تعداد بازدید: 6057

توصیه به دیگران 12

جمعه 7 مرداد 1390-19:6

شايد حاجي پور

 بايد منتظر اتفاقاتي در انتخابات مجلس نهم در آمل بود كه نشان از خواست و اراده بسياري از مردم براي ايجاد تغيير و نوآوري براي سپردن صندلي مجلس به كسي دارد كه از توانايي و صداقت بيشتري براي خدمت به مردم برخوردار باشد. (يادداشتي از آرش محمدي – آمل) 


در نوشتاري از آقاي لطف الله آجداني با عنوان "چه كسي از آمل بر صندلي نهم خواهد نشست؟" ، منتشره در خبرگزاري محترم مازندنومه در تاريخ 19 تير 1390 (http://www.mazandnume.com/?PNID=V12365) نويسنده محترم به تحليل فضاي انتخاباتي مجلس نهم در آمل پرداخته است.

 بخشي از آن مقاله دربردارنده ارزيابي نويسنده آن نوشتار در باره موقعيت اجتماعي آقاي رضا حاجي پور- بخشدار سابق رودهن و دانشجوي دكتراي تخصصي رشته مديريت و برنامه ريزي آموزشي دانشگاه دولتي پداگو‍‍ژي تاجيكستان و كانديداي احتمالي انتخابات مجلس نهم در آمل -است.   

 آجداني در آن نوشتار با اشاره به تجربه دو حضور حاجي پور در رقابت هاي انتخاباتي مجلس هفتم و هشتم در آمل آورده است : "آيا حاجي پور خواهد توانست در صورت قطعي بودن حضور خود در رقابت هاي انتخاباتي مجلس نهم و در مدت باقي مانده براي شروع رسمي رقابت ها با به كارگيري روش ها و تلاش هاي كارآمد، موقعيت و پايگاه اجتماعي خود را در آمل بهبود بخشد يا تنها با حضور سه باره اش در رقابت هاِ انتخاباتي و تجربه شكست سه باره اش نشان خواهد داد كه آمده است تا اثبات كند كه به شكست انتخاباتي عادت كرده است؟"                                                  

به نظر مي رسد آجداني اين واقعيت را ناديده گرفته است كه كسب رتبه دوم با حدود 38 هزار راي به وسيله حاجي پور در انتخابات مجلس هشتم، بر خلاف نظر آجداني نشان دهنده محبوبيت و مقبوليت بالاي اجتماعي و مردمي حاجي پور در آمل است.

دقت در ميزان آراي كسب شده حاجي پور در انتخابات مجلس هفتم با حدود 18 هزار راي و مقايسه آن با كسب حدود 38 هزار راي حاجي پور در انتخابات مجلس هشتم، به خوبي نشان دهنده رشد منحني پيشرفت مقبوليت و جايگاه مردمي حاجي پور در آمل و بيانگر اين واقعيت است كه حاجي پور قدم به قدم و با سرعت به پيروزي و نشستن بر صندلي نمايندگي مردم آمل در مجلس نزديك تر شده است.                                                                                         

 حاجي پور پس از پايان رقابت هاي انتخاباتي مجلس هفتم و هشتم ارتباط خود با مردم را قطع نكرد،در خانه و يا در پي منافع شخصي خود نماند. مستمر با حضور در ميان مردم به پيگيري مسايل و حل مشكلات آنان به ويژة طبقات و اقشار فرودست همت كرد.

او در عمل نشان داد كه به صندلي مجلس به عنوان يك هدف در راستاي منافع شخصي نگاه نميكند، بلكه آن را جايگاهي براي ايفاي نقش هرچه كارآمدتر براي خدمت به مردم مي نگرد.

 حاجي پور با انتشار كتاب هايي در زمينه مسايل و مشكلات كشاورزي و حقوق شهروندي و نيز مقالات متعددي در نشريات و مطبوعات مختلفي در سطح استان و كشور مانند توسعه،دنياي اقتصاد،مدبر، آسيا، جمهوري اسلامي و سخن كشاورز، با انتقادهاي كارشناسانه و شجاعانه و دلسوزانه خود در دفاع از حقوق و مطالبات مردمي نشان دادة است كه از ديدگاه ها و برنامه ها ي راهبردي و توانايي فراوان براي طرح و انعكاس و پي گيري هاي مطالبات مردم برخوردار است.

 مكاتبات و پي گيري هاي قاطعانه و خستگي ناپذير حاجي پور از طريق دفتر مقام معظم رهبري، رياست جمهوري و وزارتخانه هاي نيرو، نفت،جهاد كشورزي و مجلس شوراي اسلامي در راستاي مشاركت فعال براي حل مشكلات و تامين نيازهاي مردم آمل به ويژة در زمينه پروژة عظيم احداث سد آمل و گاز زساني روستاهاي شهرستان آمل و دريافت پاسخ هاي قطعي مديران ارشد دستگاه هاي اجرايي كشور در توجه به  پي گيري ها و مطالبات ، نمونه هايي از توانايي ها و خستگي ناپذيري حاجي پور در خدمت به مردم است.

او با عملكرد خود نشان داده است كه حتي اگر روي صندلي مجلس نيز ننشسته باشد، از تلاش براي حل مشكلات مردم باز نمي ايستد.                                                                                               

 حاجي پور را مردم دوست دارند، چون او نشان داده است كه تشنه قدرت نيست، بلكه شيفته خدمت است. او ساده زيست و درد آشنا و مردمي است. او براي رسيدن به صندلي مجلس از دادن شعارها و وعده هاي دروغ به مردم استفاده نمي كند. از رانت بهره نمي گيرد. خود را به مرفهين بي درد و خواسته هاي نامشروع آنان نمي فروشد. در دفاع از حقوق و مطالبات مردم از پاي نمي نشيند. پس حاجي پور سه باره به رقابت هاي انتخاباتي مجلس آمل مي آيد تا اثبات كند او همچنان و هميشه آماده خدمت به مردم است.

 از اين رو به نظر مي رسد بايد منتظر اتفاقاتي در انتخابات مجلس نهم در آمل بود كه نشان از خواست و اراده بسياري از مردم براي ايجاد تغيير و نوآوري براي سپردن صندلي مجلس به كسي دارد كه از توانايي و صداقت بيشتري براي خدمت به مردم برخوردار باشد.

در چنين شرايطي از رقابت دو قطبي ميان حاجي پور و آقاي عزت الله يوسفيان ملا نماينده كنوني مردم آمل در مجلس، البته كه يوسفيان در برابر حاجي پور راه سختي را پيش روي خواهد داشت. شايد حاجي پور در رقابت هاي انتخاباتي مجلس نهم در آمل ، آغازي بر يك پايان باشد.


  • سید ابراهیم مرعشیپاسخ به این دیدگاه
    يکشنبه 25 آبان 1393-2:4

    سلام اقای حاجی پور خواهش میکنم یه کمی دلت برای کشاورزای امل بسوزه....
    لطفا ایمیل خودتان را برایم بفرستید
    S.ebrahim.marashi@gmail.com
    با تشکر

    • سه شنبه 9 اسفند 1390-0:0

      آقایی که خودتو بهلول وسطی معرفی میکنی خجالت بکش معلومه که قصد تخریب داری خان انتخابات چیه مردم مگه گدا گشنه هستن که عقیدشون رو به پول بفروشن نماینده ای که با پول رای بگیره نماینده نیست از کی پول گرفتی خودتو وسطی کلایی جا زدی شرم برشما

    • دوشنبه 1 اسفند 1390-0:0

      رای ما فقط دکتر حاجی پور
      دکتر ما تا اخرش پات ایستادیم
      یا علی

      • دكتر موسويپاسخ به این دیدگاه 1 0
        جمعه 28 بهمن 1390-0:0

        الحق كه نظرات نويسنده قابل تامل است زيرا دكتر حاجي بور شايسته ي نشستن بر روي صندلي سبز مجلس مي باشد...
        كار را بايد دست كاردان سبرد.واقعا دكتر حاجي بور كاردان اصلح و بركزيده اي براي اين اعتماد است.حمايت كنيد.باتشكر

        • جمعه 14 بهمن 1390-0:0

          سلام موافق نظر نویسنده هستم

          • سه شنبه 4 بهمن 1390-0:0

            در مورد نظرا ت برخی از دیدگاه های مطرح شده به این چند جمله اکتفا می کنم. چه میزان برای پیشرفت شهرمان ارزش قائل هستیم؟ آیا به همان میزان، تلاش هم می کنیم؟ در مورد این که آقای حاجی پور و یا هر کاندید دیگری چه مقدار می تواند در حل مسائل کلان آمل تأثیر گذار باشد و از حقوق شهروندان این شهر تاریخی، شهید پرور، عالم پرور و صاحب تمدن، در عرصه ی ملی دفاع کند، فقط باید یک کار کرد! آن هم نگاه به عملکرد هر کاندید است!!! آیا مگر نگفته اند که دوصد گفته چون نیم کردار نیست؟ اگر ملاک ما برای انتخاب فرد اصلح، عملکرد آن شخص باشد، انتخاب آسانی خواهیم داشت. ملتی که در نهم دیماه ثابت کرد از بصیرت سیاسی بالائی برخوردار است، می تواند در این انتخابات با انتخاب فرد اصلح، بصیرت بیشتر خود را به رخ ناعادلان عرصه ی قدرت در جامعه بکشد. کسانی که از اهداف اصلی انقلاب دور افتاده اند، کسانی که برای منافع شخصی خود، خون به دل رهبر فرزانه ی انقلاب کرده اند. پس بیائیم برای ساختن آملی در خور شأن خودمان این بار فرد اصلح را به مجلس بفرستیم.

            • يکشنبه 25 دی 1390-0:0

              با توجه به مطالبی که در مورد جناب آقای دکتر حاجی پور خواندم واقعا ایشان از جنس مردم است که درد این مردم زجرکشیده را می داند پس بیائید برای موفقیت ایشان یک صدا شویم واز ایشان حمایت نمائیم . دو دوره گذشته آقای یوسفیان بر کرسی مجلس تکیه زدند از شما آملی های غیور می پرسم ایشان چه کار مثبتی برای آمل انجام داده اند که ما با دیگر اسم ایشان را بازگو می کنیم .

              • پنجشنبه 10 آذر 1390-0:0

                من مقاله ی آقای آجداني رو خوندم ، یک تحلیل سطحی و نادرست از شرایط آمل ، که آدم فکر مکنه ایشان طرفدار آقای یوسفیان هستند . به نکته خوبی در مورد مقبولیت دوره به دوره ی آقای حاجی پور اشاره کردید.
                با تشکر

                • چهارشنبه 4 آبان 1390-0:0

                  مردی ک درد آشنا باشد بهتر درد مردم را میفهمد....
                  در پاسخ ب جناب بهلول وسطی کلایی:دکتر حاجی پور اگر خواهان قدرت بود 8 سال وقت گرانبهایش را در لابلای مشکلات مردم صرف نمیکرد.ایشان بهترین پیشنهاد هارا نپذیرفت تا عهدی را ک ب مردم دردکشیده آمل و روستاهایش داد عملی کند!انشاا... خداوند مصلحت را برگزیند.

                  • بهلول وسطی کلایی پاسخ به این دیدگاه 0 0
                    پنجشنبه 28 مهر 1390-0:0

                    آقای حاجی پورمردانه نقاب نفاق ازچهره ات بردار. مگربعدازدودوره قبل کاندیداتوری وشکست باآرای مکتسبه مردم غیرتمندوسطی کلاچیزی جزغضب برای آنها وکام برای شما وخانواده محترمتان حاصل گشت . راستی چگونه دکترادرتاجیکستان به روش کردانیزاسیون وبخشداری رودهن راباهم میکس کردید.بگذاریدازخوان نعمت انتخابات مردم زجرکشیده ومستضعف وسطی کلاهم کامی ببرند. برای شماکه بازی برد برد است. کمافی السابق.به وجدان دادگاه بی قاضی نیزخودرا هرازچند گاهی معرفی نمایید. رای های دوره های قبل کلاازتعصب بچه محل هایت بود . باهم خواهم نوشت.اگردروغ است پاسخ دهید.

                    • يکشنبه 9 مرداد 1390-0:0

                      من با توجه به آنچه در اینجا خواندم فکر میکنم آقای حاجی پور گزینه ای است که ارزش حمایت انتخاباتی را دارد. به امید پیشرفت هر چه بیشتر آمل

                      • يکشنبه 9 مرداد 1390-0:0

                        مطلب خوب و منصفانه ای بود. استفاده شد و ممنونیم از روشنگری نویسنده محترم.

                        • زهره عباسیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                          شنبه 8 مرداد 1390-0:0

                          با احترام به همه نمایندگان آمل و کاندیداهای محترم امیدواریم انشالله آقای حاجی پور وقتی رفت مجلس مردم رو فراموش نکنه. تا اینجا که تصمیم گرفتم به ایشون رای بدم اما در ادامه باید با دیدگاههای کارشناسیش بیشتر آشنا بشیم. از این مقاله استفاده کردم . ممنونم.

                          • كارمند بازنشستهپاسخ به این دیدگاه 0 0
                            شنبه 8 مرداد 1390-0:0

                            با تحليل و ديدگاه نويسنده موافقم.

                            • دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی پاسخ به این دیدگاه 0 0
                              شنبه 8 مرداد 1390-0:0

                              خداییش نویسنده این مطلب راست میگه آقای حاجی پور واقعا مردمییه اما فکر میگنم باید کمی دیدگاههای خودش رو سازمان یافته مطرح کنه. چون داشتن برنامه خیلی مهمه.در هر حال از نویسنده و مازندنومه برای تنویر افکار عمومی ممنونیم. دستتون درد نکنه

                              • محمد هادیزادهپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                شنبه 8 مرداد 1390-0:0

                                با سلام و تشکر از مازندنومه و نویسنده محترم جناب آقای محمدی که به زیبایی واقعیتهایی رو بیان کردن که فرصت بهتر فکر کردن و انتخاب بهتر رو میده. البته من معتقدم آقای یوسفیان نسبت به نمایندگان گذشته آمل بهتر عمل کرده ولی با توضیحات نویسنده این مقاله به نظرم باید در این دوره با فکر بیشتر دست به انتخاب اصلح زد تا انشاالله شاهد ارتقای جایگاه آمل در استان باشیم.

                                • مانا مبارکپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                  جمعه 7 مرداد 1390-0:0

                                  چقدر پیشگو زیاد شده است حدا رحم کند.......................................

                                  • رهنما- دبیر آموزش و پرورشپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                    جمعه 7 مرداد 1390-0:0

                                    آقای حاجی پور زمانی موفق است که بتواند از حمایت خانم پروین در آمل برخوردار شود. باید برنامه های شفاف خود در زمینه جوانان ، اشتغال، ازدواج، کارگران، کشاورزان، فرهنگیان و ... را به صورت کارشناسی در اختیار رسانه ها و مردم قرار دهد. باید با اعتدال گام بردارد و از مشاورین خوبی برخوردار باشد . چون آقای یوسفیان حد اقل اینکه میدانم از مشاوران خوبی استفاده میکند.

                                    • جمعه 7 مرداد 1390-0:0

                                      پیش بینی نتیجه انتخابات با توجه به میزان مشارکت مردم کمی دشوار است. آقای حاجی پور برای موفقیت باید پایگاه شهری خود را تقویت کند. در این صورت شاهد رقابت سختی میان ایشان و دکتر یوسفیان خواهیم بود.اما این یک واقعیته که آقای حاجی پور در میان اقشار پایین و متوسط اجتماعی آمل جایگاه خوبی دارد. مهم این است که کسی به مجلس برود که بیشتر روحیه و توانایی خدمتگزاری به مردم داشته باشه.

                                      • جمعه 7 مرداد 1390-0:0

                                        من هم فکر میکنم چنانچه خانم مریم پروین در انتخابات نباشد مهمترین رقیب آقای یوسفیان همین آقای حاجی پوور است که البته اگر در رسانه ها و مطبوعات از دیدگاه ها و برنامه های خود بیشتر به مردم اطلاع رسانی کند شانس موفقیت زیادی دارد.


                                        ©2013 APG.ir