تعداد بازدید: 2210

توصیه به دیگران 9

يکشنبه 16 مرداد 1390-23:43

شورانگيز و مبارک

به دلیل اینکه وزارت ارشاد این تشکیلات را در برنامه کاري خود نداشت و به ما مجوز فعاليت نداد،برای تشکیل مجمع صنفی به اداره کل کار مراجعه کردیم/تشکیل انجمن رسانه های مجازی اقدام مبارکی است/ کار بزرگ و مهمی براي اولين بار در کشور انجام شده است/مازندران در عرصه رسانه های مجازی پیشرو است/در کميسيون فرهنگي مجلس به موضوع سايت ها پرداخته شده است/تشکیل مجمع صنفی رسانه های مجازی اقدام شور انگیزی است/جای این تشکل خالی بود و از مدت ها قبل باید شکل می گرفت.(گزارشي از جلسه مجمع عمومي انجمن صنفي رسانه هاي مجازي مازندران)


مازندنومه:بالاخره پس از يک سال تلاش و پي گيري هاي فراوان هيئت موسس، انجمن صنفي رسانه هاي مجازي مازندران در شامگاه 16 مرداد و در آستانه روز خبرنگار شکل گرفت.هيئت موسس انجمن رسانه هاي مجازي مازندران مديران پايگاه هاي خبري شمال نيوز،شمال امروز،شمال فردا،شمال پرس،مازنيوز و مازندنومه بودند.

طبق دعوت قبلي و علي رغم برخي مخالفت ها و کارشکني ها،مديران مسئول 33 پايگاه خبري-تحليلي مازندران در حضور نمايندگان اداره کل کار و امور اجتماعي مازندران و نيز نمايندگان مردم ساري در مجلس شوراي اسلامي گردهم آمدند و در شبي به يادماندني هيئت رييسه و بازرسان انجمن را شناختند.گزارش اين جلسه را به همراه حاشيه هاي آن بخوانيد.

----------------------------------------

*از مرداد 89 تا مرداد 90

 عباس رمدانی در این جلسه اظهار داشت: پایه گذاری این انجمن از مردادماه سال گذشته ، آغاز شد.

مديرمسئول سايت شمال نيوز که به عنوان نماينده هيئت موسس سخن مي گفت، با بیان اینکه در ابتدا برای تاسیس خانه رسانه های مجازی به اداره کل ارشاد مراجعه کردیم، افزود: اما به دلیل اینکه وزارت ارشاد این تشکیلات را در برنامه کاري خود نداشت و به ما مجوز فعاليت نداد، برای تشکیل مجمع صنفی به اداره کل کار مراجعه کردیم.

وي با اشاره به اینکه هدف از تشکیل این انجمن ، پیگیری مطالبات صنفی است ، تصریح کرد: به دنبال بحث سیاسی و انتخابات نیستیم.

 وی با بیان اینکه برنامه امسال روز خبرنگار به صورت مشترک با خانه مطبوعات برگزار می شود، یادآور شد: حدود 90 نفر از مدیران رسانه های مجازی و خبرنگاران در این مراسم حضور خواهند یافت.

*يک اقدام مبارک

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مازندران هم در سخنانی اظهار داشت: تشکیل انجمن رسانه های مجازی اقدام مبارکی است که در دستور کار قرار گرفت.

کمال رستمعلی-که نماينده طاهايي،استاندار مازندران، در اين جلسه بود- با بیان اینکه کار بزرگ و مهمی انجام شده است ، گفت: امیدوارم اعضای انجمن ، این مسیر را با همان شوق و اشتیاق ابتدای کار ، ادامه دهند.

 نماینده استانداری در این مجمع ،با اشاره به اینکه مازندران در عرصه رسانه های مجازی پیشرو است ، تصریح کرد: این نقطه قوت مازندران است که در فضای این چنینی ورود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه رسانه های مجازی از دغدغه های جدی ما در فضای روابط عمومی استانداري است ، یادآور شد: این فضا می تواند به دیجیتالی شدن روابط عمومی ها کمک کند. 

وی با بیان اینکه اتفاق مبارکی در نوشتن مقالات در رسانه های مجازی رخ داده،افزود: نوشتن مقالات در سایت ها یکی از نکات بارز و برجسته است و رسانه ها از روند کپی – پیست خارج شده و مقالات و اخبار تولیدی دارند.

رستمعلی با اشاره به گام های روبه جلوی فضای مجازی ، اظهار داشت: اما فضای گفت و گو ، طنز و کاریکاتور در سایت ها خالی و است این موارد می تواند به تقویت فضای مجازی استان کمک کند.

*فقط وب سايت ها

 نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی هم دقایقی پس از شروع این مجمع ، وارد جلسه شد.

سید رمضان شجاعی کیاسری گفت: یکی از موضوعات هفته قبل کمیسیون فرهنگی ، بحث وبسایت ها ، وبلاگ ها و خبرگزاری ها بود که وزیر ارشاد هم در این کمیسیون حاضر شد.

 نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدت ها است که مجلس از دولت درخواست کرده اساسنامه خبرگزاری ها و رسانه هاي مجازي را به صورت لایحه پیشنهاد دهد، تصریح کرد: دولت در اجرای این خواسته مجلس ، وقت را هدر داده و منتظر است تا خواسته این مجلس را هم کنار بگذارد چراکه احساس می کند مشکلاتی بر سر راه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه به همین دلیل کمیسیون فرهنگی مجلس ، راسا به این کار اقدام کرد ، افزود:بحث سایت ها به خوبی در این برنامه دیده شده و برای وبلاگ ها ، طرحی در این برنامه وجود ندارد.

شجاعی ، گفت: رسانه در این طرح تعریفی دارد که شامل ارائه خبر ، ارسال از راه دور و زیر پوشش قرار دادن حوزه جغرافیایی است.

 وی با اشاره به اینکه قانون جامع خبرگزاری ها به زودی در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح می شود ، افزود: قانونی که تنظیم می شود ، قانون جامع رسانه است و البته وبلاگ ها هم به فعالیت خود ادامه می دهند اما نه در قالب این قانون.

*هيئت مديره مجازي

 پس از سخنان شجاعی ، انتخابات این مجمع با حضور اعضا ، رستمعلی نماینده استانداری و عشوری و رضوانی نمایندگان اداره کل کار و امور اجتماعی مازندران برگزار شد.

ابتدا هيئت رييسه انتخابات با حضور علي صادقي(مازندنومه)،موسوي کياسري(کياسرنيوز)،محمدرضا بحرگردنيکو(روبه شادي)،(معصومه فلاحي(مازندنيوز)و الياس خليلي(شمال آنلاين) تشکيل شد و پس از قرائت اساسنامه و تاييد مفاد آن،انتخابات هيئت رييسه و بازرس انجام شد.

 بر اساس رای حاضران از میان نامزدهای هیات مدیره ، عباس رمدانی(شمال نيوز)، محسن گرجی(شمال فردا) ، احمد مظفری(آموزش نيوز) ، حسین علیزاده(مازنيوز) و محمد قلی نژاد(شمال امروز) به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب شدند. عبدالله سعیدی کیاسری(شمال پرس) و موسی علی اکبری(شمالنا) هم به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

 همچنین از میان سه نامزد بازرسان انجمن هم ، یاسر قربانی(صداي شمال) به عنوان بازرس انتخاب شد و محمود احمدي(بصيرآنلاين)بازرس علي البدل شد.

شایان ذکر است اعضای هیات مدیره به مدت سه سال و بازرس به مدت یک سال انتخاب شدند.

*جاي مجازي ها خالي بود

دیگر نماینده مردم ساری هم با حضور در این جلسه،ضمن بیان اینکه از برگزاری چنین تشکل هایی در بخش فرهنگی استقبال می کنم ، اظهار داشت: جای این تشکل خالی بود و از مدت ها قبل باید شکل می گرفت.

 وی خاطرنشان کرد: امیدوارم راهی که در پیش گرفته اید- با توجه به سابقه پر فراز و نشیبی که تشکل های این چنینی داشته اند-مثبت و اثربخش باشد.

 یوسف نژاد با ابراز امیدواری نسبت به آینده این مجمع ، ادامه داد:انجام کار در رشد چنین مجموعه هایی بسیار زیادتر از تنظیم قوانین و مقررات است.

 وی با بیان اینکه رسانه های مجازی بیش از حد رشد کرده اند ، یادآور شد: مجلس و دولت نتوانسته اند به موازات این رشد ، خود را تطبیق دهند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ، گفت:مجلس باید در این زمینه موثرتر و فعال تر اقدام کند.

وی با بیان اینکه پیش از این توسط مجلس ، اقداماتی در این زمینه انجام شده ، تصریح کرد: اما این اقدامات به اندازه فعالیت رسانه های مجازی ، کافی نبوده است.

یوسف نژاد با تاکید بر نقش نرم افزاری مجلس ، افزود: مجلس باید کمک کند این حرکت در مسیر خود قرار گیرد.

وي خاطرنشان کرد: پیمودن این راه با اتحاد، انسجدام و همدلی اعضا راحت تر خواهد بود.


حاشيه ها:

-محل برگزاري جلسه، سالن مجمع نظام صنفي مرکز استان بود که از امکانات مناسبي برخوردار بود.

-مديران مسئول دو پايگاه خبري که در غرب استان ساکن بودند به دليل دوري راه، دو نفر را به عنوان وکيل خود به جلسه مجمع معرفي کرده بودند.

- رستمعلی با اشاره به اینکه عرصه ارتباطات ، بدون توجه به دوستان در فضای مجازی ، اصلا قابل تصور نیست ، خاطرنشان کرد: به عنوان کسی که روزانه پنج تا شش ساعت را پای اینترنت می گذرانم و تقریبا تمام سایت ها وبسیاری از وبلاگ ها را رصد می کنم معتقدم که فضای مجازی مازندران روبه رشد است.

-شجاعی تشکیل مجمع صنفی رسانه های مجازی را اقدام شور انگیزی دانست و یادآور شد: این جلسه برای نخستین بار در سطح کشور برگزار شده است. وی خطاب به برگزار کنندگان این نشست ، خاطرنشان کرد: برگزاری این جلسه نشان می دهد که عجله شما بیشتر از دولت و مجلس است.

- شجاعی به شوخي خطاب به عباس رمداني که اخيرا نايب رييس انجمن صنفي رايانه اي کشور شده است و هم اکنون نيز رييس انجمن صنفي رايانه اي استان است،گفت: شما به جمع چند شغله ها پیوسته که بازرسی کل کشور باید به دنبال تان بیاید! وی پس از سخنرانی خود ، از جلسه خارج شد و براي صرف افطاري نماند.

-نمايندگان اداره کل کار و امور اجتماعي مازندران-عشوري و رضواني-در پايان جلسه مجمع،ضمن ابراز رضايت کامل از فضاي جلسه و انتخابات برگزار شده،اظهار داشتند:صميميت و همدلي همکاران رسانه هاي مجازي فوق العاده بود و از نظر اداره کل کار اين جلسه در سطحي عالي برگزار شد.

يوسف نژاد در ابتداي سخنان خود گفت:با اینکه از ابتدای جلسه باید حضور می یافتم اما دیرتر آمدم تا جمع صمیمی شما انتخابات را برگزار کند و اکنون برای عرض سلام و افطار آمدم.وی اظهار داشت: مجموعه امور صنفی رسانه های مجازی مازندران از نظر توان ، قدرت و قابلیت در اندازه ای است که می توانیم ادعا کنیم در کشور از شان مردم فرهنگ دوست استان ، حمایت می کنیم.

در انتخابات هيئت رييسه سعیدی کیاسری و قلی نژاد رای مساوی به دست آوردند که بر اساس دستور العمل اساسنامه و با نظر نمايندگان اداره کل کار و امور اجتماعي استان،با انجام قرعه کشی ، محمد قلی نژاد به عنوان عضو پنجم انتخاب شد.

-سرپرست خبرگزاري فارس و خبرگزاري مهر در مازندران و نيز همکاران واحد خبر شبکه تبرستان براي پوشش خبري مراسم در سالن حاضر بودند.

-فضاي جلسه بسيار دوستانه و توام با رفاقت و صميميت بود و انتخابات بدون هيچ حاشيه خاصي انتخابات برگزار شد.

-بعد از پايان جلسه از همه حاضران به صرف افطار پذيرايي به عمل آمد.


  • سه شنبه 18 مرداد 1390-0:0

    شمه مواركا؛ آقاي ابراهيمي مدير كل ارشاد خجالت نكشه كه اداره كل كار وره جلو بزو و شماره جواز هدا.

    • مهران مازنیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      دوشنبه 17 مرداد 1390-0:0

      سلام ، روزتان خوش و عبادتان مقبول

      تولد این صنف نوین مبارک

      اما بدانید که کاری بلند و برگ را بر عهده گرفته اید .

      پس مواظب خودتان و کارتان باشید .

      موفق باشید .

      • احسان مهديانپاسخ به این دیدگاه 0 0
        دوشنبه 17 مرداد 1390-0:0

        سلام

        جاي عرض تبريك دارد !
        موفق باشيد .

        • "روبه شادی"پاسخ به این دیدگاه 0 0
          دوشنبه 17 مرداد 1390-0:0

          جناب آقای صادقی تلاش و کوشش جنابعالی در این امر مهم فراموش نخواهد شد .
          ضمن تبریک به یکایک این منتخبین ، درخواست می شود نگاهشان در قرار دادن خشت های اول بسیار مهم و حساس باشد و به دور از هرگونه سیاست بازی وسعت دید خود را به کل استان نظاره داشته و امانت دار خوبی برای نسل فردا باشند . انشاالله
          روز خبرنگار بر تمامی خبرنگاران پر تلاش و صادق مبارک باد.

          • فاضلي-ساريپاسخ به این دیدگاه 0 0
            دوشنبه 17 مرداد 1390-0:0

            روز خبرنگار بر همه شما ها مبارک.تبریک به خاطر انجمن دار شدن تان

            • دوشنبه 17 مرداد 1390-0:0

              براي همه کارکنان رسانه های مجازی استان موفقيت ارزو مي کنم و امیدوارم انجمن برای شان خجسته و سبک باشد و شگون داشته باشد.ما به بهانه دیدن شما هر روز وارد اینترنت مي شویم.


              ©2013 APG.ir