تعداد بازدید: 3466

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 9 مرداد 1390-21:23

آیا قتلگاه استان مازندران را می شناسید؟!

آقاي استاندار؛مردم منطقه جويبار-ساري و جويبار-بابلسر عاجزانه تمنا و التماس می کنند که به منطقه بیایید و دستور ویژه بدهید. مردم در انتظار دستور شما هستند ، فقط خواهش مي کنيم بدون فرماندار جویبار بیایید!/مردم این منطقه از وضع موجود بی نهایت عاصی شده اند و صدای شان به گوش هیچ کس نمی رسد.


مازندنومه:نوشته زير را يکي از کاربران جويباري براي ما ارسال کرده است.مطلب به حوادثي مربوط است که در يکي از جاده هاي اين منطقه روي مي دهد.انتقاد اين مخاطب را بخوانيد،با اين توضيح که جاده هاي ديگري نيز در استان وجود دارند که از حداقل ايمني و امکانات بي بهره اند؛مثلا" محور کياکلا به ساري،غير از باريک و پرخطربودن،چراغ روشنايي و حتي يک تابلوي ساده براي راهنمايي مسافران ندارد.

---------------------------

گاهی از خود می پرسم که مسئولان نسبت به بعضی حوادث و سرنوشت مردم چه قدر سهیم هستند. در پاسخ،به بخش قابل توجهي از قصور بعضی مسئولان در سرنوشت و زندگی مردم مي رسم.

  یک مدیرکل یا یک فرماندار  یا یک معاون استاندار می تواند با بی تفاوت گدشتن از خیلی از مسائل و پیگیری نکردن مشکلات و ناله های مردم، ماهیانه بیش از بیست سانحه را فقط در یک مسیر کوتاه مرتکب شود و مردم بیچاره ای جان خود را از دست دهند یا تا سرحد مرگ پیش بروند. 

وقتی دو جوان که تازه زندگی شیرین خود را آغاز کرده اند ، گرفتار قتلگاه مازندران-حد فاصل پل میارکلا تا پل شیب آبندان- در مسیر جاده ی بسیار بسیار خطرناک "ساری-جویبار" و "جویبار- بابلسر" می شوند و جان شیرین خود را از دست می دهند...

 وقتی اتومبیل پدر شهیدی در این جاده گرفتار شانه های بسیار خطرناک  آن می شود و درون مراتع سرنگون می شود...

 وقتی زن بارداری خودرو اش گرفتار شانه های مرگبار جاده می شود و با خانواده به درون نهر سقوط می کند و جان خود و فرزندش را از دست می دهد...

وقتی خودروی چند خانواده در شالیزارها سرنگون می شود، و جان شان به مانند آب خوردن از دست می رود...

 وقتی پدری در این جاده ی مرگبار با همسر و فرزند خردسالش برای همیشه وداع می کند...

  وقتی سر و  دست مردم بیچاره  به شکل فجیع در زیر کامیون ها پیدا می شود...

 وقتی یک مادر و سه کودک نازدانه اش تا سرحد مرگ پیش می روند و ترس و وحشت همواره در مقابل چشمان شان موج می زند و صدها جنایتی که فقط مردم منطقه گواه صادق آن هستند، آیا نمی شود  فرماندار جویبار ، مدیرکل راه و ترابری استان مازندران و معاون عمرانی استانداری مازندران را مقصران اصلي دانست؟!

 اگر مردم بیچاره ای که گرفتار قصور و بی توجهی مسئولان شده اند ، از اقوام  معاون عمرانی استاندار یا فرماندار یا مدیرکل راه بودند، بازهم آقایان بی خیال از کنار آن مي گذشتند؟


اما چند نکته مهم از زبان مردم منطقه :


1- جناب آقای طاهایی،  استاندار محترم مازندران ! مردم این منطقه از وضع موجود بی نهایت عاصی شده اند و صدای شان به گوش هیچ کس نمی رسد. آن ها می گویند از فرماندارمان هم نپرسید که دل مان از او خون است.

 عاجزانه تمنا و التماس می کنند که به منطقه بیایید و دستور ویژه بدهید. مردم منطقه در انتظار دستور شما هستند ، فقط خواهش مي کنيم بدون فرماندار جویبار بیایید!


2- آقای مدیرکل راه و ترابری ! آقای معاون عمرانی استاندار ! بالاخره این جاده و قتلگاه ساری – جویبار و جویبار- بابلسر چه زمانی سامان می گیرد؟  شانه های بسیار خطرناک و دره وار ، خیلی از نقاط آن بدون خط کشی  ، بدون  چشم گربه ای، بدون تابلو و چراغ و محدوده ی مشخص جاده و ...به راستی شما این مسیر را جاده آدم رو  و  ماشین رو می دانید؟ تصورکنید خانواده شما گرفتار این جاده مهیب شوند ، چه حسی به شما دست می دهد؟!

3-از همه دوستانی که علاقه مندند از قتلگاه مازندران دیدند فرمایند! تقاضا می شود همه روزه خصوصاً از ساعت 5-6 غروب به بعد به این منطقه تشریف بیاورند! این مسیر همه روزه باز بوده و شاهد گذر صدها نفر از مردمی است که یا جان خود را ازدست می دهند یا با جان آنها و فرزندان شان بازی می شود.البته اگر می آیید قبل از آمدن فاتحه خود را بخوانید!


خاطرنشان می کنم شاهدان مطالب فوق مردم این مسیر ، خصوصاً محدوده پل میارکلا و پل شیب آبندان بوده و این مطلب به خواست و التماس مظلومانه ی مردم این منطقه نگاشته شده است.

امید آن داریم با شناختی که از استاندار پرتلاش مازندران داریم، این موضوع بسیار حیاتی، پیگیری عاجل شده و پشت گوش نیفتد.


  • پنجشنبه 13 مرداد 1390-0:0

    این کاربری که به نام " محمد" نظر نوشته ، یا خود نیک نژاد است یا روابط عمومی نیک نژاد، چون تعریف و تمجید هایی است که ابدا با نیک نژاد سنخیت نداره!

    • چهارشنبه 12 مرداد 1390-0:0

      اون پل مرز بین شهرستان جویبار و ساری فکر میکنم باشه

      • چهارشنبه 12 مرداد 1390-0:0

        اولا اینکه در مسیر فوق الذکر مشکلاتی وجود دارد ودر آن شکی نیست وما هم بر این امر واقفیم اما به نظرم در این نوشته، نگارنده کمی بی انصافی کرده است ..ثانیا همه مردم شهر جویبار میدانند که با حضور نیک نژاد اجرای طرحهای مربوط به حوزه راه سرعت بیشتری گرفت واقداماتی انجام شد که بی سابقه میباشد.مثلابا پیگیری ایشون مسیر ورودی پل شیب آبندان تا میدان کشتی تعریض ،بلوار بندی وحتی روشنایی آن نصب شد ودر نظر دارند که در دوطرف مسیر به همت شهرداری فضای سبز جهت استراحت مسافران ،دور برگردان وحتی احداث آب نماهای زیبا اجراء گردد ثالثا ایشان بارها در تریبونهای عمومی از جمله در خطبه نماز جمعه ودیدار با مردم در مساجد فقیه محله ،باغبان محله ،بالامحله ودر مصاحبه های خوداشاره کردند که بعنوان یک جویباری تا زمان حضور خود در شهرستان زیبا سازی بصری شهر را جدیگرفته وطرحهای خوبی نیز ارائه کردند که که در طی زمان کمی اجرایی خواهد شد.همچنین راه دسترسی به دریا از مسیر کردکلا به دریا برای اولین بار در زمان ایشون اعتبار گذاشته شده وبزودی عملیات آن اجرایی خواهد شد .همچنین مسیر میارکلا به لاریم نیز باز در زمان ایشون در حال تعریض میباشد وبه شدت این کار در حال پیگیری است.البته حق بدهید که متولی اجرای این طرحها وهمین مسیر میارکلا به پل سردار ذبیحی اداره کل راه وترابری است وما هم نسبت به کندی عملیات ناراحت وبارها ایشون تذکر دادند .در حوزه مسکن مهر نیز 100 درصد پروژه 53 واحدی جنب جهاد کشاورزی در زمان نیک نژاد تحقق یافت که قبل از ایشون یعنی تا سال 1388 روز کاغذ مانده بود.وبسیاری از موارددیگر که من این دوست عزیز می خواهم به فرمانداری مراجعه واقدامات زمان نیک نژاد را بسنجند.رابعا او مدیر جوانی است که در طول خدمت خود از همه ظرفیتهای خود وشهرستان جویبار برای توسعه استفاده کرده چرا که خود را فرزند این شهرستان میداند ودغدغه او توسعه شهرستان میباشد.خامسا همه میدانیم که هر انسانی چه مدیر ،چه فرماندار وچه استاندار ،وکیل وزیرو... ممکن است به زعم هر فردی یا هر ناظری ،در کارهای خود اشتباه بکنه که این چیز بعیدی نیست .وسادسا اینکه باید بدانیم فرمانداری یک دستگاه اجرایی نیست ودستگاههای اجرایی استان ونهادهای مختلف باید در پیچ وخم نظام بوروکراسی نظر بدهند تا طرحی ویا پروژه ای اجراء گردد ودست آخر اینکه اصولا مشق نا نوشته غلط ندارد ولی نباید نیمه خالی لیوان را دید ونباید نظر خود را به پای مردم یک شهرستان قلمداد کرد افرادی که با امضاء محفوظ، نظر میدهند وحتی حاضر نیستند برای کمک به توسعه شهر نام خود را زیر نوشته خود بیاورند .در پایان امیدواریم همه کسانی که دل در گرو توسعه وآبادانی شهر ودیارمان دارند از همه عزیزان دعوت می کنیم تا با ارائه نظرات،پیشنهادات وحتی انتقادات سازنده خود، ما را در داشتن شهری زیبا که حق مسلم مردم خوب وبا صفای جویبار قهرمان پرور میباشد یاری نمایند.

        • سه شنبه 11 مرداد 1390-0:0

          همین دیروز هم 2 تصادف داشته، این جاده مرگبار است.
          من یک سوال از طاهایی دارم، واقعا به این مسیر میایید اصلا دقت به جاده و مشکلات مردم نمیکنید؟
          اصلا برای شما مهم نیست؟
          بابا احسنت به خدمتگذاری شما!!!

          • محمد مهدیپاسخ به این دیدگاه 0 0
            سه شنبه 11 مرداد 1390-0:0

            سلام بنده اهل جویبارم و به خوبی این مطالبو درک میکنم. درباره ی فرماندار جویبار فقط میتونم بگم...

            • سه شنبه 11 مرداد 1390-0:0

              دست روی دل ما نزارید که خونه، فرماندارو مدیرکل و معاون استاندار که سهله، طاهایی آن هیچ کاری با این جاده نمیکنه، حالا ببینید که این نامه که حقیقتا دردنامه مردم است، به آرشیو میرود، اما این جاده خصوصا پل شیب آبندان تا پل میارکلا همین طور به حال خود رها میشود! به ولای علی اگه اینا کاری بکنن. خاک بر سرما

              • دوشنبه 10 مرداد 1390-0:0

                آقا چرا جو سازی می کنید،آقایان مسولان شبانه روز مشغول خدمت صادقانه و بی منت به مردم هستند،آن وقت چنین جاده ای باشد و هر روز چند نفر به کام مرگ بروند و مسولی بی توجه باشد!!این آقایان مسول حتی ماهی به یکبار هم به خانه هایشان نمی روند و مشغول خدمتندحتی تو ماه رمضونی سحر و افطار و کنار همین جاده هایی که شما تعبیرش می کنید" مرگ" افطار و سحر می خورند،آقا مسولان را به کم کاری و..متهم نکنید.

                • دوشنبه 10 مرداد 1390-0:0

                  خدا پدرو مادر کسی که این نامه رو نوشت بیامرزه، اما از فرمانداری مثل نیک نژاد که فقط دنبال پست و قدرت و پرش به جاهای بزرگه چه انتظاری میشه داشت؟!
                  مگر اینکه طاهایی به این منطقه بیاد

                  • دوشنبه 10 مرداد 1390-0:0

                    ای کاش کسی پیدا شود و جوابگو باشد!
                    اما دریغ!!

                    • دوشنبه 10 مرداد 1390-0:0

                      بعد از سالها بالاخره بخت زيراب - شيرگاه داره باز ميشه حالا تا مسئولين فكري به حال شما بكنند "غاز گنه ناز"

                      • دوشنبه 10 مرداد 1390-0:0

                        بله منم تایید میکنم واقعا منطقه خطرناکیه البته باید عرض کنم ساری تا حالا هیچ پروژه ای از سفرهای دولت نداشته شما اگه یه نگاه به کمربندیهای ساری بندازید متوجه عمق فاجعه میشید هیچ کی مسئولیتی نمیپذیره شما هم توصیه میکنم زیاد دلخوش نباش!

                        • دوشنبه 10 مرداد 1390-0:0

                          از کاربر فهیم و دلسوز که این گزارش را ارسال کرده است به سهم خودم تشکر می کنم . شاید لازم باشد که گفته شود مسئول مستقیم این قبیل کوتاهی ها در راهداری و پلیس راه ، قبل از همه باید به مردم معرفی شوند . با ایجاد محدودیت ها حتی به قیمت کندی سرعت ترافیک همیشه می توان از شدت سوانح جلوگیری کرد . از مازند نومه تقاضا می شود همه ساله بهترین گزارشات چه از سوی خبرنگاران و چه از سوی کاربران را با اعمال ضوابط انتخاب کند تا تحت عنوان بهترین گزارش سال مورد تشویق قرار بگیرد . با تشکر


                          ©2013 APG.ir