمعه 31 تير 1390-0:0

                    یک جلسه باشما همراه بودم برداشتم این است که خیلی زود قضاوت میکنید سعی کنید در فرصت تحصیلی حداقل این نقص راجبران کنید

                    • پنجشنبه 30 تير 1390-0:0

                      جناب آقاي محمدزاده، از تلاشهاي خستگي ناپذير و دلسوزانه شما در جهت خدمت رساني به جامعه معلولين کمال تشکر و سپاس را داريم.
                      ولي اي کاش زير دستان و بعضي از معاونين شما انسانين و خدمت گذاري را از شما ياد بگيرند.
                      اگر امکان دارد البفاي خدمت به معلولين را در قالب يک منشور اخلاقي به زيردستان خود گوشزد کنيد.

                      • پنجشنبه 30 تير 1390-0:0

                        لندن بذای اومبارک باد


                        ©2013 APG.ir