تعداد بازدید: 4608

توصیه به دیگران 4

سه شنبه 4 مرداد 1390-11:23

فرمانداري مياندرود هم طعم تجمع را چشيد

 از دقايق اوليه صبح سه شنبه حدود صد نفر از مردم روستاي ولوجا،از منطقه گهرباران شهرستان تازه تاسيس مياندرود در تجمعي آرام ،اعتراض خود را نسبت به بي توجهي مسئولان به مركز بخش شدن اين روستا اعلان كردند/مرکز بخش شدن طبقده سياسي کاري است.(گزارش مازندنومه از تجمع مقابل فرمانداري مياندرود)


يکي از معترضان در گفت و گو با خبرنگار مازندنومه، با انتقاد از برخي سياسي كاري ها و يك جانبه نگري تعدادي از مسئولان كه در راستاي احقاق حق اهالي گهرباران تصميماتي سياسي و احساسي اتخاذ كرده اند،گفت:برخي مسئولان زير بار تعارفات ،نان قرض دادن ها و ملاحظات بي اساس رفته و در صدد پايمال نمودن خواسته به حق مردمان زحمتكش اين منطقه بر آمدند.

اين فرد روستايي که از ولوجا خود را به فرمانداري مياندرود رسانده بود،تصريح کرد: به دنبال رايزني ها، تعداد كمي از ذي نفعان و افراد با نفوذ سياسي سعي دارند مركز بخش گهرباران را به نفع خود و اين افراد انتخاب كنند ، به همين دليل مقابل فرمانداري مياندورود آمده ايم تا داد بي كسي هاي خود را به گوش مسولان برسانيم.

به گزارش مازندنومه،چندي است با موافقت مسولان وزارت كشور و تاسيس شهرستاني جديد با نام مياندورود و البته كش و قو س هاي فراوان و هجمه انتقادات ، بحث بر سر مركز بخش شدن دو روستاي اين منطقه«ولوجا» و «طبقده» ميان اهالي 16 الي 17 روستاي منطقه گهرباران شروع شد که با توجه به اينكه بيشتر اهالي اين منطقه معتقد هستند روستاي ولوجا به دليل برخورداري از موقعيت هاي جغرافيايي،اجتماعي،فرهنگي ،اقتصادي و سياسي شايسته مركز بخش شدن گهرباران است، بنا به دلايلي نامعلوم و البته همكاري تعدادي از مسولان سياسي راي نهايي به نفع روستاي طبقده صادر شد.

 اين راي باعث واكنش هايي ميان اهاي منطقه گهرباران و نيز اصطكاك بين اهالي دو روستاي مذكور شد ،بنابر اين مردم اين منطقه با تجمع مقابل فرمانداري خواستار احقاق حق خود شدند.

 سيدي-دهيار روستاي ولوجا- با برشمردن مزاياي روستا و قابليت مركز بخش شدن به خبرنگار ما گفت:ولوجا با قدمتي حدود800 سال از موقعيت بي نظيرجفرافيايي، فرهنگي،اجتماعي،اقتصادي و سياسي برخوردار است و به عنوان يك روستاي مرزي كنار جاده اصلي گهرباران واقع شده و حدود 600خانوار و 3000 نفر جمعيت دارد.

 رضا قرباني -عضو شوراي روستاي ولوجا- نيز از موقعيت فرهنگي اين روستا گفت و افزود:اولين مدرسه ابتدايي در سال 1325 در روستاي ولوجا تاسيس و در سال 60 اولين دبيرستان دخترانه و پسرانه منطقه مياندورود پس از سورك در اين روستا داير شد.

به گفته قرباني اين روستا 25 تا 30 پزشك و چند نخبه علمي و ورزشي در سطح كشوري و حتي جهاني دارد و در دوران 8 سال دفاع مقدس بيش از 10 شهيد و ده ها جانباز و آزاده را با افتخار تقديم انقلاب كرده است.

يكي ديگر از اعضاي شوراي روستاي ولوجا نيز از وجود خيران بي شماري در اين روستا خبر داد و گفت: در اين روستا خيران زيادي وجود دارند كه آماده واگذاري و احداث بخشداري، ادارات و امور خيريه هستند و حتي براي تاسيس بيمارستاني در شهرستان مياندورود 3 هكتار (30 هزار متر مربع) زمين را به دانشگاه علوم پزشكي مازندران واگذار كرده اند.

معافي -يكي از اهالي گهرباران- با اذعان بر مزاياي روستاي ولوجا گفت: روستاي طبقده از هر حيث قابليت چنداني براي مركزيت بخش ندارد؛چرا که روستايي آبگير است كه زمستان ها در تمام كوچه هايش استخر روباز درست مي شود و 2 كيلومتر هم با جاده اصلي فاصله دارد، اما متاسفانه علي رغم ادعاي ورزشدوست بودن و فرهنگ ورزشي داشتن در مسابقات ورزشي كه با حضور اهالي گهرباران در اين روستا برگزار مي شود ،هميشه درگيري و نزاع هاي دسته جمعي رخ مي دهد.

گفتني است تا لحظه تنظيم اين گزارش(11 صبح) تعدادي از اهالي منطقه به نمايندگي از معترضان به دفتر فرماندار مياندرود رفته و به مذاكره مشغولند.


  • رضا اسفندیاریپاسخ به این دیدگاه
    سه شنبه 1 تير 1395-21:46

    سلام از راه دور به بزرگواران. هر از گاهی خبر تصادفات دلخراش در جاده گهرباران را میشنویم. فیلمها و تصاویر اسفبار مربوط به آب شرب کدر روستاهای این منطقه را میبینیم. عدم کفایت مسئولین را حس میکنیم. اگر بجای اعتراض بابت این مورد، به اولویت اتحاد و اعتراض دسته جمعی برای احقاق حق تامین آب شرب سالم و استاندارد سازی جاده توجه شود، مردم بیشتر منتفع میشوند. این مسایل در لیست اولویت های منطقه جایگاهی ندارند. هر دو روستا مهم و قابلیتهایی دارند. میتوان یک سری امکانات را در ولوجا و یک سری امکانات را در طبقده قرار داد. اما در صورتی که مسئولین قرار باشد امکاناتی اختصاص دهند نه مثل الان که محرومیت از سر و روی گهرباران میبارد.

    • يکشنبه 14 اسفند 1390-0:0

      مسئولین اگر احساسی بودن ونون قرض دادن رو کنار بذارن وکمی به وجدان خوابیده خود رجوع کنند .متوجه میشن حق با کدوم روستا هست

      • مهندس شهریاریپاسخ به این دیدگاه 0 0
        شنبه 15 بهمن 1390-0:0

        بنده حق را به ولوجا میدهم.این روستا آدم با شعور زیاد داره که من خیلیهارو میشناسم همه عرب خزائلی هستند و بسیار با فرهنگ هستند و نیز با نفوذ و بازاری.چند دکتر هم در خارج از کشور داره.زمین های گهرباران هم همش مال اونهاست

        • پنجشنبه 12 آبان 1390-0:0

          جالب غالب جمعیت این دو روستا فامیلیشون عرب هست
          فقط ولوجایی ها یه کلمه خزايلی بیشتر دارن.
          ولی جالبه که چقدر باهم اختلاف نظر و شایدهم دعوا دارند
          اتحاد هم بد چیزی نیست

          • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 1
            شنبه 8 مرداد 1390-0:0


            مورچه چیه که کله پاچه داشته باشه، آخه این میاندرود هیچ شباهتی به شهرستان داره که حالا سر مرکزیت دو تا روستا با هم درگیرن و نمی سازن، سورک که مثلا مرکز این به اصطلاح شهرستان! هست نصف نکا هم جمعیت و وسعت نداره، این کارها و درگیر کردن فکر و ذهن مردم به این امور بی اهمیت نتیجه ... بعضی آقایان... و همچنین رای جمع کردن برای انتخابات پیش رو هست.

            • جمعه 7 مرداد 1390-0:0

              از این همه اجحاف و سیاست ناجوانمردانه دلم می سوزد و کاری ز دستم بر نمی آید........،خدا کند حق به حقدار برسد!

              • جمعه 7 مرداد 1390-0:0

                بهترين راه اين است كه سالار خان بالابرره ( طبقده)و سردار خان پايئن برره( ولوجا) در بخشداري جمع شوند "چون حق با مشتري بيد"و به اتفاق شير فرهاد و جانثار و سحرناز و كيانوش مشكل را حل كنند در غير اين صورت نظام دو و كيوان را بفرستيد تا پايين برره را خراب كند ما را به چه چيزهايي فريب دادنداين گرگ سالهاست كه با گله آشناست متاسفم براي مردم احساسي و بي مطالعه و ........

                • پنجشنبه 6 مرداد 1390-0:0

                  ته هم وقت گیر بیاردیا . مردم درنه شه ره هلاک کنه . که ول اوجا یا طبق ده ته گونی من جیر . الان وقت این حرفها بیه؟ ممدآقا راستی هیچ فکر هاکاردی که اونجه چرا بیه من جیر ؟ وناهوتنه ته جیر ؟ اگه باهوتی اتا جایزه دارنی . واونم ایشاالله تهیه گزارش از روستای آسیب بدی یه منجیر ....

                  • چهارشنبه 5 مرداد 1390-0:0

                    باسلام در مورد روستای اسیب دیده منجیر بخش کجور ومشکلات انتقال ان به مکان جدید گزارشی تهیه وبه گوش مسئولین برسانید

                    • سه شنبه 4 مرداد 1390-0:0

                      در سالها گذشته شعار تعقیب و دستگیری مفاسد اقتصادی را همه مردم ایران زیاد شنیدند و حال آنکه در این دوران چه بر سر مسولان امده و چه اتفاقاتی رخ داد که شاهد دستگیری این افراد نبودیم بماند برای مجالی دیگر
                      ولی حال به موضوعی می پردازیم که جای تعمل دارد که چرا بعضی از کارمندان دولتی برای حقوقی که دریافت می کنند تلاشی برای رفع مشکل مردم انجام نمی دهند ولی بسیاری از مردم و تحصیلکرده های کشور برای تهیه یک شغل ساده که دست مزد دریافتی ماهانه بیش از 50 هزار تومان ندارد از دفتر کاریابی تا اداره کار و نماینده گان مجلس و غیره در تکاپو هستند تا بلکه بتوانند ادامه تحصیل داده و یا داروی درمان خانواده خود را تامین کنند.
                      اری سخنم با ان دسته از افرادی است که بدون در نظر گرفتن مشکلات مردم و نداشتن درامد کافی آنها با سوء استفاده از جایگاه اداری خود و با ایجاد رابطه در پی افزایش سرمایه و ایجاد زندگی راحت (البته در دنیا) برای خود و خانواده و نزدیکان شان هستند و هیچ وقت فکر نمی کنند که دنیا محل گذر بوده و برای فراهم آوردن راحتی دیگران نباید زندگی آخرتی خود را تباه کرد اری هرچند این افراد هیچ اعتقادی به دنیای پس از مرگ ندارند.
                      روی سخنم با آن شخصی است که با دریافت حقوقی کمتر از 1 میلیون تومان در هر ماه سرمایه ای بالغ بر 5 میلیارد تومانی برای خود و خانواده خود رقم زده است و با ایجاد رابطه و زد و بند بازی مالی، املاک زیادی را به نام خود، فرزند و همسرش ثبت کرده است که با کمی تحقیق میتوان به این اشخاص دسترسی پیدا کرد.
                      آیا از ان دسته مسولانی که از بیت المال برای خود و خانواده خود هیچ استفاده ای نکردند در کشور بسیار نداشتیم، افرادی چون شهید رجایی که با در خواست یکی از نزدیکانش برای استفاده از موتور سیکلت دولت مخالفت کرد و یا مسولانی چون......
                      و حال این نکته به ذهن ها خطور می کند که آیا زندگی اشرافی بعضی از مسولان موجب بی اعتمادی مردم شریف و ایثارگر کشور نخواهد شد.
                      مواردی چون سوء استفاده مالی افراد از جایگاه شغلی خود و اندوختن سرمایه با سوء استفاده از مقام و منسب در همه جای دنیا وجود داشته که سالانه شاهد رسوایی آنها از رسانه ها هستیم و به قول قدیمی ها(ماه هیچ وقت پشت ابر نمی ماند)
                      ادامه دارد........
                      الیاس خلیلی

                      • سه شنبه 4 مرداد 1390-0:0

                        من مي گم بهتره بزرگان دو روستا با هم بنشينند تا اتفاق ناگواري نيفتاده قضيه رو يه جورايي ختم به خير كنند، بهتره به برتري ها و بهره مندي روستا توجه كنند،ظاهرا ولوجاءفرهنگ غني داره،30 پزشك و نخبه علمي و خيري كه 3 هكتار زمين ميده براي بيمارستان كم نيست براي مركز بخش شدن!

                        • سه شنبه 4 مرداد 1390-0:0

                          بنده هم معتقدم طبقده ای ها استحقاق ندارن مرکز بخش باشن از هر جهت ولوجا برتره


                          ©2013 APG.ir