تعداد بازدید: 1852

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 18 مرداد 1390-9:38

حسيني:استانداران از مطبوعات حمايت کنند

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساري گفت: شهریورماه لایحه قانون جامع رسانه به مجلس می رود/از نشریات هر شش ماه یکبار حمایت می کنیم که البته کافی نیست/انحصار آگهی ها برداشته شد و این هدیه ای به استان ها است/تاکید شده استانداران از منابعی که در اختیار دارند از مطبوعات حمایت کنند.


به گزارش خبرنگار مازندنومه،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشيه آيين روز خبرنگار در ساري با بيان اين که قانون جامع رسانه جزو لوایح دولت است ،تصريح کرد: لایحه قانون جامع رسانه ها تا شهریورماه جاری به مجلس می رود.

 سیدمحمد حسینی با اشاره به اینکه ظرف دو ماه آینده و تا پایان تابستان این لایحه برای بررسی در اختیار نمایندگان قرار می گیرد ، افزود: در روند بررسی کمبودهایی که اکنون وجود دارد برطرف می شود.

حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعيت حمایت از نشریات ، گفت: از نشریات هر شش ماه یکبار حمایت می کنیم که البته کافی نیست و قبول داریم که باید بیش از این حمایت شوند.

وی با اشاره به اینکه از خبرنگاران هم حمایت هایی می شود ، تصریح کرد: اعتبارات صندوق حمایت از خبرنگاران بیش از گذشته است و سال گذشته هم این اعتبارات را 100 درصد تخصیص دادیم.

حسینی با اشاره به بیمه ، بیمه تکمیلی خبرنگاران و اعطاي وام ها و تسهيلات به آنان،با بيان اين که  وام مسکن را هم پیگیری می کنیم،استدلال کرد: ارائه این تسهیلات می تواند بخشی از مشکلات این قشر را برطرف کند.

وزير ارشاد در پاسخ به سوال دیگر ی مبنی بر افزایش تعرفه آگهی ها ادامه داد: از سال 83 تاکنون نرخ این آگهی ها ثابت است در حالی که همه هزینه ها افزایش یافته و انتشار این آگهی ها برای مطبوعات به صرفه نیست و حتی برخی از درج آن ، امتناع می کنند و ما موضوع را با جدیت در دولت دنبال می کنیم و امیدواریم به زودی ابلاغ شود.

حسینی با اشاره به اینکه امسال هم انحصار آگهی ها برداشته شد و این هدیه ای به استان ها است ، تصریح کرد: تاکید شده استانداران از منابعی که در اختیار دارند از مطبوعات حمایت کنند.

 حسینی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با وضعیت سینماهای استان با اشاره به اين که در این حوزه بخش خصوصی و یا نهادهای غیر دولتی مانند شهرداری ها باید ورود پیدا کنند،افزود: سینماها در استان فعال هستند و دربخش تجهیز و بازسازی ، کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی در اختیار می گذاریم.


  • چهارشنبه 19 مرداد 1390-0:0

    اصلا باورم نمیشه که شما بخواهید از مطبوعات حمایت کنید.مطبوعات رو فله ای توقیف نکنید حمایت پیشکش. صد رحمت به کره شمالی.

    • سه شنبه 18 مرداد 1390-0:0

      حالا كه بالاترين مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خواستار حمايت از خبرگزاري هاي استاني است ببينيم آيا آقاي مدير كل ارشاد براي نشريه هاي الكترونيكي (موضوع تبصره 3 ماده 1 قانون مطبوعات) در استان مجوز صادر مي كند يا خير؟
      در غير اينصورت ... .

      • سه شنبه 18 مرداد 1390-0:0

        مدير كل ارشاد استان ياد بگير و از نشريه ها به درستي حمايت كن.

        • سه شنبه 18 مرداد 1390-0:0

          اميدواريم اين قول ها در حد صحبت باقي نمونه و عملي بشه.


          ©2013 APG.ir