تعداد بازدید: 3341

توصیه به دیگران 1

شنبه 15 مرداد 1390-21:51

سرپرست جهاد دانشگاهی مازندران:دشمن خواب نيست

 مهدي نژاد گفت: تازه در حال پا گذاشتن به فضا هستیم در حالی که ماهواره آمریکا در حال نزدیک شدن به سیاره مشتری است/دانشجوی فارغ التحصیل از دانشگاه ، آچار به دست نیست/جیب دانشجویان را از لحاظ علمی پر می کنیم/پالايشگاه نمي خواهي،بهتر است از جلبک هيدروژن توليد کنيم/باید ببینید استانداری کجای کار است.



به گزارش خبرنگار مازندنومه،مصطفی مهدی نژاد در سی و یکمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی ، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: جهاد دانشگاهی با رسالتی که بر عهده دارد باید کار تحویل جامعه دهد و در یک سال آینده کمتر نما سازی داشته و بلکه باید عملکرد داشته باشیم.

وی با یان اینکه تازه در حال پا گذاشتن به فضا هستیم در حالی که ماهواره آمریکا در حال نزدیک شدن به سیاره مشتری است ، افزود: دشمن این چنینی داریم،اگر خواب بمانیم دشمن خواب نیست و هر روز در حال برنامه ریزی است.

 مشاور سازمان فضایی کشور ، تصریح کرد: دشمن برای دانشگاه برنامه دارد همین دانشگاهی که می توانیم از آن به فضا رفته و بسیاری مسائل علمی را حل کنیم.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی مولود انقلاب است،گفت:برنامه ریزی بر این اساس است که مراکز رشد و پارک علم و فناوری را توسعه دهیم.

 سرپرست جهاد دانشگاهی مازندران اظهار داشت: جهاد دانشگاهی در چهار زمینه پژوهشی ، آموزشی ، فرهنگی و اشتغال دانش آموختگان فعالیت می کند.

مهدی نژاد ضمن گلایه از اینکه دانشجوی فارغ التحصیل تازه به دنبال مهارت آموزی می رود ، تصریح کرد: دانشجوی فارغ التحصیل از دانشگاه ، آچار به دست نیست و دانشجو هم تقصیر ندارد چراکه از فضای مدرسه ای وارد فضای حضور و غیاب دانشگاه می شود.

مهدی نژاد افزود: بر اساس مصوبه وزارت علوم ، جهاد دانشگاهی همراه با دانشجویان 2 سال ابتدای تحصیل را آموزش های مهارتی ارائه می دهد و این مصوبه در دانشگاه مازندران و دانشگاه نوشیروانی انجام می شود .

 وی با بیان اینکه جیب دانشجویان را از لحاظ علمی پر می کنیم ، خاطرنشان کرد: یک نوع گلدگوئست علمی انجام می دهیم ، واقعا اگر به دانشجویان فضا دهیم ،ایده های بسیار جالبی دارند.

مهدی نژاد با اشاره به اینکه دنیا از جلبک سوخت هیدروژنی تولید می کند، گفت: این ایده در کشور مدون شده و در حال داوری است که اشتغالزایی فراوانی هم خواهد داشت.

 وی با بیان اینکه تلاش بر این بود پالایشگاه یا در بهشهر احداث شود و یا در کیاسر ، ادامه داد: پالایشگاه را به دلایل زیست محیطی نمی خواهیم ، همین پروژه تولید هیدروژن از جلبک را در سواحل که هنوز کار آن چنانی نکرده ایم و بکر بوده و گستره تولید جلبک است است ، انجام دهند که گستره فراوان اشتغالزایی دارد.

 مهدی نژاد با اشاره به اینکه مواد خام پارچه ما به تهران می رود و مهر و مارک ترکیه می خورد ، یادآور شد: همان محصول به نام کالای خارجی فروخته می شود.

وی با تاکید بر وجود توانمندی در کارآفرینان، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی با همراهی کمیته امداد، دوره آموزشی پرورش ماهیان زینتی را برگزار کرد که بسیار راضی کننده بود.

 مهدی نژاد در پاسخ به سوال کلثوم فلاحي-خبرنگار مازندنومه- مبنی بر گفته های وی در نشست خبری پیشین در رابطه با مراسم کلنگ زنی مرکز فضایی شمال کشور در خردادماه و اتفاق نیفتادن این رویداد، گفت: متولی اصلی این مصوبه هیات دولت است و ما مشاور هستیم ، باید ببینید استانداری کجای کار است و مجری مصوبه دولت چه کسی است.

 وی با بیان اینکه این پروژه مسائل زیادی دارد، افزود: اصلی ترین مساله این پروژه مکان آن است که رایزنی های مختلفی انجام شده و پیگیر آن هستیم اما مطالبه اصلی باید از مجموعه استان باشد ، حداکثر هنر ما این بود که برای گرفتن این مصوبه از دولت هماهنگی کنیم.

 مهدی نژاد خاطرنشان کرد: به عنوان یک مطالبه این موضوع را از استاندار بطلبید.

وی با بیان اینکه با دیدن مازنی ها در عرصه علم و دانش در اخبار فقط ذوق می کنیم ، گفت: باید بستری آماده شود تا این افراد در استان کار کنند.

 مهدی نژاد با اشاره به اینکه در جهاد دانشگاهی تحقیقات صرف پایه ای جایگاهی ندارد، یادآور شد: تحقیقات جهاد دانشگاهی کاربردی است و پژوهش که به اتمام برسد روی دست ما نمی ماند ؛برخی بحث های پژوهشی ممکن است جهشی باشد و برخی هم زمان بر .

 سرپرست جهاد دانشگاهی مازندران با بیان اینکه امسال سه هزار میلیارد تومان در بودجه کشور برای حمایت از شرکت های دانش بنیان لحاظ شده ، تصریح کرد:شرکت های دانش بنیانی که تحقیقاتشان تبدیل به محصول شود.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی ممیزی انرژی را در شهرک های صنعتی مازندران و خراسان رضوی در حال پیاده سازی هستیم، اظهار داشت: سه شهرک صنعتی بشل ، آمل و ساری به این ترتیب شناسنامه دار می شوند و استانداردهای آنها در مقایسه با استاندارد جهانی و ملی قرار می گیرد و اکنون دولت در حال پرداخت یارانه انرژی است و واحدهای شناسایی شده شناسنامه دار در صورت داشتن مشکل ، می توانند از این یارانه استفاده کنند.


  • دوشنبه 7 آذر 1390-0:0

    فکرهای خوبی بود اگر مجموعه ای همراه و دلسوز باشند این موارد به ثمر می نشیندپیشرفت کردن که دیگر طائفه بازی و همشهری بازی ندارد که بعد ازاین همه مدت تازه دنبال جا برای فعالیتهای فضایی هستیم

    • جمعه 1 مهر 1390-0:0

      چه جالب... مدیران جهاد دانشگاهی مازندران یکی پس از دیگری در رویا سیر میکنند.

      • مازیار مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
        دوشنبه 17 مرداد 1390-0:0

        خب عقب موندگی ایران رو که خودمون هم میدونستیم چه کار عملی انجام دادید؟ حتما آمار بالای بیکاری فارغ التحصیلان نشانه پیشرفت است.
        برای پیشرفت اول باید مراکز فنی و حرفه ای باید تقویت شود بعدش دانشگاههایی که تو کوچه پس کوچه های شهرها وجود دارد، حذف شود، سپس .....

        • يکشنبه 16 مرداد 1390-0:0

          گلد کوئست علمی ! یک مهدی نژاد بگیره .مثل اینکه سوخت فضاییش زیاد شده

          • يکشنبه 16 مرداد 1390-0:0

            آقا به جاي ماهي زينتي به مردم ماهي خوردني ياد بديد.

            • يکشنبه 16 مرداد 1390-0:0

              آقا ما چه قدر عقبيم. راحت ترين مطلب اين است كه ما پالايشگاه يا فلان چيز نمي خواهيم. هنر اين است كه همه را با رعايت شرايط لازم مانند مسايل زيست محيطي داشته باشيم.


              ©2013 APG.ir