تعداد بازدید: 3223

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 19 مرداد 1390-23:30

پايان يک افسانه

در جلسه معارفه فرماندار جديد ساري مطرح شد:جهت گیری فرمانداری بر جذب سرمایه گذار باشد/فرمانداری ساری با جابه جایی ها به جایی نمی رسد/می توانم آرشیو وقایع قبل و بعد از انقلاب محسوب شوم/ان شاءالله فرماندار جدید عاقبت بخیر باشد/رتبه فرمانداری ساري باید در حد معاونت استانداری ارتقا یابد/الله وکیلی تا 10 روز قبل از موضوع خبر نداشتم/دیشب تا صبح خواب نداشتم.(گزارش+حاشيه ها)


مازندنومه:مراسم تودیع و معارفه سرپرست و فرماندار ساری،پیش از ظهر چهارشنبه در سالن اجتماعات فرمانداری مرکز استان برگزار شد.ماه هاست که  افکار عمومي منتظر رسيدن چنين روزي بودند و بالاخره بعد از فراز و فرودهاي مختلف،عباس حسيني نژاد فرماندار شد و به قول نماينده ساري" افسانه فرماندار ساری بالاخره به اتمام رسید"!گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار ما-را از اين مراسم بخوانيد.

---------------------

*پيش نمازي:مسئولاني هستند که تا 12 شب کار مي کنند

 سرپرست فرمانداری ساری در این نشست ، اظهار داشت:مسئولان اداراتی در حوزه شهری داریم که می توانم ادعا کنم به صورت شبانه روزی مشغول کار هستند و اگر 12 شب هم تماس می گرفتم پاي کار و آماده پاسخگویی بودند.

علی پیش نمازی با بیان اینکه امروز در شرایطی هستیم که نیاز به کار ویژه داریم ، افزود: دشمن همه فعالیت های نظام و نقاط ضعف و قوت را رصد می کند و ما مسئولیم که نهایت تلاش و کوشش را داشته باشیم.

وی یادآور شد: دشمن پس از انقلاب با در پیش گرفتن جنگ سخت افزاری عرصه های مختلفی را طی کرده و امروز به تهاجم در عرصه جنگ نرم رسیده و از هرگونه چالش کوچک می خواهد سهمی بزرگ ببرد.

پیش نمازی با بيان اين که وظیفه داریم در راستای تحقق اهداف جمهوری اسلامی سر از پا نشناسیم و هیچ عذری برای خدمت از ما پذیرفته نیست،تصریح کرد: امروز دشمن بیدار است و اگر تلاش دشمن را موهوم بدانیم تصور نابجایی است.

سرپرست فرمانداري ساري با بیان اینکه امنیت و خدمت رسانی را در سایه عدالت داریم ، خاطرنشان کرد: رکن اصلی جمهوری اسلامی بر پایه عدالت استوار است و همه مدیران باید در عدل و به دور از تبعیض و نگاه های خاص تلاش کنند.

مدیرکل امنيتي استانداری مازندران گفت:ساری با همه وسعت ، جمعیت ، اهمیت و ظرافت ، اثرگذاری و نقش آفرینی در توسعه استان از بضاعت مناسب ، مطلوب و شایسته برخوردار نیست.

*شجاعي:افسانه تمام شد

 نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در این مراسم، اظهار داشت :افسانه فرماندار ساری بالاخره به اتمام رسید.

 سید رمضان شجاعی کیاسری با بیان اینکه مرکز استان نسبت به مرکز سایر استان ها، عقب ماندگی های تاریخی فراوانی دارد ، تصریح کرد: يكي از اين عقب‌ماندگي‌ها ،قابل قياس نبودن ميزان برخورداري از تملك دارايي‌ها است ؛بنابراين نمی گوییم فرماندار جدید به همه مشکلات فائق آید اما جهت گیری فرمانداری بر جذب سرمایه گذار باشد که یکی از ضرورت ها است.

وی ادامه داد:جذب گردشگر در مرکز استان می تواند یکی از آیتم های جهشی مرکز استان باشد.

 شجاعی با بیان اینکه مدیری می تواند موفق باشد که بعد از یک سال کارنامه مشخصی ارائه کند، تصریح کرد: اين قضيه مانند تحصیل است که اگر دانش آموز یا دانشجو بر سر کلاس درس نروند نمی توانند کارنامه ای داشته باشند.

 وی به ظرفیت مازنی ها در دولت اشاره کرد و افزود: در هیچ دولتی این اندازه مردان مازندرانی سمت ملی نداشته اند اما در دولت دهم انبوهی از مردان مازنی در قدرت هستند.

*نقيبي:ساری را باید ویژه دید

 رئیس شورای شهر ساری هم در سخنانی اظهار داشت: فرمانداری ساری با جابه جایی ها به جایی نمی رسد،مگر حمایت استاندار و نمایندگان را داشته باشد.

 فرامرز نقیبی با بیان اینکه ساری را باید ویژه دید ، خاطرنشان کرد: آقای شجاعی و دوستان یا تعارف می کنند یا کم لطفی که نمی گویند ، از خیلی از شهرستان های استان عقب هستیم و دیگر به جد به استاندار و فرماندار جدید متوسل می شویم ،چرا که این طوری که فکر می کنم اتفاقی نمی افتد.

وی با اشاره به اینکه کمربندی ساری معضل شده و همه گلایه دارند، گفت:هرچه دو نماینده بیشتر با هم تعامل داشته باشند اتفاقات بهتری برای شهر می افتد.

*طاهايي: ریاست آموزش و پرورش،مسئولیت کمی نبود

 استاندار مازندران هم در این مراسم گفت: عناوین برای ما که درچهارچوب تنگ دنیا هستیم موضوعیت پیدا می کند اما در نگاه خداباوران و اهالی سحر این عناوین با بار همراه است.

طاهایی تصریح کرد: افتخار ساری این است که یک دیار تاریخی است.

 وی با اشاره به اینکه در چارچوب برنامه پنجم توسعه ، برنامه هایی داریم ، اظهار داشت: پروژه کنار گذر جنوبی ساری، اتصال محور قائم شهر ساری به سمسکنده ، تصفیه خانه آب آشامیدنی ساری ، فرهنگ سرای مرحوم کردان ، کتابخانه مرکزی ساری توسعه و عمران بخش های منطقه ، معضل زباله و بسیاری موارد دیگر از این جمله است.

طاهايي با بیان اینکه سمت ریاست آموزش و پرورش ، مسئولیت کمی نبود و بسیار سنگین بود ، خاطرنشان کرد: حالا حسيني نژاد در موضع نماینده عالی دولت در شهرستان قرار گرفت.

 وی با اشاره به اینکه در هفدهمین ماه حضور در استان ، هجدهمین ملاقات عمومی را جمعه آتی در مصلای نماز جمعه ساری برگزار می کند، گفت: این علاوه بر ملاقات روزهای سه شنبه است.

*يوسف نژاد:محور ساري سومين محور پرتردد کشور است

 دیگر نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امسال ، سال انتخابات است و وظیفه اصلی فرماندار ، برگزاری انتخابات سالم است.

 علی اصغر یوسف نژاد  با اشاره به اینکه مسئولان ارشد استان هم باید به این وظیفه مهم کمک کنند، یادآور شد:تحریک و تهییج مردم برای حضور در انتخابات هم یک تکلیف بزرگ تر است.

وي با اشاره به اين که ساری مرکز استان است و سطح و رتبه فرمانداری باید در حد معاونت استانداری ارتقای معنادار یابد، گفت: پس از ورودی تهران و کرج ، محور ساری با ورودی 2 هزار خودرو در هر ساعت ، سومین محور پرترددکشور طبق آمار رسمی است.

یوسف نژاد با بیان اینکه ساری باید ویژه دیده شود، افزود:در ساری از نظر تقسیمات کشوری معضل داریم.

وی با اشاره به اینکه برخی بخشداری ها را می توان به بخشداری ویژه تبدیل کرد، اظهار داشت: بخشداری مرکزی ساری 180 روستا را تحت پوشش دارد و بخشدار مرکزی کار سختی برای رسیدگی به مسائل سیاسی و اجتماعی 180 روستا دارد، در حالی که من از سایر استان ها پرسیده ام و آنها روستاهای کمتری دارند.

 یوسف نژاد ، تصریح کرد: با تفویض اختیار ، می شود مسائل و مشکلات را بررسی کرد.

*حسيني نژاد:عقب افتادگی ساری تاریخ 70 ساله دارد

 فرماندار تازه منصوب ساری در مراسم معارفه خود با بیان اینکه معضلات شهری را که می دانید مربوط به 2 سه سال اخیر نیست ، یادآور شد: عقب افتادگی ساری تاریخ 70 ساله دارد.

وی با اشاره به اینکه تقارن این جابه جایی در ماه مبارک رمضان را به فال نیک می گیرم ، خاطرنشان کرد: اگر به معانی قرآن توجه کنیم به کج اندیشی گرفتار نمی شویم.

 حسینی نژاد خطاب به حاضران گفت: هرچه گفتید بحث عمرانی بود اما بحث فرهنگی شد؟

وی با اشاره به اینکه یک پنجم دانش آموزان سطح استان در ساری مشغول به تحصیل هستند، افزود: همه مدیون آموزش و پرورش هستید ، نه اینکه چون فرهنگی هستم این نظر را داشته باشم.

فرماندار ساري با اشاره به اینکه سال انتخابات ، سال بحرانی است ، ادامه داد: اگر خدا را ناظر نگیریم دچار مشکل می شویم.


حاشيه ها

-استاندار مازندران ، نمایندگان مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، رئیس سازمان جوانان مازندران ، شهردار ساری و رئیس شورای استان و رئیس شورای شهر ساری ، از میهمانان ویژه در این مراسم بودند.

- رئیس شورای شهر ساری با بیان اینکه واقعا از وضعیت کمربندی ساری رنج می برم،تصريح کرد: چهار سال قبل که وارد شورا شدم یک موی سفید نداشتم، آن قدر گفتیم و حرص خوردیم که موهای مان سفید شد.

-طاهايي در ابتداي صحبت هايش گفت: روحیه بسیجی موجب شد که وقتی به پیش نمازی گفتیم تا زمان تعیین فرماندار ، سمت سرپرستی را بر عهده بگیرد ، این کار را قبول کرد و در حد بضاعت و توان کار کرد و ساعات شبانه روزی خود را به کار گرفت با اینکه فرزند معلول در خانه دارد.

-استاندار با اشاره به اینکه مقدر این بود که فردی از اعضای شورای اداری شهرستان،فرماندار شود ، یادآور شد: یکی باید فرماندار می شد،چه از درون شورای اداری یا خارج از آن.

-طاهایی با اشاره به اینکه حسیني نژاد بنای بر پرهیز از قبول این سمت را داشت و 2 بار به ابراهیمی گفت مرا واگذارید از پذیرش ، ادامه داد: این روحیه خیلی خوبی است.

 -استاندار با ذکر این نکته که بنا نبود به استان بیایم و دست تقدیر مرا به مازندران آورد ، یادآور شد: بنا به اعتراف من ، نتوانستم از ظرفیت نمایندگان برای توسعه استان و شهرستان بهره برداری بایسته ای بکنم.-طاهایی با بیان اینکه می توانم آرشیو وقایع قبل و بعد از انقلاب محسوب شوم ، تصریح کرد: برای حضور در مناطق چهاردانگه باید 25 کیلومتر پیاده راه می رفتیم تا به یک روستا با جمعیت 25 خانوار برسیم و همین افراد اکنون از ما پل می خواهند. وی یادآور شد: برای رفتن به روستاها از قاطر استفاده می کردیم و گاهی قاطر به اندازه تعداد مسئولان نبود.

- طاهایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: انتخاب یک خدمتگزار به معنای آن نیست که او قوی ترین مدیر باشد. وی با بیان اینکه به من هم مرحوم مجدآرا فرصت خدمت در استانداری داد و در آن مقطع من فرماندار تنکابن بودم، تصریح کرد: بابایی هم در شمار خادمان است و الان هم پروژه بزرگ پسماند استان را از وی مطالبه کردم و برای من هم مطلوب بود که بابایی فرماندار مرکز استان باشد اما مقدر این بود.

- طاهایی با اشاره به منابع بیت المال با بیان اینکه بنزین لیتری 700 تومان ، موبایل و تلفن ثابت در اختیار ما مربوط به دولت است ، افزود: بین خود و خدای خود به این بیندیشید که آیا مجاز هستیم بنزین لیتری 700 تومانی را به جای ماموریت کاری ، صرف افراد کنیم؟

-يوسف نژاد در ابتداي سخنانش گفت:ان شاءالله فرماندار جدید عاقبت بخیر باشد، چون در ماموریت های وزارت کشور کمتر عاقبت بخیر می شوند.

-وی گفت: با توجه به شرایطی که برای علی بابایی به وجود آمده و سوء تعبیرهایی که شده باید بتوانیم به گونه ای که در شان وی است از او تقدیر و تشکر به عمل بیاوریم و یا جبران مافات شود.

-حسيني نژاد گفت: الله وکیلی تا 10 روز قبل از موضوع خبر نداشتم و به هر چیز فکر می کردم جز این. 

-فرماندار مرکز استان با بیان اینکه دیشب تا صبح خواب نداشتم، تصریح کرد: بار سنگینی که بر دوشم است ممکن است خدای ناکرده با ناهماهنگی دوستان نتوانم آنچه شایسته و بایسته است باشم.


  • پنجشنبه 20 مرداد 1390-0:0

    به قول یوسف نژاد این یکی هم ختم به خیر نمی شود.

    • پنجشنبه 20 مرداد 1390-0:0

      یک ماه دیگه تا باز نشستگی رو می خواهید چیکار


      ©2013 APG.ir