تعداد بازدید: 2818

توصیه به دیگران 1

جمعه 21 مرداد 1390-19:41

ابراهيمي:مدیران باید فضای نقد را باز کنند

پروژه ناامیدی از طرف دشمنان انقلاب در کشور ما کلید می خورد/اگر خبرنگاری یادداشتی را می نویسد بدین معنا نیست که دنبال مچ گیری یا ایجاد مانع برای دستگاه هاست/اگر خبرنگاری از وضعیت برخی مسائل گلایه می کند بدانید آن خبرنگار زبان مردم است.(گزارش+حاشيه هاي مراسم تجليل از خبرنگاران در آمل)


آيين روز خبرنگار که با تجليل از پیشکسوتان و فعالان عرصه خبر آمل همراه بود،در مجتمع فرهنگی و هنری اداره ارشاد اسلامی اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش عليرضا عزيز کمالي-خبرنگار مازندنومه در آمل- پس از اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، یدالله اکبرزاده -فرماندار آمل-ضمن اشاره به اینکه خبرنگاران با وفاق و همدلی و با شرایط مناسب پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند،گفت:خبرنگار موفق کسی است که درانعکاس خبر بی طرف و در ارائه خبر اثر گذار باشد.

 فرماندار آمل افزود: خبرنگاران کاشفان حقیقت در جامعه هستند که می توانند عزت و سربلندی را براي جامعه و مخاطبان شان ارمغان بياورند.

در ادامه مراسم عزت الله یوسفیان -نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی-با بيان اين که امروزه آن چه که سران دنیا به آن توجه دارند افکار عمومی است،افزود:ماباید در ابعاد مختلف از خبرنگاران حمایت کنیم.

 یوسفیان با اشاره به اين که خبرنگاری شغل سخت و زیان آوري است و متاسفانه چه در دولت های قبلی و چه اين دولت به این موضوع کمتر توجه شده،تصريح کرد:خبرنگاران آمل همه فرهیخته و از نیروهای سالم و بی طرف هستند و دوشادوش مسئولان شهری حرکت می کنند.

 به گزارش خبرنگار ما در ادامه مراسم هادی ابراهیمی- معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران- با بیان اين که ارزش و مقام خبرنگاران کم تر از یک سرباز در میدان جنگ نیست،اظهار داشت:شما در جنگ نظامی کاری آسان تر از میدان فرهنگی دارید،چرا که در جنگ نظامی نیروهای انسانی دشمن را مشاهده می کنید اما در میدان فرهنگی با توجه به پیچیدگی هایي که وجود دارد نمی توانید آن ها را مورد شناسايی قرار دهید.

 ابراهیمی تصريح کرد: آن چه که ما از خبرنگار نظام مقدس جمهوری اسلامی می توانیم انتظار داشته باشیم این است که شما آرمان ها و ارزش های انقلاب را به جهانیان معرفی کنيد.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه یکی از وظایف خبرنگاران است،گفت: ما باید دراین دهه واقعیت ها و ظرفیت ها را بشناسیم و این که در بعضی مطبوعات سیاه نمائی و حس ناامیدی ترویج می شود، درست نیست؛چرا که باید ببینیم کجا بودیم و به کجا رسیدیم.

 ابراهيمي با اشاره به اين که بايد بررسی کنیم نقاط ضعف ما کجاست،افزود:صاحبان قلم بايد امید را در مردم ایجاد کنند،چرا که امروز پروژه ناامیدی از طرف دشمنان انقلاب در کشور ما کلید می خورد.

وي با بيان اين که امروز اگر خبرنگاری یادداشتی را می نویسد بدین معنا نیست که به دنبال مچ گیری یا ایجاد مانع برای دستگاه ها باشد،گفت: مدیران باید فضای نقد را باز کنند،چرا که خبرنگاران مقابل مدیران نیستند بلکه در کنار مدیران هستند.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اين که یک نقد خبری شما می تواند مسئولان را نسبت به پیگیری یک موضوع ترغیب نماید،افزود: اگر خبرنگاری از وضعیت برخی مسائل گلایه می کند بدانید آن خبرنگار زبان مردم است و می خواهد بین مردم و مدیران پل ارتباطی باشد.

ابراهيمي با بیان اینکه شریف ترین و مسئولیت پذیرترین عناصر جامعه خبرنگاران هستند،تاکيد کرد:مسکن خبرنگاران به طور جدی در حال پیگیری است و در سال گذشته با عنایت استاندار مازندران نزدیک به 200 میلیون تومان از محل اعتبارات فرهنگی در اختیار صاحبان جراید و رسانه های مجازی استان قرارگرفت.

 وی افزود: در شهرستان آمل خبرنگاران بسیار ساعی و فعالي وجود دارد و تشکیل انجمن صنفی خبرنگاران دراین شهرستان یک کار مبتکرانه است که از نماینده مردم آمل در مجلس و فرماندار درخواست دارم این انجمن را تقویت کنند.

حاشيه ها

-در مراسم روز خبرنگار، امام جمعه آمل،مشاور عالی رئیس سازمان محیط زیست کشور،شهردار منطقه 7 کرج ،روسای برخي ادارات و نهادهاي شهري،خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان و خبرنگاران و خانواده های شان حضور داشتند.

- روزبه نصیری به نمایندگی از خبرنگاران شهرستان آمل گفت: خبرنگاران به عنوان نمایندگان مردم هستند و مدیرانی که ارتباطی با خبرنگاران ندارند،در واقع پاسخگوی مردم نیستند.

-در پایان مراسم به پاس خدمات وتلاش های مرحوم عباس امیری در عرصه تئاتر و سینما و تلاش  10 پیشکسوت خبرنگار و 40 خبرنگار شهرستان آمل لوح و هدایایي اهدا شد.هم چنين از خانواده 7 خبرنگار متوفا تجليل شد.خانواده مرحوم عباس امیری از کشور آلمان برای حضور دراین مراسم به آمل آمده بودند.

-حضور 10 پیشکسوت بین المللی و کشور خبری که اهل آمل هستند و تا امروز شناخته شده نبودند، برای حاضران جالب توجه بود.بین این 10 پیشکسوت،عکاس بین المللی آملی که لحظه ورود امام خمینی(ره) را ثبت کرد نيز حضور داشت.

- این مراسم به همت فرمانداری، اداره فرهنگ ارشاد اسلامی آمل، شهردارهای آمل و دابودشت،اداره بازرگانی و انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان آمل برپا شد.

- مراسم پس از نماز جماعت و صرف افطاری شروع شد.

-حضور مسئولان ادارات شهرستان در برنامه کم رنگ بود.برخی از مسئولان که میزبانی مراسم را به نوعي برعهده داشتند هم حاضر نبودند.

-در اين مراسم از جوان ترین خبرنگار آملی،عبدالرضا عزیزکمالی-خبرنگار خبرگزاری قرآنی ایران-هم قدرداني شد.

-هادي ابراهیمی پس از سخنرانی راس ساعت 30/10 سالن را ترک کرد. فرماندارآمل از قول معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت:ابراهيمي گفت حضور دراین مراسم موجب شد که خستگی کار روزانه از تنم بیرون برود.


  • يکشنبه 23 مرداد 1390-0:0

    کو گوش شنوا!؟تا تقی میشود پا میشن شکایت میکنند مدیران

    • شنبه 22 مرداد 1390-0:0

      ما هم روز خبرنگار را به همه عزيزان فعال در اين رشته تبريك گفته و اميدواريم هر روزشان بهتر از ديروز شود.


      ©2013 APG.ir