تعداد بازدید: 2285

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 18 مرداد 1390-10:26

تجمع به جاي مسافرکشي

تعدادي از رانندگان تاکسي شهرستان ساري صبح روز سه شنبه جلوي ساختمان شوراي شهر مرکز استان تجمع کردند/يکي از رانندگان تاکسي گريه مي کرد که 50 هزار تومان از پدرش قرض کرده است تا مايحتاج ماه رمضان را براي خانواده اش خريداري کند/اشتباه از سوي فرماندار مرکز استان است که به قوانين آشنايي ندارد.(ويرايش دوم)


به گزارش خبرنگار مازندنومه،اين تجمع صنفي به خاطر افزايش نيافتن کرايه ها پس از اجراي طرح هدفمندي يارانه ها صورت گرفت.

برخي رانندگان تاکسي شهر ساري مدتي است بدون مجوز و مصوبه شوراي شهر به گرفتن کرايه اضافي از مسافران اقدام کرده اند که بعضا" اين موضوع باعث مشاجراتي نيز بين راننده و مسافر شده است.

بر اساس اين گزارش فرامرز نقيبي-رييس شوراي شهر ساري-با نماينده رانندگان تجمع کرده ديدار کرد و ضمن پذيرش مشکلات و حرف هاي آنان گفت:صد در صد حق با اين رانندگان است و ما اين مشکل را پيگيري مي کنيم.

نقيبي به خبرنگار ما گفت:با فرمانداري مرکز استان صحبت کرده است تا جلسه شوراي حل اختلاف تشکيل و به اين موضوع رسيدگي شود.

وي با بيان اين که شوراي شهر نرخ کرايه 200 توماني را تصويب کرد،اما با اعتراض فرمانداري مواجه شد،افزود:وقتي چنين اختلافي پيش مي آيد،مصوبه شورا قابليت اجرايي دارد و اکنون بايد به شوراي حل اختلاف مراجعه کرد.

نقيبي ترکيب شوراي حل اختلاف را شامل استاندار مازندران، ادياني و شجاعي نمايندگان مردم قائم شهر و ساري در مجلس و نماينده دادگستري دانست و گفت:در جلسه سه جانبه ما با فرمانداري و مسئولان امنيتي مشکل راننده هاي تاکسي را بررسي خواهيم کرد.

وي با اشاره به اين که اشتباه از سوي فرماندار مرکز استان است که به قوانين آشنايي ندارد(البته ساري ماه هاست فرماندار ندارد و با سرپرست اداره مي شود)،تصريح کرد:در شورا همواره به روي مراجعه کننده ها باز است و ما تنها مرجعي هستيم که راحت به همه پاسخ مي دهيم.

رييس شوراي شهر ساري در ادامه با بيان اين که بعد از هدفمندي يارانه ها نرخ نان از 50 تومان به 250 تومان و نرخ گاز از 30 تومان به 400 تومان افزايش يافته،افزود:در اين وضعيت نمي توان انتظار داشت کرايه ها افزايش نيابد.

وي در ادامه گفت:يکي از رانندگان تاکسي گريه مي کرد که 50 هزار تومان از پدرش قرض کرده است تا مايحتاج ماه رمضان را براي خانواده اش خريداري کند!

محمد آقاميري-ديگر عضو شوراي شهر-هم به خبرنگار ما گفت:ما از قبل اين تجمع را پيش بيني مي کرديم و به دستگاه هاي اجرايي  وامنيتي هشدار داده بوديم.

خاطرنشان مي کنيم در اين تجمع حدود 50 راننده تاکسي حضور داشتند که بعد از شنيدن قول هاي مناسب از سوي شورايي ها،با ذکر صلوات پراکنده شدند

گفتني است مشابه اين قضيه در شهرهاي ديگر استان مثل بابل و فريدونکنار نيز روي داده است.

به گزارش مازندنومه،در روزهاي اول تيرماه رانندگان تاکسی فريدونکنار مبلغ 500 ریال کرایه تاکسی را بدون مصوبه و بی رویه افزایش دادند.

 اواخر تيرماه امسال بود که واحد تاکسی رانی شهرداری فریدونکنار نیز در پی شکایت یکی از مسافران مبنی بر دریافت افزایش کرایه تاکسی به واحد تاکسی رانی، خودروی راننده متخلف را در پارکینگ شهرداری توقیف کرد که همکاران این راننده با تحریک رییس اتحادیه به حمایت از راننده متخلف به اعتصاب دست زدند. در ادامه این جریان مسافران نیز هرکدام تا ساعت ها مسیرهای طولانی را با پای پیاده می رفتند.رانندگان تاکسی نیز اجازه مسافر کشی به خودروهای شخصی و یا مینی بوس ها را نیز نداده بودند.

در بابل از مدت ها قبل کرایه تاکسی بدون هیچ گونه مصوبه ای از سوی شورای شهر و فرمانداری، افزایش یافته است. هم اکنون نیز درگیری های لفظي متعددي بین رانندگان تاکسی و مسافران در شهر ادامه دارد اما هنوز متولی مشخصی برای رفع و پاسخگویی به این مشکل مشخص نشده است.

خاطرنشان مي کنيم اعضاي شوراي شهر ساري در جلسات خود بارها بر پايين بودن نرخ کرايه هاي تاکسي و وجود مشکل در اين صنف تاکيد کرده بودند،اما اقدام عملي از سوي آن ها مشاهده نشد.


  • سه شنبه 18 مرداد 1390-0:0

    از اطلاع رسانی فوری و بجای مازندنومه که تاخبار تجمعات صنفی را در سریع ترین زمان انتشار میدهد تشکر میکنم اما به نظر من این راهش نیست که بعضیها تجمع کنند تا پول بگیرند.چرا علاج واقعه را قبل از وقوع نمیکنند؟باید تجمع کرد تا کرایه بااتر رفت یا حقوق عقب افتاده را گرفت؟در ضمن کسانی که در جاهای خاصی کار میکنند و مثل راننده جماعت نیستند و نمی توانند تجمع کنند تکلیف حق وحقوق شان چه میشود؟

    • سه شنبه 18 مرداد 1390-0:0

      اگر قرار باشد هرکی تجمع کنه و حقش رو بگیره بگین ما هم تجمع کنیم!!از طرف فوق لیسانسهای بیکار جامعه

      • دانشجوی Mechanical Enginieringپاسخ به این دیدگاه 0 0
        سه شنبه 18 مرداد 1390-0:0

        بابل که اصلا اتحادیه و شورای شهر نداره بعد از یارانه ای شدن دو بار نرخ تاکسی بالا رفت
        7-8 ماه پیش از125 تومت شد 150 تومن و الان دو هفته ای هست از 150 شده 200 تومن بدون مصوبه شورای شهر


        ©2013 APG.ir