تعداد بازدید: 2386

توصیه به دیگران 1

شنبه 15 مرداد 1390-22:36

مازندران در هفته اي که گذشت

مروري بر مهم ترين رويدادهاي مازندران(از هفتم تا چهاردهم مردادماه 90)


مازندنومه:هر هفته رسانه هاي مازندراني،بسته هاي خبري و گزارشي مختلفي را در نشريات،خبرگزاري ها و سايت هاي استاني انتشار مي دهند که ما تلاش مي کنيم هر شنبه،مروري داشته باشيم بر مهم ترين رويدادهاي هفته گذشته استان.

-------------------------------------

شنبه با غله

مرور خبرها را از اظهارات مدير عامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 2 كشور شروع مي کنيم که بيان داشت: بيش از 95 هزار تن گندم از شروع طرح خريد تضميني (19 خرداد ماه) تاكنون از كشاورزان استان خريداري شده است.

 رضا افرازه روز شنبه در گفت و گو با ايرنا در ساري افزود: كارخانه هاي آرد سازي حضوري فعال در طرح خريد گندم تضميني داشتند و بيشترين خريد اين محصول راهبردي توسط بخش خصوصي به ترتيب در كارخانه توليد آرد جويبار و ساري صورت گرفت .

وي به استقبال مناسب كشاورزان از طرح خريد تضميني گندم اشاره كرد و بيان داشت : توليدات گندم در سال زراعي جاري از نظر كمي و كيفي داراي رشد قابل توجه بوده است.

برکناري نبود

 اوایل هفته گذشته بود که برخی از سایت ها خبری مبنی بر برکناری دکتر داود دومیری گنجی-دانشمند برتر جهارن- از معاونت دانشگاه نوشیروانی ، منتشر کردند.

در همین راستا ، جانعلی زاده -رئیس دانشگاه نوشیروانی- در گفت و گو با مازندنومه ضمن گفتن این جمله که " برکناری در کار نبود" ، اظهار داشت: هيچ برکناري در کار نبوده و اين موضوع به خاطر انتصاب دکتر داود دوميري گنجي به رياست بنياد ملي نخبگان استان اتفاق افتاده است.

 وی همچنین اضافه کرده است: مسئولیت دکتر دوميري در بنياد نخبگان بسيار بالاتر از مقام ايشان در دانشگاه است و در دانشگاه اگر یک دوست خوب و صميمي داشته باشیم،دکتر داود دوميري گنجي است.

جانعلی زاده با بيان اين که سه مرتبه از معاونت علمي و فناوري رييس جمهوري از ما خواستند دکتر دوميري را آزاد کنيم تا به کارهاي بنياد نخبگان برسد،افزود:خانم نسرين سلطانخواه-معاون علمی و فناوری رييس جمهوري حدود یک ماه قبل باز هم اصرار کردند که مسئولیت بنياد علمي نخبگان استان را برعهده دکتر دوميري بگذارند و من به شرط اين که ايشان دانشگاه را رها نکنند وکمک کار ما باشند،با اين تغيير موافقت کردم.

انجمني براي رسانه هاي مجازي

 طی هفته گذشته شاهد اطلاعيه انجمن صنفي رسانه هاي مجازي مازندران (در شرف تاسيس)؛در اغلب رسانه های مجازی استان بودیم.

در این فراخوان آمده است:"با استعانت از بارگاه حضرت دوست و با آرزوي قبولي طاعات و عبادات؛به استحضار همه همکاران محترم مي رسانيم که پس از چند ماه تلاش و برگزاري نشست هاي مختلف،با ارايه اساسنامه،مجوز فعاليت تشکل رسانه اي انجمن صنفي رسانه هاي مجازي مازندران دريافت شد.

 اين انجمن جهت دستيابي رسانه هاي مجازي به هويت مستقل و انجام فعاليت هاي حرفه اي رسانه اي،در آستانه روز خبرنگار،نخستين مجمع عمومي خود را با فراخوان از همه پايگاه هاي خبري-تحليلي استان مازندران که در سايت ساماندهي وزارت ارشاد نام نويسي کرده اند،برگزار مي کند."گفتنيست جلسه مجمع عمومي اين تشکيلات عصر يک شنبه برگزار مي شود.

آلبوم چهارم در محاق

اما کیوس گوران،شاعر پرآوازه مازنی هم طی هفته گذشته در یادداشتی به مخاطبان خود گفت که از انتشار آلبوم چهارم سروده هایش خودداری کرده است.

در بخشی از این یادداشت آمده: "در اینجا نکته ی ظریفی می بینم که از طریق هر دو ناشرم بدان رسیدم . این دو بزرگوار خود به تعداد کثیر کاست و سی دی آثارم در بازار اشاره می کنند و وقتی به حقوق این بنده ی مصنف می رسند مدعی هستند بازار به وسیله ی تکثیر غیر مجاز اداره می شود و ناشر اخیر حتی به طرح دعوی در دادگستری هم اشاره می کند تا رفع مسئولیت از خود نماید!

بنده قصد توهین و جسارت را به هیچ یک از این دو ناشر ندارم و هرگز به توهم همدستی آنان با بازار غیر مجاز نرسیدم و مخصوصا به فروتنی و تواضع ناشر اخیرم اذعان دارم اما به هر روی و به هر تقدیر ، می توانم آیا به عذری که بر می شمارند مسئولیت شان را منتفی بدانم؟ یعنی بازار غیرمجاز و تکثیر غیر قانونی رافع مسئولیت ناشر به حفظ حقوقم است؟ حقوقی که در حقیقت به امور خیر متعلق می یابد...؟ "

ماه خدا رسيد

نماينده ولي فقيه در استان مازندران و استاندار در پيامي مشترك گفتند: رمضان ماه خدا و ماه بندگان مخلص اوست. آيت الله نورالله طبرسي و سيدعلي اكبر طاهايي روز سه شنبه در پيامي مشترك افزودند: رمضان زيباترين رازها و نيازها و فرصتي براي انابه و بازگشت به حريم امن الهي و تدبر در عظمت عبوديت حق و درك ابعاد عميق و ناشناخته نماز و نيايش و زماني ناب براي تلاوت آيات روح بخش قرآن و آشنايي با زواياي متعالي و عميق آن است.

 اين پيام مي افزايد: شب هاي رمضان مجالي براي ذكر خدا و تلاوت آيات حق و روزهايش زماني براي پيرايش روح و جان و تن از كژي ها و فرصتي بزرگ براي خودسازي و زدودن زنگارها از دل است.

مصوباتي که اجرا نمي شوند

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با مهر تصریح کرد: دولت باید نسبت به اجرایی کردن مصوبات سفرهای استانی از طریق بودجه ملی اقدام کند.

 محسن نریمان در مورد اجرایی شدن مصوبات سفرهای استانی دولت به مازندران به ویژه شهرستان بابل بیان داشت: علاوه بر چالشی که فراروی مصوبات سفرهای استانی است منابع تامین اعتبار این مصوبات نیز دارای چالش جدی است.

وی افزود: مردم و نمایندگان استان توقع دارند که منابع تامین اعتبار این مصوبات منابع اختصاصی باشد و از اعتبارات مرکزی استفاده شود نه اینکه از منابع و اعتبارت استانی استفاده شود.

ستاد انتخابات تشکيل شد

استاندار مازندران در احكامي اعضاي ستاد انتخابات مجلس شوراي اسلامي در مازندران را منصوب كرد. به نوشته سايت استانداری مازندران سيد علي‌اكبر طاهايي در احكام اعضاي ستاد نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي بر انجام وظايف محوله در امر برگزاري انتخابات قانونمند و مبتني بر دقت، سلامت و امانتداري براي بالا بردن حضور حداكثري مردم در انتخابات تاكيد كرد.

در حكم استاندار مازندران هادي ابراهيمي، معاون سياسي و امنيتي استاندار به عنوان رئيس ستاد نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي منصوب شد.

 وي همچنين محمد‌مهدي محمدي مديركل سياسي و انتخابات استانداري مازندران را به عنوان دبير ستاد و محمدعلي پيش‌نمازي، مديركل امنيتي انتظامي استان را به عنوان مسئول كميته امنيت انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در مازندران منصوب كرد.

سيد قاسم علوي مديركل اداري و مالي استانداري مازندرن نيز به عنوان مسئول كميته پشتيباني، علي محمد صمديان مشاور امور حقوقي و مجلس استاندار نيز به عنوان مسئول كميته حقوقي ستاد انتخابات مازندران منصوب شدند.

 استاندار مازندران در ادامه كمال رستمعلي، مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل را به عنوان مسئول كميته تبليغات و اطلاع‌رساني منصوب كرد.

همچنين با حكم استاندار مازندران، سيد يدالله نبوي مدير حراست استانداري مازندران، فرج الله ملكي مديركل ثبت احوال مازندران، بهروز باباجاني مديرعامل مخابرات استان، بهرام حميدي، مديركل صدا و سيماي مركز استان نيز به عضويت اين ستاد در آمدند.

دو دختر کشف شدند

 فرمانده نيروي انتظامي چالوس ازكشف اجساد دو دختربا هويتي نامشخص درمنطقه ساحلي فرج آباد از توابع اين شهرستان گردشگرپذير خبرداد.

 سرهنگ علي فقيه روزچهارشنبه درگفت وگو با ايرنا افزود :‌اين اجساد پس از انجام مراحل قانوني به پزشك قانوني منطقه انتقال داده شدند كه طبق تحقيقات صورت گرفته ازسوي پزشك قانوني مربوطه حدود 80 درصد عامل مرگ آنها خفگي در آب مي باشد .

15 ميليارد تومان ضرر

 رئيس كارگروه كشاورزي شهرستان بهشهر از هدر رفتن 15 ميليارد تومان از دسترنج شاليكاران خبر داد.

 به گزارش فارس البرزی- فرماندار بهشهر- با يادآوري اينكه به‌دليل كمبود منابع آبي، امسال يك‌هزار و 600 هكتار از مزارع شاليزاري بهشهر زير كشت نرفت، اظهار داشت: اگر محصول اين اراضي را پنج تن در هكتار هم در نظر بگيريم يعني 8 هزار تن محصول كمتر از سال گذشته داريم و به بياني ديگر امسال 15 ميليارد تومان از اقتصاد كشاورزي منطقه به‌دليل كم‌آبي هدر رفت.

مرزه عليه سرطان

عضو هیئت علمی و مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی ساری گفت: گیاه مرزه برای مقابله با سرطان، ویروس تبخال و جهت هضم غذا و معده مفید است.

محمد اکبرزاده در گفت وگو ایسنا اظهار داشت: مرزه به عنوان یکی از گونه در منطقه پایین دست استان رویش دارد.

 وی ادامه داد: مرزه گیاهی است یکساله و علفی که دارای ساقه های بسیار منشعب به طول 30 سانتی متر است که در نواحی مختلف استان وجود دارد.

 اکبرزاده خاطرنشان کرد: مرزه به علت داشتن ترکیبات فنولی در اسانس و ترکیبات تاننی در برگ دارای خاصیت ضد قارچ،ضد میکروب و ضد اسهال است.

*کمک فوري به زنبورداران

 مديرعامل اتحاديه زنبورداران اظهار داشت:زنبورداران نوشهر و چالوس نيازمند كمك فوري هستند .

 عزت الله شريفي روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : كاهش بارندگي و خشكسالي باعث شد توليد عسل در منطقه نوشهر و كجور به حد بسيار اندك برسد و در چالوس و كلاردشت نيز به شدت كاهش يابد.

وي با اشاره به مشكلات اقتصادي زنبورداران و كاهش جدي درآمد آنان جهت تداوم فعاليت در اين عرصه اظهار داشت : 567 زنبوردار موجود در نوشهر و چالوس به دليل كاهش يا توقف توليد عسل، منبع درآمد خود را از دست داده اند.

وي يادآور شد : توليد عسل در اين شهرستانها در سال 1389 در حدود 11 تن بود ولي امسال اگر وضع به همين منوال باشد هيچ توليدي نخواهيم داشت.

دانشگاه پسماند راه اندازي مي شود

 اواخر هفته گذشته ، شهردار ساری از راه اندازی نخستین دانشگاه پسماند در مازندران خبر داد.

به گزارش مهر، سیدعلی حجازی ظهر پنجشنبه در کمیته مدیریت پسماند شهرداری ساری افزود: این دانشگاه قرار است در چهار رشته حوزه زیست محیطی و پسماند جذب دانشجو کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت پسماند باید با قدرت به فعالیتهای خود ادامه دهد،خواستار جدیت توام با برنامه ریزی مدون در انجام امور مربوطه شد.

*غرق شدن در ماه رمضان

به گزارش فارس از محمودآباد، صبح روز پنجشنبه يك جوان 27 ساله آملي با توجه به نبود نظارت مناسب در ساحل خشت‌سر محمودآباد در ايام ماه رمضان كه شنا كردن ممنوع است، غرق شد.

 به گفته شاهدان اين حادثه، اين جوان با توجه به اينكه اين منطقه جزء منطقه طرح نبوده و به دليل عدم نظارت نيروي انتظامي به شنا مشغول بود.

 يكي از شاهدان كه در همين منطقه سكونت دارد با بيان اينكه بارها شاهد حوادث متعدد جان باختن هموطنان مان در فصل تابستان به خاطر شنا در مكان‌هاي غيرقانوني بوديم، افزود: خشت سر يكي از مناطقي است كه هر ساله بسياري از مسافران براي گذراندن ايام تابستان و شنا در درياي خزر به اينجا مي‌آيند.

 همچنين تاكنون هيچ طرح سالم‌سازي به همراه غريق نجات و نيروي انتظامي براي اين مكان در نظر گرفته نشده است.

گراني نگران کننده است

آیت الله طبرسی در خطبه این هفته نماز جمعه اظهار داشت: افزایش روزافزون قیمت حامل های انرژی نگران کننده است.

 به گزارش مهر وی با اظهار تاسف از اینکه افزایش قیمت حامل های انرژی سبب بروز سکته و بیماری برای برخی مردم استان شده است، اظهار داشت: دولت باید فکری برای رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر جامعه کند.

 نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه مسئولان و نمایندگان مازندران از مشکلات دست و پاگیر موجود در استان مطلع هستند، تصریح کرد: هنوز بسیاری از مصوبات سفرهای استانی دولت اجرایی نشده و کلنگ بسیاری از طرح های عمرانی زنگ زده شده است.


  • دوشنبه 17 مرداد 1390-0:0

    مازندنومه متشکریم کارت عالیه البته به جز بعضی وقتها که...

    • يکشنبه 16 مرداد 1390-0:0

      كار رسانه اي قشنگي بود.
      اگر تاريخ داشته باشد بهتر است.

      • يکشنبه 16 مرداد 1390-0:0

        گزارش خوبی بود.اینجوری اگر وقت نکنیم بعضی اخبار هفته را در جاهای مختلف بخوانیم یک کاسه و منسجم اینجا میخوانیم.دست شما درد نکند از این کار


        ©2013 APG.ir