تعداد بازدید: 3049

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 2 مرداد 1390-0:42

2012،سال تعاون

مدیران دستگاه های اجرایی در امر مناقصه و مزایده از تعاونی ها استفاده ویژه داشته باشند/وقتی می بینیم دنیا با محصولات اولیه ما دست به چه کارهایی می زند ، دل آدم به درد می آید/زعفران 500 گرمی که ما صادر می کنیم با 14 فرآیند که روی آن انجام شده و به دست مصرف کننده می رسدو حدود 8 برابر قیمت فروخته می شود.(گزارشي از همايش تعاوني ها در ساري)


رئیس اداره تعاون شهرستان ساری در نخستین همایش هم اندیشی مدیران تعاونی های شهرستان های ساری و میاندرود گفت: نخستین هدف از برگزاری این همایش ، معرفی تعاونی های شهرستان ساری و میاندرود به یکدیگر است .

به گزارش مازندنومه،احمد بکران بهشت اظهار داشت: هر زمان تعاونی ها به این موضوع پی بردند که مکمل کار یکدیگر هستند ، می توانند مفید و همیار باشند.

 وی افزود: به دلیل اینکه مدیران تعاونی ها نسبت به کارکرد سایر تعاونی ها اطلاعی ندارند ، موجب ضرر می شود و اگر از کارکرد یکدیگر مطلع باشند ، سود زیادی شامل حال شان می شود.

بکران بهشت در بیان دیگر اهداف برگزاری همایش ، تصریح کرد: مدیران تعاونی ها بارها متذکر شده اند که دستگاه های اجرایی استان و شهرستان ، انعطاف پذیری کمی نسبت به تعاونی ها دارند و نیازمند نگاه ویژه دستگاه های اجرایی هستند.

 رئیس اداره تعاون ساري با اشاره به اینکه نگاه دولتمردان ، رئیس جمهوری و مجلسیان هم بر حمایت از تعاونی ها است ، گفت: بالاتر از همه اینها ، نگاه رهبر معظم انقلاب هم به تعاونی ها ، نگاهی مثبت و ویژه است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار ما بر این است که مدیران دستگاه های اجرایی در امر مناقصه و مزایده و امور جانبی ، از تعاونی های استان و شهرستان استفاده ویژه داشته باشند.

*اقتصاد دنیا به سمت تعاونی ها می رود

 به گزارش خبرنگار مامدیرکل تعاون مازندران در این همایش ، اظهار داشت: امروز اقتصاد دنیا به سمت تعاونی ها می رود.

اسماعیل نیلچیان با اشاره به ایجاد نهضت تعاون در دنیا ، افزود: به همین دلیل سال 2012 در جهان ، سال تعاون نامگذاری شده و جهان هم بر اصل تعاونی اعتقاد دارد.

 وی با بیان اینکه مازندران از استان های خوب در بخش تعاونی ها است ، تصریح کرد: مازندران پس از تهران با بیش از 12 هزار تعاونی ثبت شده در رده دوم کشوری قرار دارد که نشان از فرهنگ مردم مازندران در میزان کار جمعی است.

نیلچیان یادآور شد: اگر قرار است در بخش اقتصاد ، عدالت اجتماعی برگزار کنیم باید نگاه ویژه به تعاونی ها داشته باشیم.

 وی با اشاره به افزایش فضای اینترنتی ، خاطرنشان کرد: امروز همه کارها اینترنتی شده و باید بازارچه مجازی تعاونی ها هم راه اندازی شود.

*سال جهاني تعاون

معاون آموزش و ترویج وزارت تعاون ، در سخنانی گفت: تعاونی ها در سال های 2008 و 2009 ، 14 درصد رشد گردش مالی داشته و بیش از 100 میلیون شغل را با یک میلیارد نفر عضو ایجاد کرده اند.

 حسینی نیا ، اظهار داشت: این مساله سازمان ملل را بر آن داشت تا سال 2012 را به عنوان سال بین المللی تعاون ، نامگذاری کند تا از توانایی تعاونی ها برای مقابله با مشکلات جهان امروز استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: دنیا به این نتیجه رسیده که با شیوه تعاونی می تواند اقتصاد سالم را دنبال کند، چراکه در تعاونی ها کسی به دنبال دلالی نیست و افرادی ارزش آفرین هستند.

 حسینی نیا با اشاره به اینکه امیدوارم روزی برسد که مواد اولیه خود را خام فروشی نکنیم ، یادآور شد: وقتی می بینیم دنیا با محصولات اولیه ما دست به چه کارهایی می زند ، دل آدم به درد می آید.

وی گفت: زعفران 500 گرمی که ما صادر می کنیم با 14 فرآیند که روی آن انجام شده و به دست مصرف کننده می رسدو حدود 8 برابر قیمت فروخته می شود.

معاون وزیر تعاون با اشاره به تولید سالانه حدود یک میلیون تن خرما در کشور ، تصریح کرد: بیش از نیمی از این خرما درجه 2 ، سه و چهار هستند که در درجات آخر به خوراک دام تبدیل می شود اما همین محصول خرما وقتی در زنجیره ارزش تعیین شود ، تا 50 محصول را می توانیم تولید کنیم.

 حسینی نیا افزود: تعاونی ها با اصول مشترکی که دارند می توانند اندوخته های خود را تجمیع کرده و مواد تولیدی یک تعاونی ، مواد اولیه تعاونی دیگر باشد.

 وی با بیان اینکه یکپارچگی افقی و عمومی تعاونی ها را باید با هم تلفیق کنیم ، اظهار داشت: این روش می تواند شبکه ای ارزش آفرین برای ما ایجاد کند.

حسینی نیا از مشکلات اساسی در کشور را شکل نگرفتن تشکل های ثانویه و اتحادیه ها دانست و گفت: این تشکل ها ساختار مناسبی برای انجام وظایف ندارند.

 وی همه موارد یاد شده را منوط به تشکیل اتحادیه های واقعی دانست که فارغ از هیاهوی خاص در خدمت بخش تعاون باشند.


  • دوشنبه 3 مرداد 1390-0:0

    سلام آقاي بكران بهشت دوست عزيزم همايش خوبي بود موفق باشيد

    • يکشنبه 2 مرداد 1390-0:0

      ببينيم چه وقت بانك اطلاعاتي كشف كار جديد و روش تسهيل حمايتي از تعاوني ها مانند تبديل مواد خام به فراورده و صدور راه مي افتد؟

      • يکشنبه 2 مرداد 1390-0:0

        افرين براين مدير مردمي وبارك الله كار زيبايي بود وانتظار داريم ما به عنوان مدير ان تعاونيها اشما برادر عزيز وزحمت كش اين كار استمرار داشته باشد.


        ©2013 APG.ir