تعداد بازدید: 3175

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 10 مرداد 1390-9:59

آقاميري:اعضای شورا رسما باید از مردم عذرخواهی کنند

عضو شوراي شهر ساري گفت:کمترین کاری است که بعد از چهار سال بگوییم خیابان ها را آسفالت کردیم/خجالت می کشم که برخی شهروندان در مقابل شهرداری پارچه می زنند و مثلا از نقیبی تشکر می کنند/به محض اینکه پل کابلي ساخته شود،در آن سمت پل جاده ای نداریم که کسی بخواهد عبور کند/ چون نمی توانیم کاری کنیم می رویم سراغ شهردار/وصیت کرده ام مرا در بهشت رضا دفن کنند/شما که مهندس بودید تنها نماد شهر(اسب ها) را هم به انبار انداختید.


عصر يک شنبه سیصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر ساری برگزار شد.در اين جلسه جمال باقری در نطق پیش از دستور خود،گفت: چند وقتی است در برخی رسانه ها ، گفت و شنودها و مطالبی در نقد شهرداری و شورا وجود دارد که برخی بعضا مغرضانه و از سر آگاهی نداشتن و شاید هم بخشی از آن به علت اطلاع رسانی مناسب نشدن از سوی شورای اسلامی و شهرداری در رابطه با اقدامات چهار سال اخیر است.

این عضو شورا تصریح کرد: به همین دلیل نطق خود را به اهم فعالیت های شورا و شهرداری در طول چهار سال گذشته اختصاص می دهم.

 وی با بیان اینکه از بسیاری از پروژه هایی که در سطح شهر انجام شده می گذرم و ذهن حاضران را به سمت سال 85 – 86 می برم ، یادآور شد: کل سطح و سطوح و معابر اصلی ساری در آن سال ها برای اجرای پروژه فاضلاب ، بعضا تا شش متر کنده کاری شده بود و نباید این موضوع را فراموش کرد.

 باقری با اشاره به اینکه اکنون همه آن کنده کاری ها ترمیم شده ، خاطرنشان کرد: انتظار ما و مردم ساری بیشتر از این است اما نباید اقدامات چهار سال گذشته را زیر سوال ببریم.

وی ترمیم معابر اصلی را از بزرگترین پروژه های صورت گرفته عنوان کرد و افزود: تکمیل مراحل و طراحی و اجرای پروژه ترمینال دولت از دیگر اقدامات شهرداری است و می دانیم که این پروژه حدود 20 سال به همین صورت باقی مانده بود و اکنون به صورت آبرومند در اختیار مسافران قرار دارد.

 باقری اظهار داشت: تکمیل و تحویل عمارت شهرداری ، افتتاح فاز دوم ورزشگاه شهرداری ساری در جاده فرح آباد ، افتتاح ورزشگاه سرپوشیده بلوار کشاورز در کوچه میرجانی ، افتتاح پارک کوشا سنگ ، مراحل طراحی ، ساخت و بهره برداری پارک شمس ، بازگشایی خیابان پژمان از دیگر اقدامات شورا و شهرداری است.

 وی با اشاره به اینکه ورزشگاه محله آذربایجانی ها شهریورماه به بهره برداری می رسد ، گفت:کمربندی جنوبی هم که رسوای عام و خاص بود تملک بخش عمده ای مسیر و بهره برداری از نیمی از مسیر کمربندی غربی انجام شده ، بخش عمده ای از مسیر سه راه فرح آباد تا مسیر سه راه مدرس با میلیارد ها تومان اعتبار ، تملک و مغازه ها خریداری شده و فقط یک ملک باقی مانده که اگر خریداری شود این مسیر کاملا در امتداد بلوار شهید بهشتی قرار می گیرد، پروژه 26 متری بلوار داراب ، امتداد در 2 سوی 26 متری و اتصال به رودخانه تجن که پروژه مهمی در رودخانه تجن در دست اجرا است ، اجرای پل میدان ولی عصر ، پل در دست احداث الغدیر ، تملک بخش عمده ای از رودخانه تجن در سمت شرق و غرب برای توسعه پارک قائم ، بهره برداری از سد لاستیکی، پل کابلی در حال احداث بر روی رودخانه تجن ، طراحی و تملک بخش عمده ای از پل ذغالچال و زیر گذر این پروژه با همت شهرداری و پشتوانه شورا ، بهره برداری از 2 ایستگاه آتش نشانی ، تهیه بخش عمده ای از زمین آرامستان رضا ، راه اندازی 2 ایستگاه تولید بتن آماده ، ایجاد پنج سازمان در شهرداری ، تغییر وضعیت به سه منطقه شهرداری و بسیاری از پروژه های بزرگ و کوچک سطح شهر که مستلزم تلاش فراوان بوده است.

 باقری با بیان اینکه انتقاداتی به شورا و شهرداری وارد است ، گفت: اما انتظار بر این است نقدها منصفانه بوده و افرادی که مطلبی می نویسند 2 روی سکه را همزمان ببینند.

 وی با اشاره به اینکه بسیاری از اعضای شورا در صحن علنی از شهرداری ایراد گرفتند ، تصریح کرد: اما این موضوع صحه بر این مطلب نمی گذارد که همه عملکرد را زیر سوال ببریم.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه این گلایه را از استاندار و نیروهای دولتی برای مردم ساری به حق می دانیم ، اظهار داشت: تمام پروژه هایی که نام بردم با پول مردم ساری و از محل درآمد شهرداری از دریافت عوارض انجام شده ؛ چند پروژه را می توانیم اسم ببریم که آقایان با اعتبار دولتی در مرکز استان آغاز کرده اند؟

 وی با اشاره به اینکه به نمایندگان مردم ساری هم این انتقاد را دارم ، افزود: در دولت های نهم و دهم که این همه اعتبار توزیع شد و سفره دولت باز بود و آمار درآمدهای نفتی هم الاماشاالله و در عین حال دولت احمدی نژاد این اعتبار را در اختیار استان ها قرار داده ، سهم مازندران و مرکز استان چیست؟

 باقری با بیان اینکه بارها عنوان کردیم جز اجرایی شدن مصوبات دولت چیزی نمی خواهیم ، تصریح کرد: اگر همان مصوبات در مرکز استان اجرایی شود کفایت می کند.

وی گفت: گلایه ما این است که دولت سفر کرده و مصوبه داده اما اجرایی نشده است.

دیگر عضو شورای شهر ساری در این نشست ، اظهار داشت: خودم منتقد هستم.

 سید محمد آقامیری افزود:معتقدم همیشه انتقاد را از درون و حمایت را از بیرون ببینیم و اگر انتقاد نباشد پیشرفت نیست.

وی با اشاره به اینکه به تعریف های یک طرفه اصلا اعتقاد ندارم ، خاطرنشان کرد:صحبت هایم از باب برادرانه است.

 آقامیری ادامه داد: کمترین کاری است که بعد از چهار سال بگوییم خیابان ها را آسفالت کردیم .

 وی یادآور شد: من خجالت می کشم که برخی شهروندان در مقابل شهرداری پارچه می زنند و مثلا از نقیبی تشکر می کنند ، چون می دانم نقیبی ناراحت نمی شود نام او را بردم.

 آقامیری با بیان اینکه 50 درصد از پروژه ترمینال دولت در دوره گذشته انجام شد، افزود: باید بگوییم چند درصد از پروژه ها در این دوره انجام شده، آن موقع می توانیم برای احداث عمارت شهرداری افتخار کنیم.

 وی با اشاره به اینکه در پارک کوشاي سنگ اصلا اقدام اساسی صورت نگرفت ، تصریح کرد: نمی توان این مسائل را در شان مردم مرکز استان دانست.

 این عضو شورای شهر ساری پروژه بازگشایی خیابان پژمان در آخرین روزهایی که ما می رفتیم 400 میلیون تومان اعتبار داشت ، گفت: ایراد الان پل راه داراب است.

 وی با اشاره به اینکه رشته من فنی نیست ، یادآور شد: اين پل مانند پل راهبند یک طرفه است.

آقامیری با بیان اینکه 50 درصد از پروژه سه راه مدرس تا سر خیام در دوره دوم انجام شد ، افزود: باقی مانده این پروژه هنوز بعد از چهار سال انجام نشده است.

 وی با اشاره به اینکه پل میدان ولی عصر هم ایراد دارد ، تصریح کرد: در خصوص پل الغدیر هم به مهندس های شورا تذکر دادم که انتهای ورود این پل با پل ولی عصر حد نصاب ندارد و بهتر است مهندس های شورا همین الان این نقیصه را برطرف کنند.

 این عضو شورا با بیان اینکه در خصوص پل کابلی همین الان اعتراض می کنم ، افزود: به محض اینکه این پل ساخته شود در آن سمت پل جاده ای نداریم که کسی بخواهد عبور کند.

 وی با اشاره به اینکه با این پروژه میلیاردی چه مشکلی از شهر حل می شود ، تصریح کرد: چون نمی توانیم کاری کنیم می رویم سراغ شهردار.

 آقامیری با بیان اینکه بازگشایی مسیر سه راه جویبار در دوره قبل انجام شده ، گفت: اعضای شورا رسما باید از مردم عذرخواهی کنند چرا که شش میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار این پروژه به سمت سمسکنده انتقال داده شد.

 وی با اشاره به اینکه مشکل زباله ساری هنوز پابرجاست ، یادآور شد: در طول چهار سال حدود 50 میلیارد تومان برای زباله ساری هزینه شده اما نقطه سر خط و هیچ اتفاقی نیفتاده است.

 آقامیری با بیان اینکه اگر اتفاقی در ساری بیفتد که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از افراد شود جایی برای دفن افراد نداریم ، اظهار داشت:وصیت کرده ام مرا در بهشت رضا دفن کنند تا مردم جرات کنند مرده های خود را در آنجا دفن کنند چراکه می گویند این منطقه گورکن دارد و برای شهر بازی هم که هیچ اتفاقی نیفتاد.

 وی با اشاره به اینکه اگر فردی انتقاد می کند نباید ناراحت شویم ، تصریح کرد: ایجاد سازمان ها و نواحی بدون اختیار است در حالی که باید دارای اختیار و بودجه مصوب باشد و تنها ثمره ایجاد این سازمان ها جذب نیروهای غیر کارآمد و غیر کارشناسی و ایجاد بروکراسی که هزینه جاری بر هزینه عمرانی پیشی گرفته ، بوده است.

 این عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه شورای دوم را شورای قرآنی می خواندند ، خطاب به اعضای شورا گفت: شما که مهندس بودید تنها نماد شهر(مجسمه هاي اسب ميدان امام) را هم به انبار انداختید.

 آقامیری خاطرنشان کرد: انتقاد به معنای نفی کار نیست بلکه به معنای بیداری و هوشیاری و به دنبال کار بودن است.

 رئیس شورای شهر ساری هم در سخنانی ، گفت:هم نقد و هم تعریف باید منصفانه باشد.

فرامرز نقیبی با بیان اینکه اعضای شورا در هیچ جا از شورای دوم به عنوان شورای قرآنی یاد نکردند ، افزود: قرآن همه زندگی ما است.

وی با اشاره به اینکه نیازی نیست از عملکرد شورای اول و دوم بگوییم ، یادآور شد: انتخابات در پیش است و هر کس برای پیشبرد اهداف خود مجبور است یک جا را نقد کند.

نقیبی با بیان اینکه کارهایی که انجام شده جزء وظایف ما بود ، گفت:اگر کم و کاستی داشتیم شرمنده مردم هستیم که در توان ما بیشتر نبود و متاسفانه برای اجرای پروژه ها بودجه ملی نداریم.

 وی با اشاره به اینکه امروز برای نخستین بار از قول معاون عمرانی استانداری مازندران شنیدم که گفته " از بودجه فرهنگی چیزی به مازندران نرسید" ، خاطرنشان کرد:هرچند که من معتقدم از بودجه عمرانی هم چیزی به ما نرسید.

 نقیبی با بیان اینکه به کارکنان شهرداری بدهکار هستیم و فردا که ماه رمضان است به کارکنان حقوق ندادیم ، افزود: شاید گفتن بدهکاری های شهرداری جایز نباشد.

 فرامرز نقیبی اظهار داشت: پس از 17 ماه از اصحاب رسانه خجالت می کشیم که هر هفته در جلسه شورا بحث شهر بازی است اما هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی افزود: اگر این پروژه 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت ، امروز می توانستیم سرمان را بلند کنیم.


  • دوشنبه 21 فروردين 1391-0:0

    خواهش میکنم ساری را بسازید.به خدا ساری مظلومه

    • سه شنبه 11 مرداد 1390-0:0

      خدا کنه این دوره دو تا نماینده با لیاقت برای مردم صبور ساری رای بیارن که حداقل مردم شهر ساری رو فراموش نکرده و بدونن ساری هم جزو حوزه انتخابیه شون هست که البته بعید میدونم!

      • سه شنبه 11 مرداد 1390-0:0

        برمیگرده به نمایندگان؟!!!!!! ما اصلا نماینده ای نداریم که برگرده به آنها!! خدا می داند جز منفعت طلبی هیچ کاری ندارند! خدا از شما نمیگذره! در ضمن آقای نقیبی، شما از شرمندگی حرف نزن که خدا به دادت برسه با کارهایی که کردی، جمع کنید این دکان تقوی و سیاسی بازی رو ....... ساری ... شد ، دارید یه مشت... مینویسید، خجالت نمی کشید 2 تا پارک و 2 تا خیابونو میگین پروژه های 4 ساله؟!!!!!!!!!!!!!!!

        • دوشنبه 10 مرداد 1390-0:0

          چیزی از زمان اجراطرح فاضلاف گفته نشد اینکه چه مقدار هزینه وچه مقدار زمان صرف شد وچنددرصد پیشرفت داشته وچه زمانی قابل استفاده می باشد. نکته دیگر اینکه بسیاری از پروژه ها آنقدر راکد می مانند که دیگر از حیز انتفاع می افتند

          • دوشنبه 10 مرداد 1390-0:0

            همه مشکلات ذکر شده برمیگرده به عدم توجه نمایندگان به شهر ساری چرا ؟چون یکی از نماینده ها که اصلا تو شهر ساری ساکن نیست که با مشکلاتش درگیر شه. اون یکیم به فکر انتصاباته اصلا فرصتی برای پیگیری پروژه ها نداره!


            ©2013 APG.ir